Mikä naisia vaivaa kun eivät halua synnyttää?

just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:09 höpö kirjoitti:
toisten pelkoja yhtään vähättelemättä ehdottaisin, että ne naiset joita synnytys pelottaa, hoitaisivat terapeutin kanssa asian jo ennen raskausaikaa kuntoon. eli siis, miettisivät jo etukäteen, pelottaako synnytys kohtuuttomasti. mutta jokainen tyylillään, meikä on siinä junassa, notta jos luonto on asian näin päättänyt, mikä minä olen vastaan panemaan?
Eli esim. jos lääkäri toteaa että sulla on ahdas lantio, ja pitäisi tehdä sektio, niin sä toteat että "luonto on asian näin päättänyt, minun ja vauvani tulee kuolla synnytykseen, mikä minä olen vastaan panemaan"? Onnea vain! :whistle:

(Ja vinkkinä: usein ne pelot ilmenevät/pahenevat vasta raskausaikana.)
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:16 just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:09 höpö kirjoitti:
toisten pelkoja yhtään vähättelemättä ehdottaisin, että ne naiset joita synnytys pelottaa, hoitaisivat terapeutin kanssa asian jo ennen raskausaikaa kuntoon. eli siis, miettisivät jo etukäteen, pelottaako synnytys kohtuuttomasti. mutta jokainen tyylillään, meikä on siinä junassa, notta jos luonto on asian näin päättänyt, mikä minä olen vastaan panemaan?
Eli esim. jos lääkäri toteaa että sulla on ahdas lantio, ja pitäisi tehdä sektio, niin sä toteat että "luonto on asian näin päättänyt, minun ja vauvani tulee kuolla synnytykseen, mikä minä olen vastaan panemaan"? Onnea vain! :whistle:

(Ja vinkkinä: usein ne pelot ilmenevät/pahenevat vasta raskausaikana.)
Näin niinkuin muuten puuttumatta, niin ahtaan lantion vuoksi tehty sektio ei ole pelkosektio....
 
just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:30 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:16 just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:09 höpö kirjoitti:
toisten pelkoja yhtään vähättelemättä ehdottaisin, että ne naiset joita synnytys pelottaa, hoitaisivat terapeutin kanssa asian jo ennen raskausaikaa kuntoon. eli siis, miettisivät jo etukäteen, pelottaako synnytys kohtuuttomasti. mutta jokainen tyylillään, meikä on siinä junassa, notta jos luonto on asian näin päättänyt, mikä minä olen vastaan panemaan?
Eli esim. jos lääkäri toteaa että sulla on ahdas lantio, ja pitäisi tehdä sektio, niin sä toteat että "luonto on asian näin päättänyt, minun ja vauvani tulee kuolla synnytykseen, mikä minä olen vastaan panemaan"? Onnea vain! :whistle:

(Ja vinkkinä: usein ne pelot ilmenevät/pahenevat vasta raskausaikana.)
Näin niinkuin muuten puuttumatta, niin ahtaan lantion vuoksi tehty sektio ei ole pelkosektio....
Väittikö joku että on? Kysehän oli "höpö"-nimimerkin asenteesta.. =luonto kyllä hoitaa. Vai voiko sen valita että milloin luonto hoitaa ja milloin ei? :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:39 just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:30 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:16 just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:09 höpö kirjoitti:
toisten pelkoja yhtään vähättelemättä ehdottaisin, että ne naiset joita synnytys pelottaa, hoitaisivat terapeutin kanssa asian jo ennen raskausaikaa kuntoon. eli siis, miettisivät jo etukäteen, pelottaako synnytys kohtuuttomasti. mutta jokainen tyylillään, meikä on siinä junassa, notta jos luonto on asian näin päättänyt, mikä minä olen vastaan panemaan?
Eli esim. jos lääkäri toteaa että sulla on ahdas lantio, ja pitäisi tehdä sektio, niin sä toteat että "luonto on asian näin päättänyt, minun ja vauvani tulee kuolla synnytykseen, mikä minä olen vastaan panemaan"? Onnea vain! :whistle:

(Ja vinkkinä: usein ne pelot ilmenevät/pahenevat vasta raskausaikana.)
Näin niinkuin muuten puuttumatta, niin ahtaan lantion vuoksi tehty sektio ei ole pelkosektio....
Väittikö joku että on? Kysehän oli "höpö"-nimimerkin asenteesta.. =luonto kyllä hoitaa. Vai voiko sen valita että milloin luonto hoitaa ja milloin ei? :whistle:
Siinähän puhuttiin nimenomaa peloista ja pelkosektiosta siis, paahan vaan tarkistaen...
 
Asiasta kolmanteen....

Minulle on ihan sama, jos joku haluaa pelkojensa takia sektion. Ihan vapaasti. Eihän se minulta ole mitenkään pois, vaikka itse olen lapseni alakautta synnyttänytkin. Kolme lasta ja yhden viikolla 19 kohtuun kuolleen sikiön.

Sitä minä vaan ihmettelen, että minkä ihmeen takia ihminen pannaan käymään läpi sellainen tuska ja kärsimys, mikä liittyy kohtuun kuolleen lapsen synnyttämiseen? Silloin ei kyllä saa sektiota vaikka mitä tekisi ja kuinka vaatisi. Silloin vaan sanotaan, että tämä asia nyt hoidetaan tällä tavalla. Piste. Ja silloin kyllä minusta olisi vaan inhimillistä, jos saisi nukutuksen ja leikkauksen ja pääsisi edes ilman synnytyksen fyysisiä kärsimyksiä. Jos niin tahtoo. Kaikki ei tahdo. Minä olisin halunnut. En pysytynyt näkemään siinä toimituksessa mitään positiivista asiaa.

Joo, tiedän sen, että se on parempi fyysisesti hoitaa niin. Ja jälkikäteen oli tietysti hyvä, ettei ollut sitten vatsakin halki.

Mutta, mutta. Jos joku saa pelon takia sektion täysiaikaisen lapsen synnytykseen, niin miksei sitä voi saada myös tuossa mainitsemassani tilanteessa? Jäähän ne fyysiset hyödyt alatiesynnytyksestä saamatta myös täysiaikaisen lapsen sektioäidiltä, mutta miksi sillä ei ole väliä. Mutta jos lapsi on kuollut kohtuun, niin sillä onkin väliä?

Ettei vaan olisi kyse rahasta...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 14:11 klaava kirjoitti:
Asiasta kolmanteen....

Minulle on ihan sama, jos joku haluaa pelkojensa takia sektion. Ihan vapaasti. Eihän se minulta ole mitenkään pois, vaikka itse olen lapseni alakautta synnyttänytkin. Kolme lasta ja yhden viikolla 19 kohtuun kuolleen sikiön.

Sitä minä vaan ihmettelen, että minkä ihmeen takia ihminen pannaan käymään läpi sellainen tuska ja kärsimys, mikä liittyy kohtuun kuolleen lapsen synnyttämiseen? Silloin ei kyllä saa sektiota vaikka mitä tekisi ja kuinka vaatisi. Silloin vaan sanotaan, että tämä asia nyt hoidetaan tällä tavalla. Piste. Ja silloin kyllä minusta olisi vaan inhimillistä, jos saisi nukutuksen ja leikkauksen ja pääsisi edes ilman synnytyksen fyysisiä kärsimyksiä. Jos niin tahtoo. Kaikki ei tahdo. Minä olisin halunnut. En pysytynyt näkemään siinä toimituksessa mitään positiivista asiaa.

Joo, tiedän sen, että se on parempi fyysisesti hoitaa niin. Ja jälkikäteen oli tietysti hyvä, ettei ollut sitten vatsakin halki.

Mutta, mutta. Jos joku saa pelon takia sektion täysiaikaisen lapsen synnytykseen, niin miksei sitä voi saada myös tuossa mainitsemassani tilanteessa? Jäähän ne fyysiset hyödyt alatiesynnytyksestä saamatta myös täysiaikaisen lapsen sektioäidiltä, mutta miksi sillä ei ole väliä. Mutta jos lapsi on kuollut kohtuun, niin sillä onkin väliä?

Ettei vaan olisi kyse rahasta...

Kysymys ei ole rahasta. Vaikka tilanne on äärimmäisen surullinen, on se parempi hoitaa luonnollisesti eli alatiesynnytyksellä. Sektiosta kohtuun jää eliniäiset arvet ja paljon pidempi toipumisaika. Jäljet voivat myös näkyä seuraavissa raskauksissa ja kohtuhan on aina heikompi kestämään seuraavat raskaudet sektion jälkeen. Kuolleen sikiön synnytyksessä voidaan käyttää kaikkia mahdollisia kipulääkkeitä äidin fyysisten kipujen poistamiseski koska sikiön voinnista ei (enää valitettavasti) tarvitse välittää. Henkisesti tuon tuskan kestäminen voi toki tuntua sietämättömältä, mutta ehkä täössäkin tapauksessa se on osa surutyötä ja perempi jopa käydä läpi kuin "sivuttaa" sektiolla....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 14:52 vieras kirjoitti:
Kysymys ei ole rahasta. Vaikka tilanne on äärimmäisen surullinen, on se parempi hoitaa luonnollisesti eli alatiesynnytyksellä. Sektiosta kohtuun jää eliniäiset arvet ja paljon pidempi toipumisaika. Jäljet voivat myös näkyä seuraavissa raskauksissa ja kohtuhan on aina heikompi kestämään seuraavat raskaudet sektion jälkeen. Kuolleen sikiön synnytyksessä voidaan käyttää kaikkia mahdollisia kipulääkkeitä äidin fyysisten kipujen poistamiseski koska sikiön voinnista ei (enää valitettavasti) tarvitse välittää. Henkisesti tuon tuskan kestäminen voi toki tuntua sietämättömältä, mutta ehkä täössäkin tapauksessa se on osa surutyötä ja perempi jopa käydä läpi kuin "sivuttaa" sektiolla....
Niin, mullekin sanottiin, ettei kipuja tarvitse kärsiä. Mutta totuus on kuitenkin aivan toinen. Oli ainakin minulla. Kipulääkettä ei annettu ennen kuin suunnilleen polvillaan rukoili ja sittenkin niin vähän, että samalta tuo tuntui kuin aiemmatkin synnytykset. Ja mitä minä olen kuullut, en taida olla ainoa, jolla on tällaisia kokemuksia.

Ja tässä vois edelleen ihmetellä sitä, että jos äiti on itse valmis sen riskin ottaman, että kohtuun jää arpia, niin miksi hoitohenkilökunta ei voi sitä hyväksyä? Jos se kerran voidaan hyväksyä synnytystä pelkäävän täysiaikaista lasta synnyttämään tulevan äidin kohdalla?

Ja mitä tulee tuohon surutyöhön, niin omalta osaltani se ei varmastikaan auttanut asiaa, sillä päällimmäisenä koko kokemuksessa pyöri viikkokausia mielessä miltä se kaikki tuntui. Sen sijaan, että olisi voinut oikeasti surra menetettyä lasta, tulikin surtua saamaansa surkeaa kohteluaan hoitohenkilökunnan taholta.

Mutta tämä nyt ei ollut tämän pinon varsinainen aihe kuitenkaan. Omalla kohdalla katkeruus ei kuitenkaan ilmeisesti ole vieläkään haihtunut, vaikka asianmukaiset valitukset sun muut on tehtykin. Eli välillä tähän pitää aina palata.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 14:11 klaava kirjoitti:
Asiasta kolmanteen....

Minulle on ihan sama, jos joku haluaa pelkojensa takia sektion. Ihan vapaasti. Eihän se minulta ole mitenkään pois, vaikka itse olen lapseni alakautta synnyttänytkin. Kolme lasta ja yhden viikolla 19 kohtuun kuolleen sikiön.

Sitä minä vaan ihmettelen, että minkä ihmeen takia ihminen pannaan käymään läpi sellainen tuska ja kärsimys, mikä liittyy kohtuun kuolleen lapsen synnyttämiseen? Silloin ei kyllä saa sektiota vaikka mitä tekisi ja kuinka vaatisi. Silloin vaan sanotaan, että tämä asia nyt hoidetaan tällä tavalla. Piste. Ja silloin kyllä minusta olisi vaan inhimillistä, jos saisi nukutuksen ja leikkauksen ja pääsisi edes ilman synnytyksen fyysisiä kärsimyksiä. Jos niin tahtoo. Kaikki ei tahdo. Minä olisin halunnut. En pysytynyt näkemään siinä toimituksessa mitään positiivista asiaa.

Joo, tiedän sen, että se on parempi fyysisesti hoitaa niin. Ja jälkikäteen oli tietysti hyvä, ettei ollut sitten vatsakin halki.

Mutta, mutta. Jos joku saa pelon takia sektion täysiaikaisen lapsen synnytykseen, niin miksei sitä voi saada myös tuossa mainitsemassani tilanteessa? Jäähän ne fyysiset hyödyt alatiesynnytyksestä saamatta myös täysiaikaisen lapsen sektioäidiltä, mutta miksi sillä ei ole väliä. Mutta jos lapsi on kuollut kohtuun, niin sillä onkin väliä?

Ettei vaan olisi kyse rahasta...
Kyse on siitä, että kun kohdussa on kuollut sikiö, elimistö alkaa tuottaa aineita, jotka saattavat johtaa veren hyytymisongelmaan ja tätä kautta hillitsemättömään verenvuotoon. Sektiossahan on aina isompi riski verenvuotoon. Ei siis lähdetä ehdoin tahdoin tekemään leikkausta ihmiselle, jolle se saattaa olla kohtalokas.
tietysti se arpiasiakin painaa vaaássa.
Ikävä jos tätä ei ole sinulle riittävän hyvin selitetty!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 22:48 Kummallista kirjoitti:
Täällä on todettu, että Suomessa on yksi maailman pienimmistä synnytyskuolleisuuksista ja silti täällä myös vahvasti epäillään, että hoitohenkilökunta ei osaa asiaansa tai että he aiheuttavat turhia riskejä lapselle ja äidille.

Myös alatiesynnytys on tuomittu "luonnottomaksi" joissakin ketjuissa. Synnytystä kuvataan myös "elämän suurimmaksi riskiksi". Onko todella näin?
näitä asioita on myös itselleni noussut mieleen tätä palstaa seuraillessa.
 
Aleksin 2v äiti
Minä olisin kyllä halunnut synnyttää alateitse esikoiseni mutta synnytykseni pysähtyi...jäätiin n.7cm:iin ja kivut olivat aikasta kovat! Vuorokauden synnytyksen jälkeen lääkäri päätti,että kiireelliseen sektioon! Sillä hetkellä olin turhautunut ja pettynyt mutta jälkikäteen olimme tyytyväisiä lääkärin päätöksestä...tärkeintähän se kuitenkin oli saada vaavi turvallisesti maailmaan! Saas nähdä nyt sitten joulukuussa,että koenko alatie-synnytyksen... :wave:
 
meikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 13:09 höpö kirjoitti:
toisten pelkoja yhtään vähättelemättä ehdottaisin, että ne naiset joita synnytys pelottaa, hoitaisivat terapeutin kanssa asian jo ennen raskausaikaa kuntoon. eli siis, miettisivät jo etukäteen, pelottaako synnytys kohtuuttomasti. mutta jokainen tyylillään, meikä on siinä junassa, notta jos luonto on asian näin päättänyt, mikä minä olen vastaan panemaan?
Vaan kun sitä jotkut naiset ajattelevat juuri näin, että luonto hoitaa, eli luulevat (kuten minäkin), että kunhan raskaaksi tulee, niin kai sitä sitten suhtautuu synnytykseen jotenkin eri lailla ja siitä tulisi ihan ok-juttu.
Itse en ainakaan synnytystä juuri ajatellut ennen raskaaksi tuloa, enkä keltään ollut kuullut synnytyksessä tehtävistä toimenpiteistä, kuten episiotomia. Nämä kaikki julmuudet (<--minun mielestä) tulivat mulle aivan yllätyksenä kun plustestin jälkeen aloin asioista ottamaan selvää. Joten voi se pelko tulla vasta raskautumisen jälkeen ja todellakin voi paheta raskauden aikana. Olet varmaan kuullut että raskausaikaan hormonitkin alkavat jyllätä, joten asioita voi ajatella vähän eri kantilta, kuin silloin vasta kun lasta aletaan miettimään.
 
Tämä asia kolahtikin sitten arkaan kohtaan kun näin paljon tähän viestiketjuun on kirjoiteltu. Emme taida naiset edes kehdata myöntää että nyt kehitys on tehnyt meille kepposen. Emme osaa enää synnyttää! Ennen niin luonnollinen asia on meille nykyään todella vaikea, joskus jopa ylitsepääsemätön asia. Minäkin pelkään synnytystä. Olen kuitenkin taistellut pelkoa vastaan ja synnyttänyt kaksi kertaa. Ei uutta mahtavaa autoakaan voi vaatia jos ei ensin tee töitä sen rahan eteen jolla auton sitten saa ostettua. Joskus työnteko on jopa vaarallista, mutta riski otetaan jos se auto halutaan. Onko oikein että joku saa uuden auton ilmaiseksi koska pelkää työntekoa? Minusta ei. Hän menee työhönvalmennuskursseille ja sopeutumiskursseille niin että pystyy työnsä tekemään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 01:55 Vieras kirjoitti:
Tämä asia kolahtikin sitten arkaan kohtaan kun näin paljon tähän viestiketjuun on kirjoiteltu. Emme taida naiset edes kehdata myöntää että nyt kehitys on tehnyt meille kepposen. Emme osaa enää synnyttää! Ennen niin luonnollinen asia on meille nykyään todella vaikea, joskus jopa ylitsepääsemätön asia. Minäkin pelkään synnytystä. Olen kuitenkin taistellut pelkoa vastaan ja synnyttänyt kaksi kertaa. Ei uutta mahtavaa autoakaan voi vaatia jos ei ensin tee töitä sen rahan eteen jolla auton sitten saa ostettua. Joskus työnteko on jopa vaarallista, mutta riski otetaan jos se auto halutaan. Onko oikein että joku saa uuden auton ilmaiseksi koska pelkää työntekoa? Minusta ei. Hän menee työhönvalmennuskursseille ja sopeutumiskursseille niin että pystyy työnsä tekemään.

Eiköhän siinä sketioäitikin ole "työtä" tehnyt, 9 kk. Ihmisillä on "järjettömiä" elkoja, tuntuu vain, että naiset sättivät helposti toisiaan, äitiydellä ja uhrautumisen määrällä ja sankarisynnytyksillä pääsee kukkoilemaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 09:25 Enia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 17:04 vieras kirjoitti:
Yleensä jos vauva kuolee synnytyksessä syynä on esim. jokin synnynnäinen epämuodostuma tai esim. sydänvika, ei synnytyskomplikaatio. Tällainen synnäinen vika joka vie sikiön hengen veisi sen sektiossakin.

---


Äiti kai voi pelätä että lapsi saa hapen puutteesta aivovaurion synnytyksen aikana? Se lienee yleisempää kuin lapsikuolemat.

Myös perätilavauvojen kohdalla joskus on tuttavapiirissä kokemuksenqa se, että sektiossa huomattu, että napanuora ollutkin kovin lyhyt, eli olisi alatiesynnytys epäonistunut. Sektio kun on ollut ennen käypää hoitoa erit. ensisynnyttäjillä, vaikka fysiologiset edelletykset alatiesynnytykselle olisi olemassa perätilassa.
 
utelias ulla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 10:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 09:25 Enia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 17:04 vieras kirjoitti:
Yleensä jos vauva kuolee synnytyksessä syynä on esim. jokin synnynnäinen epämuodostuma tai esim. sydänvika, ei synnytyskomplikaatio. Tällainen synnäinen vika joka vie sikiön hengen veisi sen sektiossakin.

---


Äiti kai voi pelätä että lapsi saa hapen puutteesta aivovaurion synnytyksen aikana? Se lienee yleisempää kuin lapsikuolemat.

Myös perätilavauvojen kohdalla joskus on tuttavapiirissä kokemuksenqa se, että sektiossa huomattu, että napanuora ollutkin kovin lyhyt, eli olisi alatiesynnytys epäonistunut. Sektio kun on ollut ennen käypää hoitoa erit. ensisynnyttäjillä, vaikka fysiologiset edelletykset alatiesynnytykselle olisi olemassa perätilassa.
Kuinka monta vauvaa tiedät, joka on saanut synnytyksen yhteydessä hapenpuutteesta johtuvan aivovaurion?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 13:57 utelias ulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 10:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 09:25 Enia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 17:04 vieras kirjoitti:
Yleensä jos vauva kuolee synnytyksessä syynä on esim. jokin synnynnäinen epämuodostuma tai esim. sydänvika, ei synnytyskomplikaatio. Tällainen synnäinen vika joka vie sikiön hengen veisi sen sektiossakin.

---


Äiti kai voi pelätä että lapsi saa hapen puutteesta aivovaurion synnytyksen aikana? Se lienee yleisempää kuin lapsikuolemat.

Myös perätilavauvojen kohdalla joskus on tuttavapiirissä kokemuksenqa se, että sektiossa huomattu, että napanuora ollutkin kovin lyhyt, eli olisi alatiesynnytys epäonistunut. Sektio kun on ollut ennen käypää hoitoa erit. ensisynnyttäjillä, vaikka fysiologiset edelletykset alatiesynnytykselle olisi olemassa perätilassa.
Kuinka monta vauvaa tiedät, joka on saanut synnytyksen yhteydessä hapenpuutteesta johtuvan aivovaurion?
Ihan tuttavapiirissä kaksi lasta, jotka olivat seurannassa. Lukuja ei ole, mutta samalla tavalla kyllä tuntuu liioiteltavan näitä "pahan sektion" vaaroja (toki suuremmat tilastollisesti mutta...)

Kuinka monta taas lienee kuollut vaurioitunut vakavasti elektiivisen sektion yhteydessä? Jos raskausviikkoja jo muutoin "riittävästi"?
 
Tuskimpa noilla tilastoilla on paljoakaan merkitystä siinä vaiheessa jos iohminen OIKEASTI PELKÄÄ. Aivan varmasti melkein jokainen meistä pelkää jotain aivan järjettömiä asioita. Esim. hämähäkkien pelko on aika yleinen pelko vaikka ei Suomessa majailevat hämähäkit nyt mitään sinulle voi tehdä. Siitä huolimatta lukuisat ihmiset pelkää hämähäkkejä aivan hysteriaan asti.
 
ap:lla ei taida olla lapsia!!sen verta lapsellista toi kirjoitus oli!! eiköhän jokaisella ole oikeus mihin haluaa, ja meitä on kuitenkin aika monenmoisia ihmisiä joku pelkää jo kuolakkseen neuloja ym... eikös ole ihan valinnavapaus !! ja tiedoks sulle ap kyllä lapsen saamiseen kuule liittyy paljon muutakin kuin synnyttäminen!! ja niin olen siis synnyttänytekan ihan alakautta ja toivottavasti saan synnyttää tämän toisenkin nyt lähiaikoina niin!! mutta kannattaa pitää tollaset mölyt mahassa jos ei järkevämpää!! synnytystapa on kuule ihan jokaisen henk.koht asia! ja sitä ei ole meillä kenelläkään oikeutta alkaa tuomitsemaan!!!


.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 18:34 tindepekkaperkele kirjoitti:
Tuskimpa noilla tilastoilla on paljoakaan merkitystä siinä vaiheessa jos iohminen OIKEASTI PELKÄÄ. Aivan varmasti melkein jokainen meistä pelkää jotain aivan järjettömiä asioita. Esim. hämähäkkien pelko on aika yleinen pelko vaikka ei Suomessa majailevat hämähäkit nyt mitään sinulle voi tehdä. Siitä huolimatta lukuisat ihmiset pelkää hämähäkkejä aivan hysteriaan asti.

Vihdoinkin asiaa.
 
Ja todellakin jokainen voi miettiä miten rationaalista on esim. tämä mainittu hämähäkkien pelko. Miten laajoihin ja kalliisiin toimenpiteisiin yhteiskunta ryhtyy torjuakseen hämähäkkien aiheuttamia pelkotiloja.

Ehkäpä vertaus hämähäkkipelkoon todellakin kertoi kaiken olennaisen sektiopelon luonteesta.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 09:13 vieras kirjoitti:
Ja todellakin jokainen voi miettiä miten rationaalista on esim. tämä mainittu hämähäkkien pelko. Miten laajoihin ja kalliisiin toimenpiteisiin yhteiskunta ryhtyy torjuakseen hämähäkkien aiheuttamia pelkotiloja.

Ehkäpä vertaus hämähäkkipelkoon todellakin kertoi kaiken olennaisen sektiopelon luonteesta.....
No kyllä sitä sairaanloista hämähäkkien pelkoakin hoidetaan, ihan samalla lailla kun synnytyspelkoakin. Ratkaisevana erona näissä kyseisissä peloissa on se, että henkilöllä joka kärsii hämähäkki pelosta on yhtäjaksoisesti monta vuotta aikaa vastaan ottaa terapiaa ja saada apua pelkotilaansa. Toisin kun synnytys pelosta kärsivä henkilö. Usein kun synnytys pelko ilmenee vasta raskauden jo alettua, niin siinä on rajoitettu aika minkä puitteissa yrittää hoitaa tuleva äiti sellaiseen kuntoon että hän kykenee synnyttämään. Aina tämä minimaalinen aika ei riitä, valitettavasti vauvat ei odottele loputtomiin kohdussa sitä että äiti on psyykkisesti kykeneväinen synnyttämään.
Edelleenkään pelot EI ole järjellä selitettävissä ja sen varmasti jokainen meistä kyllä tietää.
Että siinä sinulle ratkaiseva ero näiden kahden pelkotilan kohdalla =)
 
höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 07:43 No regrets kirjoitti:
Jos lapsi ei halua maistaa ruokaa, koska "inhoaa sitä" (Vaikkei ole koskaan edes kokeillut), ilmeisesti annatte "inhota" sitä koko elämänsä?
:LOL: :LOL:
Tämähän onkin suoraan verrannollinen synnytykseen! On naurettavaa, kun niin monet sanovat, että eikö ensisynnyttäjä voisi edes kokeilla synnytystä :headwall: :headwall: Ihan kuin sitä voisi viheltää pelin poikki kesken kaiken kokeiltuaan tarpeeksi :eek: Täälläkin on monta surullista esimerkkiä, miten sektiota ei aina saa vaikka synnytys on kestänyt vuorokausia ja äiti on aivan poikki (mm. kaverini yritti synnyttää 36h, ennenkuin uskoivat, ettei se kertakaikkiaaan mahdu tulemaan). Eli voitte unohtaa kehoitukset alatien kokeilusta, koska siinä vähät välitetään äidistä enää synnytyksen ollessa käynnissä, jos vain näyttää siltä että vauva jotenkin saadaan jalkovälistä revittyä.
 
Hepsankeikka
Alkuperäistä kysymystä hieman sivuten, jossain ihmeteltiin tätä pelkosektio"hysteriaa" ja niiden yleistymistä. Mielestäni ne pelot eivät ole yleistyneet niin paljon, kuin tämä keskustelun kiivaus täällä antaa ymmärtää. Tosi asia on, että pelkosektiot ovat varmaan nousussa jo ihan senkin takia, ettei asia enää ole tabu.
Mutta se, että miksi se näkyy niin voimakkaana täällä, johtuu mielestäni siitä, että täällä ei ole enää yhtään asiallista keskustelua synnytyspeloista/pelkosektioista! Myönnän toki, että jotkut avaukset ovat tahallaankin provosoivia, mutta turhauttaahan se, ettei asioista voi keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa ilman, että keskusteluun tullaan jeesustelemaan jo kaikkien tiedossa olevista riskeistä ym. ym.
Kun itselle pelkosektio jutut oli ajankohtaisia tuossa reilu vuosi sitten, täällä taisi olla tasan kaksi keskustelua aiheesta.
Nyt täällä on useita, välillä taisi olla varmaan puolet ensimmäisen sivun otsakkeista pelkosektiota/sektioita koskevia ja joka ikisessä keskustelussa näitä "vieraita" (okei, olen itsekin harmaa, mutta en omista käyttäjätunnusta), jotka nälvivät meitä pelkääviä ala-arvoiseen tyyliin.
Eli olisiko mitään, jos me kaikki menisimme kurkistamaan sinne peiliin ja miettisimme tykönämme, kannattaako tämä epärakentava "keskustelu", joka ei johda muuhun kuin loukkauksiin puolin ja toisin. Kun tosiasia on kuitenkin se, ettei kenenkään alatiesynnytys ole esim. multa pois tai mun sektio keneltäkään muulta pois.
Ja täällä asiallinen keskustelu esim. pelkosektioista tuskin vaikuttaa niihin sektiolukuihin, koska ainakin vielä tänä päivänä lääkärit määrävät/myöntävät sektiot, joten niihin on syy, oli se mikä tahansa.
Rauhaa hyvät äidit :flower:
 

Yhteistyössä