Mikä olis hyvä migreenilääke?

  • Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti
mari
Itse oon syönyt Miranaxia ja sit nenäsuihkeena oon kokeillut pari kertaa Imigrania. Miranaxit auttoivat ennen suht hyvin, mutta enää ei mitään tehoa. Toi nenäsuihke ei tehoa yhtään.
Pitäs taas mennä lääkäriin ja yrittää jotain toista lääkettä. Toi Miranax ei vissiin taida olla edes migreenilääke? Mulla migreeni vaivaa aina menkkojen aikaan noin 2-3 pvän ajan.
Mikä lääke teillä on auttanut?
 
mammaH
Clotamia söin ennen ja muistaakseni auttoi hyvin, ihmettelen miksi lääkäri vaihtoi Maxalt Rabitabiin. Lääkäriin oon menossa 5.2, toivottavasti saan lääkityksen kohdilleen.
 
miranax, maxalt rabitab, imigran, clotam, topimax, klotriptyl mite... ...ja monta muuta - kaikki kokeiltu ja mistään ei apua.
Imigran auttoi tabletteina vähän paremmin kuin suihkeena, niitä saa myös peräpuikkoina (ainakin joskus sai) et mikä kellekkin imeytyy parhaiten...

Raskausaika nyt mennään 1000mg panadolilla ja primperanilla (pahoinvointiin), sitten taas uudet lääkkeet kokeiluun ja lisää testejä. Kohtauksia on muutamia viikossa + jokapäiväinen päänsärky, migreeniä joka halvaannuttaa hetkellisesti muutama vuodessa. Päänsärkyyn en enään ota lääkkeitä koska ne ei tehoa ja kohtauseenkin yleensä auttaa vain vuorokauden lepo.
 
mulla estolääkkeenä ollut nyt atacand puoli vuotta ja on toiminut tosi hyvin. Varalta on 100mg orudis, jota napaan kaks kappaletta, jos kipu meinaa estosta huolimatta tulla!
 
Imigran injektiona.
Ja eihän toi tosiaan oo varsinainen migreenilääke tuo Miranax. Maxalt rapitab muuten tais olla just niitten lääkkeiden joukossa, joiden kelakorvattavuus muuttu :/ Niit oli muitakin migreenilääkkeitä, jotka poistu noiden maksukattoa kerryttävien lääkkeiden joukosta.
 
vierailija
Joku migreenilääke on loppunut apteekeista. Mikähän mahtaa olla? Itselleni riittää kurkuma, jos tulee kipuja, mutta sitäkään en ole tarvinnut moneen kuukauteen - enkä migreeniin ollenkaan, kun tiedän karttaa aineksia, mistä se tulee.
 
vierailija
Itse oon syönyt Miranaxia ja sit nenäsuihkeena oon kokeillut pari kertaa Imigrania. Miranaxit auttoivat ennen suht hyvin, mutta enää ei mitään tehoa. Toi nenäsuihke ei tehoa yhtään.
Pitäs taas mennä lääkäriin ja yrittää jotain toista lääkettä. Toi Miranax ei vissiin taida olla edes migreenilääke?
Apuaineissa alumiinilakka, en voisi edes kuvitella kokeilevani.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/7/195457.pdf
 
vierailija
topimax, ... ...ja monta muuta - kaikki kokeiltu ja mistään ei apua.

Raskausaika nyt mennään ---Kohtauksia on muutamia viikossa + jokapäiväinen päänsärky, migreeniä joka halvaannuttaa hetkellisesti muutama vuodessa. Päänsärkyyn en enään ota lääkkeitä koska ne ei tehoa ja kohtauseenkin yleensä auttaa vain vuorokauden lepo.
Etkä tiedä, mistä voi tulla? Rautatableteissa glysiiniä, tulis mulle välittömästi esim Obsidanista: aftoja eli reikiä suuhun, yhdestäkin jo!
Topimax tässä, en ottaisi sitäkään.
 

Yhteistyössä