Mikä on epätoivoisinta/naurettavinta mitä 40-vuotias nainen voi tehdä tai olla?

  • Viestiketjun aloittaja "Tuksu"
  • Ensimmäinen viesti
Eip
Se ei silti poista sitä faktaa että naisilla lihasten häviäminen ja rasvan kertyminen lisääntyy selkeästi enemmän kuin miehillä iän myötä.
Joten lähes aina mies on paremmassa kunnossa kuin vastaavan ikäinen nainen jos aktiivisuustaso on samaa luokkaa.
Mistäs tämä fakta on..? Tilastot kertovat että ylipainoisista suomalaisista isompi osa on miehiä kuin naisia. Naisten lihasmassa hupenee paitsi ikääntymisen, ennenkaikkea sen vuoksi etteivät he tee lihaskunnolle mitään vaan suosivat esim. Kävelyä tai juoksua. Tai eivät tee yhtään mitään. Siinä ei kummoista lihasvoimaa kehity, ainoastaan aerobista kuntoa.

Jos aktiivisuustaso on hyvä tai korkea niin kunto on hyvä, oli mies tai nainen. Jos se on huono, se on huono. En tajua näitä luonnon lakeihin ja perintötekijöihin vetoomisia kun tiedän lukuisia nelikymppistä naisia jotka ovat saaneet itsensä elämänsä kuntoon ihan vain tekemällä. Minäkin aloitin vasta lasten jälkeen ( tai juuri siksi) ja nyt kroppa kiva, paljon parempi kuin nuorena, jolloin olin hoikka ilman minkäänlaista kuntoa. Parasta on että jaksaa ja on energinen.
 
Itsari olis varmaan epätoivoisin teko, minkä ikäiselle tahansa.

Mä en noihin ulkonäköjuttuihin jaksa ottaa kantaa, sillä musta on kiva kun on erilaisia ihmisiä erilaisine tyyleineen.
Onneksi on ihmisiä jotka eivät niin välitä mitä muut ajattelee ja siitä syystä katukuvakin on rikkaampi. Kivampihan se on katsella jotakin omasta mielestä erikoista välillä, sen saman tavallisen sijaan.:heart:

Rohkeutta sulle olla sitä mitä olet.
 
Ihanassa iässä
Ite oon nyt 37-vuotiaana paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä, omistan moottoripyörän, pitkät hiukset ja pukeudun kuten kulloinkin huvittaa. Itsetuntoni on hyvä, epävarmuudesta ei mitään merkkejä ja miehetkin sen huomaa.. Omaani tosin en vaihtais. Tässä iässä ei jaksa enää miettiä, mitä muut mun elämästä tai ulkonäöstä ajattelee, nyt elää ihan vaan itelleen niiden suhteen. En pukeudu kuin pissis, mutta todellakin saatan mennä kesällä minarissa kaupungille, miksikäs ei.
 
..........
Mistäs tämä fakta on..? Tilastot kertovat että ylipainoisista suomalaisista isompi osa on miehiä kuin naisia. Naisten lihasmassa hupenee paitsi ikääntymisen, ennenkaikkea sen vuoksi etteivät he tee lihaskunnolle mitään vaan suosivat esim. Kävelyä tai juoksua. Tai eivät tee yhtään mitään. Siinä ei kummoista lihasvoimaa kehity, ainoastaan aerobista kuntoa.

Jos aktiivisuustaso on hyvä tai korkea niin kunto on hyvä, oli mies tai nainen. Jos se on huono, se on huono. En tajua näitä luonnon lakeihin ja perintötekijöihin vetoomisia kun tiedän lukuisia nelikymppistä naisia jotka ovat saaneet itsensä elämänsä kuntoon ihan vain tekemällä. Minäkin aloitin vasta lasten jälkeen ( tai juuri siksi) ja nyt kroppa kiva, paljon parempi kuin nuorena, jolloin olin hoikka ilman minkäänlaista kuntoa. Parasta on että jaksaa ja on energinen.
Googleta testosteronin ja estrogenin erot.
 
..............
Aivan, niitähän tässä juuri on peräänkuulutettu. Estrogeeneilla ja testosteroneilla ei ole mitään vaikutusta, kun elämäntavat kuitenkin vaikuttavat loppupeleissä eniten.
No kyllä niillä nyt vaan on ja aivan hirveästi, mm luukato on naisilla hyvin yleistä.. On myös paljon tutkimuksia joissa on tutkittu voiman heikkenemistä naisilla ja miehillä, olikohan niin että nainen on menettänyt voimistaan 70ikävuoteen mennessä tyyliin 55% miehillä vastaava luku on jotain 20%..
Myös voimaharjoittelun tuottaman hyödyn määrä 50v ikävuoden jälkeen on miehillä aivan eri planeetalla naisten kanssa.
Luun tieheyden häviö on myös naisilla huomattavasti isompaa kuin miehillä.

MUTTA tämähän ei tosiaan juurikaan merkkaa jos kunnostaan pitää huolta! Miehillä se vaan ikävä kyllä on helpompaa.

PS: olen itsekkin nainen ja kateellinen miehille tuosta.
 
vieras..
No kyllä niillä nyt vaan on ja aivan hirveästi, mm luukato on naisilla hyvin yleistä.. On myös paljon tutkimuksia joissa on tutkittu voiman heikkenemistä naisilla ja miehillä, olikohan niin että nainen on menettänyt voimistaan 70ikävuoteen mennessä tyyliin 55% miehillä vastaava luku on jotain 20%..
Myös voimaharjoittelun tuottaman hyödyn määrä 50v ikävuoden jälkeen on miehillä aivan eri planeetalla naisten kanssa.
Luun tieheyden häviö on myös naisilla huomattavasti isompaa kuin miehillä.

MUTTA tämähän ei tosiaan juurikaan merkkaa jos kunnostaan pitää huolta! Miehillä se vaan ikävä kyllä on helpompaa.

PS: olen itsekkin nainen ja kateellinen miehille tuosta.
Tässä on nyt kyllä vedetty hatusta nuo prosentit.

Itse löysin tällaisen tiedon googlaamalla: "Lihasten suorituskyky on parhaimmillaan 20-30 vuoden iässä ja alkaa sen jälkeen jossain määrin vähentyä. Merkittävästi se alkaa kuitenkin huonontua vasta 50-60 ikävuoden jälkeen. Miehet pystyvät tuottamaan 70-vuotiaana noin 80 % ja naiset noin 65 % 20-vuotiaiden maksimi voimasta. Iän lisäksi vanhojen ihmisten lihasheikkouteen voivat vaikuttaa monet muutkin
tekijät. Niitä ovat esimerkiksi pitkäaikaissairaudet, lääkitys, hermoston ja hormonitoiminnan muutokset, lihasten käyttämättömyys ja aliravitsemus (Sakari-Rantala 2003)."
 
........
Tässä on nyt kyllä vedetty hatusta nuo prosentit.

Itse löysin tällaisen tiedon googlaamalla: "Lihasten suorituskyky on parhaimmillaan 20-30 vuoden iässä ja alkaa sen jälkeen jossain määrin vähentyä. Merkittävästi se alkaa kuitenkin huonontua vasta 50-60 ikävuoden jälkeen. Miehet pystyvät tuottamaan 70-vuotiaana noin 80 % ja naiset noin 65 % 20-vuotiaiden maksimi voimasta. Iän lisäksi vanhojen ihmisten lihasheikkouteen voivat vaikuttaa monet muutkin
tekijät. Niitä ovat esimerkiksi pitkäaikaissairaudet, lääkitys, hermoston ja hormonitoiminnan muutokset, lihasten käyttämättömyys ja aliravitsemus (Sakari-Rantala 2003)."
Juu vedin ihan hatusta kuitenkin vuosia aikaa kun luin kyseisiä asioita, Myöntänet kuitenkin että % ovat miehille edulliseen suuntaan jos unohdetaan elämäntavat ja keskitytään ihmiseen fysiologisena kokonaisuutena?
 
Nojuujuu
Naurettavinta on vertailla itseään huomattavasti nuorempiin tai arvostella muita ikäisiään, jotka elää ja käyttäytyy erilailla kuin itse.

Joku viihtyy minarissa ja sille sopiikin se, jos ei muuten niin omissa silmissä. Joten mikä siinä vikana? Ei ole vikaa myöskään pukeutua säkkeihin jos niistä tykkää. Itse tykkään rennoista & sporttisista vaatteista lähinnä mutten silti syleksi nähdessäni minarin ikäihmisellä. ;)
Joku taas on löytänyt kuntoilun ja terveelliset elämäntavat kypsemmällä iällä -> hirvee ämmä! Tai sitten on ikänsä tykännyt liikkua muuten vaan ja pysynyt kuosissa -> vielä hirveempi ämmä! Kärjistän mutta osa näistä ikäisistäni kääkistä nyt vaan on tuolla ajatusmaailmalla varustettuja. :D
Kai se nyppii jos itsellä ei joko ole aikaa tai se suklaa sohvan nurkassa maistuu paremmin kuin pirtsakka iltalenkki. Omia valintoja nämä kaikki.. harvalla kun enää on taaperoitakaan jaloissa pyörimässä ja ne joilla tiedän olevan, ovat pirun tikissä kunnossa nelikymppisiksi. :)
 
vieras..
Juu vedin ihan hatusta kuitenkin vuosia aikaa kun luin kyseisiä asioita, Myöntänet kuitenkin että % ovat miehille edulliseen suuntaan jos unohdetaan elämäntavat ja keskitytään ihmiseen fysiologisena kokonaisuutena?
En ole missään vaiheessa kiistänyt. Sinulla taas on vahvaa liioittelun makua. Ero ei ole kuitenkaan valtava, ja elinatavat joko kasvattavat tai kurovat huomattavasti eroa.
 
.........
En ole missään vaiheessa kiistänyt. Sinulla taas on vahvaa liioittelun makua. Ero ei ole kuitenkaan valtava, ja elinatavat joko kasvattavat tai kurovat huomattavasti eroa.
Meillä on tässä vahva näkemysero. Johtunee siitä että olen paljon tekemisissä +45v ihmisten kanssa liikunnan kautta, ja kerta toisensa jälkeen tulee mieleen ettei elämä ole reilua.
 

Yhteistyössä