mikä on voimakkaan tuoksuinen huuhteluaine?sellaista etsin että koko talo tuoksuis hyvälle pyykinpesun jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja klölkkl
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnalliset tutut jäävät;28203761:
...niin tiedät miltä tuntuu haukkoa henkeä kuin kala kuivalla maalla henki vinkuen.

By the way, vaikkei sinulla / läheisilläsi vielä olisikaan astmaa, niin aika monella se on puhjennut aikuisiällä / eläkeiässä. Ei sitten tarvitse ihmetellä, kun kutsua ei ole piiiitkäääään aikaan kuulunut tai keskustelun toinen osapuoli ei tunnu olevan kiinnostunut mielipiteistäsi vaan tekee etäisyyttä...

Niin, kukaan ei välttämättä sanokaan sitä ääneen...
Aha =)
 
MÄ HALUUN!
Alkuperäinen kirjoittaja hillitysti mutta hyvää;28203771:
Mä käytän Sertoa, mukavan mietoa mun nenälle :)
Pesuaineet on tuoksuttomia.

Käytän myös hiuslakkaa, deodoranttia, hajuvettä ym. Ärsyttää nää tuoksuista vinkuvat, kun heidän mielestään pitäisi vaan haista hielle ja paskalle. Yks työkaveri kehuu saavansa jopa tiskiaineesta oireita... whaaat?!
Kiinnostuin heti! Mistä saa paskanhajuista deodoranttia? Olen vaan käyttänyt hajutonta kaikki nämä vuodet! Entä hienhajuista? Ihqun eksoottista! Mäkin haluun! Mä oisin AINA halunnut hien/paskanhajuista deodoranttia, oon vaan joutunut olemaan raikkaasti hajuton. EPPÄÄ!
 
saunatonttu-sandra
Kai tiedät että hajuste yliherkkyys on vain omaa keksintöä...kuten tälläkin palstalla on tiedetty ilmoittaa.


noh, kuka mitenkin ajattelee. onneks esim junamatkoille lähties voi ottaa valmiiks antihistamiinin. tytär saa suihkia hiuslakkaa vain omassa huoneessaan ja perheen dödöt, minulla tuoksuton, samoin miehellä, lapsilla sitten roll on ja stick,
 
"vieras"
Just. Älkää enää ikinä liikkuko julkisilla paikoilla. Tajuatko lainkaan, että tuollaiset ihmistuoksukuuset aiheuttavat monille pahoja hengenahdistuskohtauksia? Millä oikeudella teikäläiset pilaavat muilta esim. teatteri- ja elokuvaesitykset, konsertit, bussi- ym. matkat julkisilla jne. ?!!! Voimakkaat hajusteet ovat muutenkin tyylittömyyden huippu ja oikea ääliömäisyyden multijunttihuipentuma. Jos todellakin haluat hajusteen löyhkää kotiisi, hanki vaikka suitsukkeita tai jotain. Jos haluat tehdä myönteisen vaikutuksen muihin ihmisiin, käytä hajuttomia pyykinpesuaineita, käy suihkussa ja käytä hajutonta deodoranttia ja mahdollisesti erityistilanteissa HYVÄÄ hajuvettä HILLITYSTI. Jätä huuhteluaineet kauppaan ja satsaa mieluummin kunnon hajuveteen!
Sinäkö oikeasti kuvittelet nyt kaikkien lopettavan hajustettujen tuotteiden käytön vain tuon rääkymisesi takia?
 
saunatonttu-sandra
mun puolesta saa jokainen käyttää, mä voin väistää sivummalle tai napata sen antihistamiinin kitusiini, ei ongelma, omassa kodissani vaan pakko hiukan rajoittaa.. onneks kotiväki ymmärtää
 
"Pyhä yksinkertaisuus"
[QUOTE="vieras";28203869]Sinäkö oikeasti kuvittelet nyt kaikkien lopettavan hajustettujen tuotteiden käytön vain tuon rääkymisesi takia?[/QUOTE]

Hehe. Halvan hajusteen ja älykkyysosamäärän välillähän vallitsee tunnetusti negatiivinen korrelaatio. Kaikki eivät voi sijoittua Gaussin käyrän huipulle.
 
tuoksuyliherkkyys tuntuu olevan eräänlainen trendijuttu tänäpäivänä, niinkuin kasvissyönti joitakin vuosia sitten ;)
Siltä joo tuntuu, tiedättekö miltä kaikki tuoksutuotteet haisi 20-30v sitten.. Huh huh, siinä jää nykypäivän huuhteluaineet ja tuoksukynttilät kakkosiks.. Hajuvedet lemusi vihreinä pilvinä(jotain vanderbiltiä, sambaa, myskiä yms kammohajuja), semmosia hyönteismyrkyn hajusia suihkedödöjä ja hermomyrkkyyn verrattavia ilmanraikastimia ja sprayitä, että siinä heikompi oikeesti pökertyy. :D En muista että sillon kukaan olis valitellu yliherkkyyttä huuhteluaineen tuoksulle vaatteissa, tai tuoksuista ylipäätään. Silloin oli lähinnä noloa jos vaatteet haisi sikalalle/navetalle ja kaikki muut hajut; mitä vahvempi, sen parempi! :D
 
Noloa muotia
Siltä joo tuntuu, tiedättekö miltä kaikki tuoksutuotteet haisi 20-30v sitten.. Huh huh, siinä jää nykypäivän huuhteluaineet ja tuoksukynttilät kakkosiks.. Hajuvedet lemusi vihreinä pilvinä(jotain vanderbiltiä, sambaa, myskiä yms kammohajuja), semmosia hyönteismyrkyn hajusia suihkedödöjä ja hermomyrkkyyn verrattavia ilmanraikastimia ja sprayitä, että siinä heikompi oikeesti pökertyy. :D En muista että sillon kukaan olis valitellu yliherkkyyttä huuhteluaineen tuoksulle vaatteissa, tai tuoksuista ylipäätään. Silloin oli lähinnä noloa jos vaatteet haisi sikalalle/navetalle ja kaikki muut hajut; mitä vahvempi, sen parempi! :D
20-30 vuotta sitten minullakaan ei ollut astmaa... sitten muutin toiseen kaupunkiin... mulle kehittyi astma... asunnossa ei virallisesti ole homeongelmaa, arvot sallituissa rajoissa... muuttamisesta tuskin hyötyä... kuulemma sama ongelma kaikkialla...

20-30 vuoden takainen vaate- ja meikkimuotikin on lähinnä noloa... miksi hajusteet olis mikään poikkeus... en minä ainakaan kehtaisi olla niin ajastani jälkeenjäänyt, että pitäytyisin koko ikäni samassa muodissa... nykyään on aivan ihania hajuvesiä, jotka ovat parhaimmillaan hillitysti korvan taakse suihkautettuna...
 
"Vieras"
Hajusteyliherkkyydet ja muiden herkkyyksien ja allergioiden lisääntyminen on yhdistetty yleiseen luonnon saastumiseen; kaikenmaailman kemikaaleja on ympäriinsä. Myös noitten hajustettujen tai hajustamattomien huuhteluaineiden rippeet joutuvat tonne vesistöön, vaikkakin puhdistettuina jonkin verran.

Kun joka puolella on koko ajan kemikaaleja, niin kait niihin enempi herkistyy, kuin vain siellä ihan omassa pikku kodissa.
 
nenäkäs
Luuletteko te tuoksuttomat ihmiset olevanne hajuttomia? Mun nenääni monet näistä hajusteyliherkistä haisevat usein sellaiselle enemmän tai vähemmän miedolle hien ja hengityksen yhdistelmälle. Mulla on kyllä hyvin tarkka hajuaisti ja erotan ihmiset helposti heidän ominaishajunsa perusteella. Paras tuoksu on sellainen kevyt kosmetiikkatuotteiden antama aromi. :D
 
Ketkupolkka harmaana
Nuo comfortin aineet ovat minunkin suosikkeja. Erityisesti se keltainen sun fresh tms. Minusta on myös mukavaa kun kodissa on puhtaan pyykin tuoksu (joo, huuhteluaine tuoksuu todellakin mielestäni HYVÄLLE ja puhtaalle). :)
 
aca
Niin, Comfortko on parhaan hajuista huuhteluainetta? Minäkin tykkään vahvasti hajustetuista pesu- ja huuhteluaineista. Myös suihkugeelit, sampoot ja vartalovoiteet saavat tuoksua, mitä enemmän, sitä parempi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28203988]Ai joku on siis yliherkkä HALVALLEhaju(stee)lle? :D

Ei se laadukas hajuvesi ole sen parempaa astmaisen nenään kuin halvempikaan huuhteluaine, paitsi jos on "astma" :D[/QUOTE]

Voi kuule, tällä palstalla monikin :whistle:
 
"nuuh"
[QUOTE="hmm";28204083]Kuivaa pyykki ulkona, jos mahdollista. Sen jälkeen koko kotisi tuoksuu raikkaalle, puhtaalle =)[/QUOTE]

Juuri näin. Tai vintille siellä kuivatan aina talvella (kerrostalo) tulee hyvät raikkaat haisut. Niin ja itse kysymykseen ja vetäkää tässä kohtaa piippua astmanaiset niin softlanin sininen on mehevätuoksuinen.
 
saunatonttu-sandra
ja meil ei keväällä ja kesällä voi kuivattaa pyykkii ulkona, ikävä kyllä, koska yks perheen neljästä lapsesta on voimakkaasti allerginen siitepölyille..
 

Yhteistyössä