Mikä paras ilmainen virustorjunta+palomuuri??

F-sekunda vanhenee ihan pian, enkä tod enäää sitä kallista mokomaa osta! Joka vuos helvata hinta vaan nousee ja sit ei kone toimi puoleen vuoteen kun sen päivityksen lataat. Joten mistä löydän nointa ilmaisia? Koettanu googlettaa, mutta paremman tiedon saisi kokemuksista.
 
nörtti
Comodo jos englanninkieli taipuu. Suomenkielisistä avast+zone alarm voisi olla vaihtoehto, vaikkakaan zone alarmista minulla ei ole viimeaikaisia kokemuksia. Itsellä käytössä Windows 7:n oma palomuuri, reitittimen rautapalomuuri ja avast-virustorjunta. Kannettavassa taas WinXP + Comodo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nörtti:
Comodo jos englanninkieli taipuu. Suomenkielisistä avast+zone alarm voisi olla vaihtoehto, vaikkakaan zone alarmista minulla ei ole viimeaikaisia kokemuksia. Itsellä käytössä Windows 7:n oma palomuuri, reitittimen rautapalomuuri ja avast-virustorjunta. Kannettavassa taas WinXP + Comodo.
Sisältääkö tuo Comodo sekä viruksentorjunnan että palomuurin? Kun mitä löysin tietoa niin puhuttiin pelkästä palomuurista..
 
kkkö
Ei.
Otat virustorjunnan erikseen, ja sitten palomuurin siihen kaveriksi. Valitset minkä hyvänsä, ne ovat erikseen..

Varsinainen viidakkohan tämä on, avast on suomenkielinen ja siksi mukava käyttää, siihen sitten sinun järjestelääsi sopiva palomuuri lisäksi..
 
nörtti
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja nörtti:
Comodo jos englanninkieli taipuu. Suomenkielisistä avast+zone alarm voisi olla vaihtoehto, vaikkakaan zone alarmista minulla ei ole viimeaikaisia kokemuksia. Itsellä käytössä Windows 7:n oma palomuuri, reitittimen rautapalomuuri ja avast-virustorjunta. Kannettavassa taas WinXP + Comodo.
Sisältääkö tuo Comodo sekä viruksentorjunnan että palomuurin? Kun mitä löysin tietoa niin puhuttiin pelkästä palomuurista..
Sisältää molemmat, muuttui tuossa muutama kuukausi sitten.
http://personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html

Optiot asennuksessa
* Install the AntiVirus as a standalone
* Install the Firewall as a standalone
* Install both Firewall and AntiVirus
 
nörtti
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Jokapuolella suositellaan Avast+Zone alarm, mutta sit Zone Alarmista mainitaan ettei se toimi avastin kanssa! Mua ei haittaa vaikka oiskin lontoota, se kyllä taipuu.
Sitten Comodo. Avast pitää kuitenkin rekisteröidä aina tietyn väliajoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nörtti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja nörtti:
Comodo jos englanninkieli taipuu. Suomenkielisistä avast+zone alarm voisi olla vaihtoehto, vaikkakaan zone alarmista minulla ei ole viimeaikaisia kokemuksia. Itsellä käytössä Windows 7:n oma palomuuri, reitittimen rautapalomuuri ja avast-virustorjunta. Kannettavassa taas WinXP + Comodo.
Sisältääkö tuo Comodo sekä viruksentorjunnan että palomuurin? Kun mitä löysin tietoa niin puhuttiin pelkästä palomuurista..
Sisältää molemmat, muuttui tuossa muutama kuukausi sitten.
http://personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html

Optiot asennuksessa
* Install the AntiVirus as a standalone
* Install the Firewall as a standalone
* Install both Firewall and AntiVirus
Ehkäpäs kallistun sitten tähän! Mutta mites välttää ne sen jatkuvat kyselyt siitä ja tuosta? Asetuksilla ilmeisesti.. Ja neuvos vielä tyhmää, poistanko ensin F-securen, ja lataan sitten tuon comodon koneeseen, vai lataanko ohjelman ja poistan vasta sitten?? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Ehkäpäs kallistun sitten tähän! Mutta mites välttää ne sen jatkuvat kyselyt siitä ja tuosta? Asetuksilla ilmeisesti.. Ja neuvos vielä tyhmää, poistanko ensin F-securen, ja lataan sitten tuon comodon koneeseen, vai lataanko ohjelman ja poistan vasta sitten?? :ashamed:

:attn: :attn:
 
Kama
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Jokapuolella suositellaan Avast+Zone alarm, mutta sit Zone Alarmista mainitaan ettei se toimi avastin kanssa! Mua ei haittaa vaikka oiskin lontoota, se kyllä taipuu.
Herjaa kyllä, ettei toimi. Vaan toimiipa silti. Voin sanoa tämän pitkällä kokemuksella. Mitään ongelmia ei ole ollut. Jos ei lasketa omia töppäyksiä mukaan. Mikään palomuuri tai antivirus ei voi estää sinua itse asentamasta viruksia/matoja koneellesi. Aina pitää olla "järki" päässä.
 

Yhteistyössä