Mikä rotu sopii vahtikoiraksi lapsiperheeseen?

  • Viestiketjun aloittaja rikolliset pois nurkista
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";26235578]Mies harrastaa metsästystä ja on ehdotellut suomenpystykorvan hankintaa. Itse kannatan ennemmin mäyräkoiraa, kun tykkään pienistä roduista. Mäyräkoirasta ei taida kuitenkaan olla vahtikoiraksi. Suomenpystykorva taas taitaa olla liian haukkuherkkä. Asutaan omakotitalossa, mutta jo nyt naapurit valittavat toisen naapurin räksyttävistä terriereistä.

Mikä on hirvikoira? Kuulostaa miehelle sopivalta. Tosin hän ei metsästä hirviä, vaan kaikkea muuta.

Sakemannia kohtaan minulla on ennakkoluuloja, mutta pitää laittaa harkintaan, kun se on saanut näin paljon kannatusta.[/QUOTE]

Meillä 2 Karjalan karhukoiraa, eivät kylläkään metsästyskäytössä, mutta muuten metsäseuralaisina. Suosittelen rotua, on monipuolinen metsästäjä, mutta myös todella seurallinen. Tulee toimeen lasten kanssa ja vahtiviettiä koirasta myös löytyy.
 
Labukka
Miellä on 2 vuotias labukka narttu ja tulee toimee mainiosti lasten kanssa ja jos lapsella menee yli niin tyttö lähtee vaan paikalta pois. Kerran menin avaamaan ovea sisääs astu naapurin kaveri jonka itsetunsin mutta koiralla ei ollut mitään aavistusta kuka mies oli ja sitten tuli äkkiä minun ja miehen väliin ja alkoi murahdella ym ennenku sain todistettua sille että mies ei mitään pahaa tee, mutta vielä tänäki päivänä jos mies tulee vastaan ni murahtaa. Labukka on helppokoulutettava mutta tarpeen tullen vahtii omaa perhettään ja meidän tyttö myös haukahtaa parikertaa jos joku on ovella tai ulkoo tulee jotain ihmeääniä. Ja jos ensimmöisestä koirasta on kyse niin en suosittele mitään vaikeasti koulutettavaa vaikka niistä hyvällä koulutuksella mainion perhe koiran saa! Mutta suoraan sanottuna kaikki koirat suojelee perhettään tarpeen tullen!
 

Yhteistyössä