Mikä tekee naisesta naisellisen? Tai miehekkään?

Mietiskelin illalla, että kun mua on haukuttu täällä useampaan otteeseen miehekkään näköiseksi, niin mistähän se johtuu. Jos nyt ei puhuta minusta, vaan yleensä asiasta, niin mikä tekee naisesta naisellisen? Tai miehekkään?

Onko kyse pelkästään vaatteista (korkeat korot, lyhyet hameet ja avarat kaula-aukotko vs. matalat kengät, housut ja ns. normaaluit paidat), hiuksista (pitkät aina naiselliset, lyhyet ei koskaan) ja meikkaamisesta (meikitön ei voi olla naisellinen)? Vai onko siinä muutakin? Mitä?

Onko nainen, jolla on isot rinnat mutta lyhyet hiukset miehekäs vai naisellinen, tai onko pitkäkiuksinen mutta vartaloltaan poikamainen kumpaa?


 
Jaa,mistäs palstalaiset tietää miltä siä näytät?

Mutta miehekäs on mun mielestä semmonen raamikas mies, parta kasvaa ja on vaan sillai "suoraselkänen"

Naisellinen on sellanen kurvikas ja pehmee... Ei ylilaiha lauta.

Mutta näissäkin makuasiat kiistelee :whistle:
 
Rukoilijasirkka
Mun mielestä naisellisuus on enemmän eleissä ja yleisessä olemuksessa, ei se voi olla joku yksittäinen juttu.

Ja kuvista katsottuna sinä olet naisellinen, vaikka et sitä nyt kysynytkään.
 
Se mikä tekee musta naisellisen,ei sovi esim ap:n kohdalla.
Mä oon mielestäni silloin naisellinen kun olen hoikahko,pitkät hiukset ja vaatteina esim mekko,silloin tunnen itseni naiselliseksi.
Nyt en sitä todellakaan ole :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Falling for Timppa:
Ehkä jos ei ole kovin sirot kasvonpiirteet, tulee vähän miehekäs look, kun taasen mies jolla on sirot saattaa vaikukttaa feminiiniseltä?
Juu näinhän se menee myös.
Ja mikäli kasvot eivät ole todella kauniit niin lyhyet hiukset tekevät aina miehekkään olon.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Jos naisellisuus liittyy eleisiin ja olemukseen, miten sitten kuvien perusteella voi sanoa jostakin, että olet miehekäs? Eihän nuo näy kuvista.
Ei niin. Ihan naiselta sinä kyllä näytät, sulla on pehmeän näköiset huulet ja olet nätisti laitettu.

Eiköhän se ole niin, että kun joku ei tykkää ihan muuten vaan, niin sitten sanotaan kaikkea loukkaavaa. On mullekin sanottu, että näytän pojalta. Eikä se kauheen kivalta tunnu. Mut tuskin suakaan on kukaan mies ikinä luullut oikeasti mieheksi? :D
 
BootyPeppi
Olen minäkin ollut täällä vaikka ja mitä. Toki naiselliseksi tekee niin vaatteet, asusteet kuin eleet ja liikkeet...kokonaisuus. Yksi suurin mikä minusta tekee naiselliseksi on kävely.
 
ihan ot, mut pisti silmään
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onko nainen, jolla on isot rinnat mutta lyhyet hiukset miehekäs vai naisellinen, tai onko pitkäkiuksinen mutta vartaloltaan poikamainen kumpaa?
Hih, piti laittaa tuo poikamainen, ei voitu laittaa et pienet rinnat. Miks et voinut itsestäsi laittaa sitten että lihavahko? ;)

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ot:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onko nainen, jolla on isot rinnat mutta lyhyet hiukset miehekäs vai naisellinen, tai onko pitkäkiuksinen mutta vartaloltaan poikamainen kumpaa?
Hih, piti laittaa tuo poikamainen, ei voitu laittaa et pienet rinnat. Miks et voinut itsestäsi laittaa sitten että lihavahko? ;)
Poikamainen voi tarkottaa myös sitä, että on kapea lantio.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Falling for Timppa:
Ehkä jos ei ole kovin sirot kasvonpiirteet, tulee vähän miehekäs look, kun taasen mies jolla on sirot saattaa vaikukttaa feminiiniseltä?
Juu näinhän se menee myös.
Ja mikäli kasvot eivät ole todella kauniit niin lyhyet hiukset tekevät aina miehekkään olon.
Aika harva nainen on nykyään enää feminiinin näköinen ilman ehostusta ( enkä nyt sano,että meikki tekee naisen) Toisaalta kaikki naiset on siellä vaatteiden ja hiuksien alla naisellisia,toiset vaan korostaa sitä enemmän juuri niillä korkokengillä ( jotka lasketaan yhteiskunnassamme naisten asusteeksi) tai niillä hameilla ja kaula-aukoilla..
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ot:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onko nainen, jolla on isot rinnat mutta lyhyet hiukset miehekäs vai naisellinen, tai onko pitkäkiuksinen mutta vartaloltaan poikamainen kumpaa?
Hih, piti laittaa tuo poikamainen, ei voitu laittaa et pienet rinnat. Miks et voinut itsestäsi laittaa sitten että lihavahko? ;)
Poikamainen voi tarkottaa myös sitä, että on kapea lantio.
No ei mun mielestä kuitenkaan se tee ihmisestä poikamaista. Eikä jutun pointti ollut se, vaan se että yllättäen taas ylipainoinen nainen, jolla huonoitsetunto kuvaa laihoja poikamaisiksi.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ot:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onko nainen, jolla on isot rinnat mutta lyhyet hiukset miehekäs vai naisellinen, tai onko pitkäkiuksinen mutta vartaloltaan poikamainen kumpaa?
Hih, piti laittaa tuo poikamainen, ei voitu laittaa et pienet rinnat. Miks et voinut itsestäsi laittaa sitten että lihavahko? ;)
Poikamainen voi tarkottaa myös sitä, että on kapea lantio.
No ei mun mielestä kuitenkaan se tee ihmisestä poikamaista. Eikä jutun pointti ollut se, vaan se että yllättäen taas ylipainoinen nainen, jolla huonoitsetunto kuvaa laihoja poikamaisiksi.
Ei Sörhis ole ylipainoinen.
 
vieras
Minusta miesmäinen nainen on sellainen jolla on ylipainoa keskivartalolla. Omenalihavuus häivyttää naisellisia muotoja ja tekee tasapaksun vaikutelman. Siihen mihin rasva kerääntyy on tietenkin perintötekijöiden vaikutusta ja siihen ei voi itse vaikuttaa. Paitsi tietenkin niin ettei lihota itseään.

Jos ruumis on tasapaksu ja siihen lisätään lyhyt, ei niin naisellinen, leikkaus hiuksissa, miehiset vaatteet (housut ja paita joita mieskin voisi käyttää), miehiset puheet ja meikittömät kasvot niin usein vaikutelma on ei-niin-naisellinen.

Pelkästään meikitön naama tai lyhyet hiukset eivät tee naisesta miehekästä. Mielestäni hieman vanhemmat (50+) naiset alkavat joskus näyttämään miehekkäämmiltä vanhetessaan. Nuoret ihmiset näyttävät harvoin miehekkäältä. Ap ei näytä mielestäni miehekkäältä.
 
On olemassa piirteiltään naisellisia naisia ja miehiä. Samoin piirteiltään miehekkäitä miehiä ja naisia. Aika suuresti jo vaikuttaa millaiset kasvot henkilöllä on.
Ja sitten toinen kategoria on se miten ihmiset käyttäytyy.
Pukeutumisella voi korostaa miehisyyttään tai feminiinisyyttään.
Mun silmissä USEIN urheilijanaiset ovat kovin miehisiä. Mutta joku toinen voi pitää heitä naisellisina.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
On olemassa piirteiltään naisellisia naisia ja miehiä. Samoin piirteiltään miehekkäitä miehiä ja naisia.
Ja sitten toinen kategoria on se miten ihmiset käyttäytyy.
Pukeutumisella voi korostaa miehisyyttään tai feminiinisyyttään.
Mun silmissä USEIN urheilijanaiset ovat kovin miehisiä. Mutta joku toinen voi pitää heitä naisellisina.
Joidenkin lajien edustajat ovat miehekkäämpiä kuin toisten. Esimerkiksi naisuimarien kroppa on aika miehekäs. Usein naisurheilijat korostavat naisellisuuttaan koruilla yms. ja meikkaavat urheilukisoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
On olemassa piirteiltään naisellisia naisia ja miehiä. Samoin piirteiltään miehekkäitä miehiä ja naisia.
Ja sitten toinen kategoria on se miten ihmiset käyttäytyy.
Pukeutumisella voi korostaa miehisyyttään tai feminiinisyyttään.
Mun silmissä USEIN urheilijanaiset ovat kovin miehisiä. Mutta joku toinen voi pitää heitä naisellisina.
Joidenkin lajien edustajat ovat miehekkäämpiä kuin toisten. Esimerkiksi naisuimarien kroppa on aika miehekäs. Usein naisurheilijat korostavat naisellisuuttaan koruilla yms. ja meikkaavat urheilukisoihin.
Toki drag-artistikin voi korostaa naisellisuutta meikeillä ja koruilla, mutta perin miehisiltä useimmat heistä silti mielestänni näyttävät :saint:
Mun mielestä roteva, harteikas, isolihaksinen tai ns kirveelläveistetty naamainen henkilö on miehisen näköinen.
Tai sitten kuten hiihtäjänaiset ovat kautta aikain olleet jotenkin poikamaisia.
Tosin mustaihoisilla urheilijanaisilla on usein perin naiselliset kropat.
 

Yhteistyössä