Mikä tekee naisesta naisellisen? Tai miehekkään?

kb
Minusta naisellisuus, huolinmatta vaatteista ja hiuksista, on olemuksessa. Ette nähneet illalla dokkaria sotavalokuvaajista? Siinä oli kuvia naisista täydessä taisteluvalmiudessa keskellä ei mitään ja kyllä he olivat panosvyöstään huolimatta naisellisia. Mielestäni liikehdintä, käsien liikkeet ja kävely ovat enemmänkin niitä naisellisuuden näkyvimpiä tuntomerkkejä. Ei vaatteet ja meikit paljon auta jos istuu kuin jätkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ot:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onko nainen, jolla on isot rinnat mutta lyhyet hiukset miehekäs vai naisellinen, tai onko pitkäkiuksinen mutta vartaloltaan poikamainen kumpaa?
Hih, piti laittaa tuo poikamainen, ei voitu laittaa et pienet rinnat. Miks et voinut itsestäsi laittaa sitten että lihavahko? ;)
Rintava nainen ei automaattisesti ole lihava. Olisiko kurvikas vs. poikamainen parempi vertaus?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta miesmäinen nainen on sellainen jolla on ylipainoa keskivartalolla. Omenalihavuus häivyttää naisellisia muotoja ja tekee tasapaksun vaikutelman. Siihen mihin rasva kerääntyy on tietenkin perintötekijöiden vaikutusta ja siihen ei voi itse vaikuttaa. Paitsi tietenkin niin ettei lihota itseään.

Jos ruumis on tasapaksu ja siihen lisätään lyhyt, ei niin naisellinen, leikkaus hiuksissa, miehiset vaatteet (housut ja paita joita mieskin voisi käyttää), miehiset puheet ja meikittömät kasvot niin usein vaikutelma on ei-niin-naisellinen.

Pelkästään meikitön naama tai lyhyet hiukset eivät tee naisesta miehekästä. Mielestäni hieman vanhemmat (50+) naiset alkavat joskus näyttämään miehekkäämmiltä vanhetessaan. Nuoret ihmiset näyttävät harvoin miehekkäältä. Ap ei näytä mielestäni miehekkäältä.
peesi
 
kb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta miesmäinen nainen on sellainen jolla on ylipainoa keskivartalolla. Omenalihavuus häivyttää naisellisia muotoja ja tekee tasapaksun vaikutelman. Siihen mihin rasva kerääntyy on tietenkin perintötekijöiden vaikutusta ja siihen ei voi itse vaikuttaa. Paitsi tietenkin niin ettei lihota itseään.

Jos ruumis on tasapaksu ja siihen lisätään lyhyt, ei niin naisellinen, leikkaus hiuksissa, miehiset vaatteet (housut ja paita joita mieskin voisi käyttää), miehiset puheet ja meikittömät kasvot niin usein vaikutelma on ei-niin-naisellinen.

Pelkästään meikitön naama tai lyhyet hiukset eivät tee naisesta miehekästä. Mielestäni hieman vanhemmat (50+) naiset alkavat joskus näyttämään miehekkäämmiltä vanhetessaan. Nuoret ihmiset näyttävät harvoin miehekkäältä. Ap ei näytä mielestäni miehekkäältä.
peesi
Katsokaapas amerikkalaisien gosbelkuorojen tasapaksuja tummia naisia ja miten he liikkuvat. Ei lihavuus tee naisellisesta naisesta miehekästä, eikä hoikkuus miehekkään oloisesta naisellista.
Olen ihaillut italialaisten naisten tyyliä ja sitä miten he vanhoinakin säilyttävät naisellisuutensa ja viimeiseen asti se on heille tärkeä asia. Ja ennenkuin joku ehtii, niin aina on poikkeuksia, tietysti.
 
vieras
Jos perunanenä tekee naisesta miehekkään, niin Suomihan olis täynnä miehekkäitä naisia. Suomalaiset nyt vain sattuu olemaan perunanenäistä kansaa, vähän kuin Amerikassa monilla on "kotkanenä".
 
Lohja
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Jos naisellisuus liittyy eleisiin ja olemukseen, miten sitten kuvien perusteella voi sanoa jostakin, että olet miehekäs? Eihän nuo näy kuvista.
Minusta sinä vaikutat miehekkäältä jollakin tapaa siksi, koska olet täällä niin suorapuheinen plus lyhythiuksinen ja voimakas luonteeltasi. Muutenkin olen jollakin tapaa saanut sinusta sellaisen kuvan, että viihdyt paremmin miesten kuin naisten seurassa ja löydät miesten kanssa enemmän keskuteltavaa kuin naisten kanssa. Myös pukeutumistyylisi ja kasvonpiirteesi sekä silmälasisi eivät ole naisellisimmasta päästä. Tämä vain minun mielipide.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Falling for Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Perunanenä on siis ainut miehekkääksi tekevä asia. No se selvittikin paljon, mulla todellakin on maailmankaikkeuden rumin nenä :LOL: :LOL: :LOL:
Enhän mä sanonut että se on ainoa?
Perunanenä oli ainoa, mistä oltiin yksimielisiä, että se ei ainakaan naisellista ole. B)
Perunanenä onkin hyvin miehekäs....muunlaiset nenät ovat naisellisia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Falling for Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Perunanenä on siis ainut miehekkääksi tekevä asia. No se selvittikin paljon, mulla todellakin on maailmankaikkeuden rumin nenä :LOL: :LOL: :LOL:
Enhän mä sanonut että se on ainoa?
Perunanenä oli ainoa, mistä oltiin yksimielisiä, että se ei ainakaan naisellista ole. B)
Perunanenä onkin hyvin miehekäs....muunlaiset nenät ovat naisellisia...
 
Oli miulla sitten kuinka "miehekkäät" vaatteet niin korkkarit kumoaa sen vaikutuksen täysin, ainakin siis omasta mielestä :D
Eikä mua tuolla IRL ole miehekkääksi sanottu koskaan tai sitten ei vaan oo kukaan kehdannu :LOL: Lepsoksi kyllä luultu useemmin kun kerran :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis sanoo::
"Uhuu, byäää mua on haukuttu täällä, sanokaa että olen nätti.. sanokaa se! Kehukaa minua!" Minä, minä, minä........
Ei, vaan rupesin miettimään, että mikä tekee naisesta naisellisen ja mikä miehekkään. Etkö sä osaa lukea?

Itse en usko, että kyse on pelkästään koroista tai hameen tai hiusten mitasta tai tissien koosta, vaan kyse on muustakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Jos kävelee niinkuin ois liika isot vehkeet, niinku jotkut miehet? :D
Ja senkinkö (niinku ne eleetkin) näkee valokuvista?
Ei tietenkään. Musta valokuvasta ei voi mennä sanomaan jotakuta miehekkääksi koska se on vaan hetki, räpäys siitä ihmisestä.
Mutta niin kuitenkin tehdään.
 
ot
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ot:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onko nainen, jolla on isot rinnat mutta lyhyet hiukset miehekäs vai naisellinen, tai onko pitkäkiuksinen mutta vartaloltaan poikamainen kumpaa?
Hih, piti laittaa tuo poikamainen, ei voitu laittaa et pienet rinnat. Miks et voinut itsestäsi laittaa sitten että lihavahko? ;)
Rintava nainen ei automaattisesti ole lihava. Olisiko kurvikas vs. poikamainen parempi vertaus?
Lukaseppa mitä mä kirjoitin sen jälkeen vielä tuonne. Mun mielestä poikamainen on todella oksettavasti sanottu, samoin kuin läskikin. Eli käviskö vaikka hoikka vs kurvikas?
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Jos kävelee niinkuin ois liika isot vehkeet, niinku jotkut miehet? :D
Ja senkinkö (niinku ne eleetkin) näkee valokuvista?
Voi hyvänen aika, kuka tässä nyt niin on väittänyt? Olen monesti miettinyt että sinusta, Sörhis, että olet ehkä liian paljon silmätikkuna täällä mutta sinähän ITSE HAASTAT kärhämää täällä!!!! :eek: Esimerkiksi tässä ei BRP millään tapaa väittänyt että ko. asia näkyisi valokuvasta! :headwall:

 

Yhteistyössä