mikä tyärellä? *kuva*

Lääkärissä ollaan kerran käyty,kun luultiin että koiralle allerginen,mutta nyt tänään tuo tuli meillä kotona,ja meillä ei ole minkäänlaisia eläimiä. mitä tuo vois olla?
:'(

http://www.aijaa.com/v.php?i=5999552.jpg
 
tiutau
Meidän vauvalla on välillä samanlaista, ja koska ite olen atoopikko en ole huolestunut. Pidän sitä kosketusihottumana joka voi tulla ihan mistä vaan - jonkinlaista pölyä tai muuta ainetta on kantautunut jostakin hänen käsiinsä ja sitten on hieronut sitä silmiinsä ja muualle.

Itselläni on samanlaista joskus, mutta koska itse tajuan heti lopettaa silmieni ja naamani koskettelun ja pestä käteni, se ei juurikaan pahene.

Kun huomaan tuota lapsella, pesen hänen kätensä ja naamansa ja muut ihottumakohdat PERUSTEELLISESTI, ehkä jopa vaihdan vaatteet, ja laitan mietoa hydrokortisonia ärtyneisiin kohtiin (no, silmiin en).
 
tiutau
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Niin, siis mun mielestä toi ei näytä nokkosrokolta kun ei näyttäisi olevan niitä pahkuroita.
Ei nokkosrokossa tarvi olla pahkuroita! Itse kärsin samasta vaivasta ihan lääkärin diagnoosilla
No kerro sitten mitä sille pitää tehdä :D Eihän se diagnoosi vielä mitään auta... ;)
 
piipa
meijän lapsilla nokkosrokko ei oo ikinä tuolta näyttäny, kannattas käyttää ehdottomasti allergiakokeissa ja kotona tarkkailla ruokaa ->tuleeko tuo jonku ruuan / ruoka-aineen jälk.

Ja mieti paeuaine homma, joku hajusteeton ja mieto, vois olla paras. Ainakin kokeilun arvoinen
 
tiuku
Alkuperäinen kirjoittaja Jotain yksityisyyttä lapsellekin:
On muuten ikävää kun jotkut laittaa näitä lastensa kuvia, ilman että on muokannu kasvoja tunnistamattomiksi.
Mun mielestä on pahempi kun jotkut antaa lastensa kulkea KADULLA ilman että on kasvot jotenkin peitetty!

 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Niin, siis mun mielestä toi ei näytä nokkosrokolta kun ei näyttäisi olevan niitä pahkuroita.
Ei nokkosrokossa tarvi olla pahkuroita! Itse kärsin samasta vaivasta ihan lääkärin diagnoosilla
No kerro sitten mitä sille pitää tehdä :D Eihän se diagnoosi vielä mitään auta... ;)
Kommentoin vain sinun erheellistä tietoasi. Itse nappailen antihistamiinia, ja se auttaa. En tiedä miten lasten urtikariaa hoidetaan.
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jotain yksityisyyttä lapsellekin:
On muuten ikävää kun jotkut laittaa näitä lastensa kuvia, ilman että on muokannu kasvoja tunnistamattomiksi.
Mun mielestä on pahempi kun jotkut antaa lastensa kulkea KADULLA ilman että on kasvot jotenkin peitetty!
Michael Jackson oli sentään kunnon iskä!!!
 
mieti vähän
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jotain yksityisyyttä lapsellekin:
On muuten ikävää kun jotkut laittaa näitä lastensa kuvia, ilman että on muokannu kasvoja tunnistamattomiksi.
Mun mielestä on pahempi kun jotkut antaa lastensa kulkea KADULLA ilman että on kasvot jotenkin peitetty!
Hiukan eri asia...! Haluaisitko itsestäsi ihottumakuvan nettiin, niin että kasvosi näkyvät?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Niin, siis mun mielestä toi ei näytä nokkosrokolta kun ei näyttäisi olevan niitä pahkuroita.
Ei nokkosrokossa tarvi olla pahkuroita! Itse kärsin samasta vaivasta ihan lääkärin diagnoosilla
No kerro sitten mitä sille pitää tehdä :D Eihän se diagnoosi vielä mitään auta... ;)
Kommentoin vain sinun erheellistä tietoasi. Itse nappailen antihistamiinia, ja se auttaa. En tiedä miten lasten urtikariaa hoidetaan.

Se onkin vähän vaikeampi juttu. Mulla saattaa tulla rokko päälle esim. jonkin virustaudin jälkeen, tai jos olen stressaantunut. Allergiaa ei ole koskaan pytytty siihen liittämään vaikka niitä mulla on. Hoitona helpossa mulla ollut antihistamiini, kutinaan atarax (ei määrätä enää nykyään) ja jos pahaksi on mennyt, niin kortisoni.
 
tiuku
Alkuperäinen kirjoittaja mieti vähän:
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jotain yksityisyyttä lapsellekin:
On muuten ikävää kun jotkut laittaa näitä lastensa kuvia, ilman että on muokannu kasvoja tunnistamattomiksi.
Mun mielestä on pahempi kun jotkut antaa lastensa kulkea KADULLA ilman että on kasvot jotenkin peitetty!
Hiukan eri asia...! Haluaisitko itsestäsi ihottumakuvan nettiin, niin että kasvosi näkyvät?
Mun täytyy sanoa että musta on kymmeniä ja kymmeniä kuvia netissä eikä se ole mikään ongelma.

Raja se on vauhkoontumisessakin. Jos kuvassa ei ole nimeä, niin mitä väliä? Ja hyvänen aika, vaikka olisikin! Onhan netti täynnä blogeja joissa on pilvin pimein lasten kuvia, plus nimiä.

Mitä sille kuvalle sitten voi tapahtua? Mikä on pahinta? Miten se voi sitä kuvattua vahingoittaa?
 
tiutau
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteli:
nokkosrokkoa tulee joillekin ihan pelkästä karkin syönnistä, niiden lisäaineista
Joo mulle tulee ihottumaa kyllä lisäainekarkeista! Mutta ei ihan tuollaista - mun mielestä tuo silmien punoittaminen nimenomaan viittaisi tuohon kuvailemaani pöly-kosketusihottumaan.

Esimerkiksi meidän vauvalla kaksi viimeistä tuollaista kertaa olivat kun ryömi pölyisen huoneen lattialla, ja toinen kun sai käsiinsä Herbes de Provnce -purkin - joka vieläpä oli kiinni.

 

Yhteistyössä