Mikähän siinä on? (koirien ulkoiluttajista)

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Meillä on maatila, jonka kyllä pystyy kiertämään ja itse asiassa siitä ei tule edes sen enempää matkaakaan eli tämän läpi kävely ei "oikaise". Ja taas joku koiran pissittäjä kävelee meidän pihan läpi! Ihan niinkuin maatila olisi jotenkin eri asia! Oma piha tämä on kuitenkin! Ja sit vielä pidetään niitä koiria vapaana TOISTEN PIHOILLA!

Taidanpa mennä ite lasten kanssa joku päivä kyseisen eukon pihalle leikkimään....
 
ulkoiluttaja
No jos tilan läpi kulkee yleinen tie, niin en minäkään lähtisi kiertämään. Vapaanapito tietysti on ikävää, jos koirat haahuilee missä sattuu. Jos koirat hanskassa ulkoiluttajan läheisyydessä, niin ei luulisi senkään haittaavan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ulkoiluttaja:
No jos tilan läpi kulkee yleinen tie, niin en minäkään lähtisi kiertämään. Vapaanapito tietysti on ikävää, jos koirat haahuilee missä sattuu. Jos koirat hanskassa ulkoiluttajan läheisyydessä, niin ei luulisi senkään haittaavan.
Ei ole yleinen tie! Vaan on ihan yksityistie. Nytkin kattelin niin tuolla se tarpos koiransa kanssa lumihangessa, kun ei olla edes aurattu vielä...
 
Vompatti
Kaikki ei ymmärrä kiertää? Kannattaa asiasta ihan ystävälliseen sävyyn sanoa. Meidän tontin läpi kulki koko kansa aikoinaan, kun "oikas" ihan jopa parisen metriä matkaa. Mummot ja fillaristit suhahti hiekkalaatikon ohi kun tehtiin siskon kanssa hiekkakakkuja, vaan loppuipa se sitten kun isäntä osti vahtikoiran ;) Hävyttömiä oikojia...
 
ulkoiluttaja
No kait se tie menee johonkin jos siitä kerta pääsee läpi kulkemaan? Mun käsittääkseni yksityisteitä pitkin saa ihan vapaasti kävellä. Koiria ei tietenkään saa pitää kiinni toisten mailla. Laita aita tai "yksityisalue-kyltti", jos häiritsee.
 
Borkku
Ilmeisesti (tai niin nyt käsitin) kyse on yhdestä koiran ulkoiluttajasta joka näin toimii.

Miksi ihmeessä et voi sanoa hänelle suoraan asiasta ettet pidä siitä et hän kulkee teidän mailla ulkoiluttamassa sitä koiraansa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ulkoiluttaja:
No kait se tie menee johonkin jos siitä kerta pääsee läpi kulkemaan? Mun käsittääkseni yksityisteitä pitkin saa ihan vapaasti kävellä. Koiria ei tietenkään saa pitää kiinni toisten mailla. Laita aita tai "yksityisalue-kyltti", jos häiritsee.
Siis koiria ei saa pitää vapaana toisten mailla :)
 
ulkoiluttaja
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Alkuperäinen kirjoittaja ulkoiluttaja:
No kait se tie menee johonkin jos siitä kerta pääsee läpi kulkemaan? Mun käsittääkseni yksityisteitä pitkin saa ihan vapaasti kävellä. Koiria ei tietenkään saa pitää kiinni toisten mailla. Laita aita tai "yksityisalue-kyltti", jos häiritsee.
Siis koiria ei saa pitää vapaana toisten mailla :)
Joo siis vapaana oli tarkoitus sanoa. ;)

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ulkoiluttaja:
No kait se tie menee johonkin jos siitä kerta pääsee läpi kulkemaan? Mun käsittääkseni yksityisteitä pitkin saa ihan vapaasti kävellä. Koiria ei tietenkään saa pitää kiinni toisten mailla. Laita aita tai "yksityisalue-kyltti", jos häiritsee.
Se vie meidän tilan läpi, että itse päästään pelloille traktorien kanssa. Ja se tie kulkee ihan meidän PIHAN läpi. En minäkään saa mennä kävelemään toisten omakotitalojen pihoille, vaikka tiellä pysyisinkin!

 

Yhteistyössä