Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

Mulle soitettiin tänään niistä lantiokuvista. Homma onkin sit sen ansiosta selvä, koska kuvat osoitti että pienikään vauva ei alakautta synny. Häntäluu ei kai jätä paljoakaan tilaa synnytyskanavaan ja ilmeisesti koko lantio on ihan epäkelpo synnytykseen, koska mulle soittanut lääkäri ihmetteli sitä että ihanko tosiaan olen alakautta tuon tytön synnyttänyt :whistle: Juu, se selittääkin miks luut vaan rutisi ja murtui se häntäluu. Onneksi ei pahemmin käynyt. Raivostuttavaa kyllä että se nuiva lääkäri ei todesta ottanut tätäkään asiaa, ihan kylmiltään ois alatiesynnytykseen pistänyt :kieh: Ei kyllä kiinnostais moista hapannaamaa enää nähdä. Saan alkuviikosta sit leikkauspäivän ja sit pitäis vielä käydä siellä äitipolilla juttelemassa kaikki käytännön asiat läpi ennen leikkausta.

Mulle siis käy keskiviikko kyllä hyvin, ellei mulle sitä äitipolin aikaa just sille päivälle laiteta. Varmaan maanantaina soittelevat tarkemmin. Keskiviikkona saattaisin päästä vaikka ilman tyttöäkin liikenteeseen ja se ois kyllä pitkästä aikaa mukavaa :) Eli näillä näkymin olen ainakin tulossa silloin!

Kattiina Mulle sanoi neuvolalääkäri että täällä mikkelissä lääkärit siellä äitiyspolilla on tosi vanhanaikaisia monissa asioissa, eli eivät esimerkiks tykkää käynnistellä synnytyksiä vaikka painoarviot ois huimat. Kuten sinäkin sait huomata...

Toivottavasti Hippitatilla on mukava käynti sit siellä synnytystapa-arviossa ja toivottavasti et nyt säikähtänyt kun luet näitä juttuja. On siellä ihan mukaviakin lääkäreitä ollut, sen verran useesti oon siellä ravannut.

Nyt muuten alko jännittää, meillä on varmaan sit nyytti viimeistään kolmen viikon päästä sylissä :heart:
 
Vauvaunelma Hyvä, että asia selvisi kuitenkin! Ä-polilla on kyllä niin monennäköistä lääkäriä. Mulle on sattunut sellainen vaalea hiuksinen naislääkäri, ihan ok ja vika kerralla kun kävin niin oli erikoistuva lääkäri. Se oli kyllä sellainen, ettei kyllä tosikaan :D. Sitten tämä vastuulääkäri, joka teki kierrot, kun olin osastolla. Noooh, toiset tykkää ja toiset ei, näin olen ymmärtänyt. Eka kierron jälkeen todettiin huonetoverien kanssa, että eipä tuo olisi paljoa nopeammin enää hommiaan hoitanut. Mutta ei ole kauaa, kun on teillä nyytti sylissä. Minulla on jo ikävä sellaista pientä vastasyntynyttä. Vauvakuume nostaa päätään! Mutta ei tule meille hetkeen toista.

Me käytiin tänään koko poppoon voimin kaupassa. Yritin sitten sovituskoppiin, joka olikin varattu. Molemmissa oli verhot melkein edessä, muttei sitten ihan kuitenkaan. Oli vissiin aika närkästynyt se nainen siellä... Anteeksi pyysin kovasti. Se on tämä elämä mulla vaan tällasta :D.
 
Minullekin kävis keskiviikko aamu kahvitteluun.. voikin ruveta jo tekeen mielikuva herkutteluja :p

Vauvaunelma.. ei täällä kovin kauhuissaan olla.. toisaalta ihan hyvä että osaa jo varautua siihen pahimpaan ettei sitten tule yllätyksenä.. tuuminkin tossa miehelle että osaan minäkin olla häijy jos tarve vaatii.. :LOL: Mutta onneksi teillä nyt kääntyi kaikki parhain päin ja pääset sektioon.. ja kohta teillä on nyytti sylissä.. voih.. mekin jo kovasti odotetaan mutta ensin täytyis hanskata se synnytys :x

noista mikkelin synnärin hoitsuista kuulin ihan huippujutun tänään.. nauroin aika makeesti.. miettikää nyt.. eräs äiti meni kolmattaan synnyttämään ja oli aikansa käyttänyt kaurapussia. Oli tullut kätilö kattoon kuinka salissa voidaan ja äippä oli tuumannut että ei tämä kaurapussi enää auta että vois ottaa ilokaasua.. noo kätilö oli näppärästi tuumannut siihen että joo mekin katottiin sun papereista että ilokaasu sopis sulle varmasti tosi hyvin, MUTTA se ei ole käytössä tässä huoneessa.. :LOL: että kuulumma joku piuhan pätkä puuttuu.. Äiti oli tähän tuumannut että jos sitä piuhaa ei tän kokosesta talosta löydy niin jo on kumma.. Ja että parempi löytyä et ei tämmönen peli vetele.. oli kätilö sitten poistunut paikalta ja hetken päästä kiikuttanut puuttuvaa letkun pätkää.. voitteko kuvitella.. :LOL:

Tässä vaan toivoo että omalle kohdalle sattus mukavat kätilöt.. kun ei tästä tulevasta tapahtumasta mitään ymmärrä ja ei tiedä mitä pitäs pyytää jne.. no eiköhän siitä kuitenkin hengissä selvitä =)
 
Hippitatti Mulle sattui tosi mukavta kätilöt ja kätilöopiskelija (3 eri vuoron henkilökunta). Ja kyllä sitä kummasti siellä tiesi oman voinnin, että tarvitsiko jotain kivun lievitystä vai ei. Minä menin niin pitkään luomuna kuin jaksoin. Yöllä sitten sain epiduraalin pyynnöstä. Ilokaasu ei mulle sopinut, en osannut sitä oikein ottaa oikein, enkä tykännyt pökkerö olosta. Ainoa miinus oli, että siellä oli hirmuinen kiire silloin... Meitä synnyttäjiä oli...
 
Kattiina Mulle kertoi ihan neuvolalääkärikin, että täällä mikkelissä ollaan ä-polilla tosi vanhanaikaisia monessa asiassa, esim. tuossa ettei käynnistellä vaikka painoarviot ois huimat. Kuten sait huomata... Onneks teillä ei sit tyttö kuitenkaan ollut niin iso kun veikattiin :)

Hippitatti varmasti kaikki menee ihan hyvin :) Ensikertalaisena sitä ei tietysti voi kaikkea vielä ymmärtääkään, mutta eiköhän ne asiat siitä selkene! Milloin sulla onkaan se synnytystapa-arvio? Toivottavasti siellä saat asiallista kohtelua :)

Moneltas keskiviikkona teille kävis? joku 10-11??
Mulla tietty edelleen sillä varauksella etten sillon sinne äitipolille joudu.
 
Meillä löytyi varpaat eilen illalla. Aivan ihana, kun varpaitaan kurottelee ja ottaa niistä kiinni. Tosin ei vielä ole hoksannut, että sukankin alla on ne samat varpaat, mutta kun muuten kyllä. Pikku hiljaa alkaa ryömintäharjoitukset tuottaa tulosta. Eilen pääsi lattialla eteenpäin, niin siitä tuli sitten itku :D. Säikähti raukka :D.
 
Hippitatille tsempit ultraan!! :) Voidaan sitten purnata molemmat mikäli teillekin sattuu samainen nuiva lääkäri (toivottavasti kuitenkaan ei) :D

Voi ihanaa, että kattiinan pikkuinen on taas uutta oppinut :)

Mullekin sopii muuten hyvin tuo keskiviikko klo 10 :) Varmaan sama tapaamispaikakkin? Mulle soitettiin tänää ä-polilta ja sain nyt sit sen päivänkin tietää ja päivää ennen käyn sit vielä siellä sairaalalla verikokeessa ja mitä lie käytännön asioita hoitamassa. Hui että jännittää!! Pääsen muuten todennäköisesti ilman tyttöä kahvittelemaan, jihaa B)
 
Vauvaunelmakin pääsee siis kakkukin syömään :). Teillä ei sitten kauaa ole, kun on pieni nyytti sylissä. Tulettehan sitten nyytin kanssa kahvitteluihin, kunhan olette tietysti toipuneet ja rauhoittuneet yms. En mä muuten, mutta pienet nyytit on niin ihania :).

Hippitatti Toivottavasti on ollut miellyttävä ultrakokemus. Mutta purnaamaan pääset sitten keskiviikkona tosiaan.

Huomenna pitäisi jaksaa herätä ajoissa, että ehtii jo klo 9 zumba-tunnille. Oon jo paikankin varannut, enkä viiti enää perua, kun kuitenkin harvoin noille tunneille mahtuu ja siellä on vielä mun suosikkivetäjä. Torstaina meinasin puntille mennä, mutta luulen, että sinä aamuna iskee laiskuus, kun joka aamu tässä nyt jotain ohjelmaa.

Pääsiäisen jälkeekin tuntuu, että ohjelmaa taas riittää. On neuvolaa, kynttiläkutsut (jonne saa tulla, jos siltä tuntuu), kaveri on tulossa kylää ja viikonloppuna olisi vissiin tytön kummi tulossa kyläilemään myös. Ja sitä seuraavalla viikolal tulee käly poikansa kanssa melkein viikoksi. Mutta ihanaa, kun on ohjelmaa, kun miehellä on luultavasti huhtikuussa pitkiä työpäiviä, niin ei tarvitse sitten itsekseen napottaa.
 
Kattiina Tottakai me tullaan sitten nyytinkin kera kahvittelemaan :) Oon suunnitellut vaan sellaisen strategian että pakko tuolle tytölle on joku oma pulla/herkku sit ostaa niin pysyy ees hetken paikallaan (ja hiljaa) etenkin jos vauva vaatii syliä. Mut ehkäpä maailma ei yhteen pullaan sillon tällön kaadu kun ei sitä jatkuvasti harrasteta :saint: Mut keskiviikkona tosiaan näillä näkymin pääsen mutustamaan ihan rauhassa :p

Se on kyllä mukavaa kun on ohjelmaa ja tulee kavereita käymään :) Mulla tosin on nyt harvinaisen vähän ohjelmaa seuraavaksi pariks viikoks, mutta ehkä ihan hyvä niin. Ehdinpähän vauvaa varten kaiken laitella valmiiksi. Seisomalaudankin kävin VIHDOIN ostamassa. Se kyllä piti laittaa tilaukseen kun ei siellä kaupassa (muppela?) ollut niitä, mut tällä viikolla pitäis tulla. Sit vaan pitäis sitterit sun muut romppeet varastosta hakee ja suursiivous tehä niin kaikki on valmista! :)
 
Vauvaunelma tuo kuullostaa hyvältä suunnitelmalta, ja eipähän se maailma yhteen pullaan sillon tällön kaadu. Ihanalta kuullostaa tuo, että ehtii kaiken tehdä valmiiksi :).

Meidän pitäisi käydä turvaistuin ostamassa varmaan tuossa kesällä. Kun ei meillä ole vielä. Saa neiti lähteä koeistumaan niitä sitten. Tuntuu vaan, että kaikista on niin monta mielipidettä. Helpointa taitaa olla lähteä liikkeeseen katselemaan ja pääsee sitten sovittelemaan autoonkin.

Mutta taitaa tuo neiti herätä, niin pitää lähteä touhuamaan hänen kanssaan. Väsyttäisin hänet, niin saa illalla tuijottaa rauhassa töllöä :D.
 
Täällä ollaan vielä hengissä. Meillä olikin sama kiva lääkäri joka oli niskapussi ultrassakin.. Selitti ja kyseli toiveita ja meidän ajatuksia tulevasta synnytyksestä.. Ja saatiin selvitys noihin kivunlievityksiinkin että kyllä minäkin sen epiduraalin saan =) että anestesialääkäri sitten katsoo ja seuraa tilanteen. Onneks tuokin selvisi niin ei tarvitse sitäkään enää murehtia. Muuten kaikki näytti olevan mukelolla mallillaan ja koko arvio laskettuna päivänä on n. 3kg. Kovasti toivotaan että tuo arvio pitää paikkansa.

Vauvaunelma ihanaa kun voit rauhassa valmistella nyytin tuloa.. me tässä kovasti jänskätään että keretäänkö me muuttaa ensin uuteen kotiin vai pitääkö meidän kokeilla kuinka me mahdutaan tänne 38 neliöön :LOL: suunnittelin jo että mihinkähän nurkkaan mä sen sängyn tuuppaan.. mutta ei oteta siitä stressiä..

Kattiina mäkin haluisin niiiiiiiiiiin kovasti noille zumba tunneille.. mä olen oikeasti nyt kade.. kovasti olen miettinyt että hommaisin sen dvd:n mutta eihän se vedä vertoja oikealle tunnille.

 
Hippitatti Mä meen toista kertaa nyt zumbatunnille ja seuraavalle pääsen vasta 24.4, jos vaan ehdin paikan varata ajoissa. Ne on aina ihan täynnä. Ja viikolla on turha haaveillakaan ainakaan huhtikuussa, kun mies on tosiaan yötä myöten töissä. Mutta on hyvä tunti siinä mielessä, että on hauskaa ja hiki virtaa, eikä oel varsinaisia askelkuvioita. Jokainen saa matkia vetäjää oman mielensä mukaan.
 
mysti Tule ihmeessä mukaan vaan :) Me aina siinä Akselin pääovien edessä ollaan nähty ja huomenna siis 10 aikaan ois siinä taasen treffit.

Hippitatti Kiva että teillä oli mukava lääkärikäynti :) Mullakin oli niskapussi ultrassa joku mukava lääkäri mut tää viime kertainen oli jotain aivan muuta :kieh: Toivottavasti tosiaan painoarvio ois paikkaansa pitävä, tuskinpa teille mikään jätti mötikkä ainakaan on tulossa :) Mun luotto kyllä painoarvioihin on aika hutera kun tuon esikoisen kohdalla meni niin paljon pieleen. Uskalsiko lääkäri veikkailla että vauva ois ennen laskettua aikaa syntymässä vai miltä näytti tilanne? näistä kyllä ehtii huomenna vaikka höpötellä enempi :)

Tuli muuten mieleen et en oo tajunnut kysyä mitään ohjeistusta että miten toimin jos synnytys käynnistyykin ennen tota leikkauspäivää :eek: Toisaalta en usko että niin kävis, mutta toisaalta kohdunsuun tilanne oli synnytystapa-arvio päivänä, eli 36+0 täysin sama kuin yksi päivä ennen tuon tytön syntymää ja silloin oli sentään 40+5... En kyllä toisaalta oo havainnu juuri minkäänlaisia supistuksiakaan. Sais kyllä vauva malttaa sinne leikkauspäivään asti, haluaisin ihan ilman minkäänlaista draamaa lähteä sinne sairaalaan sovittuna päivänä :D

Ja minäkin oon kateellinen noista Kattiinan zumba tunneista ja myös muista kivan kuuloisista syvävenyttelyistä ym. joista oot kertonyt :snotty: Harmi vaan ettei oikeen enää viitti lähtee hikipäässä pomppimaan ja sit ei varmaan pariin (tai ties kuinka moneen) kuukauteen oo mitään asiaa synnytyksen jälkeenkään tuommoisiin :( pöh, en pääse täksikään kesäksi kesäkuntoon :ashamed:

Mutta nähdään huomenna! :wave:
 
Vauvaunelma En mäkään pääse kesäkuntoon, mutta mä aattelinkin, että jos työkuntoon pääsis :D. Mahdollisesti kun tässä kotona olisi ensi vuoden heinäkuun loppuun asti. Huomaa kyllä, ettei kaikkea pysty samalla tavalla tekemään kuin ennen raskautta ja olen jumppatunneilla ihan solmussa. Mutta vähitellen. Ainoastaan hauikset ja ojentajat on vahvemmat kuin ennen raskautta :LOL:
Ei varmaan tulisi jumppiin lähdettyä niin hanakasti, mutta joka kuukausi kun tililtä lähtee rahaa, niin pakkohan se on sitten käydäkin.

Neiti simahti unille niin helposti, että ei tosi. Ilta syötölle otin ja nukahti siihen. Vaunuihin siirsin, että saa heijata, jos havahtuu, mutta ei tuo tuntunut edes välittävän. Viime yönä vaihdeltiin vaippaakin (yöllä kun ei yleensä vaihdeta), kun oli falskannut ja oli neidin yökkäri ja peitto märkä.

Mutta huomiseen!
 
Kiitos taas eilisestä mukavasta kahvitteluseurasta :)
Sen kerran kun innostuin limpparia juomaan niin sainkin kärsiä koko loppupäivän ihan kammottavasta närästyksestä!! :snotty: Tänäänkin Rennie on maistunut vielä ihan kiitettävästi :kieh:

Kävin tänää hakemassa seisomalaudan joka oli tilauksessa muppelasta ja samalla ostin pinnasängyn reunapehmusteen (ne muuten maksaa yllättävän paljon niinkin pieneksi jutuksi?? :whistle: ) joten nyt onkin sit kaikki tarvittava hommattu :) Vaippoja vois kyllä vielä ostaa ettei tartte sit heti kauppaan rynnätä.

Siivousprojektikin vähän tökkii kun selkä eikä takapuoli tunnu kestävän enää imurin varressa heilumista tai muutakaan ylimäärästä hötkyilyä. Lisäks siivoaminen on aivan turhaa! Toissapäivänä imuroin ja tänään löysin silti LEIVÄN murusineen meidän sängyn alta :eek: Eikä tyttö ees saa syödä muualla kun pöydän ääressä joten miten ihmeessä se on sinne joutunut??
 
Kiitoksia kahvitteluseurasta! Vähän hitaasti reagoin mihinkään :LOL:

Me lähdettiin torstaina minun vanhempien luo ja palattiin tänään kotia. Oli mukava reissu, mutta on se mukavaa olla kotonakin. Huomasi kyllä, että meidän neitiä enemmän stressasi matkustaminen kuin viimeksi, mutta hyvin meni onneksi silti reissu. Kummityttö oli ruvennut konttamaan, on hän jo niin iso tyttö.

Huomenna alkaa meillä potun maistelu. Ei tunnu enää riittävän maito pitämään nälkää poissa. Neidin tahtia mennään, syödään se mikä maistuu.

Ihanaa, kun on hetki omaa aikaa. Mies nappasi tytön mukaansa lenkille, niin saa olla ihan rauhassa :)
 
Neuvola ja kauppareissulta kotiuduttu! Kattiinaan törmättiinkin neuvolassa :) Tunnustan että se armoton parku joka odotushuoneessa raikas oli sitten meidän neidistä :ashamed: Oli vähän ongelmia kotiin lähdön kanssa kun siellä ois niin kiva ollut vaan leikkiä. Muuten meni kyllä ihmeen hyvin koko reissu.

Niin tosiaan perjantaina kahvittelemaan? :) Oisko sama aika ja paikka? :D
Oiskohan muitakin mukaan tulossa? Mä en varmaan sit vähään aikaan pääse mukaan joten pitää nyt ottaa ilo irti :D
 
Minä en ainakaan neuvolassa mitään parkua kuullut. Meidän neiti piti terkalle ja opiskelijalle omat konsertit, ei nyt mitään ihmeellistä, mutta vähän piti kitistä. Tosin naurettiinkin, kun riisuessa vatsaan pärryyttelin.

Perjantaina juu kahvittelemaan! Pitää ottaa kaikki irti ehdottomasti sinun! Kaikki kynnelle kykenevät vaan mukaan.
 
No hyvä ettei meidän tytön heleä ääni sitten kuulunut jokaiseen huoneeseen kuitenkaan :D Mulla on vielä totuttelemista näissä uhmaraivareissa. Mihin mun kiltti pieni taapero onkaan kadonnut??

Eipä ole muuten minkäänlaisia tuntemuksia synnytyksen lähenemisestä joten oletan että hyvinkin pysyn yhdessä kasassa leikkauspäivään asti. Ärsyttäis jos ois normaali synnytys tiedossa ja kaikki pienetkin supistelut tuntu katoavan välittömästi kun raskaus tuli täysiaikaiseksi :kieh: Nyt toisaalta ihan hyvä vaan. Eihän sitä tiiä vaikka hippitatti kiilais mun ohi ja lähtis vauvanhakuun jo aikasemmin :D
 
Heippa taasen!

Tässä onkin taas vierähtäny ku oon viimeks kirjotellu. :ashamed:
Ollaan tässä viimeset pari viikkoa sairasteltu nii että jos vaikka vähäks aikaa riittäis.
Ensin alko tuo vanhempi poika köhimään ja nenä valumaan, sit mä perässä ja sillä erotuksella että nous vielä kunnon kuume. Sitten alotti pienempi poika ja nosti kuumeenkin yli 39 asteeseen. Ja kun erehyin luulemaan että tästä vielä tervehdytään nii eiköhän tullu mulle vielä poskiontelon tulehus. :kieh: Tänään vikat antibiootit naamariin. Vasta toissapäivänä tuntu et alkais hampaiden "särky" ja paineen tunne päästä loppumaan. Aattelin jo et pitääkö vielä toinen kuuri syödä tai jotain, mutta taitaa se tästä talttua. :)

VauvaUnelma Oon kuullu ueemman ihmisen puhuvan äitipolilla tosi töykeestä lääkäristä, ja kappas kaikilla olikin sit ollu sama lääkäri. :D Mullakin oli kerran se samainen tätyli. Voihan niitä toki olla muitakin, mutta iski heti mieleen että josko olis se sama ollu. Tosi kurjaa kyllä tuommonen. Hyvä kun asia selvis ja saat rauhallisin mielin odotella vauvan tuloa. =)

kattiinan tyttökin se oppinut jo vaikka mitä uutta. =) Kyllä ne mokomat kasvaa vaan niiiiiiin nopeesti. =) Missä täällä niitä zumba tunteja pidetään? Kovasti houkuttais joskus käydä koittamassa. Muutenkin tää mun "kesäksi kuntoon" -projekti vähän tässä lässähtäny... :ashamed: Pitäis ottaa nyt itteään niskasta kiinni.

hippitatti Millonka se sulla onkaan LA? Vai joko lie siellä jo vauva sylissä. =)

Ai vitsi kuin vauvakuume vaan kasvaa kun lukee teiän juttuja. Se oli niin ihanan kamalan jännittävää aikaa ne viimeset viikot. :heart: Vaikka olikin niin hirveen tuskanen olo ja koko ajan aatteli et "joko se vois tulla" ja "ei vieläkää", mut oli se vaa niin semmosta. :)

Perjantainako olisitte taasen treffaamassa? Pitää tossa kattella josko sitä vaikka pääsis taasen liittymään joukkoon. :)
 
sorbetti Mä käyn fressillä (sportclubilla). En tiedä, missä muualla näitä tunteja on, oisko naisvoimistelijoillakin. Mulla tässä kuussa taitaa jäädä omat liikkumiset tosi vähälle vaunulenkkejä lukuunottamatta, kun mies on pitkään töissä, niin ei sitten enää ihan illasta huvita lähteä ja viikonlopuiksi on ohjelmaa, ettei oikein jouda. Harmittaa vaan, kun maksu menee joka tapauksessa. Jos yrittäisi edes kerta viikkoon päästä.
Ja mukaan vaan perjantaina!

Meillä näyttääkin tänään neidille uni maittavan. Herättiin jo seitsemän jälkeen, käytiin vauvatuvassa. Nukkui matkat mennen tullen ja kotiin kun päästiin, niin maisteltiin perunaporkkanasosetta (taisi tulla kaikki ulos :D) ja uni maittaa taas. Mutta eipä tuossa mitään, saan itselle aikaa :D. Pitäisi vaan ruoanlaittoon ruveta, mutten millään jaksaisi.
 

Yhteistyössä