Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

Sorbetti voi kurjaa että ootte kipeinä olleet :/ Oottekin oikeen urakalla sairastelleet. Toivottavasti helpottaisi! Ja perjantaina tottakai mukaan vaan :)

Hyvinkin mahdollista että sama tuima täti siellä äitipolilla on muitakin äitejä "kiusannut" Itselle kyllä jäi jotenkin niin kurja mieli siitä ettei mua edes kuunneltu, että toivon hartaasti ettei mokomaan tarvi enää törmätä...:kieh:

Kauhukseni huomasin tänään että maha tuntuu nyt ihan samalta kuin tyttöä oottaessa 40+ viikolla. Eli kylkiluissa asti tuntui kova patukka ja mahan muoto oli erilainen kun ennen. En keksi muuta selitystä tälle kuin että tää vauva on varmaan nyt sit saman kokoinen jo kun tyttö syntyessään kun näyttäis tila loppuvan :eek: Näin untakin jossa meille synty 3960g painava vauva jolla oli niin vaalee tukka että väitin ettei se voi olla mun vauva ollenkaan :D Koko ajan siis ootan että syntyy tummalla tukkapehkolla varustettu vauva kuten tuo neitikin oli. Eikä sillä painollakaan väliä oo mut huomasinpa vaan että aika möykyltä tuntuu minusta jo nyt...
 
Hehei :wave:

Täällä odotellaan että nyytti päättäisi ulkoistaa ruokahuoltonsa mutta ei.. ja vielä kerran ei... masussa on niin kiva olla ja myllätä :LOL: neuvolassakin sanottiin että ei se vielä viikkoon tule.. ei kuulumma sydänäänet ole vielä "synnytyssaliääniä". Meillä on tullut ensimmäiset raskausoireetkin.. pitkällehän tässä päästiinkin ennen kun vaivoja ilmestyy.. mulla on käsissä joku nestekierronhäiriö.. uuh tämä on tuskaa kun tuntuu että kädet on koko ajan tulessa kun ei veri ja nesteet kierrä :/ ja tämä kuulumma jatkuu vielä synnytyksen jälkeenkin. Särkylääkkeitten voimalla mennä yöt..

Voih minä en taida huomiseen kahvitteluun päästä osallistumaan.. Mutta koitetaan sitten seuraavan kerran paremmalla onnella.
 
Kurja vaiva hippitatilla, toivottavasti ei kuitenkaan kauaa synnytyksen jälkeen jatkuisi!

Minä haaveilen kirpparille menosta. Haluaisin päästä niin penkomaan tavaraa. Jos saisi pyhänä miehen houkuteltua mukaan, kun en viitsisi kahdestaan neidin kanssa lähteä, jos tuleekin itkupotkuraivarit. Ja mielellään menisin matkiksilla enkä noilla vaunuilla, kun ei reaalikirppikselläkään niin hirveästi sitä tilaa ole.

Odottelen kaveria kahville, kohta pitäisi tulla. Huusholla on kyllä hävityksen kauhistus. Neiti vaatii nyt hereillä ollessaan huomiota ja seuraa, niin ei imuroimisesta tule mitään ja kun neiti nukkuu, niin en viitsi imuroida... Ja onhan tuota muuta puuhaa sille ajalle (netissä istumista :LOL: ). No, jos lauantaina saisi imuria näytettyä villakoirille. Mies on tehnyt tällä viikolla pitkiä päiviä, eilenkin oli 15h töissä ja vissiin tänään ja huomennakin...
 
Voi tatti raukkaa :( Toivottavasti mokoma vaiva jättäis pian rauhaan. Eikös sulla oo jotain 37+ viikkoa? Eli eihän sillä vauvalle nyt vielä kiirus ulos tarvitse ollakaan :) Mutta voisit kyllä tulla synnyttämään samaan aikaan kun mäkin! minä kuitenkin lojun siellä sairaalassa varmastikin lähemmäs viikkoa joten voisin seuraa kaivata. Että jos siihen tähtäät? :D

Kattiina hauskaa että just otit kirppiksen puheeks, me nimittäin just tultiin tytön kaa kotiin reaalikirppikseltä jossa oltiin matkiksilla! :D muutamasta kerrasta oon oppinut että noilla isoilla kärryillä sinne lähteminen on suuri virhe :kieh: Ihaninta kyllä on kun joskus pääsee ihan itekseen käymään ja rauhassa kiertelemään. Ei tuo neiti meinaa jaksaa olla paikoillaan kun kiertelen ja sit jos sen päästää itse kävelemään sinne niin kaikki aika meneekin neidin vahtimiseen. Ihan kannattava käynti oli kyllä tänää kirppiksellä. Löysin kerrankin tytöllekin tosi ihania ja siistejä vaatteita, vieläpä tosi hyvään hintaan. Yleensä ei löydy mitään isommalle lapselle, vauvoille kyllä sit senkin edestä. Tokihan siis pari vauvanvaatettakin mukaan tarttui vaikka ei kyllä enää tarvis ollenkaan niitä pieniä kokoja, mut kun oli niin söpöjä :ashamed:

Onko teistä kukaan kärsinyt tosi oksettavasta närästyksestä raskausaikana? :x mietin vaan et voiskohan se tarkottaa et vauva on iso kun puskee mahalaukkua niin et mulla on mahahapot kurkussa jatkuvasti. Silti siis puskee myös tuonne ihan alaskin. Luulisi ettei ihan hentoiselta vauvalta moinen onnistu??

Huomenna siis edelleen 10 aikaan akselin edessä? :) ainakin Kattiina tulossa?
 
Vauvaunelma Minä olen tulossa! Ehdottomasti! Kylläpäs oli hauska yhteensattuma tuo kirppis homma :D. Mä aattelin, jos löytäisin jotain kivaa sieltä neidille. Ja muutenkin olisi kiva päästä katselemaan.

Meillä ei ole tänään maltettu nukkua kuin n. 30 min päikkyjä. Onneksi on kuitenkin hyväntuulinen neiti siitä huolimatta. Pepoa ollaan maisteltu pari päivää. Vissiin maku on ok, mutta koostumus on tietty outo ja suun motoriikka ei vielä toimi. Reilu jääpalallinen menee ja suurin osa jopa vatsaan asti, että ei huonosti kuitenkaan. Minun puolesta saa syödä niin paljon kuin maistuu. On kuitenkin nälkä neidillä eikä tunnun maito enää niin hvyin nälkää pitävän. Innolla odotan, että alkaa upota vähän paremmin. Jonkin ajan päästä sitten maistatan jotain hedelmäsosetta, niin saa sitä sitten toisena ateriana. Vettä olen jo hiukan tarjoillut päälle, ei sitä paljoa mahaan asti mene, mutta vähitellen jos tottuisi tuohon nokkamukiin.
 
Nähkäämme siis huomenna :wave:

Hienoa että typykälle muuten ruoka maistuu :) Onhan siinä tietysti totuttelemista kun on vaan maitoa syönyt tähän asti. Meidän tyttö on nykyisin niin hirmuisen huono syömään että ihan surettaa. Tuntuu et voisin varmaan vieläkin pakastaa sapuskaa jääpalarasioissa kun ei se ikinä syö paria lusikallista enempää :kieh: No okei välillä sit vetäsee kunnon aikamies-annoksen ja hyvinhän näyttää kasvavan joten tuskinpa pahemmin kannattaa huolestua :)
 
Kiitos Vauvaunelma kahvitteluseurasta :). Teidän neiti on kyllä niin valloittava!

Mies nappasi neidin mukaan kaupungille ja jättivät minut tänne omaan rauhaan. Oudon hiljaista. Tottunut siihen, että koko ajan on jotain ääntä. Pitä kohta ruveta vähän paikkoja raikkoamaan ja ottaa imuri esiin ja alkaa sitä heilutella. Joka paikassa on hiuksia. Ihan uskomatonta, mikä määrä lähtee hiuksia päivittäin. Musta tulee vielä kalju!

Eilen ostin vaatteita meidän neidille ja kokeilin sitten kotona, kuinka reiluja on vielä. Neuletakki, joka on koko 80, on sopiva muuten, paitsi hihat on pitkät. Mutta pituudesta ja leveydestä on just hyvä. Saanpahan käyttöön :D. Mutta aika paljon kyllä heittelee nuo koot! Tulisi vaan vielä niin lämmintä, että voisi unohtaa haalarit ja voisi vaan pukea kevyemmin päälle.
 
Kiitoksia Kattiina itsellesi :) Ja tokihan tuo neiti valloittavakin osaa olla, mutta mahdoton hölöttäjä myöskin!! Minä taas jaksan ihastella teidän rauhallista ja hyväntuulista typyä :) Tuo oma kun on ollut aina... noh melko äänekäs :D

Tuosta hiusten lähdöstä tuli mieleen että mullakin kaljuuntuminen eessä viimeistään parin kuukauden päästä :kieh: Mullahan lähti ihan tajuttomasti tukkaa silloin kun tyttöä imetin ja pahin hiuskato kävi kun tyttö oli 4kk. Ihan tuli kalju laikku takaraivoon :snotty: Pelkäsin oikeesti kaljuuntuvani. Toivottavasti sulla kattiina edes muutama haiven jäis päähän kuitenkin :)

Mä sain nukkua tänä aamuna ja sit otin vielä päikkäritkin :) Mukavaa kyllä pitkästä aikaa. Harmi vaan että kostautuu tälleen illalla kun uni ei meinais tulla. Tekis mieli jotain hyödyllistä tehdä. Lattioiden pesu kävi mielessä, mutta totesin että mies saa oikeasti jonkun kohtauksen jos sattuis heräämään ja näkemään mut heilumassa mopin varressa puolilta öin :D
 
Joo, onhan tuo meidän tyttö itse aurinko aina muiden seurassa. No ei ehkä ihan kaikkien seurassa kuitenkaan :D. Mutta saa nähdä, minkälainen hänestä sitten tulee. Kyllä kotona sitä ääntä riittää.
Eilen maisteltiin maissia ja sitä olisi uponnut vaikka kuinka paljon. Taisin olla vähän tuhma ja antaa enemmän kuin vain makuannoksen. Ei siitä onneksi mitään tullut. Ja meillä ei ainakaan kiinteiden aloittaminen ole vielä aiheuttanut ummetusta, saa nähdä tuleeko myöhemmin. Vatsa toimii neidillä niin hyvin ja monta kertaa päivässä.

Mä heräsin loppuraskaudessa yhtenä aamuna tosi aikaisin (taisi olla samalla viikolla kun neiti sitten syntyi). Järjestelin sitten kaikki paikat, leivoin sämpylöitä, tein joulutorttuja, laitoin tunnelma-aamiaisen miehelle.

Jee, tänään suuntaamme kirpparille. Neiti on nyt unilla, että saas nähdä, kuinka viihtyy sitten kirpparilla. Onko hereillä vai toteaako, että voi nukahtaa sielläkin. Eilen kaupassa katsoa tillotteli vaan hyvin tyytyväisenä. Muutenkin nukkui eilen tosi vähän, muttei ollut yhtään kiukkuinen. Simahti sitten klo 20 jälkeen ja heräsi aamulla 7.20. Toki söi välissä muutamaan otteeseen, mutta yöt on toistaiseksi rauhoittuneet, eikä tissillä roikuta koko aikaa.
 
Löytyikö kirpparilta mitään kivaa? :) Ruuhkaa varmaan oli ainakin.

Siivousinto katos aivan täysin nyt kun pitäis oikeesti alkaa siivota! :kieh: turhauttavaa kun neiti sotkee sitä mukaa kun saan jotain aikaiseksi!! Eilen vaihdettiin vaunukoppa ratasosan tilalle ja tulipa haikee olo jotenkin... :snotty: Seisomalauta asennettiin myös mutta tyttö ei suostu edes kokeilemaan siinä seisomista, joten saa nähä miten sen kanssa sit käy :D

Kiinnostaisi kuulla hippitatin kuulumisia? :) onko siellä mitään tuntemuksia synnytyksen lähenemisestä?
 
Kirpparilta löytyi duploja ja yhden kangaskirjan ostin. Ja porukkaa oli. Kälyn kanssa oli puhetta, että lenkkeillään kirpparille tässä jokin päivä. Molemmilla on matkikset, niin päästään hyvin. Tänään käytiin kaupungilla pyörähtämässä ja ramille kahvittelemassa. Mä oon ihan hurahtanut noihin ramin patonkeihin.

Hokasin, että pitäisi työmaallakin oikeasti kohta käydä ja ilmoitella hoitovapaasta. Olen vaan odotellut, että Mikkeli tekisi päätöksen kuntalisästä. Mutta onneksi hoitovapaata voi sitten tarvittaessa jatkaa. Tai voihan sitä sitten käydä töissä välissä ja jäädä vielä uudestaan hotiovapaalle :D
 
Mä oon myös hurahtanut ramin patonkeihin!! :D ja oikeestaan kaikkeen muuhunkin syötävään siellä. Kauhee nälkä tuli pelkästä ajatuksestakin :p

Musta tuntuu et tää vauva ei kyllä nälissään ole. Tuntuis et on kasvanu hirmusesti viimesten viikkojen aikana. Jotenkin epäilen et vois painaa enempi kun sen 3,5kg mitä veikattiin...

Tänää ois vaan pyykinpesua luvassa ja jotain siivoushommaakin voi toki harkita jos jaksais :D Käytiin jo heti aamusta kaupassa tytön kanssa. Tyttö raukka kaatus kun niin innoissaan juoksi uusilla lenkkareilla. Onneks ei sattunut kuitenkaan vaikka ihan mahalleen mätkähti keskelle tietä.

Enää ei ois montaa päivää, hui meinaa alkaa vähän jännittää....:)
 
Vauvaunelmalla tosiaan viimeisiä viedään! Jännää! Hurjaa! Ihan jännittää jo puolestakin! Ota ihmeessä rennosti viimeiset päivät, nautit siitä kun on vielä yksi lapsi.

Tänään on ollut laiska päivä, ei lähdetty mihkään kun katsottiin, että on harmaa keli, mutta nythän tuolla aurinko paistaa. Leivoin kuitenkin pullaa. Jotain kuitenkin aikaiseksi saanut :D
 
kattiina yritän tosiaan rennosti ottaa mut taidan olla itsekin niin jännittynyt että puran sen kaikenlaiseen pikku touhuiluun :D Eipä tässä kyllä muuta enää kuin oottelua :)
Huomennahan se vasta jännäks käy kun on se viimenen ä-poli käyntíkin.

Täällä herättin taasen tosi aikasin, mutta eipä se mitään :) Ulos lähdetään kunhan tästä kunnolla heräillään. Näyttäisi aurinko taas paistelevan B)
 
Hei vaan taas,

Hui hitsi VauvaUnelma saa ihan kohta nyytin syliin.. Tsemppiä viimeisiin päiviin..

voih, me vaan odotetaan ja odotetaan. Eilen käytiin neuvolassa ja ei vieläkään ole sellaisia merkkejä että vauveli olisi tulossa, joten näyttää sille että lähtö ei ainakaan viikkoon vielä tule. Huoh, viikossa oli tullu 2kg lisää painoa :( nyt sitten jouduin lepoon ja jos en kotona malta levätä niin sitten ne passittaa neuvolasta sairaalaan. Kyseessä ei kuitenkaan tunnu olevan raskausmyrkytys mutta nyt joutuu seuraamaan omaa oloaan erityisen tarkasti varmuuden vuoksi. Täytyy toivoa että kaikki menisi kuitenkin hyvin. Neuvolassa kyllä sanottiin että levon pitäisi auttaa.. toivotaan parasta.

Taidanpa mennä parvekkeelle nauttimaan auringon paisteesta =)
 
Hippitatille tsemppiä viimeisille viikoille! Jospa pian rupeaisi tapahtumaan. Lepää ja nauti vielä siitä, että voi levätä milloin vaan, torkkua milloin vaan ja olla oman aikataulun herra ;).

Me käytiin kälyn kanssa kirpparilla. Kaverin tytölle löysin vk-haalarin, oli puhetta, että saan heiltä sitten isomman. Tehdään vaihtokaupat :D. Meidän neidille lähti mukaan housut, paita ja neuletakki. Hirveästi olisi ollut tytölle vaatetta, mutta piti malttaa mieltä.

Jos yrittäisi syödä jotain. Unikin meinaa tulla, vaikka hyvin on saanut nukuttua yöt.
 
Tsemppiä Hippitatille! Yhdyn kyllä tuohon mitä kattiina sanoi, eli nauti vielä siitä omasta ajasta ja lepäile ihan rauhassa kun vielä voit :)

Kävin aamulla äitipolilla vielä viimeisen kerran. Ei ihmeitä siellä. Vauva arvioitiin n. 3kg painoiseksi, jota en kyllä uskois millään, mut pianhan sen näkee :D Tän illan meinasin ihan vaan lepäillä, kotia olen siivoillut viime päivät jo ihan antaumuksella! Mullahan on kattiinan numero, joten laittelen vaikka viestiä vauvan syntymästä sit kun oon ees jokseenkin tolkuissani :)

Jännittää kyllä aika lailla :|
Palaillaan taas :wave:
 
:attn: mä jo kerkesin viime yönä toivoa et lähdön hetki olis koittanu mu ei :headwall: supistukset ei sitten jatkunukaan.. Tuskastuttavaa tämä odottelu vaikka tietää että pian on nyytti sylissä. No jatkan siivoamista jos se edesauttaisi asiaa =)
 
Hippitatti Toivottavasti pian alkaisi tapahtumaan!

Täällä oli meidän neiti räkäinen viikonlopun, onneksi räkäisyys helpotti jo, mutta köhä jäi. Muutenkin on itkuisempi kuin aiemmin. Voi raasua. Unille käynti on itkun kanssa nyt, ihan säälittää, kun toinen on väsynyt, muttei voi unelle periksi antaa. Jospa se helpottaisi pian ja päästäisiin vanhaan tuttuun rytmiin ja tapaan!
 
Kattiina toivottavasti unirytmi palaisi normaaliin uomiinsa. Ikävää jos pikkanen ei malta nukkua ja itkee väsymystään.

Meillä on jänskät paikat. Neuvolassa arveltiin että pikkunen syntyisi parin päivän sisällä =) nyt jänskättää kovasti. Minä laittelen kattiinalle tekstarilla raporttia tulemaan :wave:
 
Jeee, mä saan infota täällä urakalla. Ihanaa! Toivottavasti hippitatti tapahtuu parin päivän sisällä!! Ja sitten kun jaksatte pienokaisten kanssa lähteä liikenteeseen, niin pistetään kahvittelut pystyyn!
 
Kotona ollaan!! :)
Kiitoksia onnitteluista. Poika tosiaan syntyi 16.4 mitoin 3660g ja 50cm. Pituus mitataan nykyään sit vasta parin päivän ikäisenä mut tuskinpa tuo kauheesti on ehtinyt kasvaakaan siinä ajassa :D Ihana pieni mies on :heart: Laittelen jossain vaiheessa tonne facebookiin kuvia niin voi käydä kattomassa :)

Vähän muuten saatiin jännitystäkin tohon leikkauspäivään, koska synnytys käynnistyikin jo yöllä kotona kun aamulla meijän oli tarkotus kuudeksi mennä osastolle! Napakkaan pisteli supistuksia koko yön mut ei silti ennen tota kuutta lähetty sairaalaan kun ei tuo ekakaan synnytys mikään nopea ollut. Meijän leikkausaikaa sit vaan aikaistettiin kun totesivat synnytyksen olevan jo käynnissä, vaikkakin alkutekijöissä. Sai sitä silti pari tuntia kärvistellä niissä käyrissä kiinni osastolla ja odotella :kieh:

Hippitatille Paljon tsemppiä!! varmasti on lähtö lähellä! Uutisia odotellessa :wave:
 

Yhteistyössä