Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

Vauvaunelma Dramatiikkaa loppumetreillä! Hurjaa! Jännä, että on toi pituuden mittaaminen muuttunut, joulukuussa mitattiin vielä ihan syntymäpäivänä.

Me suunnataan huomenna Savonlinnaan. Käydään vaihtamassa autoon kesärenkaat ja samalla sitten pääsee näkemään appivanhempiaan. Saa mummo ja ukki nauttia neidin seurasta.

Hippitatti Uutisia odotetaan jo kovasti!
 
Heippa taa spitkästä aikaa kaikille... :)
Aika hurahtaa tosi nopeesti ja en oo jaksanu tännekään käydä kirjoittelee...oon ollu tosi väsy |O ...

Vauvaunelmapaljon onnea pienen poikavauvan johdosta... <3

Meidän poika on tänään ollu tosi kärttynen, tainnu olla känkkäränkkä kylässä :kieh: En tiiä, tekeekö se tosissaa nyt niitä hampaita ku se on kuolannu noin kuukauden ajan mut erityisen paljon poika on kuolannu ja työntäny käsiä suuhun tän viikkoo...
Vatsavaivat on kyllä helpottanu...onneks...(ei ehkä ois pitäny "sanoo", kohta tietysti huuvetaan taas masukipuja)!!!

Kuulkaas millon ootte alottanu/aiotte aloittaa vauvoillenne vellit/soseet?
 
Tulin ihan kurkkaamaan josko hippitatti ois tosi toimiin jo päässyt :)

Napille jaksamisia :hug: Toivon totisesti ettei tälle meidän pienelle mitään masuvaivoja tulis. Ne on kyllä niin kurjia :( Samoin kun nuo hampaiden tulo kiukkuilut.

Täällä on hyvin mennyt pikkuisen kanssa :heart: Yöllä on toki heräilty, jostain syystä tuntuu että tämä pikkumies nukkuu päivisin parhaiten isosiskon mökätessä vieressä. Päivällä nukkuu monia tunteja putkeen ja sit vaan syö ja nukkuu taas. Ajattelinkin et jos tää ois ensimmäinen lapsi niin mikäs tässä ois ollessa, itekkin vois nukkua päivät pitkät vaan :D Vauvan hoito ei oo vielä ainakaan mua saanut väsähtämään, mut enemmänkin ton isosiskon uhmailu ja tulinen temperamentti vie voimat. Ei hän pikkuveljeä kiusaa tai vaikuta mustasukkainenkaan olevan, enemmänkin vaan innoissaan, mutta siis muuten on niin hirmuisessa uhmaiässä että on usein tosi hankala. Mutta muuten siis oikein kivasti menee :)
 
[/b]Hippitatti Paljon Onnea poikavauvan johdosta...!! :heart:

Meidän poika käänty eilen ekaa kertaa ilman kenenkään apuja selältä masulleen ja sit vielä takas selällee... :)
Voi kun aika kuluu nopeesti ja mun pikku poika kasvaa hurjaa vauhtia... :'( =) Kohta se jo ryömii, konttaa, kävelee ja muuttaa pois kotoa.. :LOL:
 
Hehei :wave: ,

Kotona ollaan, me päästiin jo eilen kotiin mutta otti vähän voimille.. Josko sitä nyt sitten jaksaisi laittaa kuulumisia.

Todellakin meille syntyi pikku prinssi 17,5h punnerruksen jälkeen. Maanantaina mentiin neuvolaan tarkastukselle ja siellä ollessa alkoi supistella. Kätilö sanoi että katelkaa nyt pari tuntia ja jos supparit jatkuu niin hänen mielestään voitaisiin lähteä Mikkeliin. No me mentiin kotiin ihmettelemään notta mitä tuleman pitää ja kun Uggly Betty oli katsottu niin tuumasin miehelle että nyt voidaan lähteä synnärille :LOL:. Tähän mennessä oli supistuksia tullut noin kolme tuntia.. ne ei olleet alkuunkaan kivuliaita niin sen takia me ei pidetty kiirettä.

Synnärillä sitten saavuttiin joskus viiden pintaan ja mentiin valvontaan jossa seurattiin että jatkuuko supistelut vai loppuuko ne normaaliin tapaansa. Kohdunkaula ei tarkastuksessa vielä löytynyt joten tilannetta vaan seurattiin. Joskus kuuden jälkeen sitten kätilö tuumasi että kotiin ei ainakaan lähdetä että jos synnytys alkaa todellakin edistymään niin ollaan valmiina sairaalassa. Joskus seittemän jälkeen sit supistukset alko muuttumaan kivuliaammiksi ja vesi meni joksus puolen ysin pintaan. Mukelo oli tehnyt hätäkakat veteen :$ Tän jälkeen alkoikin sitten tosi kivuliaat supistukset. Oltiin edelleen tutkimushuoneessa seurannassa joten koitin kärvistellä jyväpussin kanssa.. Siinähän se ilta menikin tuskissa puoleen yöhön asti.. Miä koitin sanoa parille eri kätilölle että nää oikeesti on kivuliaita suppareita niin ne vaan tuumas että joo, mutta seurataan tilannetta.. puolen yön aikaan meille tuli uusi kätilö ja mä pyysin jotain lääkettä kipuihin.. supparit oli järkyttävän kipeitä. Harmittaa et meistä ei kumpikaan osannu pyytää lääkettä aikasemmin vaikka mä huusin suoraa huutoa supparin aikana.. ja toisaalta että kukaan kätilö ei reagoinu siihen mun huutamiseen millään lailla.

No meidän uusi kätilö katto tilanteen ja puolen yön aikaan olin 3cm auki ja kätilö tuumasi että epiduraali laitetaan. Yhden aikaan sitten vihdoin anestesia lääkäri tuli tuomaan taivaan. Tosin kivut meni mutta niin järkyttävä horkka tuli et ei tosikaan.. Olin sitten verenpaine seurannassa siltä varalta et jos jotain hämminkiä tulee. Mut ainut mitä oli niin se horkka.. Tästä sitten kolmessa tunnissa kohdunsuu aukes 7cm ja 3 aikaan kätilö sano että saa ruveta ponnistamaan supistuksen aikana että saadaan vauveli alemma ja vihdoin puol viiden aikaan alko varsinainen ponnistaminen. Oksitosiinin voimalla sitten ähellettiin melkein 2h mukeloa maailmaan ja tulihan se sieltä vihdoin.. Oli aika hurja kokemus toi ponnistusvaihe.. mä olin viimesen tunnin niin totaalisen hämärän rajamailla et ei tosikaan.. mulla oli kaiken lisäks vielä hirveitä selkäkramppeja aina supistusten välissä.. selkä oli välillä niin arka et siihen ei kärsiny edes koskea.. Kaikista epäilyistäni huolimatta selvisin hengissä.

No niitä kuuluisia ensimmäisiä parkaisuja jouduttiin odottelemaan tovi ja hengitystä jouduttiin avaamaan ja antamaan hengitysapua. Onneks meillä oli tämä jo tiedossa että heti syntymän jälkeen ne joutuu sen vihreän veden takia imemään hengitysteitä auki ja varotettiin jopa etukäteen että vauva saattaa joutua käymään teholla niin me ei hätäännytty sitten niistä pitkistä hiljaisista hetkistä.. Mutta kaikki meni hyvin ja sain mukelon rinnalle.

Synnärillä olikin tosi kiirus yö ja me jouduttiin välillä pärjäämään miehen kanssa ihan kaksistaan.. oltiin puhuttu et hän ei välttämättä kaikkea halua nähdä mutta niin vain kävi että aitiopaikalle pääsi kattomaan että mitä tapahtuu.. toinen kätilö saatiin vasta ihan viime metreille mukaan..

Mutta oli se palkinto jotain aivan uskomatonta.. nyt sitä vaan tuijotellaan ja ihmetellään =)
 
Varmati on tukalat paikat olleet Hippitatilla! mutta onneksi siitä tuskasta sai maailman parhaan palkinnon :heart: Ja se on kyllä totta että ihan totaalisesti kyllä unohtaa mitä ne kivut on!! Ehdin verestää muistia vaan muutaman tunnin onneksi ennen sitä leikkausta kun mokoman synnytyksen piti ehtiä käynnistyä ennen leikkausaikaa. Mutta voi jestas sekin oli jo hirveetä. Muutaman kuukauden päästä sitäkään ei taas muista :)

Hippitatti tulethan sinäkin sitten pojan kanssa joskus kahvittelemaan? :) Meillä onkin melkein saman ikäisen pojat! Mitkäs oli muuten teidän pikkumiehen syntymämitat? Nyt muuten kun on periaatteessa lämpimät kelit, mutta kuitenkin tuulista ja ajoittain viileetäkin niin ei kannata kylmettää tissejä, varsinkaan kun maito on just noussut :| Just nimittäin itse toipumassa rintatulehuksesta ja on niin pirullinen vaiva ettei oo tosikaan :kieh:

Nyt täällä alko kuulua ähinä ja puhina vaunusta! nälkä varmaan yllätti. Onhan viime syönnistä jo varmaan puol tuntia :D
 
Totta on että kyl ne kivut vaan kummasti unohtuu.. mu tapahtumat on sen verta tuoreessa muistissa että en lähtis uudestaan heti huomenna :LOL:

Sairaalassakin kovasti varoteltiin rintatulehduksesta ja että kannattaa oikeasti pukeutua kunnolla vaikka onkin lämpimiä päiviä.. Notta täytynee vielä jättää bikinit kaappiin.

Tottakai me tullaan kahvittelemaan kunhan tässä nyt päästään edes jonkinlaiseen rytmiin kiinni.. Tosin tämä meidän herra tuntuu olevan varsin helppo tapaus, ainakin toistaiseksi. Illalla ruvetaan nukkumaan 10-11 välillä ja yöllä syödään kaks kertaa.. aamulla ylös seiskalta syömään ja sit nukutaan 10 saakka.. Päivällä se onkin rinnalla harvase hetki ja sylistä ei sais laskea hetkekskään ja isin syli ei kelpaa kun sieltä ei tule maitoa :LOL: muutoinkin poitsu on oikea hymypoika.

palaillaan taas..

Ai niin poitsun strategiset mitat: painoa 3490 ja pituutta 50cm
 
Hippitatti Kuulostaa hyvin samalta teidän arki kun meidänkin :D Tosin parina viime päivänä poika on seitsemältä herännyt (herää siskonsa mökään kun neiti rymistää huoneestaan aina viimeistään 7 aikaan) ja valvonut jopa kymmeneen asti :whistle: Tyytyväinen nassikka tämä meijän poju on ainakin tähän asti ollut ja painoakin jo reilut 4,5 kiloa, eli ruoka on maistunut :D Joko te olette neuvolassa käyneet?

Viime yö meillä oli vähän levoton kun poika kakkas kahesti niin että vaippa lainehti eikä ois yhtään tykänny että vaippa vaihdetaan. Sit vaipanvaihdon jälkeen ei meinannu uni pojalle heti tulla joten joutu ekan kerran ihan valvoskelemaankin. Yleensä tuo nukahtaa kun tissin suuhun saa. Jospa tänää ois pikku päikkäreitten paikka mullekin kunhan mies tulee kotiin :)
 
Meidän poika keksi tänään että mitä sitä suotta hissuttelemaan, kyllä tänne ääntä mahtuu..kiljuikin sitten koko päivän.. :LOL: ja mahallaan tukee itsensä jo kyynärpäille ja havittelee leluja...sunnuntaina miu pikku mies on jo 3kk... :eek: :saint: aika kuluu liian nopeesti... :'( :D
Viime yönä poika teki ennätyksen,nukkui 8tuntia putkeen ja heräs ihan tyytyväisenä..eli 22-06...olisinpa ollu fiksu ja käyny itekii sillo nukkuu...tänään poika kävi yöunille 21 ja saas nyt nähä millo sit herää.. taidan tästä lähteä nyt itse punkkaan...
:wave:
 
Komeat on tyttäreni mitat: 8870g ja 67,5cm. Neiti venähti kuussa 3cm (meillä on useita tällaisia kuukausia! ja painoa keräsi 750g). Vissiin minun maidolla sitten oikeasti kasvetaan. Iltapuurot aloitetaan tässä pikkuhiljaa, lihojen aloitus jätetään 6 kk:n ikään. Josko yöt hiukan alkaisi rauhoittua...
 
Hienosti on Kattiinan neiti kasvanut :) Näin muuten tänään teidät kun kävelitte tosta meidän talon nurkilta ohi. Kattelin vaan ikkunasta et onpas tutun näköset vaunut ja sit hoksasin vasta et tuttujahan nuo onkin :D

Tänne ei kummempaa. Poika on ihana :heart: Turhia ei itkeskele ja masuvaivoiltakin näyttää ainakin toistaiseksi välttyneen. Maitoa piisaa ja poika on tyytyväinen :) Ainut vaan että päivärytmi on vähän hukassa. Tuntuis nukkuvan enemmän päivisin. Kyllä unta riittää öihinkin mut muutamina öinä on niin pirteesti äitiä tuijoteltu siinä kolmen maissa ja selkeesti haluttu seurustella. Päivisin tuntuis olevan vaan että maitoa naamaan ja unta heti perään vaikka yöllähän sen niin pitäis mennä... :whistle: No onhan tuo vielä niin pieni ettei vissiin kauheesti voi tehä tuon rytmin muuttamiseks. Yritän kyllä etenkin iltasin saada sitä pysymään hetken hereillä syönnin jälkeen mutta minkäs teet kun tuo nukahtas varmaan vaikka jaloista roikottais :D en siis oo kokeilemassa sellasta kuitenkaan :D
 
VauvaUnelma Juu, siitähän me ohi kuljettiin ja miehelle kerroin, että siinä te asutte.

Me lähdetään huomenna junalla minun vanhempien luo. Veli vie vaatekassi mennessään onneksi. Ei ole sitten junassa kuin vaunut, kaukalo, hoitolaukku ja reppu. Huh. Mutta jännittää valmiiksi.

Tänään syötiin iltapuuroa. Eilenkin yritin antaa, muttei napannut ja saatiin vielä allerginen reaktio aikaiseksi. Piti ihan lanssi soittaa, kun oli hurjempi reaktio. Nyt sitten en kauraa uskalla antaa (viime viikolla annoin parina aamuna ilman reaktioita). Syödään vadelma-riisipuuroa. Odotellaan sitten vielä hetki viljojen kanssa.
 
Kattiina Hui :eek: voi kauhea! Tyttö ihan kunnossa kuitenkin? Joutuiko sairaalassa käymään? Toivottavasti vältytte jatkossa tuommoisilta reaktioilta! Olisin itse varmaan säikähtänyt puolkuoliaaks :| Tsemppiä junamatkaan! :)

Poika yllätti ja valvo eilen illalla kolme tuntia. Nukkuikin sit yön tosi hyvin joten toivon että tää tulis nyt sit tavaks! Poika onkin kohta jo kuukauden :eek: Mihin tää aika on mennyt?
 
VauvaUnelma Juu, kunnossa. Pari tuntia oli huulet turvoksissa ja sitten laski. Ei käyty sairaalassa asti, lääkäri sanoi, että itse saan päättää ja mieluummin kotona ilta-aikaan oli ja kun tiesin, että mies on tulossa kotiin.

Äkkiä se aika menee. Meillä on mennyt 5 kuukautta ihan hurahtamalla! Tuntuu, että vastahan sitä synnytti.
 
Kattiina no hyvä ettei sit pahempaa kuitenkaan :) Ihan riittävä säikähdys oli kyllä varmasti tuokin.

Kivaa kun on lämpimät kelit mutta tosi vaikee pukee lapsia!! molemmat oli eilenkin ihan hiessä ulkona vaikka muka niin kevyesti oltiin puettu. Lisäks joka keväinen siitepöly allergiakin alkoi mulla, jipii :kieh: jotain allergialääkettä mulla kaapissa oli mutta siinä tietty luki ettei imettäessä suositella. Toivottavasti ees jotain sais ottaa, pitää käydä apteekissa, ei tätä pärskimistä kestä hullukaan!!
 
me kätiin pojan kanssa tänää 3kk neuvolassa vaikka jo pojalla ikää 3kk 5pv... ;)
Hyvin on kasvanut, 62cm, 6450g, pää 39cm...samalla sai toisen rota annoksen... :) ja muutaman päivän on poika jo ihan tosissaan kääntyilly ite selältä mahalleen...vähän aikaa se huutaa siinä kääntymisvaiheessa mut sit ku kääntyy ni on tyytyväinen, osaa jopa ottaa toisen käden mahan alta pois.. :D
 
Voi että, Napinkin poika jo noin "iso" :)

Mua ärsyttää nää helteet. Koko ajan hiessä ja maidossa niin on vähän nihkee olo :D Poikakin ihan hiessä eikä meinaa oikeen nukkuakaan. Öisin sentään suht hyvin vaikka onkin päättäny että aamulla herätään viideltä |O
 

Yhteistyössä