Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

No nih. Kone se tahto kaatua justiinsa sillon kun olis viimeks se kahvittelukerta ollut. Empä sitten päässy itestäni ilmottelemaankaan. :( Nyt kone jotenkin taas toimii.

Täällä on vauvoja tullut ja kaikkee. Onnea hirrrveesti VauvaUnelma ja hippitatti pienistä pojista!! :heart: Hyvä että molemmilla meni kaikki sitten kumminkin ihan hyvin. =)

Meillä tässä ollukki kaikenlaista hässäkkää. Isommalla pojalla ollu vähän oppimis- ja keskittymisvaikeuksia ja motoriikaltansa vähän hitaammin kehittynyt, niin ravattu sitten kaikenmaailman puheterapeuteilla ja neurologilla. Tällä viikolla sitten toimintaterapeutille.

Neurologi keksi vielä sellasenkin asiaan kuulumattoman jutun, että pojalla saattaa olla marfanin oireyhtymä. Se on sellanen side- ja nivelkudosten sairaus, missä nivelet on hauraat ja johon kuuluu sitten ongelmia luustossa, verisuonissa, nivelissä, silmissä ja sydämessä. Taudissa aortta voi alkaa laajeta ja sitä myötä puhjeta jos ei leikata.
Lääkäri alko sitä epäilemään, kun kuuli pojalta sydämestä pienen sivuäänen plus sitten hää on niin kovin pitkä ja nivelet on reilusti yliliikkuvat.
Sitä sitten tutkittu myös, käyty jo ekg:ssä (oli vissiin ihan ok), sydämen ultrassa (aortassa näkyi pienen pieni laajentuma, ei osannut sanoa johtuuko mistään vai onko se vaan casperilla sellanen,oli niin pikkanen, mutta sitä seurataan), keuhkojen- ja kädenröntgenissä (lääkäri sanoi että marfanikoilla luusto on yleensä vähän sellanen tietynlainen), ja sitten mennään kesäkuussa silmälääkärille ja vielä jossain vaiheessa verikokeisiin ja ehkä sydänlääkärille.
Huoh... Kaikenlaista... :|

Sitten tässä ollu vähän mukavempiakin juttuja. Helsingissä käytiin mun äidin häissä. :) Oli mukavat pienet häät, vajaa 15 ihmistä. :)
Ja sitten Casper oli kouluun tutustumassa. Lähteekin nyt tonne lähemäelle pienopetusryhmään. Mutta tykkäs tosi paljon vaikka ei nyt niitä kavereita sinne sitten lähtenytkään. :)

Syksyllä meille tuleekin hirmusesti muutoksia kun mun VAUVA lähtee kouluun *niisk*, ja mun pienempi vauva hoitoon. No joo, niin ne vaan kasvaa, eivät taia enää vauvoja olla kumpanenkaan. :) Ja sitten pitäis vielä ite lähteä töihin. Ihan omituista näin monen vuoden kotona olon jälkeen. Vaikka kyllä ihan tykkäänkin. :)

Parin viikon päästä alkaakin meillä taas synttärirumba. Eka Casperin kaverisynttärit ja sitten poikien yhteiset. Poikien synttäreillä vaan 2 viikkoa väliä niin hyvin pystyy sukulaisten kesken molemmat juhlistamaan yhtäaikaa. :) Jossain vaiheessa saa sitten lisätä pötköön vielä Kristianinkin kaverisynttärit. :D Sitä odottaessa... B)

Nyt vielä kaks viikkoa eskaria ja sitten lomaillaan tonne elokuun puoliväliin asti. B)
 
Olipas muava kuulla Sorbetti teidän kuulumisia! Hyvä, että tutkiivat, ettei sitten vaan jää mitään piiloon! Meidän neidillä oli sivuääni sydämessä syntyessä, on täysin harmiton. Kaksi pientä reikää, joten virtaukset menee hiukan niistä, niin kuuluu se ääni. (on mulla paperit jossain, missä tämä on hienosti selitetty ja piirretty). Kesäkuussa mennään kontrolliin, että ovatko umpeutuneet, kun neiti on kasvanut. Huvitti vaan, kun hirveästi meitä vakuuttelivat, etteivät ole mitenään vaarallisia ja me oltiin, että joo joo. Miehellä on pari tuttavaa, joilla on vastaanlaiset reiät, eikä ole ollut mitään ongelmia. Toinen oli vissiin ihan urheilija.

Helteet vie kyllä voimat itseltä, saati lapselta. Lisäksi nyt näyttää siltä, että vadelmariisipuurossa, jokin aine aiheuttaa reaktiota. Vadelma se ei ole, kun kuningatar soseesta ei tule mitään. Huomenna testaan aamusta pelkän riisin. Jos riisi ei tee mitään, niin sitten se on luultavasti soija tai jokin öljy (kookos, auringonkukka, palmu...). Hirveästi on kaikkea kyllä tuossa valmispuurossa. Kauraa pitäisi testata uudestaan, mutta sen jätän tuonne, kunhan mieskin on kotona ja aamusta.

Mutta nyt jäkistä katsomaan ja syömään jäätelöä :p
 
Tänään oli Casperilla eka toimintaterapia kerta. Vielä AINAKI kerran käydään. Sit jos sais vaikka lapsenvahinki tälle pienemmälle niin sujuis vähän sutjakammin. Tänään sillä oli niin hirvee väsykiukku et ei kyl voitu lopuks enää juuri mitään jutella kun tää vaan huuti. Noh, paremmalla onnella seuraavalla kerralla. :)

Tänään kävin myöskin laittelemassa syksyn työ/opiskeluasiat vireille. Vähän sain jopa vihiä MAHOLLISESTA työpaikasta. =) Ei siis mitenkään varmaa vielä. Kesän aikana selviää.

Nyt vielä hetki surffailua ja sit päätä tyynyyn. :wave:
 
Heippa taas kaikille.. meillä oli 14.5 3kk neuvola ja tässä mitat : 62cm, 6470g ja 39cm päänympärys... Meidän pojalla on pissitulehdus... onneks saatiin eilen lääkitys niin jos se rupeais helpottamaan... Ja imetyksen kanssa on alusta asti ollu aina jotain ongelmia ja nyt viimeset pari-kolme viikkoo meillä on ollut sammas kylässä ja 3kk (18.5) lääkärissä lääkäri sitten määräsi Daktarin oraaligeeliä, jota laitetaan pojan suuhun ja mun rinnanpäihin, ku 2viikkoo hoidettiin puolukalla eikä tehonnut.. Mulla on molemmat rinnat ihan mielettömän kipeet ja itkun kanssa imetän.. on käynyt mielessä että lopetan imetyksen, kun se niin kovasti sattuu ja saisin ees rinnat terveeks.. Poika hermostuu rinnalla joka kerta koska jännitän ihan hirveesti... Ei tästä tuu mitään jos joudun koko ajan miettimään miten selviän seuraavasta imetys kerrasta...

Meillä poika nukkunut vaihtelevasti näillä helteillä..toissa yö meni periaatteessa valvoessa, mut sitten taas viime yön nukku 20-08 ja kahden maissa syötin..
Hellepäivinä olen minäkin antanut vettä (keitettyä jano juomana..
Meillä kävi torstaina mun työporukka katsomassa poikaa ja saatiin 30euron lahjakortti h&m:lle..päästään ostaa pojalle kivoja vaatteita..
Ja sit mukavempia uutisia... poika on kääntyilly selältä mahalleen reilun viikon.. ja viime yönä oli kääntyny sängyssäkin... ja ensimmäiset oikeat naurut kuultiin toissa päivänä..se on kyllä ihanan kuulosta..
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Meillä on neiti parantunut vihdoinkin ja alkaa olla oma itsensä. Meillä siis oli melkein 40 asteen kuumeessa neiti, mutta mistää ei löynyt infektiota. Kuitenkin antibiootin lääkäri määräsi, kun yskää oli niin kauan ja sitten nosti niin hurjaksi kuumeen. Mutta onneksi loppuu kohta tuo antibiootti, kun eipä se hyvälle maistu ja melkoista tappelua sen kanssa on ollut, varsinkin aamuisin. Pitäisi antaa soseen kanssa, mutta eipä meidän neidille aamusta mikään maistu.

Yöt menee vaihtelevasti, syödään harvemmin, mutta jotenkin muuten ähistetään ja heilutaan ja huidotaan hirveästi. Päiväunia ei maltettaisi nukkua, vain 30min - 1h. Mutta nukkuu onneksi useammat, niin jaksaa sitten. Iltaunille käydään aina samoja aikoja, se on vakiintunut (nyt varmasti muuttuu, kun tänne tämän kirjoitin).

Mutta nyt surffailemaan hetkeksi ja kahvia itselle, kun neiti nukkuu - ainakin sen hetken.
 
Kattiina Kiva että neiti on parantunut :) Ja jaksamisia öihin. Meilläkin aika vaihtelevasti menneet nuo yöt molempien lasten osalta!

nappi Kauhealta kuulostaa tuo sammas! :( Toivottavasti helpottais!

Me lähetään ens viikoks varmastikin mummolaan käymään. Jännittää miten lapsoset osaa nukkua vieraassa paikassa. Tyttö aina siellä huonosti nukkuu. Voi olla et oon puolet väsyneempi sit sen reissun jälkeen mut onhan se nyt mentävä näyttämään tuota poikaa niillekin sukulaisille jotka ei ole häntä vielä nähneet.

Mukavia nää sadekelit ainakin tälleen allergiasta kärsivän näkökulmasta :D

Oisko muuten ketään uusia innokkaita mukaan kahvittelemaan joskus tässä? :)
 
Pitäisiköhän minunkin uskaltautua kahvittelemaan...ainakin nyt oltais kuta kuinkin terveitä..mulla nyt aina jotain "vaivaa" on mut niitä ei lasketa.. :LOL:
Mulle kävis ens viikolla kyllä hyvin.. :D
Nyt makaronilaatikon kimppuun... :p
:wave:
 
Heipsun!!

Ai että, eilen oltiin eskarin kevätjuhlassa. Kyllä meinas niin tulla tippa linssiin, mut sain pidätettyy ja tyydyin nieleskelemään silmät punasena... :D Itku tuli sitten vasta tänään kotona kun katoin videokamerasta mitä tuli kuvattua. :D
Muuten varmasti menis ihan ok, mutta kun pitää niin haikee jäähyväislaulu laulaa ja eskariopet itkee ja äidit itkee ja...
Soittivat siellä levyltä+eskarit lauloi "Lähden maailmalle, suuren taivaan alle" -laulun. (en tiiä tietääkö kukaan?) Ja samalla yksi eskariope kierti jokaisen lapsen luona sellasen käsinuken (ja nenäliinan:) ) kanssa ja silitti niitä poskesta, vähän niinkus hyvästeli siinä kaikki, ja sitten se vilkutti kaikille ja se oli niiiiiiiin surullista. *snif*

Mutta, mutta... Huomenna onpi Capselin 7v. synttärit. Ja saan (Huom. SAAN :D ) ihan keskenäni kestitä reilun kymmenkunta lasta kun mies lähtee heti aamusta kaverinsa polttareihin. :whistle: Mä luulen et koiran ainaski lukitsen joko pihalle tai meiän makkariin. :D

Pitää katsella jos kerkeäis kahvittelemaan pitkästä aikaa, hirmusta hässäkkää tähän loman alkuun tiedossa. B)
 
Onko kenelläkään kokemuksia kestoliivinsuojista?? mä tilasin muutaman ja ajattelin kokeilla olisko ne parempia.. ei ainakaan tarviis olla koko ajan ostamassa kertakäyttösiä... Sitten tietääkö kukaan mistä sais sellasen Tommee Tippee purututin, poika haluais koko ajan jotain narskuttaa (tekee vissii hampaita) ja aattelin että toi vois olla hyvä..
 
Mäkin oon luonnollisesti innokas kahvittelemaan lähtijä :D mut tänää kyllä lähetään mummolaan ja tullaan perjantaina joten tällä viikolla en kyllä ehdi. Muuten kyllä millon vaan :)

Ja kattiina siitä kävelylenkistä kun oli puhetta, niin katsellaankos sitäkin sit kun myö palaillaan :) Jos nyt ihan sidettäviä ilmoja ois. Mä oon yrittäny nyt kunnon kuntokuurin alottaa ja käyny vaunuttelemassa lähes päivittäin pidemmän lenkin, mut seura kyllä kelpais :)

Paljon tommoset kestoliivinsuojat maksaa? Pitäis varmaan semmosia hommata kun ei tuo valuminen tunnu loppuvan sitten millään. Sillon kun tyttö oli vauva ja sitä imetin niin tässä vaiheessa maidon tulo oli kyllä jo tasaantunut, samoin kun tää suihkuaminen mut nyt kyllä on ihan mahotonta tuo valuttaminen... Ihan kokeilin yks päivä et paljon toinen rinta vuotaa samalla kun poika syö toisesta. Laitoin vaa tuttipullon alle ja sinne tiputteli 80ml ihan itekseen, joten ei ihme et on paidat aina VÄHÄN märkinä :kieh:
 
VauvaUnelma Juu, ehdottomasti katsellaan, kunhan palaat! Oli tarkoitus olla silloin melkein heti yhteydessä, mutta neiti sairastui, niin ei sitten päässyt.

Kestoliivinsuojat Ei musta ihan älyttömiä maksanut. Muistaakseni osa noista on carriwellin ja olisiko ollut reilun 10 euroa 3 paria. Koneessa olen pessyt ja hyvin on kestänyt. Ainun suojia saa ihan esim. prismasta ja nekin pelitti mulla hyvin.
 
Vauvaunelma mä tilasin mussukat.fi noita kestoliivinsuojia ja ne tuli parissa päivässä postilaatikkoon..ne makso 11euroa ja niitä oli 5paria... mä tein pieniä laskelmia ja sain sellasen tuloksen että mulle tulee ainakin halvemmaks käyttää noita kestoja ku kertakäyttösii menee iha mielettömästi..
Mun pitäis ottaa itseäni niskasta kiinni ja rueta ihan todenteolla laihduttamaan.. :ashamed: mulla on ylipainoo 20kiloo.. joten voisin lähtee joskus kanssa vaunulenkille jos mahtuu mukkaa =)
 
Huhhuijaa,

Hiukan meinaa uuvuttaa. Eilen lähdettiin illasta miehen vanhempien luo. Alunperin oli tarkoitus heittää päivän reissu. Meni vähän neidiltä rytmit sekaisin ja itsellä jäi yöunet vähiin. Noh, pitää varmaan kohta kömpiä itse sänkyyn ja ruveta nukkumaan tai ainakin yrittää saada unta. Mies nukutti neidin pinnikseen (eka kertaa yöunille sinne!). Vielä ainakin nukkuu tyytyväisenä.

Ensi viikolla suunnataa käymään miehen siskon luona, alkuviikosta on neuvolassa käyntiä ja keskussairaalan reissu. Ohjelmaa riittää ensi viikolle. Mukavaa vaihtelua. Mieskin jää kesälomalle. Ihanaa!

Toivottavasti huomenna olisi keliä, niin voisi suunnata jättikirppikselle katsomaan, löytyykö mitään.
 
Voi ei...mä unohdin koko himskatin jättikirppiksen...no pitää kattoo jos vaiks kerkeis kävästä... :)
No niin..meidän pojalla on jo pitkään ollu vaivana pissatulehdukset ja eri bakteereita siellä löydetty, saatiinkin sitten pikapäivystys-lähete lasten polille ja eilen käytiin sitten pojan kanssa siellä lasten polilla ja ne otti rakkopunktion ja tulokset saadaan maanantaina.. Ja korvat käytiin näyttämässä ihan korvapolilla ku ei lastenlääkäri osannu sinne kattoo... Poju hurmas kaikki naishoitajat ja se lastenlääkäri sanokin että näin terhakkaa "asiakasta" hällä ei oo aiemmin käynytkään..nimittäin poika ei huutanu koko sairaalassa olon aikana yhtään ja lääkäri oli sitä mieltä että poika lähtee aikasi liikkeelle..vauhtia riitti sielläkin ja pitihän sitä lääkärille näyttää kuinka nopeasti se kääntyminen sujuu..
Ja siellä otettiin sitte paino ja pituus siltä varalta jos tarvii laittaa lääkitystä, ni uudet mitat tulee tässä: 7160g, 65,3cm ja pää 40,6...joten melko hyvin kasvanu..ens keskiviikkona olis sit poika tasan 4kk ja samana päivä sattuukin olemaan neuvola.. :)
Poika on ruennu päristelemään, sen ku sylki lentää.. :LOL: ja iskän kanssa luki tänä aamuna länkkäriä ni mulle jäi vaan rippeet ku poju olikin melko tarkkaan lukenu sen lehen... :whistle:
 
Täällä olisi vm. -90 odottaja (rv.30+2) ja juuri Mikkeliin muuttanut. Välillä tuntuu hiukan yksinäiseltä puolityhjässä asunnossa ja ilman vanhoja ystäviä. Vinkkejä kuinka tutustua esim. toisiin odottajiin, missä kannattaa käydä ja muuta tekemistä mitä kaupunki tarjoaa? :)
 
kattiinameillä ei oo hampaita...mut alaikenet kuultaa ja siellä on kaksi naskalia :) ja meilläkin melkei ryömitään... :D

Missähän kaikki on ku ei oo oikee kukaan käyny täällä kirjoittelee?
HUHUUmitä teille kaikille mammukoille oikein kuuluu???
 
Nappi Kaikki on varmaan nauttimassa kesästä ja helteistä. Huh, hiki vaan virtaa.
Meille tuli viime kuussa neljäskin hammas ja ryömitään jo kovaa ja huoneesta toiseen. Konttausasentoa välillä yrittää, muttei vielä hirveän aktiivisesti. Eroahdistusta ilmassa. Äidille juonitaan ja muille nauretaan. Huoh. Viime viikonloppuna oltiin miehen kanssa kahdestaan Olusilla ja tyttö oli äitini hoidossa. Teki hyvää saada lähdettyä kahdestaan, mies ajoi ja minä pari join. Muttei tuo kovin hyvin edes maistunut :D.
 

Yhteistyössä