Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

VauvaUnelma ei muuta kuin korvatulppia lasten koossa etsimään :)

Aivan ihanaa minkälainen ilma on...olen vain typerän näköisenä hymyillyt koko päivän...kilpaa auringon kanssa :D. Jaksan aina ihmetellä miten voikin valosta saada niin paljon energiaa...ei sovi pimeys mulle ei...

Meillä no talous niin hiljainen kun mies nukkuu yövuoron jäljiltä ja poitsu kävin päikkäreille...tämähän on oikein äidin laatuaikaa :). Pitäisi varmaan kyllä levitellä pyykit kuivumaan mutta ensin taidan juoda rauhassa kupposen kahvia

Viikonloppuja kaikille!!!
 
paljon onnea kattiina tytön johdosta... !!
nyt ois uunit lämmite ja viikonlopun ruokaostokset tehty.. vielä jos joku viitsis tota imuria heiluttaa ja ruokaa tehä niin päivän työn ois tehty..
jouluvalotkin ois kaikki nyt viritetty, kun vaan tulis nyt se joulu.. ja uudenvuoden jälkee alkais sit kauan odotettu äippäloma (tänään 31+2)...jippii :flower:

huomenna ois miehen firman pikkujoulut ja ois vissii ruettava sinnekin ettimään jotai päällepantavaa,mitä nyt saa mahtumaan :LOL:

no hauskaa viikonloppua kaikille...
 
Jep, täytyy varmaan tytölle ne korvatulpat hankkia :D

En nyt muista kenen lapsella olikaan syömislakko (sorbetin ehkä?) mutta nyt iski täälläkin 2 vuotiaalle ihan totaalinen kieltäytyminen KAIKELLE syömiselle :| Maitoa juo kyllä mutta kaikesta muusta kieltäytyy. Nyt ollu pari päivää tällästä. Eilen tais jugurtin syödä. Eikä ees vaikuta nälkäiseltä, outoa :eek:

napilla ei olekaan enää kauaa äippäloman alkuun :)

Tyttö oli ihana eilen kaupungilla kun näki pienen pojan istumassa rattaissa ja sano mulle "äiti, otetaanko tuosta minulle veli" :D :heart: Ja tyttö ei tiedä onko tulossa pikkusisko ja -veli mutta aina se veljestä höpöttää :D Jotenkin oli niin liikuttavaa vaan kun toinen kuvitteli että vois vaan jonkun sieltä kaupungilta mukaan kotiin napata :) tytöllä ei ole oikein kavereita täällä ja siksikin on hirmu innoissaan aina kun näkee muita pikkuisia vaikka kaupungilla tai ulkona. Tytön "paraskaveri" asuu toisessa kaupungissa ja kovasti aina oottavat molemmat tapaamista. Kiva olis jos ois joku kiva leikkikaveri täälläkin mut hankalaa on kun en itsekään oikein ketään tunne.

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille :)
 
Hyvää huomenta ja kirpakkaa viikon alkua!!

Meinaa olla hieman pakkasen puolella tuo lämpötila :LOL: . Mutta on kyllä huippua että on ihan oikean talven tuntua.

Mukava oli kuulla taas vauvauutisia meidän suvusta...ens kesänä tulossa meidän sukuun 4 vauvaa :). Sitten oiskin reilun kolmen vuoden aikana meidän sukuun syntynyt 10 lasta :). On pidetty huoli suvun jatkumisesta :LOL:

Kyllä nyt joulu rupeaa kolkuttelemaan jo ihan ovella. Eilen tonttu toi jo meidän kaappiin muutaman paketin. Ja mies kävi mystisesti lauantaina asioilla...ehkä siis jopa mie saan jotain :).

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!
 
Moi vaan kaikille!

Hui mikä pakkanen :eek: Toisaalta ihan kiva kun ei oo sitä iänikuista loskaa ja sadetta mutta kylläpä tuntui kylmältä kun monta tuntia kaupungilla tänään pyörin ja sit kotiin kävelin. Jouluostoksilla kävin ja tietty puolet kaikesta mitä oli tarkotus ostaa niin jäi ostamatta :kieh: Huomenna sit uusinta yritys :D Onkos muut saaneet jouluostokset tehtyä? Mulla vähän tapana viime tippaan jättää :ashamed:
 
Tervehdys vaan!

Typykin nukkuu, niin hetken voi istua koneella. Mies vahtii olkkarissa, että uni maittaa :D. Mies onkin kotona nyt 12.1 asti, niin päästäänkin todella hyvin arkeen kiinni. Voihan se sitten outoa olla, kun jäädään typyn kanssa kaksistaan miehen työpäivien ajaksi.

Ensi viikolla onkin hulinaa! Pappi tulee maanantaina, tiistaina on neuvola, keskiviikkona menen kampaajalle. Pitäisi käydä kaupassa käydä tuhlaamassa työpaikalta saatu lahjakortti, niin saa ruokaa joulupöytään. Muuten en ole kyllä joulua laitellut ja ajatellut, ehtii ensi vuonna sitten miettiä. Pipareita on pakkasessa ja porkkanalaatikkoakin. Rosollin ostan varmaan valmiina tänä vuonna, kun ei jaksa itse ruveta tekemään, vaikkei vaikeaa olekaan, mutta jos päästäisi itsensä helpolla tänä vuonna!

Raskauskilojakin häviää koko ajan. Joka aamu vaaka näyttää vähemmän. Ja tuntuu, että syön ja tankkaan jatkuvasti!
 
Heipsan!!

Nyt se olis sitten pojulla 3 viikon loma eskarista alkanut. :) Tänään aamulla oli joulujuhla. Menin sinne Kristianin kanssa (tietenkii), mies ei päässy kun oli töitä. Ja ai että mikä reissu! |O Kristianistahan se oli hirveen kiva päästä sinne leikkimään, ensin se juos ympäriinsä kun päätön kana ja kaatuili koko ajan, ja sitten lähinnä ravas salin ja leikkipaikan väliä ja mä yritin siinä oviaukossa kekkuloida ja kattoa esitystä ja kytätä tän pienen hirmun tekemisiä yhtäaikaa. Aina se vaan kiikutti lisää autoja sieltä ja lähetti niitä sinne esiintymispaikalle. Ja sitten hää keksi että isovelihän on tuolla, hmm, kyllähän sitä nyt on viereen päästävä, ja sitten taas mentiin. Hirmunen vauhti ja riehuminen, yhtään jos alko rajottaa niin hirvee kiljuminen. Ai että meinas hävettää... Kaikki muut istu siellä hiljaa paikoillaa. :D No selvittiinhän siitäkin reissusta. =)

Joku ihme flunssakin iski keskiviikkona. Kurkku oli hirmu kipee, niskat ihan jumissa ja veti sieltä sit päähänki asti että aina kun liikutti päätä niin hirvee vihlominen,seisomaan jos yritti niin huippas ihan kivasti, joka paikkaa kolotti aamusta asti ihan kun kuumeessa, eniten selkää, vaikka sitten kuume nouskin vasta illalla.
Seuraavana päivänä kykeni jo vähän olemaan pysty asennossa eikä kuumettekaan enää ollu. Tänään olikin sitten jo tosi hyvä päivä, vähän räkänen ja kurkku vaan ihan aavistuksen verran kipee. :) Kristianilla vissiin alkamassa myös, ääni ollu toisella nyt parisen päivää vähän käheenä. Toivottavasti nyt jouluna ei olis kukaan enää kipeenä.

Mun äiti tulee meille jouluks, tai tulee jo tiistaina ja on sitten lauantaihin asti, sitten mennään anoppilaan syömään. Laatikot ja kaiken muun ostan ihan valmiina. En oo ikinä tehnyyhen yhtä joulu laatikkoa :ashamed: , niin ei jotenkin nyt viittis yrittää. Harjotella joskus muuten vaan. :D
Ja pukki tulee sitten aattona. Siinä meiän suunnitelmat. :xmas: Niin joo, ja piparit ollaan leivottu ja tortut sitten lähempänä. :p

Ihana että kattiinalla lähtenyt vauva-arki mukavasti käyntiin. :heart: :)
 
Joko muuten on VauvaUnelman tyttönen alkanut syömään? Toivottavasti. Meillä aika hyvin jo helpottanut kun tuli hampaat (osaks) läpi. Kattelin sinne suuhun että hirrrrrveeen iso poskihammas siellä oli (on) tulossa, reunat vasta puhjennut läpi. Kaikkee muuta syö kumminkin nyt jo hyvin, paitsi lämmin ruoka välillä aiheuttaa kovat kiukunpuuskat. Kyllä se tästä. :)
 
Heissan taas kaikille... :hug:
Voi että mikä elämä on meidän masuasukilla tänään ollut..Niin hirveesti on meuhkannu tuolla että moneen otteeseen on supistanu..Ja välillä tuntuu että kylkiluut on murskana ja kaikki sisuskalut myös... :'(
Jouluun ei ole enää pitkä aika ja mä en oo ees jaksanu joulusiivousta tehdä..saattaa jäädä pikasiivoukseen tänä vuonna...ku ei jaksa ni sit ei jaksa..
Tilasin tänää vauvamaailmasta sitterin...olisin halunnu sellasen hienon disney sitterin mut en raaskinu ostaa ku ois maksanu 50? joten tyydyin halvempaan... =)

Kävin yks päivä kävellen hakee postin(2km) ja sen jälkee on ollu pillu tosi kipee..ihan ku neuloja olis täynnä..Nyt pitää kävellä varoen ja nousta tuolilta jalat yhdessä.. :LOL:

Onkos kellää ollu vielä kipeitä supistuksia?Mulla oli tänään eka tosi kipee ja pitiolla ihan hetki hengittämättä... voi voi..

Mutta toivottelen jo kaikille HYVÄÄ JOULUA... ja syökäähän kovasti kinkkua.. :LOL:
Mulla on neuvola heti joulun jälkee tiistaina, vähä jänskättää ne joulukilot... :headwall:
Nyt ukon kainaloon kun se saapui metsästä kotia... :heart:
:wave:
 
sorbetti Meidän tyttösen syöminen on ollut aika vaihtelevaa nyt. Leipää ja jugurttia tykkäis syödä, lämminruoka ei oikeen uppoo. Isovanhemmat toi meille isot pussilliset pipareita ja joulutorttuja (itse en edes jaksanut leipoa :ashamed: ) ja ne kun tyttö näki niin tais elää pari päivää pelkillä pipareilla :kieh: Teilläpä oli vauhdikas joulujuhla :D Ja paranemisia sinne, toivottavasti ootte jouluna kaikki terveinä :)

nappi Kuulostaapa ikäviltä nuo sun kivut :( Mullakin on ollut jo kipeitä supistuksia, mutta ne tais liittyä virtsatietulehukseen joka mulla oli muutama viikko sitten, koska helpotti heti kun sain antibioottikuurin. Nyt on enää vaan satunnaisesti. Tosi inhottavaa se kyllä on, varsinkin kun viikkoja on vasta vähän :/

Mulla on huomenna neuvola ja hirvittää kun on niin kauheesti tullu mässäiltyä... :ashamed:
Tänään yritän syödä oikeen terveellisesti ja käydä vaikka lenkillä (jos jaksan...) :xmas:

Nyt ruuan tekoon :wave:
 
Hyvää uutta vuotta! :)

Kiva että Kattinan tyttö on nukkunut hyvin :) Meillä sen sijaan neiti on jo monena aamuna päättänyt herätä viideltä ja sit kiukutellaan koko päivä kun väsyttää. Saa nähä mitä ens yöstä tulee, kun tyttö pelkää kovia ääniä ja viime uutena vuotenakin parkui siihen asti kunnes ulkona viimein hiljeni ilotulitus paukuttelu.
 
Heippa taasen kaikki ja oikein hyvää tätä vuotta 2010...!!! :hug:

Tiistaina kävin neuvolassa ja pelkäsin kuollakseni sinne menoa kun olin syöny niin paljon joulun aikaa mut ei mulle ollu tullu kuukaudessa ku 1,5kg lisää.. :)
Sf-mitta oli 31 ja 4viikkoo sitte se oli 26,eli hyvin on kasvanu.. :)
Maksa arvot oli taas noussu ja hb oli 109 ku kävin maanantaina labrassa :( ei nyt sit vielä kukaa tiiä mitä niittenkaa tehhää.... Muuten kaikki olikin ok...Masukki ei tykkää yhtään ku kuunnellaan sydänääniä,se juoksee aina karkuun.. :LOL: mutta hyvät on sykkeet..
Varasin jo synnytystapa ultraan ajan ja se on 18.1....
 
Ainii...mitäs mieltä itse ootte ku mä oon lupautunu 8.1 lähtee hautajaisiin Kuopioon ja sinne kuitenkin on tuota matkaa täältä ni kannattaakohan mun kuitenkaa lähtee enää tässä vaihteessa ku 10.2 on laskettu aika...???

 
Nappi Jos oot voinut ihan hyvin, eikä oo mitään supistuksia tai kipuja ollut niin kyllä varmaan sitten voisit uskaltaa lähteä :) Mut mä en kyllä lähtis jos yhtään epäilyttäs oma jaksaminen tai jotain vaivoja olis. Mulla on ollu nyt niin kauheita liitoskipuja pari viikkoa et esimerkiks tälläsissä tuskissa miettisin kyllä hyvin tarkkaan viittisinkö lähtee reissuun. Mut jos on kaikki ihan ok menny niin miksei sitä vois vielä lähteekin :)

Meijän mittari muuten näyttää -31 astetta :eek: Hui kauhistus!!! Ei vissiin tarvi kauheesti ulos tänää lähteä.
 
Heipä hei ja oikein mukavaa alkanutta vuotta kaikille! Niin hartaudella vieteltiin joulut ja uudetvuodet että ei oo tullu ikuisuuksiin käytyä koneella.

Meillä sitten poitsu tuli jouluaattona ensimmäistä kertaa kipeeks. Flunssasta ja kuumeesta sitten kärsittiin muutama päivä. Olin oikein iloisesti yllättynyt miten helposti yöt suju vaikka toinen olikin melko räkänen.

Uudenvuoden raketit ei sitten yhtään häirinnyt meirän pikkuista...nukku kun tukki koko yön vaikka tuntu että väki räjäytteli pommeja melkeen makuuhuoneen ikkunan takana.

On kyllä ollut kurjia nää pakkaset, ja jos ei oo -20 pakkasta niin sitten sataa lunta :). Kyllä talvi sitten on mukavaa :D

Mutta nyt jos jatkaisi päivän askareita :)
 
Heipsan...tiistaina alko kauan odotettu mammaloma ja siitä lähtien olenkin sitten ollut flunssassa..niin on ollu rättiolo että..eikä oo ees kuumetta.. :snotty:
Eilen sen verran kävin kotoo pois että hain kaverilta hoitopöydän,kun se ei sitä enää tarvii.. :) Muutenkin olen vaan lämmitellyt uuneja ja huilaillu...

Eilen ilmestyikin sitten ihan ensimmäinen peräpukama (luulisin)..ja voi perkele että osaa olla kipee..tänää kävin graanissa kaupassa ni samalla siitä apteekista nappasin jotai pukamavoidetta... Onko muilla peräpukamista kokemusta??
Juu pakkaset on ollu kovia,nytkin -25astetta...Taitaa olla nyt kylmin talvi moneen moneen vuoteen..Kunnon vanhan ajan talvi..

Ai niin vauvaunelmapäätinkin nyt sitten olla lähtemättä sinne kuopioon ku tää flunssakin iski.. ajattelin että en jaksa kuitenkaan siellä koko päivää olla.. :)

Jaahas pitäisköhän koettaa rueta ruuanlaittoon jos tuo ukko tulis jostain ajasta töistä kottii.. :heart:
:wave: :hug:
 
Uih...helpotus että pakkaset hieman hellitti. Mukavahan se on että on kunnon oikea talvi mutta liika on jo liikaa :whistle:

Meillä poitsulle tulee tänään ikää 6kk. Ja vasta äskenhän se vielä möngersi masussa....tätä samaa asiaa taidan pohtia kyllä lähes joka päivä. Uskomatonta vaan miten nopeasti aika menee...

Ei olisi kuin 2,5kk kun lähden takasin töihin....haikean iloisilla mielin...mieltä kyllä helpottaa se että isi jää pojan kanssa kotiin. Mitenköhän sitä osaa jutella aikuisille kaiket päivät...luotan siihen että työkaverit kyllä huomauttaa jos hirveästi rupean lepertelemään :LOL:

Mitäs teille kaikille kuuluupi??

Mutta nyt nostettava takamuksensa tästä sohvan nurkasta ja ruvettava jotain tekemäänkin. On vaan niin kiva olla kun ukkeli nukkuu kunnon päikkäreitä pitkästä aikaa. Jo useamman viikon ajan mennyt päivät lähes kokonaan ilman päikkäreitä...ei ole autanu vaunuilu, ei autoilu ei mikään. Nyt sitten nukkunut jo puoltoista tuntia ulkona. Yöt kyllä edelleen nukutaan aivan uskomattoman hyvin. Näin ne kaudet näköjään vaihtelee :)

Mutta palaamisiin... :wave:
 
Heippa vaan,

Onpa tosiaan kiva kun on inhimillinen keli ulkona.. meillä meinas raksakin kylmetä ihan totaalisesti vaikka sähköpuhallin on täysillä ja takkaakin lämmitetään parikin kertaa päivässä.. no toivotaan että saadaan varsinainen lämmitys toimintaan tällä viikolla.

Muuten täällä menee oikein mallikkaasti.. työstressin takia saikulla ja sitä nyt sitten jatketaan hamaan tulevaisuuteen.. toisaalta on kiva vaan levätä ja nauttia vielä siitä että saa vetää 12 tunnin yöunet.. mukelokin on taas rauhoittunut yön ajaksi ettei senkään takia tartte herätä.. meillä on välillä ollut liikkeiden puolesta niin rauhallista että on joutunut vähän tökkimään että onko siellä masussa kaikki hyvin.. Perjantaina käytiin kuuntelemassa taas sydänääniä ja niiden perusteella kaikki on kunnossa..

Rupeaa nämä hormoonitkin vaikuttamaan vauva-keskeisesti.. näin tuossa muutama yö sitten unta että mukelo päätti syntyä jo nytten ja sillä oli mittaa 60cm :LOL: mies lohdutti aamulla että tuolla menolla se on 1,2m kun syntyy.. voi näitä meikäläisten juttuja :LOL:

hippitatti & kustijuhani 24+5
 
Tervehdys täältäkin!

Tuntuu, että aika on kortilla, kun neiti ei oikein tahdo nukkua muualla kuin sylissä ja se syli pitäisi olla vielä äidin syli. Nyt on parina yönä nukahtaminen venynyt lähemmäs kolmea, niin on päivät oltu sitten jotenkin ihan jumissa. Tänään nukuin päikkäreitä, kun mies oli vaunuilemassa ja kun tyttö heräsi kotiin tultuaan, niin otin viereeni syömään ja nukuttiin vielä yhdessä. Pitkiä pätkiä nukkuu neiti, jos vieressä nukun :D. Illat on mennyt sohvalla, kun neiti asuu tissillä. Tutti ei kelpaa. Pullokaan ei meinaa kelvata kuin välillä, niin aika kiinni tässä ollaan kotosalla. Mutta näinhän se alkuun on. Miehelle totesin, että kyllä se vielä tulee aika jolloin alkaa muu maailma kiinnostaa neitiä enemmän ja sitten haikeana muistelen tätä symbioosiaihdetta. Tosin tänään käytiin kaupassa, niin neiti nukkui koko reissun. Huomenna olisi tarkoitus lähteä vaunujen kanssa kaupungille asioille, kunhan mies tulee töistä. Varmaan neiti nukkuu suurimman osan ajasta :D.

Ristiäisetkin oli ja meni ja ensi viikolla on vissiin nimi lehdessä. E:llä alkaa, enempää en tässä paljasta. Ja kolme etunimeä on yhteensä. Jos joku haluaa yrittää bongailla.
 
Moikka!

Ihanaa tosiaan että pakkaset on helpottaneet. Tuntu ettei mitään saanut tehtyä eikä mihinkään lähdettyä kun pahimpina päivinä oli jopa 30 kintailla pakkanen :whistle:

Mulla on nyt ihan suht hyvin tää raskaus edennyt. Tuntuu että toisaalta hitaasti menee aika ja haluisin jo vauvan syliin, mutta toisaalta pitäis nauttia nyt kun ei kummempia vaivojakaan ole eikä maha vielä pahasti paina. Rv 26 ois nyt menossa. Vauvalle on tullu osteltua kyllä alennusmyynneistä vaikka mitä. Alkaa jo säilytystila loppua :ashamed: Muuten ei sit ookaan kauheesti hankittavaa kun kaikki isommat vauvatarvikkeet on esikoisen jäljiltä hyvässä kunnossa vielä. Ainut mikä pitäis ostaa on vaunuihin se seisomalauta, mistäköhän kannattas mennä semmosta kattomaan? En oo mikkelissä ees ikinä missään vauvatarvikeliikkeessä käynyt joten en tiiä minne kannattas mennä...
 
Hip hei vaan kaikille... :LOL:
huomenna ois taasen neuvola, ja sinne pitäis kavuta... Flunssa alkaa pikku hiljaa helpottaa, hyvä niin.. Huomenna ois tasan 36viikkoo täynnä, ja jännitys rupee jo tulemaan kun synnytys lähenee... =)
jokos teillä muilla on vaunut valmiina,mistä ostitte, minkä merkkiset ja paljo makso??
Meillä ei niitä vielä oo, mut kaikki muut tarvikkeet kyllä löytyy..Kun ei oikein tiedä minkä merkkiset olisi hyvät ja että ne ei sit ihan heti hajois..ni siks kyselinkin teidän vaunu kokemuksia... :D
Mutta nyt taidan lähteä kaupungille ostoksille kun ukkokin on koko illan/yön töissä...
:wave: palaillaan..
 

Yhteistyössä