Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

Heippa taasen kaikille ja pitkästä aikaa!! Ja hyvää vuoden 2010 alkua!!
Ollu jotenki ihan jumissa joulujen sun muitten jäliltä, ei taho jaksaaarki käynnistyä. Mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa kun eskarikin taas pärähti kunnolla käyntiin. :)
Mutta joulu ja joulunpyhät ja uudet vuodet ym. meni kivasti. Pukki toi mieleisiä lahjoja molemmille pojille. :)

Tänään oli vanhemman pojan kouluun ilmottautuminen. Mun vauva... :'( No, ei se taida enää mikään vauva olla, iso pieni poika. :) Ja huomenna olis lääkärineuvolaa ja perjantaina puheterapeutille.

Maanantaina alotin raakaravintopaaston. Pelkkiä hedelmiä, vihanneksia ja kasviksia 5 päivää. :D Eli nyt on päivä nro 3 menossa ja hyvin vielä jaksaa. Nesteet ainki lähteny liikkeelle. Voisin vaikka asua vessassa, tuntuu että niin usein saa siellä ravata. Noh, ainakin on turvotukset lähteny. :D

VauvaUnelma se kyseli lasetntarvike liikkeistä. Ei taida mikkelissä ollakaan kun 2, Muppela siinä virastotaloa vastapäätä ja sitten Pikkabuu siellä ravintola Fernandon vieressä. Molemmat mun mielestä ihan hyviä. Mitä nyt siitä ehkä pikkabuulle miinusta että on niin hirmusen ahdas ettei meinaa vaunuilla mahtua kulkemaan.

nappi87 kyseli vaunuista. Itellä on emmaljungan yhdistelmävaunut ja rattaat ja on kyllä ollu tosi hyviä. Nytten ovat 6v vanhat, toisella lapsella menossa ja ihan ehjät ja hyvät vielä. :) Parilla kaverilla ollut Brion vaunuja ja ne ilmeisesti myös hyviä. Aikanaan kun vaunuja valkattiin ja kaupassa oli myös Emma merkkiset vaunut, mitkä oli huomattavasti halvemmat kun nuo emmljungat, kysyttiin että miks niin paljon halvemmat. Sanoivat että se on kiinalainen merkki ja sen muoviosat ei kestä niin hyvin kovia pakkasia kun nuo emmaljungan. Tiedä sitten, mutta ei uskallettu lähteä testaamaan. :D
Meillä makso vaunut siihen maailman aikaan 470e, oli edellisvuoden malli niin oli halvemmat. :) Ja sitten siihen päälle hoitolaukku, pehmeä kantokoppa, sadesuoja ja mitähän muuta... Niistä saatiinkiin sitten alennusta ihan kivasti kun ostettiin kaikki kerralla ja samasta paikasta. :)

Jooh, ja nesteet liikku... :D
 
kiitoksia sorbetti kun kerroit noista lastentarvikeliikkeistä. Mä en tosiaan edes tiennyt mistä niitä mikkelistä löytyy ja onko useampikin. Taidan kävästä molemmissa, jos ois vaikka hinnoissa eroja :)

nappi Meillä on emmaljungan yhdistelmät. Ostettu 2007 ja tosi hyvät on olleet ja käytetään myös tällä uudella tulokkaalla. Kalliithan nuo kärryt oli silloin, en nyt tarkalleen muista paljonko, mutta sen verran että kyllä kirpas :D mut oli kyllä hintansa arvoiset.

On ollu taas melkosen rankka päivä tän uhmiksen kanssa. Ainuttakaan asiaa ei oo mitä tyttö suosiolla tekis, vaan aivan kaikesta on vastaan laitettava ja raivarit vedettävä. Itelläkin pinna on kireellä ja saa kyllä äkäpussi mennä tänään ajoissa nukkumaan että saan minäkin vähän hengähtää :kieh:
 
heips taas... :hug:
Tänään sitten ukkokullan kanssa lähdettiin kaupunkiin katselee vaunuja ja käytiin muppelassa sekä pikkabuussa ja sieltä pikkabuusta sitten löyty sopivat ja kivat vaunut..ainoot mitä sitä mallia niillä oli jäljellä..Eli nyt meillä on Emmaljunga sport edge- vaunut...tosi kivat ja ihanat ja helppokäyttöset..olihan niillä vielä hintaa..maksoivat 690? mut ukko halus maksaa ni en pannu vastaan :LOL: ovh. niillä kuitenkin oli 849?...
Oon tässä miettiny et mitä kaikkee pitäis tehä viel ennen ku baby syntyy?? mut en oo jaksanu keksiä mitään..
Hurahdin eilen aamupala juustoon ja sitä vois syödä mielin määrin..
Mutta nyt siis syömään... :p :wave:
 
Hei tietääkö joku teistä miten esim. tuonne itä-suomen tai mikkelin mammojen kerhoihin pääsee jäseneksi? Mä en taju noita kerho hommia yhtään..ja olis kiva päästä sinne jos siellä sovitaan jotain äippätreffejä yms. kun kuitenkin nyt kotiäitinä olen ja uudet äippäkaverit tervetulleita :)

Me ostettiin abc-desingit käytettynä ja ihan hyviltä ne vaikuttaa, tosin en ole vielä käytännössä päässyt niitä testaamaan. Synnytysvalmennusta odotellaan, se alkaa ens viikolla. Ekalla kerralla ei sinne päästä mutta sitten MKS käynnille kylläkin. Mennään valmennukseen kun miehelle tämä lapsi ensimmäinen.

Huh. Enään olisi siis tasan 2kk laskettuun aikaan, lääkäri käski mua kymmenen viikkoa sitten pitämään jalat yhdessä viikolla 32 asti,jonka jälkeen saa syntyä. Nyt on viikkoja se melkein 32 :D

Mysti 31+5
 
no niin nyt olis saunottu..
Meilläkin alkaa synnytysvalmennus ens viikolla ja ens la ois se MKS käynti...
Maanantaina olis synnytystapaultrakin..

Vähän jännittää tuo vauvan tulo noiden kissojen kannalta ku poikakissa on melko uteliaskaveri ja haluis noihin vaunuihin koko ajan.. :)

No mutta nyt töllön ääreen... :)

nappi 36+3
 
mysti Mä olin tuolla mikkelin mammat kerhossa varmaan vuosi sitten mut en sit tullu menneeks mihinkään tapaamisiin. Lähinnä siis siksi että ne muut tuntu olevan jo tiivis kaveriporukka ja musta tuntu oudolta tunkea mukaan :ashamed: Pääsin sillon kerhoon kun pyysin kerhon perustajalta salasanan ja sit hain jäsenyyttä. Valitettavasti en muista enää kuka se perustaja oli. Sama "ongelma" kyllä mullakin, eli kotiäitinä olen eikä kyllä ketään äitikavereita tai kavereita muutenkaan täällä mikkelissä oo :/ Mukava olis kyllä kavereita saada :) Mennään muuten aika samoissa, mulla nyt 27. viikko menossa, eli huhtikuussa on laskettu aika :)
 
Eipä mullakaan täällä äitikavereita ole. Muutenkaan juuri tunne ketään täältä.

Saas nähdä, miten neiti on kasvanut. Ei ole enää pieni neiti meillä, on jo iso tyttö. Itkuisuutta on alkanut nyt olla enemmän, mutta onneksi itkut ovat päivällä ja illasta, eikä yöllä. Päivällä ei tahdo neiti oikein nukkua päiväunia kuin sylissä ja sillonkin yleensä vain hetken. Vaunuissa nukkuu ainakin niin kauan kun vaunut liikkuvat.
 
No sittenhän me järkätään omat mammatreffit tämän porukan kesken :) Mä en tosin muista monellako täältä oli isompia lapsia entuudestaan? Ainakin sorbetilla?
Jos kiinnostusta asiaan löytyy niin aletaan ehdottelemaan päivää :)

Meillä onkin jo lauantaina tutustuminen sairaalaan. Ihan kiva käydä katsomassa onko mikään muuttunut viiden vuoden aikana.

Mysti 32+3

 
Meillä on alettu nukkua päiväunia sisällä vaunuissa, ei tarvitse paljoa edes heijata, kun uni jo maistuu. Harvemmin tarvitsee edes uudestaan käydä heijaamassa. Kai se väsymys tekee sitten tehtävänsä. Vielä kun saisi jossain vaiheessa pinnasänkyyn nukkumaan, mutta eiköhän se ajan kanssa. Kunhan jaksan ruveta sinne nukuttamaan sitkeästi. Pääasia on kuitenkin, että nukkuu. Viime yönä huomasin, että havahduin jokaiseen ähinään ja tietty kun maito haisee, niin koko ajan neiti ähelsin rinnan suuntaan :D.
 
mysti Mä voin ainaki lähtee mammatreffeille :D Ja mulla on pian 2,5 vuotias tyttö joka on kyllä myöskin kaveria vailla. Sattuikohan jollain olemaan suunnilleen saman ikäistä? Noloa etten muista keillä kaikilla olikaan lapsia ennestään :ashamed:

Neuvolassa kävin tänään. Kaikki ok, paitsi että massaa olin ihan "kivasti" kerännyt :kieh: Harmi kun joulustakin on jo kuukaus niin ei voi sen piikkiin pistää kiloja :D
 
Eipähän taida multakaan kavereita täältä liikaa löytyä, että mikä jottei. :) Meillä on juu pojat 6v ja 1v 7kk. :)

Luulen että bongasin katiinan tytön nimen viikkosista. Nätti nimi! =)

Löysitkö VauvaUnelma seisomalautaa? =)

Nyt piti käynnistää joulun perästä uuestaan tää mun iänikunen laihisprojekti. Hurjat 2kg jopa lähteny. :D Ja ratkesimpa taas uuestaan tupakoimaankin tuossa vuodenvaihteessa... :ashamed: Kerkisin n.9kk olla polttamatta... :kieh:
Huomenna lähetään laivalle juhlimaan serkun synttäreitä. Mies jää poikien kanssa kotia. Oon niiiiiiin oottanu huomista, ja ootan siis vieläkin. :) Saa vähän vapaata ja omaa aikaa, sitä kun ei hirveesti ikinä oo. Mitenkähän laihiksen käypi reissussa... :whistle:
 
Sorbetti Mulla meni ihan ohi, jos viikkosissa nimi oli. Yritin siitäkin kyllä bongata. Kirkollisilmoituksissa oli viime viikolla. Mutta jos kolme nimeä oli, eka alkoi E:llä ja sukunimi J:llä, niin sitten se oli se.

Minäkin olen mammatreffeillä mukana! Kuhan vaan päivää saadaa sovittua. Varmaan pitää odottaa, että pakkaset menevät ohi, kun ei hirveästi huvita näillä keleillä minnekään liikkua.
 
Mulle sopii myös että ootetaan että pahimmat pakkaset loppuu! Toivon että meidän mittari ois rikki kun väittää nyt että ois -29 astetta :whistle: Ja pakko ois kauppaan lähtee...

Höh mä en onnistunu bongaamaan Kattiinan tytön nimeä vaikka yritin.... :ashamed:

sorbetti oliko sun nuoremman pojan nimi Kristian? Jos on ja teillä on rattaissa nimikyltti jossa lukee (luonnollisesti) Kristian niin oon nähnyt teidät kerran makuunissa :wave: Sattui vaan silmään kun ei kuitenkaan niin yleinen nimi ole :)

Niin ja seisomalauta ostokset on vähän jääneet kun en oo jaksanu lähtee kiertelemään... :snotty: Pitäis kyllä kun ei tässä niin kauheesti aikaa enää oo kuitenkaan. Vaatteita on kyllä tullu osteltua sitten senkin edestä :ashamed:
 
sorbetti Mietnhän minulla itselläni meni kokonaan ohi :LOL: . No kunhan edes länkkäristä bongasin ja otin talteen vauvakirjan väliin.

Meillä on jotenkin ollut niin rauhallinen viikko. Neiti on nukkunut tosi hyvin päikkäreitä sisällä (vaunut on kyllä tässä iso apu!).

Kutsu kuuluukin :D.
 
Mun piti kaivaa viikkoset lehtikorista ja kattoo se nimi :saint: Ja nätti nimi olikin! =)

Tänään oli siis MKS käynti, tosin mies lähti sieltä kesken kaiken työharjotteluun kun ei saanut vuoroa vaihdettua. Minä sitten virkistelin muistiani ja kiersin muiden mukana myös synnytyssalit yms. vaikka päälle viisi vuotta sitten siellä ponnistelinkin. Käytiin muuten tutustumassa just siihen huoneeseen osastolla missä mä olin pojan kanssa :D

Mulla on siis 5,5vee poitsu, joka asuu vuoroviikoin kyllä isällään. Elikkä viikosta riippuen tulisin treffeillä muksun kanssa tai ilman.
Mistäs päin te muut äipät olette?
 
VauvaUnelma On joo meillä sellanen nimirekkari. :D Ja sellaset vihreet emmaljungan rattaat. :)

Nyt ois laivareissu takanapäin ja kyllä oliki kivaa! =) Voisin lähtee vaiks uusiks. :D

Niin juu ja mysti me asustellaan tuskussa. =)
 
sorbetti no siinä tapauksessa oon teidät kerran nähnyt :)

mysti me asutaan ihan tässä keskustan tuntumassa.

Mua ainakin tympii jo nää pakkaset. Tänää nyt ei oo "kuin" parikymmentä mut silti paleltaa jo ajatuskin... :| Mulla ei meinaa mennä ees paksuin toppatakki kiinni enää joten harvinaisen epämukavaa vaappua tuolla pakkasessa :ashamed:

joku teistä sanoi ainakin käyneensä kirppiksiltä ostelemassa vauvanvaatteita, niin ootteko käyny siellä reaalikirppiksellä vai mikä se olikaan? joka on vähän siellä kauempana vai onko joku muukin hyvä jossa kannattas käydä? keskustassa oli joku mut sinne kun erehdyin kerran rattailla menemään niin en kyllä enää mee, oli sen verran ahdasta :kieh:
 
Hrr.... |O Huomenia kaikille... Ulkona onkin mukava pakkaskeli, meidän mittari näyttää -32astetta, mutta asutaankin sen verran korvessa että meillä tuo mittari yleensä aina näyttää enemmän... Laitoin jo tunti sitten uuniin tulet kun sisällä tuo lämpö oli pudonnut yön aikana.. Mieskin lähti töihin, saas nähä pystyykö se mitään näillä pakkasilla tekemään...

Ne ois sitten valmennuksetkin käyty, ja mysti me nähtiinkin teidän kanssa eilen siellä valmennuskäynnillä sekä sairaalakäynnillä.. :) Tunnistin sinut noiden kirjoitustesi perusteella..

Juups.. aamupala olisi nyt vedetty massuun ja nyt tässä koetan saada jotenki ajan kulumaan.. Mulla oli hyvin tuskainen tuo viime yö..Supisteli ihan mielettömästi, mutta kuitenkin kivuttomasti.. Ja en tiedä mistä johtuu mutta vasen kylki on ihan älyttömän kipee.. Saas nähä kauan tässä vielä yhtenä kappaleena ollaan =)

No katsotaan miten käy, tänään tuleekin tasan 38+0 :D

:wave: palaillaan..
 
nappi mietin just jo siellä sairaalassa että se oot varmaan sä :D Ja viimestään kun sanoitte asuvanne siellä suunnalla niin varmistuin =) Ootkin toivon mukaan jo menossa synnyttämään vauvaa! Aika myöhään oli tosiaan teillä tuo valmennus.

Täällähän asuu porukka sitten aika samoilla suunnilla, me asutaan tässä Lehmuskylässä nimittäin.

Olipas tänään kiva aamu. Poitsu heräsi kiltisti,katsoi muutaman lastenohjelman ja innoissaan lähti tarhaan, hyvä että malttoi heipat sanoa tarhan ovella :heart: Nyt ajattelin siivota TAAS täällä [kuka täällä käy öisin sotkemassa?] ja jos kaupassa käväsis.
 
Ihanaa, kun alkaa pakkaset hellittää! Eilen käytiin happihyppelyllä koko perhe ja tänään pääsen neidin kanssa vaunuilemaan.
Meinasin ruveta pikkuhiljaa opettamaan neitä siihen, että yöunille voi jäädä itsekseenkin, vaikkei äiti ole vieressä. Siis tähän asti ollaan valvottu yhdessä ja menty yhdessä nukkumaan, kun ei ole neiti jäänyt sänkyyn nukkumaan, kun olen noussut pois. Voihan se olla aikamoista ramppaamista makkarissa sitten, mutta jos vähitellen. Ja jos omat voimat loppuu kesken, niin yritetään jonkin ajan päästä uudestaan. Kai tuo joskus oppii siihen, että yöunille voi jäädä :D. Huudattamaan en kyllä ala, se on selvä se.
 
Taas minä täältä sain itseni reuhdottua koneelle ja jopa kirjottamaan jotain. Tapaamisesta olette jutelleet ja minä kyllä ilmottaudun myös mukaan. Meillähän poika tulee nyt sitten viikon päästä 7 kk ikäiseksi.

Viime viikot olleet kaikin puolin melko rankkoja. Monet "aikuisten" murheet valvottanut ja sitten vielä hampaat kiusannut poitsua. Muutama päivä sitten ensimmäinen hammas pilkotti suussa ja sen myötä kiukkuamiset ja valvoskelut helpottanut. Jospa tässä siis omatkin voimat pian palautuis.

Käytiin pari viikkoa sitten neuvolassa ja uudet mitat herralla sitten on 74,5cm ja 10,8 kg....ei ole pikkuinen poika ei. Mutta sievä kuin mikä ;)...

Nyt se olisi kai lähdettävä ulkoilemaan että sais nautittua näistä mukavemmista keleistä.

Hyviä vointeja kaikille!!!!
 
Ihanaa, kun päässyt taas ulkoilemaan! Eilen ja tänään tuli käveltyä melkein tunnin lenkki. Nyt neiti on vetänyt unta yli tunnin vaunuissa kotiin tulon jälkeen. Eiköhän sieltä kohta heräile syömään.

ja kutsu kävi :D
 
Onpas tosiaan ihanaa kun on pakkanen hellittänyt :) Ja tänään kun ei enää luntakaan tuiskuttanut niin lähdettiin tytön kanssa kaupungille muuten vaan kiertelemään.... Ja hirmusten ostoskassien kanssa tultiin kotiin :D

Ihmeen nopeesti nää raskausviikot vaan etenee. Kohta on 30 viikkoa täynnä :) Vielä ois hankittavaa vauvaa varten. Tänä yönä tyttö nukkuu sitten viimeisen yönsä pinnasängyssä ja huomenna käydään hakemassa sille uus lastensänky! Saa nähä mitä siitä tulee... :whistle: Pääasia että edes ennen vauvan tuloa tottuis uuteen sänkyynsä.

Puhuitte synnytysvalmennuksesta. Mulle ei oo ees puhuttu sellaisesta neuvolassa. Mut toisaalta edellisestä synnytyksestä on vaan 2 vuotta joten ehkä mulla ei ois valmennukselle tarvettakaan.
 

Yhteistyössä