Miks mun luomet kutiaa?

Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään tää.. Joskus on saattanut joku yks luomi kutista tai jotain mutta nyt on kolmessa eri paikassa luomia jotka kutisee ja sitten kun epähuomiossa raavin niitä niin saan slaagin. Noi luomet ei noin muuten näytä mitenkään erikoisilta, yks on vähän venähtänyt siinä kun lihosin mutta ei muuta..

Kuivuuko luomet jotenkin herkemmin kuin muu iho. Toi dekolteen kohta nimittäin kutisee myös ja on vähän karhean tuntuinen... Että oon miettinyt josko tää vaan liittyy mun herkkäihoisuuteeni.. Mikä olis sitten sellanen hyväksi havaittu rasva tällaseen? Helosan ei näytä enää auttavan.. mur.
 
minä,
Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään tää.. Joskus on saattanut joku yks luomi kutista tai jotain mutta nyt on kolmessa eri paikassa luomia jotka kutisee ja sitten kun epähuomiossa raavin niitä niin saan slaagin. Noi luomet ei noin muuten näytä mitenkään erikoisilta, yks on vähän venähtänyt siinä kun lihosin mutta ei muuta..

Kuivuuko luomet jotenkin herkemmin kuin muu iho. Toi dekolteen kohta nimittäin kutisee myös ja on vähän karhean tuntuinen... Että oon miettinyt josko tää vaan liittyy mun herkkäihoisuuteeni.. Mikä olis sitten sellanen hyväksi havaittu rasva tällaseen? Helosan ei näytä enää auttavan.. mur.
Ettei ole tuo:
Melanooma ja pigmenttiluomet :: Terveyskirjasto
Melanoomaan viittaavia oireita

Uusi, nopeasti kasvava mustankirjava luomi, naisilla tavallisimmin alaraajoissa, miehillä selässä.
Vanha luomi alkaa kasvaa ja muuttaa väriään: se saa sinisen- ja punaisenmustia vivahteita.
Luomi vuotaa helposti verta.
Luomi alkaa "elää", se kutiaa, kirvelee tai kipuilee.
 
Mulla olis kyllä sitten melanooma varmaan koko yläkropassa...

Mulla tää alkoi jo ennen raskautta... Varmaan puolisen vuotta sitten... Ainiin, ja mun kainaloidenkin iho kutiaa ihan hulluna aina pesun jälkeen.. Ei vitsi, en kestä tätä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ettei ole tuo:
Melanooma ja pigmenttiluomet :: Terveyskirjasto
Melanoomaan viittaavia oireita

Uusi, nopeasti kasvava mustankirjava luomi, naisilla tavallisimmin alaraajoissa, miehillä selässä.
Vanha luomi alkaa kasvaa ja muuttaa väriään: se saa sinisen- ja punaisenmustia vivahteita.
Luomi vuotaa helposti verta.
Luomi alkaa "elää", se kutiaa, kirvelee tai kipuilee.
No äh... En viittis lääkärissäkään ravata...

Voi hitto taas näitä kaikenmaailman vaivoja.. Nyt mä oon taas ihan paniikissa..
 
"..."
Voiskohan olla joku yleistulehdus ihossa? Sieni tai joku (oon jostain kuullu, että sellanenkin voi olla). Tai mä nyt laitoin raskausaikana kaikki kummalliset tuntemukset hormonien piikkiin! :D
 
[QUOTE="...";25940729]Voiskohan olla joku yleistulehdus ihossa? Sieni tai joku (oon jostain kuullu, että sellanenkin voi olla). Tai mä nyt laitoin raskausaikana kaikki kummalliset tuntemukset hormonien piikkiin! :D[/QUOTE]

Mä oon yrittänyt tutkia noita ihotulehduksia ym. Mutta oireet ei kyllä täsmää oikein mihinkään :/
 
[QUOTE="vieras";25941527]Veikkaan että kyse on D-vitamiinin aiheuttamista oireista. Pitäydypä muutama viikko ilman vitamiinipillereitä ja katso paraneeko tilanne.[/QUOTE]

Oikeesti? Näin teen nyt heti ensimmäisenä sitten... Kunpa olis siitä niin ei tarttis ravata lääkäriin..
 

Yhteistyössä