Miks peppua ei pestä?

  • Viestiketjun aloittaja somali
  • Ensimmäinen viesti
somali
Kertokaa suomalaiset miksi ette pese peppua kakan jälkeen vaan pyyhitte paperilla? Tässä on varmaan joku idea jota en oo tajunnu:) Sen ymmärrän jossain aavikolla kun se pakko mut kun on vetta tarjolla mutta käytetään mieluummin paperia. Ja kuulin että jopa naisetkin tekee näin. Selittäkäää tää juttu mulle:)
 
"vieras"
Mun mielestä peseminen on hygienisempää kuin pelkkä pyyhkiminen. Jos johonkin muualle iholle osuisi kakkaa, veikkaan että suurin osa pesisi kyseisen kohdan, eikä vain pyyhkisi sitä.
 
[QUOTE="vieras";26285857]Mun mielestä peseminen on hygienisempää kuin pelkkä pyyhkiminen. Jos johonkin muualle iholle osuisi kakkaa, veikkaan että suurin osa pesisi kyseisen kohdan, eikä vain pyyhkisi sitä.[/QUOTE]

Sitä samaa itsekki ihmettelen. Muita paikkoja pitää pestä mut ku on peppu kyseessä niin eihän sitä tarvi....
 
"vieras"
Todellakin pesen peppuni. Olispa kuvottava olo jos en pesisi. Ei millään pahalla mutta ei se puhdas ole jos vain pyyhkii, sitä on turha luulla. Mielestäni jos ihminen ei pese persettään kakan jälkeen, voi hän hyvin myöntää, että saattaa olla paskaa perseessä.
 
"vieras"
[QUOTE="joo";26285937]itse pidän käsisuihkua sen verran hankalan käyttää että siks vaa pyyhin, onnistun aina kastelee lattiat,pimpan ja pikkarit samalla :D:D[/QUOTE]

Oletko lapsi?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26285857]Mun mielestä peseminen on hygienisempää kuin pelkkä pyyhkiminen. Jos johonkin muualle iholle osuisi kakkaa, veikkaan että suurin osa pesisi kyseisen kohdan, eikä vain pyyhkisi sitä.[/QUOTE]

Niinpä esim. jos käteen tai jalkapohjaan menee kakkaa, niin pyyhittekö vaan paperilla?
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";26285948]Niinpä esim. jos käteen tai jalkapohjaan menee kakkaa, niin pyyhittekö vaan paperilla?[/QUOTE]

Vähän eri asia, koska jalkapohjassa se yleensä on jo liiskautunut kiinni- ei lähde pyyyhkimällä.
Käteen joututessaan on pakko pestä saippualla koska käsillä tehdään muutakin kuin haudataan vaatteiden alle.
Mä en paljasta persettä hankaa minnekään eikä se tarpeita tehdessä liiskaannu minnekään-solahtaa pyttyyn :whistle: Miksi siis pestä?

Jos tuota pesemistä selitetään hygieenisyydellä, niin kai muistatte sitten desinfioida sen käsisuihkun kahvan, yms. takaliston pesun jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
jaah
Milläs pesen? Ei ole käsisuihkua. En yltä pyllistämään lavuaarille. Suihkuunko pitäisi kipittää, talon toiseen päähän, paskomisen jälkeen? Joo ei. Kyllä pyyhkiminen riitää, kun suihkussa peseytyy päivittäin. Kyllä perseen pesu kerran päivässä riittää.
 
"vieras"
Turhaa vedenlotrausta. Saastainen se anusaukko on vaikka olisit sen juuri pessyt.

Ja jos joku nyt vertaa esim. VAUVAN PYLLYN PESEMISEEN, niin ainakin meidän vauvalla ne paskat ehtii levittäytyä vaipassa pisin peppuvakoa, itse taas harvemmin paskon housuihini suoraan....
 
[QUOTE="joo";26285937]itse pidän käsisuihkua sen verran hankalan käyttää että siks vaa pyyhin, onnistun aina kastelee lattiat,pimpan ja pikkarit samalla :D:D[/QUOTE]

:LOL: pesen aika usein, riippuu hyvin paljon tilanteesta :D
 

Yhteistyössä