Miksi EI kondomille?!

  • Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti
hämmästynyt
Miksi niin niin monet tälläkin palstalla vieroksuvat kondomin käyttöä? Ja sitten valitellaan hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamasta haluttomuudesta, iho-ongelmista, painonnoususta yms. Olisi mielenkiintoista tietää. Onko kondomin käyttö sitten kiinni miehestä, ettei mies suostu käyttämään sitä?
 
eivät kuulu minunlaiseni aikuisen ihmisen pitkän aikaa kestäneeseen vakiintuneeseen ja luottamukselliseen suhteeseen. Ihan ok silloin jos partneri vaihtuu ja halutaan lasten lisäksi ehkäistä taudit ja silloin itseasiassa paljon parempikin.
Mutta jos saman ukon kanssa pelkästään toistakymmentä vuotta ollut ei tarvetta /halua leikkiä kumeilla. tai siis ainakaan minulla ei ole ollut.
ja onhan muutakin kuin kortsut ja hormonaalinen ehkäisy, useamman vuoden ehkäisytarpeen voi myös hoitaa kuparikierukalla
 
rubberman
Miesnäkökulmasta sanottava, että kun ei mitään muutakaan vaihtoehtoa ole, eikä luoteta ns. varmoihin päiviin, niin kumiin on tyytyminen. Varsinkin kun tuntuu ettei tarvitse kuin samoilla lauteilla istua, niin jo on perheenlisää tulossa.
 
Siksi EI kortsuille, että ne vievät kaiken tunnon. Jostain ihme syystä meillä käy merkistä riippumatta aina niin, että mies liikkuu kortsun sisällä ja se kortsu taas ei liiku minun sisälläni. Mulla siis selviä kostumis-ongelmia kortsun kanssa ja tämä tietysti vaikuttaa heti sekä siihen, miltä se rakastelu tuntuu että myös siihen, että saan niistä sitten hiertymiä alapäähäni.

Olen myös samaa mieltä tuon yhden edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että kortsut kuuluvat tilapäisempiin suhteisiin kuin avioliittoon.

Kaikkiaan, kun mulle ei hormoni-ehkäisyt käy eikä kuparikierukkakaan, niin meillä on todettu noi Pantentex Oval -puikot hyviksi.
 
Meillä kondomi on tällä hetkellä ainoa ratkaisu. Hormonaalisia en voi käyttää ja kuparikierukkaan meni luottamus siinä vaiheessa, kun tulin siitä huolimatta raskaaksi =) Sterilisaatio on harkinnassa.

Kondomi toimii hyvin myös vakiintunessa parisuhteessa. Meistä kumpikaan ei koe sitä vaivalloiseksi "pelailuksi".
 
:eek:
me on oltu 3v naimisissa ja viimeiset 1,5v käytetty kondomia kun en halua hormonaalista ehkäisyä.
onhan se ilman kondomia hitusen parempaa mutta ei se kumin käyttö tuntoja multa tai mieheltä ainakaan vie.
aluksi sen käyttö tuntui hankalalta mutta rutiinilla siitä on tullut osa esileikkiä.
 
huomio
Kondomin kanssa on hyvä käyttää apteekista saatavaa vesipohjaista liukastetta (esim. K-Jelly -merkkistä, käytetään muuten gynen tutkimuksissakin sitä samaa), niin ei tule hiertymiä. Tuntuu muutenkin miellyttävämmälle.
 
kondomi
Minulle ei sovi muu ehkäisy kuin kondomi, siksi käytämme sitä. Hormonaalisesta ehkäisystä saan pahat sivuvaikutukset, kuparikierukkaa ei voi edes harkita jo ennestään vaikeiden kuukautisten takia. Onneksi en ole (eikä miehenikään) kumille allerginen. Ja onhan niitä kyllä lateksittomiakin kondomeja, joten ei hätää siinäkään tapauksessa.
 
Meillä toimii - ei tartte edes liukuvoiteita ja molemmat on tottunu kumitteluun. Toki keskeytettyäkin yhdyntää tapahtuu silloin tällöin ja paljon tehdään kaikkea muuta kivaa ilman, että tartte joka kerta miettiä sitä kumin laittoa. Ja toki se mieheltä vie tuntumaa, mutta hän ajattelee muutakin kuin itseään. Omasta halusta haluan antaa kroppani toimia luonnollisesti ainakin vielä jonkun aikaa. Olen kuitenkin vuosia käyttänyt pillereitä ja viimeksi vuosi sitten laastaria (josta tuli päänsärkyä). Kukin valitsee oman ehkäisykeinonsa.
 
Ei mitään ongelmia kumin kanssa, meillä Durexin liukasteet käytössä jo ihan esileikeistä alkaen, eikä tule hiertymiä. Kummankaan mielestä ei ole vaivalloista ja hyvin luonnistuu pitkässäkin suhteessa ja jopa avioliitossa ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 15:02 Feenikslintu kirjoitti:
Meillä kondomi on tällä hetkellä ainoa ratkaisu. Hormonaalisia en voi käyttää.

Kondomi toimii hyvin myös vakiintunessa parisuhteessa. Meistä kumpikaan ei koe sitä vaivalloiseksi "pelailuksi".
Jepjep, samaa mieltä! Itse pidän kondomista jo senkin vuoksi ettei mun alapäässä ole mitään ylimääräisiä töhniä ja ovat siistimpiä! Mieskään ei ole valittanut ja hyvin ne toimivat pitkässäkin suhteessa!
 
eräs
Ei kondomi ole mikään väliaikaisratkaisu välttämättä, nuoressa parisuhteessa ennen pillereitä tms., meillä ainakin miehen kanssa jo 7 vuoden liitto takana, ja lapsikin, mutta silti käytetään kondomia. Uskollisia ollaan toisillemme, siitä ei ole kiinni. Muu ehkäisy ei vaan sovi, hormonaalisesta saan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset. Emme koe kondomin käyttöä mitenkään kiusalliseksi tai hankalaksi, se menee rutiinilla. Sitä paitsi luotan kondomiin ehkäisyä yhtä paljon kuin muuhunkin ehkäisyyn, oikeastaan enemmänkin. Kun oikein osaa käyttää, niin ei tarvitse pelätä tulevansa raskaaksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 10:51 eräs kirjoitti:
Ei kondomi ole mikään väliaikaisratkaisu välttämättä, nuoressa parisuhteessa ennen pillereitä tms., meillä ainakin miehen kanssa jo 7 vuoden liitto takana, ja lapsikin, mutta silti käytetään kondomia. Uskollisia ollaan toisillemme, siitä ei ole kiinni. Muu ehkäisy ei vaan sovi, hormonaalisesta saan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset. Emme koe kondomin käyttöä mitenkään kiusalliseksi tai hankalaksi, se menee rutiinilla. Sitä paitsi luotan kondomiin ehkäisyä yhtä paljon kuin muuhunkin ehkäisyyn, oikeastaan enemmänkin. Kun oikein osaa käyttää, niin ei tarvitse pelätä tulevansa raskaaksi.
Samoilla linjoilla olen!
Hormonaalinen ehkäisy vei halut ja aiheutti mielialanvaihteluita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 08:42 hih kirjoitti:
Siksi ettei vakiintuneessa parisuhteessa jaksa niiden kanssa sählätä, eikä aina taskussa mukanakaan. Kesämekossa ei oo taskujakaan. Tai ei sienimettään muista taskuun mukaan ottaa...
Peesi!
Miun mielestä kortsut tekee seksistä jotenki "suunniteltua" siis ei voi ex-tempore esim. saunassa alkaa touhuilemaan. Lisäks mulla on kauhee raskauden pelko kumien kans, mut tällä hetkellä pakko käyttää kun kierukkaa oottelen...
 
siksi
Suhteemme alkutaipaleella heti petti kahdesti, joten ei kovin ole luottamusta. Lisäksi itselle aiheuttaa jonkin sortin kirvelyä, joten siksi ei. Imetys päällä ja siihen asti kunnes lopetan imetyksen ja aloitan taas e-pillerit ehkäisykeinona on sormipeli :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 23:18 siksi kirjoitti:
Suhteemme alkutaipaleella heti petti kahdesti, joten ei kovin ole luottamusta. Lisäksi itselle aiheuttaa jonkin sortin kirvelyä, joten siksi ei. Imetys päällä ja siihen asti kunnes lopetan imetyksen ja aloitan taas e-pillerit ehkäisykeinona on sormipeli :)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälainen ehkäisy on sormipeli?
 

Yhteistyössä