Miksi et harrasta seksiä parisuhteessa jos se seksi kerran on niin ihanaa??

  • Viestiketjun aloittaja jäi mietityttämään
  • Ensimmäinen viesti
jäi mietityttämään
Jos seksi kerran on nautinnollista ja mahtavaa, miksi niin monella on parisuhteessaan siihen liittyviä ongelmia? Miksi ei huvita? Miksi seksi loppuu tai vähenee parisuhteessa? Ja älkää nyt väittäkö, että näin ei olisi, kyllähän se jo tiedetään, että yksi isoimmista riidanaiheista parisuhteissa on seksi ja se on myös monen eron taustalla.

Itse en erityisemmin välitä seksistä, voisin elää ilman. Silti olen perheellinen ja meillä seksiä on miehen kanssa, itse en vaan saa siitä yhtään mitään. Näin täällä palstalla taannoin kirjoitin ja sain sellaisia kommentteja, että olen aivan kummallinen ja minun pitäisi erota miehestäni, koska aivan varmasti koko perheeni kärsii tämän omituisuuteni vuoksi. Minua jäi kovasti mietityttämään tämä...Jos kerran muiden mielestä seksi on niin taivaallista, miksi sitten parisuhteissa pihdataan, lopetetaan seksin harrastaminen ehkä kokonaankin, naista/miestä ei huvita jne jne. Selittäiskö joku tämän minulle? Jos minä nauttisin seksistä, toki harrastaisin sitä vaikka joka päivä. Eikös jokainen tykkää tehdä kivoja ja nautinnollisia asioita mahdollisimman usein. Vai enkö olekaan ainoa "kummajainen"?
 
"vieras"
Mulla se menee niin et mitä vähemmän saa sitä vähemmän tekee mieli ja päin vastoin. Arki vaan on niin kuluttavaa. Ei ole sitä kahdenkeskistä aikaa miehen kans. Teinit valvoo arkenakin yhteentoista joten kun sit talo hiljenee niin on itekin aika tööt. Mut toivossa eletään et tämä on vain yks vaihe elämässä.
 
"totuuden Torvi"
Et taida nyt ihan tajuta mistä puhut. Seksi ei ole "vain seksiä" kenen kanssa hyvänsä. Siitä tekee nautinnollisen se, että sitä saa harrastaa ihmisen kanssa joka tuntuu siihen oikealta ja hyvältä. Useilla tämä on oma puoliso ja joskus taas puolisot kasvavat ns erilleen jolloinka seksinkin nautinnollisuus vähenee. Joskus taas on elämässä niin kiire, ettei ole aikaa virittäytyä tunnelmaan. Ei seksi ole mikään suklaapatukka joka vaan avataan ja aletaan ahmimaan. Se on nautinnollista JOS olosuhteet on oikeat.

Se, että ei tarvitse eikä halua ollenkaan seksiä oman kumppaninsa kanssa, kertoo siitä että on väärän ihmisen kanssa tai sitten itse vähän "viallinen" sillä saralla. On se sen verran ihmislajille tärkeä asia että ei se normaalia ole jos ei sitä ollenkaan kaipaa.
 
daami
no koska mies ei anna, kyllähän mulle kelpaisi vaikka joka päivä, mutta sattuneesta syystä seksiä on 2-4krt kuussa mikä on liian vähän.

Oothan ap käynyt lääkärissä? ymmärräthän ettäesim e-pillerit voi aiheuttaa totaalisen haluttomuuden, niin ne teki mulle mutta kun tajusin jättää ne pois niin johan tilanne normalisoitu.
 
"aloittaja"
Jos seksi kuitenkin on mahtavaa ja nautinnollista, miksi parisuhteissa ei raivata aikaa ja mahdollisuuksia sen harrastamiseen? Katsotaan mieluummin telkkaria lasten mentyä nukkumaan? Luulisi, että vähän yritettäisiin tsempata jos se kerran on niin hienoa.
 
"aloittaja"
no koska mies ei anna, kyllähän mulle kelpaisi vaikka joka päivä, mutta sattuneesta syystä seksiä on 2-4krt kuussa mikä on liian vähän.

Oothan ap käynyt lääkärissä? ymmärräthän ettäesim e-pillerit voi aiheuttaa totaalisen haluttomuuden, niin ne teki mulle mutta kun tajusin jättää ne pois niin johan tilanne normalisoitu.

En syö pillereitä, eikä tämä ole mikään uusi "tila". Ei vaan koskaan ole kiinnostanut, ei tunnu oikein miltään...miten sitä nyt kuvailisi...Eikä ole miehestä kiinni tämä asia. ehkä olen sellainen aseksuaali, vai miksi sitä nyt kutsutaankaan.
 
No jos se seksi on NIIIIN ihanaa, niin sitten sitä varmaan harrastetaan siinä parisuhteessa.

Mutta jos se ei olekaan NIIIIIN ihanaa (kuten ei todellakaan kaikken kohdalla ole) niin sitten sitä ei varmaan harrasteta siinä parisuhteessa.

Mutta pitää muistaa myös se, ettei seksi ole parisuhteesta irrallinen asia itse siitä parisuhteessa. Kenen tekee mieli panna paskamaista ukkoa/akkaa, vaikka siltä hyvää seksiä saisikin?
 
fkh
Mä olen mieheni kanssa ollut yhdessä jo reilut 15 vuotta ja kyllä meillä tuon seksin kanssa on ollut vähän kausittaista menoa. Kun lapset olivat ihan pieniä, niin oli selkeästi hiljaisempaa. Tuossa hiljaisemmassa kaudessa on kyllä ollut omat huonot seurauksensa, nimittäin mies tulee nykyään ihan tajuttoman nopeaan. Se on jo hetken suutelun ja hyväilyn jälkeen sellaisessa ekstaasissa, että meinaa tulla jo ennen kuin päästään edes itse asiaan. Ja mä en muuten todellakaan ole tällä hetkellä mikään kedon kaunein kukkanen, vaan ennemminkin se muhkuin peruna jossain perunapellossa...

Meille hyvä määrä ois ehkä sellanen noin 3-4 kertaa viikossa, silloin mies ehkä pystyisi hallitsemaan ton tulemisensa. Tosiaan lasten ollessa ihan pieniä seksitön kausi kesti välillä pari viikkoakin. Nyt sitten ollaan pikku hiljaa menossa kohti meille normaalia tilannetta seksin saralla. Toivottavasti se laatukin paranee tässä pikku hiljaa...
 
"vieras"
seksi on nautinnollista ja ihanaa, mutta aina ei jaksa. väsymys vie voiton monena iltana. enkä halua seksiä missä makaan vain lahnana alla, siksi seksiä harrastetaan kun molemmat on pirteitä (kuitenkin 2-4 kertaa viikossa).

toinen voi olla ero ihmisten välillä, toinen haluaa seksiä illalla ja toinen aamulla. meillä onneksi molemmat ollaan ennemmin iltavirkkuja kuin aamuvirkkuja :)
 
"kummajainen"
Pidän seksistä, nautin tosi paljon.
MUTTA! Mulla on tullut erilaisia hajuongelmia, ilmeisesti joku virtsaputken ongelma, koska pissaamisen jälkeen housuihin lirahtaa ja sitten myöskin alapää haisee. Sen lisäksi hikoilen paljon. Koen epämukavaksi sen, että vaikka pesen saippualla, alapääni saattaa haista (jos se omaan nenääni haisee, vaikka mies ei huomaisikaan mitään, multa menee fiilikset).

Sen lisäksi en kykene enää myöskään ottamaan mieheltä suihin. Ehkä vika sitten on nenässäni, mutta minusta mieheni elimet haiskahtavat kanssa pahalle. : /

En halua ottaa suihin, koska mies ei ajele karvoitustaan ja niissä karvoissa on epämiellyttävä haju.
Samoin kun miehelläni on esinahka tallessa, niin sieltä esinahan alta huokuu joku ihme haju, vaikka mies olisikin juuri pessyt itsensä myös sieltä. Näistä asioista en ole kehdannut miehelleni avautua, ehkä joskus vielä avaudunkin, mutta nyt en halua puhua näistä mieheni kanssa.

Eli vika on minun päässäni. Tykkään paljon seksistä, mutta em. asiat tekevät minulle estoja niin, että kykenen suunnilleen kerran kuussa seksiin.q
 
"aloittaja"
[QUOTE="kummajainen";27292768]Pidän seksistä, nautin tosi paljon.
MUTTA! Mulla on tullut erilaisia hajuongelmia, ilmeisesti joku virtsaputken ongelma, koska pissaamisen jälkeen housuihin lirahtaa ja sitten myöskin alapää haisee. Sen lisäksi hikoilen paljon. Koen epämukavaksi sen, että vaikka pesen saippualla, alapääni saattaa haista (jos se omaan nenääni haisee, vaikka mies ei huomaisikaan mitään, multa menee fiilikset).

Sen lisäksi en kykene enää myöskään ottamaan mieheltä suihin. Ehkä vika sitten on nenässäni, mutta minusta mieheni elimet haiskahtavat kanssa pahalle. : /

En halua ottaa suihin, koska mies ei ajele karvoitustaan ja niissä karvoissa on epämiellyttävä haju.
Samoin kun miehelläni on esinahka tallessa, niin sieltä esinahan alta huokuu joku ihme haju, vaikka mies olisikin juuri pessyt itsensä myös sieltä. Näistä asioista en ole kehdannut miehelleni avautua, ehkä joskus vielä avaudunkin, mutta nyt en halua puhua näistä mieheni kanssa.

Eli vika on minun päässäni. Tykkään paljon seksistä, mutta em. asiat tekevät minulle estoja niin, että kykenen suunnilleen kerran kuussa seksiin.q[/QUOTE]


Mutta onko se kerran kuussa -kerta sitten mahtava? Vai suostutko miehen mieliksi?
 
näin
ap:n on nyt turha yrittää saada seksiä vähäteltyä vaan siksi että on itse hieman outo. Et selvästi edes tajua mistä on kyse niin miksi jankkaat? Ei ole normaalia ettei halua ja sillä siisti. Sitä ei saa normaaliksi vaikka kuinka olisit ristiretkellä seksiä ja haluja vastaan. Nämä asiat ja ongelmat sun kannattaisi kokeilla hoitaa ihan omassa rauhassa ja ehkäpä ammattiavun kanssa. Ei ole miehelle kovin reilua tuo.
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies
daami
No onkohan ap_lta tutkittu sitten se että onko mahdollisesti estrogeenitaso normaalia alhaisempi?

Kyllä seksi kuuluu normaaliin parisuhteeseen, ja usein siitä jopa tykätään. ja minäpä luulen että kyse on ap:n kohalla joko tuosta estrogeenistä tai sitten päässä on vikaa. oletko joutunut joskus hyväksikäytön uhriksi? onko sulla ja miehelläsi muuten hyvin suhde?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;27292837:
ap:n on nyt turha yrittää saada seksiä vähäteltyä vaan siksi että on itse hieman outo. Et selvästi edes tajua mistä on kyse niin miksi jankkaat? Ei ole normaalia ettei halua ja sillä siisti. Sitä ei saa normaaliksi vaikka kuinka olisit ristiretkellä seksiä ja haluja vastaan. Nämä asiat ja ongelmat sun kannattaisi kokeilla hoitaa ihan omassa rauhassa ja ehkäpä ammattiavun kanssa. Ei ole miehelle kovin reilua tuo.
en vähättele mitään, mutta en ihan ymmärrä tuota yhtälöä, että jos kaikki nauttivat seksistä, miksi sitä monessa parisuhteessa sitten on vähän tai ei ollenkaan. Tai annetaan parisuhteen ajautua eroon vain sen vuoksi, että jompikumpi/kumpikaan ei halua, pihdataan (eikös siinä itse sitten kärsi kun ei saa??), entä mikäs se klassinen "kulta, nyt särkee päätä, ei nyt voi" -juttu on?

Ymmärrän, että olen erikoinen siinä mielessä, että "en tunne mitään" tuolla alakerrassa. Mutta miksi sitten niin monessa parisuhteessa eletään ilman seksiä, jos se kerran on ihanaa? Voiko se sitten mennä niin "huonoksi" jostain syystä, että mieluummin eletään vuosikausia selibaatissa kuin rakastellaan oman puolison kanssa??
 
pptt
Jos jonkinlaista vähenemistä pitkässä parisuhteessa tapahtuu tarkoittaako se sitä että seksiä ei harrasteta ollenkaan? Parisuhde ei ole irrallinen osa elämää, eikä seksi irallinen osa parisuhteesta.

Väsymystä, kyllästymistä samaan juttuun, kiirettä, vastuuta lapsista tai työstä, harrastuksia jotka vievät aikaa ja ehkä kiinostavatkin yhtä paljon kuin seksi, pikaisesta toimituksesta ei saa tyydytystä kun huomenna tai viikonloppuna voisi saada pidemmän kaavan mukaan, aikataulut ei sovi yksiin, toinen ei jaksa kiinostua tänään, minulla on muuta ajateltavaa huomenna tai perjantai iltana klo 21 jne.
 
Väsymys on yksi iso syy.

Ja luulisin että seksittömyys ei parisuhteessa yleensä se ongelma, vaan oire muista ongelmista. Ei paljon kiinnosta harrastaa seksiä silloin, kun toisen naamakin ärsyttää.

Silti seksistä voi nauttia, esim. itsetyydytyksen kautta, vaikka seksi oman kumppanin kanssa ei huvittaisikaan esim riitelyn takia.
 
..
Raskaus, miehen ja oma stressi ja väsymys. Arka alapää raskauden takia. Miehen pään sisäinen ongelma seksin harrastamisesta kun lapsi mahassa.:D Tietää kyllä, ettei se siitä vahingoitu, mutta ei osaa olla ajattelematta asiaa. Sekä tällä hetkellä jatkuva riitely, joka johtuu luultavasti stressistä.

Näistä syistä meillä ei juuri seksiä ole harrastettu viimeiseen puoleen vuoteen. Siis seksiä on ollut ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Luotan siihen, että tilanne palautuu normaaliksi vielä. Meillä "normaali" on ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Onhan se seksi silti mukavaa kun sitä ehtii/jaksaa harrastaa.
 
huonoa seksiä
Mä olen mieheni kanssa ollut yhdessä jo reilut 15 vuotta ja kyllä meillä tuon seksin kanssa on ollut vähän kausittaista menoa. Kun lapset olivat ihan pieniä, niin oli selkeästi hiljaisempaa. Tuossa hiljaisemmassa kaudessa on kyllä ollut omat huonot seurauksensa, nimittäin mies tulee nykyään ihan tajuttoman nopeaan. Se on jo hetken suutelun ja hyväilyn jälkeen sellaisessa ekstaasissa, että meinaa tulla jo ennen kuin päästään edes itse asiaan. Ja mä en muuten todellakaan ole tällä hetkellä mikään kedon kaunein kukkanen, vaan ennemminkin se muhkuin peruna jossain perunapellossa...

Meille hyvä määrä ois ehkä sellanen noin 3-4 kertaa viikossa, silloin mies ehkä pystyisi hallitsemaan ton tulemisensa. Tosiaan lasten ollessa ihan pieniä seksitön kausi kesti välillä pari viikkoakin. Nyt sitten ollaan pikku hiljaa menossa kohti meille normaalia tilannetta seksin saralla. Toivottavasti se laatukin paranee tässä pikku hiljaa...
Mä en tollasta äijää kattelis hetkeäkään. Kyllä siihen tulemiseen voi itse vaikuttaa!
 
"kummajainen"
[QUOTE="aloittaja";27292808]Mutta onko se kerran kuussa -kerta sitten mahtava? Vai suostutko miehen mieliksi?[/QUOTE]

On ihan mahtavaa! En ole miehen mieliksi, jos niin tekisin, niin varmaan meillä olis useemmin, mutta kun oma pää estelee. : /
 
"vieras"
[QUOTE="kummajainen";27293130]On ihan mahtavaa! En ole miehen mieliksi, jos niin tekisin, niin varmaan meillä olis useemmin, mutta kun oma pää estelee. : /[/QUOTE]

Mutta miten pystyt nauttimaan sillä yhdellä kertaa, mutta et muuten? Miten saat ne estot mielestäsi pois tuolloin yhdellä kertaa?
 

Yhteistyössä