miksi hm, lindex ja kapphall'n työntekijät ovat niin nyrpeitä?

  • Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
"Sanna"
Minä ainakin olen saanut näissä liikkeissä hyvää palvelua ja tuossa joulun edelläkin jouluruuhkassa oli kapphallissa tosi mukavia myyjiä, joilta sai apua kun kysyin parista vaatteesta.

Hymyileviä myyjiä olen niissä tavannut, mutta kun käyn vain tämän yhden kaupungin liikkeissä niin otanta on pikkuinen ja voi olla, että jossain muualla on ällöjä myyjiä.
Riippuu myyjistä
 
"hhh"
Mä vastaan, olin töissä lindexillä ja ajattelin sen olevan mukavaa puuhaa ihmisten lähellä. No noissa kaupoissa käy ihan mulkkuja ihmisiä ja väkisinkin se naama alkoi vääntymään jossain vaiheessa, joten vaihoin vaatekauppaa koska en jakanut enää kattoa näitä lindexin alejuntteja ja menin erääseen laadukkaampien vaatteiden kauppaan, jo muuttui asiakaskunta ja oma naama loistaa kuin aurinko. :)

Hm:llä vielä käyvät KAIKKI, mutta noissa kahessa enimmikseen tietynlaiset ihmiset. :D
Huom:enimmikseen, ei kaikki.
 
"vieras"
Mä en oo huomannu Turussa Skanssin Kappahlin myyjät vielä huomauttaa, jos meinaa jäädä joku tarjous huomaamatta (kolmet kahden hinnalla tms).

Enemmän mua häiritsee se, että vaatekaupoissa on töissä alle 20-vuotiaita tyttösiä, jotka käyttää kokoa 34-36. Ei löydy ihan asiantuntemusta heiltä kun koittaa löytää vaatetta aikuisempaan makuun ja koossa 42-44.
Eikä mun vaatimusket niin hirveitä ole, semmosia vaan, ettei alusvaatteet näkyis läpi eikä kaula-aukosta, että kangas olis leikattu suoraan (vinoon leikattu trikoo onkin varmaan tooooosi muodossaan ekan pesun jälkeen) ja ettei silitettävässä vaatteessa olis kamalasti rimssuja. Joo, en kulje ryppyisissä vaatteissa vaikka se olis kuinka muåtia.

Ikävä kyllä mulla ei ole varaa merkkivaatteisiin eikä teetettyihin vaatteisiin, siksi joudun etsiskelemään järellisiä vaatteita "teinivaatekaupoissa" (mikä taas aiheuttaa koko-ongelman, koska ilmeisesti kaikki maailman teinit on max kokoa 38...)
 
"hoitsu"
[QUOTE="hhh";22822413]Mä vastaan, olin töissä lindexillä ja ajattelin sen olevan mukavaa puuhaa ihmisten lähellä. No noissa kaupoissa käy ihan mulkkuja ihmisiä ja väkisinkin se naama alkoi vääntymään jossain vaiheessa, joten vaihoin vaatekauppaa koska en jakanut enää kattoa näitä lindexin alejuntteja ja menin erääseen laadukkaampien vaatteiden kauppaan, jo muuttui asiakaskunta ja oma naama loistaa kuin aurinko. :)

Hm:llä vielä käyvät KAIKKI, mutta noissa kahessa enimmikseen tietynlaiset ihmiset. :D
Huom:enimmikseen, ei kaikki.[/QUOTE]

Alko kiinnostamaan et millasia ne ihmiset sitten on?
Meinaan oon hoitoalalla ja vuodeosastolla töissä. Meillähän sitä vasta eri ihmistyyppejä riittääkin, mutta kyllä sitä kaikille vaan hymyilee ja kohtelee samanarvoisesti ja meillä kuitenkin nuo kontaktit on pidempi kestoisia kuin esim. vaateliikkeen myyjällä.
 
"sama"
[QUOTE="hoitsu";22822458]Alko kiinnostamaan et millasia ne ihmiset sitten on?
Meinaan oon hoitoalalla ja vuodeosastolla töissä. Meillähän sitä vasta eri ihmistyyppejä riittääkin, mutta kyllä sitä kaikille vaan hymyilee ja kohtelee samanarvoisesti ja meillä kuitenkin nuo kontaktit on pidempi kestoisia kuin esim. vaateliikkeen myyjällä.[/QUOTE]

Siellä käy tosi paljon kiukkusen olosia äitejä, useimmat keski-iässä tai sitten vaihdevuosi-iässä.
Jotenkin tosi hyökkäävän olosia ja sellasia epäystävällisen vaativia, palautukset tuodaan kiukkuisesti(vaikka olisi oma vik esim koko) eikä mitään käytöstapoja.

Nykyisessäkin liikkeessä toki joskus käy tällaisia, mutta se on niin harvinaisuus, että hymyilemällä menee, ei haittaa kerran viikossa yksi huonokäytöksinen, kun loput ovatkin niin ihania tai sitten ihan normaaleja :)
 
"Kenguru"
[QUOTE="hoitsu";22822458]Alko kiinnostamaan et millasia ne ihmiset sitten on?
Meinaan oon hoitoalalla ja vuodeosastolla töissä. Meillähän sitä vasta eri ihmistyyppejä riittääkin, mutta kyllä sitä kaikille vaan hymyilee ja kohtelee samanarvoisesti ja meillä kuitenkin nuo kontaktit on pidempi kestoisia kuin esim. vaateliikkeen myyjällä.[/QUOTE]

Tähän kummallakin alalla toimineena voin todeta, että ainakin omalla kohdallani nuo kaksi alaa ovat ihan erilaisia paikkoja kohdata ihminen. Asiakkaan rooli on niin erilainen, joten ihmisten käyttäytyminen on täysin erilaista kaupassa ja sairaalassa/terveyskeskuksessa.
 
Myyjä jostain
Olen myyjä ja aina asiakaspalvelutilanteissa jaksan hymyillä ja olen iloinen kassalla. Mutta, AI ETTÄ vetää naaman nyrpeeks siivota siellä hyllyjen välissä. Niitä ihania asiakkaita kun riittää jotka antaa vaatteiden tippua lattialle ja kävelee vaan yli ja vähät välittää mistään muustakaan. Nenän edessä tiputtaa valkoiset vaatteet lattialle ja jatkaa matkaa ja vinkuu sitte ite kassalla kuinka likaisia vaatteet on. Vastaavaan törmääminen kummasti mutristaa sitä naamaa siellä siivotessa. Ja näissä liikkeissähän ei todellakaan ole henkilökuntaa kulkemaan jokaisen asiakkaan perässä noukkimassa ja järjestämässä kaikkea mihin asiakas koskee..
 
"hoitsu"
[QUOTE="Kenguru";22822572]Tähän kummallakin alalla toimineena voin todeta, että ainakin omalla kohdallani nuo kaksi alaa ovat ihan erilaisia paikkoja kohdata ihminen. Asiakkaan rooli on niin erilainen, joten ihmisten käyttäytyminen on täysin erilaista kaupassa ja sairaalassa/terveyskeskuksessa.[/QUOTE]

Ootko nyt kummalla alalle eli onko sun tietosi nykypotilaiden käyttäytymisestä sairaalassa miten ajankohtaista?
 
se joku
Alkuperäinen kirjoittaja Myyjä jostain;22822604:
Olen myyjä ja aina asiakaspalvelutilanteissa jaksan hymyillä ja olen iloinen kassalla. Mutta, AI ETTÄ vetää naaman nyrpeeks siivota siellä hyllyjen välissä. Niitä ihania asiakkaita kun riittää jotka antaa vaatteiden tippua lattialle ja kävelee vaan yli ja vähät välittää mistään muustakaan. Nenän edessä tiputtaa valkoiset vaatteet lattialle ja jatkaa matkaa ja vinkuu sitte ite kassalla kuinka likaisia vaatteet on. Vastaavaan törmääminen kummasti mutristaa sitä naamaa siellä siivotessa. Ja näissä liikkeissähän ei todellakaan ole henkilökuntaa kulkemaan jokaisen asiakkaan perässä noukkimassa ja järjestämässä kaikkea mihin asiakas koskee..
Mä olen varmaan sun unelma-asiakas, kun olen pari kertaa nähnyt jonkun mamman noin tekevän ja jäänyt tuijottamaan ja tokaissut "ole hyvä ja nosta se" siinä on häntä koipien välissä nostanut. Hitto mitä idiootteja, onko se niin vaikeeta nostaa jos jotain pudottaa, en vaan ymmärrä...
 
"hmm"
Kai se johtuu vähän siitäkin, että niillä on käsittääkseni aina kiire. Pitäis purkaa vaatteitta, rahastaa asiakkaita, siivota ja sen päälle vielä hymyillä kaiken aikaa... en mä ainakaan jaksais. Ja sitten jos se palkka on oikeesti noin pieni (voiko olla muka olla 1300 e brutto) niin mua kyllä sellasella palkalla lähinnä itkettäis vaan :/
 
..
[QUOTE="hmm";22822667]Kai se johtuu vähän siitäkin, että niillä on käsittääkseni aina kiire. Pitäis purkaa vaatteitta, rahastaa asiakkaita, siivota ja sen päälle vielä hymyillä kaiken aikaa... en mä ainakaan jaksais. Ja sitten jos se palkka on oikeesti noin pieni (voiko olla muka olla 1300 e brutto) niin mua kyllä sellasella palkalla lähinnä itkettäis vaan :/[/QUOTE]

Ehkä näin. Ja ainakin itseä asiakkaana kyllästyttää ne H&M:n ikuiset jonot. Siinä vaiheessa kun vihdoin pääsee kassalle, niin ei enää paljoa hymyilytä. Eli vähän muna-kana ongelma.
 
"pieras"
[QUOTE="hmm";22822667]Kai se johtuu vähän siitäkin, että niillä on käsittääkseni aina kiire. Pitäis purkaa vaatteitta, rahastaa asiakkaita, siivota ja sen päälle vielä hymyillä kaiken aikaa... en mä ainakaan jaksais. Ja sitten jos se palkka on oikeesti noin pieni (voiko olla muka olla 1300 e brutto) niin mua kyllä sellasella palkalla lähinnä itkettäis vaan :/[/QUOTE]

Jep, 3. vuoden palkalla noin 30 h viikossa (aamu, ilta ja vkl vuoroja) ja käteen jää semmonen 1100-1300 euroa kuussa... Siitä kun ottaa pois asuntolainat yms niin ei ihan aina jaksa hymyillä, vaikka tiedän että pitäisi.
 

Yhteistyössä