Miksi joissain lapsiperheissä ollaan KOKO AJAN kipeänä??

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
Jaa-a vaikea sanoa.. eivätpä osanneet lääkärit viime vuonna sanoo meille mittään, kun oltiin koko vuosi melkein kipeenä, aina jostain pöpöstä, tänä vuonna ei olla sairastettu kun yksi yksä.. täytyyhän se vastatustuskyky jotenkin hankkia..
 
no
jos lapset hoidossa? Aloittaneet? Silloin usein kipeänä. Ja joskus tulee vaan kierre. Vastustuskyky laskee kun on ollut sairaana ja uudet pöpöt iskee helpommin. Meillä sairastettiin viime talvi. Pari viikkoa aina välissä terveenä. Mutta tänä talvena ei kertaakaan. Pieni mitätön nuha oli lapsilla.
 
mie
En tiedä. Kai se riippuu niin geeneistä, elämäntavoista ja sellasista. Monen tekijän summa. Meillä muksut eivät ole koskaan sairastaneet ripulia tai mahatautia, koululaisia ovat jo. Emme ole hygienian suhteen ylitarkkoja ja uskonkin heidän saaneen jonkin verran suojaavaa vasta-ainetta tätä kautta.
 
vieras
Meillä oli niin kuopuksen ollessa pieni.
Vaikka esikoinen meni hoitoon äitiysloman jälkeen, ei sairastellut yhtä paljon kui kuopus. Sairasti kyllä muutaman korvatulehduksen pienenä, mutta ei muuta ja me vanhemmat melko terveitä.

Kuopus kotihoidossa pienenä, mutta tottakai esikoinen kävi kerhoissa/päiväkodissa. Olimme koko perhe sairaana 2 ekaa vuotta kuopuksen syntymän jälkeen. Oksennustautia, flunssaa ym
 
Meillä on tänä talvena sairastettu koko ajan... Kuopus aloitti hoidossa marraskuussa mutta isommatkin ovat olleet erityisen paljon kipeinä. Itse saan lisäksi töistä (lasten parista) jos vaikka mitä pöpöjä.
:kieh: :kieh: :kieh:

Nyt ollaan oltu kaikki jo viikon terveinä, että eiköhän tää tästä :D
 
Meillä ollaan oltu Tammikuusta saakka kipeinä siis aina joku jollakin viikolla. Mutta eiköhän tää helpota kevättä kohden.
Koskaan ei olla sairasteltu näin paljoa. Monessa tuttava perheessä ollaan kanssa oltu todella sairaita tää alku vuosi.
Jotenkin tuntuu että kun ei ole kunnon talvea niin pöpöt pääsee jyllää oikeen kunnolla ja tässä tulos.
 
vieras
Koska jos se yksi onnistuu sen taudin saamaan, niin tartuttaa sen sitten perheessä seuraavaan jne. Sairauden jälkeen on vastutuskyky heikko, jolloin sitä saa helposti seuraavan taudin jne. Itse sain esim. influenssan terveyskeskuksessa käydessäni toisen sairauden takia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska jos se yksi onnistuu sen taudin saamaan, niin tartuttaa sen sitten perheessä seuraavaan jne. Sairauden jälkeen on vastutuskyky heikko, jolloin sitä saa helposti seuraavan taudin jne. Itse sain esim. influenssan terveyskeskuksessa käydessäni toisen sairauden takia.
Peesi tälle.
 
alati sairas
Jotkut vaan sairastaa enemmän kuin toiset. Meidän perheessä ollaan moniallergisia ja se alentaa vastustuskykyä flunssapöpöille. Itse olen perheen pahin sairastaja, tunnun imuroivan jokaisen flunssapöpön mitä on olemassa :-( Siihen ei ole auttanut mikään ikinä, kaikkea on kokeiltu.
 
vieras
Mä veikkaan meillä syyksi lapsen päiväkotiuran alkua. Mies ei ollut sairastanut varmaan viiteen vuoteen edes pienintäkään flunssaa, mutta tänä talvena jo ties kuinka monta räkätautia. Tuntuu, ettei kunnolla ehdi parantua edellisestä, kun uutta jo pukkaa. Infektiolääkärituttavan mukaan kesällä yleensä juhannuksen jälkeen helpottaa :) Ja oli kans ei-niin-tieteellisesti sitä mieltä, että päiväkodissa pöpöt villiintyvät.
 
sss
Samaa olen ihmetellyt. Tunnen perheitä joissa ollaan KOKOAJAN mahataudeissa, kuumeflunssissa jne. MUTTA ei mun mielestä mikään ihme sillä kun perheitä tapaa, ei aikuiset pese käsiään tullessaan vaikka olisivat tulleet bussilla/kaupan kautta ja lapset ei pese käsiään esim vessasta tullessa. Näkee ettei käsipesua ole opettettu kotona. Kyllä minäkin olen lapsilleni niin paukuttanut asiaa taaperosta asti että nyt homma on ihan selviö eikä tarvitse käskeä pesemään eri tilanteissa vaan se on automaattista.
Niin ne pöpöt juuri leviää kun ei pestä!!!!
On munkin lapsi esikoulussa ja pöpöjä on todella! Mutta olemme todella harvoin kipeenä ja jos, niin on lievä flunssa.
VANHEMMILLA VASTUU!
 
vieras
meidän 3,5vee oli terve 3vuotta. oli päiväkodissa yms. Ei mitään tauteja ikinä. Syksyllä tuli sit eka korvatulehdus ja se oli sit menoa. Tuli kaikki maholliset oksutaudit, rokot ja nuhat ja sit taas korvatulehdus. Taas on kuurilla.luulisin, että sit kun joku tulee ja murtaa vastustuskyvyn iskevät kaikki taudit. kevättä odotellaan, josko helpottaisi....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Samaa olen ihmetellyt. Tunnen perheitä joissa ollaan KOKOAJAN mahataudeissa, kuumeflunssissa jne. MUTTA ei mun mielestä mikään ihme sillä kun perheitä tapaa, ei aikuiset pese käsiään tullessaan vaikka olisivat tulleet bussilla/kaupan kautta ja lapset ei pese käsiään esim vessasta tullessa. Näkee ettei käsipesua ole opettettu kotona. Kyllä minäkin olen lapsilleni niin paukuttanut asiaa taaperosta asti että nyt homma on ihan selviö eikä tarvitse käskeä pesemään eri tilanteissa vaan se on automaattista.
Niin ne pöpöt juuri leviää kun ei pestä!!!!
On munkin lapsi esikoulussa ja pöpöjä on todella! Mutta olemme todella harvoin kipeenä ja jos, niin on lievä flunssa.
VANHEMMILLA VASTUU!
Yleensä sairastetaan kun on niitä pieniä lapsia. siis alle 2v...
Tuon ikäiset vievät kaiken suuhunsa, eikä mitenkään ehdi vahtia koko ajan vieressä jos yli 1 lasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän 3,5vee oli terve 3vuotta. oli päiväkodissa yms. Ei mitään tauteja ikinä. Syksyllä tuli sit eka korvatulehdus ja se oli sit menoa. Tuli kaikki maholliset oksutaudit, rokot ja nuhat ja sit taas korvatulehdus. Taas on kuurilla.luulisin, että sit kun joku tulee ja murtaa vastustuskyvyn iskevät kaikki taudit. kevättä odotellaan, josko helpottaisi....
ja käsienpesusta. meillä on pesty käsiä koko ajan yhtä hyvin ja silti 3vuotta oli lapsi terve ja nyt sitten puoli vuotta sairas. että on asiassa jollain muullakin kuin käsihygienialla tekemistä.
 
Herkkyys
Meillä perheessä vanhemmilla ja lapsilla paljon allergioita ja astmaa, sekä todettu infektioyliherkkyys. Näin ollen vähän kaikki pöpöt, jotka on liikkeellä iskevät kiinni... Ei todellakaan ole mukavaa. Miehen tilannetta pahentaa duunissa todettu homeongelma. Ei siis normisti sairasta kovinkaan paljon, mutta nyt on joutunut kierteeseen - ja sama ongelma on muilla työntekijöillä. Olivat siis melko ihmeissään ennen kuin sisäilmaa alettiin tutkia.
Täytyy sanoa, että mieluummin ottaisin toisenlaisen vaihtoehdon. Meillä esim. pojalla normi flunssa saattoi pahentua parissa tunnissa ensioireita havaittuani siihen ettei henki enää kulkenut... Satoja öitä olen istunut sängyn laidalla valvomassa ettei raukka tukehdu keskellä yötä. Nyt onneksi alkaa hieman helpottamaan, kun ikää tulee lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En tiedä. Kai se riippuu niin geeneistä, elämäntavoista ja sellasista. Monen tekijän summa. Meillä muksut eivät ole koskaan sairastaneet ripulia tai mahatautia, koululaisia ovat jo. Emme ole hygienian suhteen ylitarkkoja ja uskonkin heidän saaneen jonkin verran suojaavaa vasta-ainetta tätä kautta.
Koputan puuta nyt ensimmäisenä!

Mielestäni voi olla geeneistäkin kii, ainakin osaksi..Muistan että isäni ei ollut koskaan kipeä (tai no on ollut kerran päivän kuumeessa) äiti ollut toosi harvoin, en muista miloin. Minä en juuri koskaan ja tyttäreni (kohta 8v,) myös tosi harvoi, en ole ollut töistä vissiin päiväkään pois lapsen sairastamisen takia.
Tyytyväinen todellakin olen ja uskon geeneihin..
Ja koputan puuta vielä loppuun =)
 
vieras
Miten ihmeessä TÄSTÄKIN nyt saadaan yksilön tekoihin tai tekemättömyyksiin liittyvä asia. Ei ole kenenkään paremmuudesta tai huonommuudesta kyse, kuinka paljon sairastetaan.
 

Yhteistyössä