Miksi joitain ärsyttää moderni valkoinen sisustus?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen vaan
Tähän törmää aina, että kun on paljon valkoista ja huonekalut modernia Ikeaa, se saa tunteita kuohumaan? Naureskelen näille, mutta en ole vielä oikein päässyt jyvälle ärsytyksen syystä. :D
 
aapeee
[QUOTE="hmmh";30720694]En ymmärrä muutenkaan MUIDEN sisustusratkaisuista ärsyyntymistä. Eikö ole ihan sama miten muut sisustavat kotinsa?[/QUOTE]

Niin minustakin, olen vain ihmetellyt kun sitä "skandinaavista" tyylistä nyt kovin ärsyynnytään. Valkoinen on niin neutraali värikin, etten oikein tajua. En tiedä miksi muiden asunto pitäisi näyttää minun unelmalta, eli en keksi syytä tuhahdella, siksi ajattelin kysyä.
 
Mua ei ärsytä. Mun puolesta muut voi sisustaa juuri siten, kuin tykkää.
Itse olen lopen kyllästynyt tähän valkoiseen moderniin tyyliin, jollaisia kaikkien kämpät on. Vähän kuin asuntomessut, kävele yksi kämppä läpi ja tiedä, että seuraavat 200 näyttää täysin samanlaisille pienien värierojen siivittäminä.
 
viras
[QUOTE="hmmh";30720694]En ymmärrä muutenkaan MUIDEN sisustusratkaisuista ärsyyntymistä. Eikö ole ihan sama miten muut sisustavat kotinsa?[/QUOTE]


sinähän siellä asut ja tunnet että on koti missä voi olla.
 
"Jortsu"
Ei kai tuosta kukaan ärsyynny? Mutta onhan tuollainen ihan helvetin tylsä ja mauton sisustus, no sopiihan se toki persaukisille suomalaisille hyvin. Tapetit, värit ja materiaalit kun maksavat enemmän kun se maalarinvalkoinen bulkkimaali...
 
appeeee
niin pitäs olla sitä katseen vankitsija eli ruskeaa muuten tuntuu vaan liian tyhjältä huone.
mutta ehkä se asuja tykkää avarasta olosta asunnossaan? Valkoinenhan on värinäkin sellainen puhdas, eli enemmänkin valkoisia huonekaluja ei saa näyttämään tunkkaiselta sekamelskalta. Uskoisin että ideana sisustajalla onkin juuri tuo. Minulla on ongelmana juuri tämä tunkkaisen vaikutelman helppous, eli tykkään vanhoista ja tummista huonekaluista, kerrostaloasunto näyttää tosi helposti tunkkaiselta maullani.
 
aapeeee
[QUOTE="Jortsu";30720704]Ei kai tuosta kukaan ärsyynny? Mutta onhan tuollainen ihan helvetin tylsä ja mauton sisustus, no sopiihan se toki persaukisille suomalaisille hyvin. Tapetit, värit ja materiaalit kun maksavat enemmän kun se maalarinvalkoinen bulkkimaali...[/QUOTE]

Eli toisen ihmisen unelmasisustus pitäisi näyttää sinun silmissä ihanalta? Oletko tullut ajatelleeksi ettei sisustajan itsensä mielestä valkoinen modernisuus ole tylsää, vaan upeaa? :) Selvästi jotain ärsytyksen tunteita se sinulla herättelee.
 
aapppeee
Mua ei ärsytä. Mun puolesta muut voi sisustaa juuri siten, kuin tykkää.
Itse olen lopen kyllästynyt tähän valkoiseen moderniin tyyliin, jollaisia kaikkien kämpät on. Vähän kuin asuntomessut, kävele yksi kämppä läpi ja tiedä, että seuraavat 200 näyttää täysin samanlaisille pienien värierojen siivittäminä.
Minulla on varmaan enemmän sisustussilmää kun en ole vielä mitään kopioita toisistaan nähnyt, aina näkee sen oman tyylin siellä jos ei ihan ensimmäiseen opiskelijakoppiin mene vierailulle. NIissä on usein sekoitus vähän kaikkea kun on ilmaiseksi saatu kumminkaiman vanhat pöydät ja eripari tuolit. :D Jotkut näkevät mustassa modernissa tyylissä kaikki mustalla ja modernilla täytetyt asunnot samanlaisina, ehkä se on jotain huonoa sisustussilmää?

Minkälainen asunnon pitäisi sitten olla? Romanttinen beige-valkoinen, retro puna-oranssi, boheemi ruskea-luonnonvalkoinen vai mikä. Kyllä on nähty noitakin aika lailla, miksi ne ei ole sitten surkeita sisustuksia?
 
"Juulianna"
Mä en ole ikinä tykännyt valkoisista huonekaluista joten en pidä tuostakaan tyylistä, että lähes kaikki on valkoista. Mun mielestä valkoinen sisustus on tylsä. Ei se mua kuitenkaan ärsytä jos jonkun koti on noin sisustettu, en vain halua tuollaista omaan kotiini. Miksi en saisi olla tätä mieltä, miksi kaikkien pitäisi tykätä valkoisesta sisustuksesta?
 
aaeeeee
[QUOTE="Juulianna";30720713]Mä en ole ikinä tykännyt valkoisista huonekaluista joten en pidä tuostakaan tyylistä, että lähes kaikki on valkoista. Mun mielestä valkoinen sisustus on tylsä. Ei se mua kuitenkaan ärsytä jos jonkun koti on noin sisustettu, en vain halua tuollaista omaan kotiini. Miksi en saisi olla tätä mieltä, miksi kaikkien pitäisi tykätä valkoisesta sisustuksesta?[/QUOTE]

Saat tottakai, en minäkään pidä henkilökohtaisesti esimerkiksi boheemista tai retrosta tyylistä, mutta osaan nähdä niissäkin sen ihmisen mukana tulevan oman jutun. Sellaista kauneutta ja taidetta vaikka ei osuisi omaan henkilökohtaiseen makuuni. Ärsyyntymistähän minä tässä ihmettelin enemmän enkä vain sitä mistä kukin tykkää.
 
Itseäni hymähdyttää lähinnä se, että kokovalkoinen sisustus on tämän hetken trendi ja kaikki väittävät aina tykänneensä juuri siitä. Kohta trendi on jokin ihan muu tyyli ja nämä samat ihmiset väittävät pitäneensä aina juuri siitä uudesta trendistä. Kokovalkoista sisustusta vastaan minulla ei ole itään, voi olla ihan kiva oikein toteutettuna mutta en itselleni laittaisi.
 
Jiii
Tyttäreni katsoi Pinterestistä sisustuskuvia ja huomasi että suomenkielisillä hauilla tulee näitä tylsiä valkokuvia ja englanninkielisillä hauilla tyylikkäämpiä ja kivempia värikkäämpiä sisustuskuvia. Kokeilkaapa vaikka hauilla "Tyylikäs sisustus"/"Stylish interior" ja huomaatte eron.
 
"..."
En joo tajua, miksi toisten sisustus ylipäänsä herättää mitään tunteita kenessäkään.
Itse haaveilen tuosta valkoisesta sisustuksesta, mutta pienten lasten ja vastahakoisen miehen tähden on vielä haaveilun asteella. Yhdellä ystävälläni on aivan mieletön koti, missä kaikki on valkoista lattiaa, huonekaluja ja tekstiilejä myöten. Kaikki huonekalut on huolella valittu, asunnossa on erikoisia hylly ja kaappiratkaisuja ja kokonaisuus on aivan ihana, eikä kyllä yhtään tylsä.
 
aapeeee
Itseäni hymähdyttää lähinnä se, että kokovalkoinen sisustus on tämän hetken trendi ja kaikki väittävät aina tykänneensä juuri siitä. Kohta trendi on jokin ihan muu tyyli ja nämä samat ihmiset väittävät pitäneensä aina juuri siitä uudesta trendistä. Kokovalkoista sisustusta vastaan minulla ei ole itään, voi olla ihan kiva oikein toteutettuna mutta en itselleni laittaisi.
No valkoinen on aina ollut osana sisustustrendejä, joten en ihmettele vaikka olisivatkin aina siitä pitäneet. Eri asia jos kyseessä olisi ollut vaikka oranssi mistä harvempi on varmaan pitänytvuosikausia. Sitäpaitsi, tämänhetkinen trendi EI ole kokovalkoinen, se meni jo kuukausia sitten. ;) Oliko se nyt sininen vai ehtiköhän sekin mennä?
 
"hmmh"
Minulla esim. Ei ole mitään sisustussilmää,ostan vain tarpeellisen ja nätin näköiset. Jostain syystä olen kahdenkymmenen vuoden ajan haalinut vain valkoisia/tumman ruskeita kalusteita ja vaaleanruskeita tilpehöörejä. :D

Mutta en ymmärrä, miten sisustukseni tarvitsee _ärsyttää_ ketään. Ei minuakaan _ärsytä_ naapurin mamman 70-luvun sisustus, vaikka en pidäkään useita tavaroita hienoina.
 
No valkoinen on aina ollut osana sisustustrendejä, joten en ihmettele vaikka olisivatkin aina siitä pitäneet. Eri asia jos kyseessä olisi ollut vaikka oranssi mistä harvempi on varmaan pitänytvuosikausia. Sitäpaitsi, tämänhetkinen trendi EI ole kokovalkoinen, se meni jo kuukausia sitten. ;) Oliko se nyt sininen vai ehtiköhän sekin mennä?
Nyt meni pointti ohi että viuhahti.
 
"meh"
Saat tottakai, en minäkään pidä henkilökohtaisesti esimerkiksi boheemista tai retrosta tyylistä, mutta osaan nähdä niissäkin sen ihmisen mukana tulevan oman jutun. Sellaista kauneutta ja taidetta vaikka ei osuisi omaan henkilökohtaiseen makuuni. Ärsyyntymistähän minä tässä ihmettelin enemmän enkä vain sitä mistä kukin tykkää.
En osaa ärsyyntyä toisten sisustusratkaisuista, mutta minustakin valkoinen vaan on todella tylsä... En tykkää retrostakaan, muutta siellä huomaa paremmin noita yksityiskohtia, jujua, sitä ihmistä itseään sisustuksen keskellä. Ja vaikkei näitä itse valitsisikaan, viihdyn ja ihailen esim. taitokasta värienkäyttöä taikka yksityiskohtia.

Valkoisesta sisustuksesta jää mieleen vaan.... se, että se oli valkoinen. Yhdistettynä moderniin (?) Ikeaan, tulee heti olo, että tusinatavara ja niin nähtyä, ettei jaksaa edes sen enemmän kiinnostua, etsiä sitä yksilölisyyttä ja ehkä mainioitakin sisustusratkaisuja. Valkoisilla klassikohuoneikaluilla taikka rohkeamalla designilla sisustetut ratkaisut on valkoisenakin sen verran lumoavia, että voi ihastella.

Millä tavalla se ärsyynytminen yleensä siis esiintyy?
 
"Miinu"
En kyllä suoraansanottuna ymmärrä miksi pitäisi kenenkään sisustusmausta suoranaisesti ärsyyntyä.. Mutta joo, itse suosin vaaleaa, valoisaa ja ehkä sitten sellaista skandinaavista sisustustyyliä. Meillä on uusi talo, suuret ikkunat ja avarat tilat. Sinne vaan istuu parhaiten vaaleat sävyt.

On meidänkin huushollista heitelty muka-niin-leikillään kommentteja. On kuulemma liian siistiä, liian kallis sisustustyyli yms. Yleensä tää kommentointi siis tulee just niiltä perheenäideiltä joiden oma huusholli on aivan sekaisin, eikä sisustus ole selvästi se ykkösasia.. Siis kukin tyylillään, en minä näitä ihmisiä arvostele. Mutta miksi pitää sitten arvostella niitä jotka tykkäävät sisustaa, tykkäävät kun on puhdasta ja siistiä? Kait ne on kateellisia, muuta vastausta en keksi..
 
säpäle harmaana
Minäkään en ymmärrä ylipäätään sitä, että ihmisiä ärsyttää tai he esim nauravat toisten sisustusmaulle. Jos jollakulla on vaikka niitä (iik!apua!) sisustustekstejä tai tähtityynyjä, niin ihan varmasti pitää kilvan niitä haukkua. Entä sitten? On paljon sisustusjuttuja, joita minäkään en asuntooni huolisi, mutta en todellakaan jaksa niitä toisten kodeissa taivastella. Sama juttu esim vaatteissa ja tatuoinneissa.
 
väreillä
Itse sisustan väreillä, mutta ymmärrän myös vaalean ja minimalistisen sisustuksen päälle, vaikka en sitä omaan kotiin haluakaan. Tyylejä on monenlaisia ja kaikki voivat olla omalla tavallaan hienoja, jos ne on hyvin toteutettu. En ymmärrä tyylin mollaamista, esim olen kuullut minimalistin haukkuvan omaa tyyliäni sotkuiseksi jne, kun on tavaroita näkyvissä. Ei hän sitä suoraan minulle tarkoittanut, vaan vahingossa otti esimerkiksi saman tyylisen kämpän kuin minulla. Se ärsytti.
 

Yhteistyössä