Miksi joulu aina yllättää köyhät?

  • Viestiketjun aloittaja "yllätys"
  • Ensimmäinen viesti
Vastaan sulle
Yritän vain tuoda esille, että sinä saat aivan älyttömän paljon kaikkea ilman mitään vastikkeita, ja kehtaat silti valittaa ja haukkua muita pelleiksi.
Teitä pellejä haukutaan juuri siksi pelleiksi koska juttujanne ei voi nauramatta lukea.

Te ylimieliset pellet olette vieraantuneet todellisuudesta siksi.

Suomessa ei ole köyhiä joopa joo ja lehmät lentää.
 
Lässyn lässyn päläpäläplää. En mä ole velkaantunut. Just sain maksettua kaikki velat, kiitos ihanan toimeentulotuen (josta jo aiemmin mainitsin olevani kiitollinen). En ole valittanut saamistani tuista, enkä valitakaan, olen niistä edelleenkin kiitollinen. Valitukseni ja vittuunnukseni kohdistuu puhtaasti teihin, jotka väittävät ettei Suomessa ole köyhiä.
Ei samanlailla köyhiä, kuin muualla, koita nyt tajuta jo! Ja ne ketkä ovat, ne eivät kirjoita tuollaista tänne, sillä heillä ei ole edes millä kirjoittaa.

Katso nyt sinne peiliin: ehjät vaatteet, lämmin asunto, ruokaa jääkaapissa, ei velkoja, lääkkeet ja hoito sairauksiin on. Sinä et ole köyhä. Muuta kuin henkisesti, mutta se on eri aihe jo.
 
noh.
Mikä sinut sitten oikeuttaa sanomaan toiselle pahasti? Se, että olet toimeentulotukiasiakasko? Se, että jokin on mennyt sun elämässä pieleen ja sinä kuvittelet, että jos ihminen esittää mielipiteitä yhteiskunnan tilasta ja tuo esille, että itseasiassa Suomessa on asiat todella hyvin, niin sinä koet että sinun pitää katsoa muita ylöspäin?

Ei. Sinun tulee ymmärtää, mikä vaikuttaa mihinkin. Kukaan ei pyydä ketään kumartamaan kenellekään. Mutta sen verran voisi jokainen nöyrtyä ja myöntää, että ilman tukia selvinnyt ihmistä ei olekaan, niin paljon maksetaan verorahoista tässä maassa. Ja joskus voisi ottaa pään pois sieltä omasta ruskeasta aukosta ja ihan totta miettiä, että jos et ole sillan alla narkkaamassa jossain Rio de Janeroissa vaan olet Suomessa omassa puhtaassa ja lämpimässä kodissa palstailemassa kaksplussalla, niin sinulla ON asiat hyvin.
Mitä vittua? Mikä SUA oikeuttaa sanomaan toiselle pahasti? Mikä yleensäkin oikeuttaa sanomaan toiselle pahasti? En koe että mun pitää katsoa muita ylöspäin, vaan vaikuttaa siltä että SÄ koet että mä en saa sanoa esimerkiksi sulle mitään pahaa koska olen sossun asiakas. Lue nyt itte tämä kommenttis, mitä muutakaan tää voi tarkoittaa:

"Yritän vain tuoda esille, että sinä saat aivan älyttömän paljon kaikkea ilman mitään vastikkeita, ja kehtaat silti valittaa ja haukkua muita pelleiksi."

Edelleen toistan että MÄ OLEN KIITOLLINEN saamistani tuista, MÄ EN OLE VALITTANUT saamistani tuista, MÄ TIEDÄN ETTÄ MUN ASIAT ON IHAN HYVIN mutta se ei vittu poista sitä faktaa että Suomessakin VOI OLLA KÖYHÄ.
 
Teitä pellejä haukutaan juuri siksi pelleiksi koska juttujanne ei voi nauramatta lukea.

Te ylimieliset pellet olette vieraantuneet todellisuudesta siksi.

Suomessa ei ole köyhiä joopa joo ja lehmät lentää.
Suomalainen köyhä ei ole sama asia kuin jonkun muun maan köyhä, tätä teille on yritetty sanoa. Mutta ei.

Ja ei, en lukenut wikipediaa jota voi muokata mieleisekseen kuka vain. Mieluummin vähän luotettavampia lähteitä, kiitos.
 
"kaveri"
Miksi ja missäpäin Suomea he ovat asunnottomia? Minäkin voin toki muuttaa kalliiden asuntohintojen kasvukeskukseen, ryypätä niin paljon että työpaikka, terveys ja mielenterveys menevät ja sitä myötä asunto lähte alta ja tulla sitten rääkymään että olen asunnoton. No fucking wonder.
Esim täällä Espoossa mun kaveri on asunnoton. Hänellä on hyvä vakituinen työpaikka (pienituloisena) pankkivirkailijana, mutta nyt hänen vuokranantajansa on myynyt hänen nykyisen vuokra-asunnon. Hänen pitää lähteä siitä asap. Pitäisi löytää takuuvuokraa yhtäkkiä joku 2000e (sen ne maksaa). Hänen pitää muuttaa ens viikolla, mutta ei ole asuntoa. Eikä rahaa takuuvuokraakaan. Nykyisen takuuvuokran saa ulos vasta kun on muuttanut ulos asunnosta ja tehty tarkastukset. Hänen on pakko asua täällä, koska hänellä on työpaikka täällä. Pankista ei tipu lainaa omaan asuntoon.
 
Mitä vittua? Mikä SUA oikeuttaa sanomaan toiselle pahasti? Mikä yleensäkin oikeuttaa sanomaan toiselle pahasti? En koe että mun pitää katsoa muita ylöspäin, vaan vaikuttaa siltä että SÄ koet että mä en saa sanoa esimerkiksi sulle mitään pahaa koska olen sossun asiakas. Lue nyt itte tämä kommenttis, mitä muutakaan tää voi tarkoittaa:

"Yritän vain tuoda esille, että sinä saat aivan älyttömän paljon kaikkea ilman mitään vastikkeita, ja kehtaat silti valittaa ja haukkua muita pelleiksi."

Edelleen toistan että MÄ OLEN KIITOLLINEN saamistani tuista, MÄ EN OLE VALITTANUT saamistani tuista, MÄ TIEDÄN ETTÄ MUN ASIAT ON IHAN HYVIN mutta se ei vittu poista sitä faktaa että Suomessakin VOI OLLA KÖYHÄ.
Ihan itse sinä olet sen sossunasiakas-aseman itsellesi asettanut. Se on ihan ymmärrettävää, mutta ei ole oikeutettua sysiä sitä minun syykseni. En minä ole sinua haukkunut täällä millään tavalla.

Sinulla on se tietynlainen asenne (varo, se periytyy) johon vähän väliä täälläkin törmää. Sellaisen kanssa on turha edes keskustella järkevästi, itsekin toit sen samoin tein esille. Toki sinä tunnet itsesi köyhäksi maassa jossa on korkea elintaso, mutta ei se että sinulla ei ole varaa vaikka ostaa uusinta pleikkaa, tee sinusta vielä maailman mittakaavalla kärsivää köyhää.
 
noh.
Ei samanlailla köyhiä, kuin muualla, koita nyt tajuta jo! Ja ne ketkä ovat, ne eivät kirjoita tuollaista tänne, sillä heillä ei ole edes millä kirjoittaa.

Katso nyt sinne peiliin: ehjät vaatteet, lämmin asunto, ruokaa jääkaapissa, ei velkoja, lääkkeet ja hoito sairauksiin on. Sinä et ole köyhä. Muuta kuin henkisesti, mutta se on eri aihe jo.
ARGH! Vittu mä nimenomaan olen kokoajan toitottanut täällä sitä KÖYHYYDEN SUHTEELLISUUTTA!!! Eli vitun hyvin TAJUAN että en ole samallatavalla köyhä kuin porukka slummeissa ja kehitysmaissa joissa itsekin olen paljon matkustanut. Mä tiedän. Olen puhunut kokoajan siitä miten KÖYHYYS on SUHTEELLISTA ja MYÖS SUOMESSA ON KÖYHIÄ. Edelleen sanon että lue se vitun Wikipedian artikkeli ja mieti niitä SUHTEELLISUUSASIOITA, S U H T E E L L I S U U S A S I O I T A.

Voi että kun toivoisin että näkisit minut, mun vaatteet ja mun jääkaapin nyt. Toi sun viimeinen kappale oli niin täyttä kuraa nyt ett
tervetuloa vaan tutustumaan minuun ja mun elämään niin olisit jättänyt tuon viimeisen kappaleen kirjoittamatta. Ja kiitos vain, mutta koen että henkisesti olen erittäin rikas.
 
noh.
Ihan itse sinä olet sen sossunasiakas-aseman itsellesi asettanut. Se on ihan ymmärrettävää, mutta ei ole oikeutettua sysiä sitä minun syykseni. En minä ole sinua haukkunut täällä millään tavalla.

Sinulla on se tietynlainen asenne (varo, se periytyy) johon vähän väliä täälläkin törmää. Sellaisen kanssa on turha edes keskustella järkevästi, itsekin toit sen samoin tein esille. Toki sinä tunnet itsesi köyhäksi maassa jossa on korkea elintaso, mutta ei se että sinulla ei ole varaa vaikka ostaa uusinta pleikkaa, tee sinusta vielä maailman mittakaavalla kärsivää köyhää.
Edelleen mä toistan, OLEN KOKOAJAN TOITOTTANUT TÄÄLLÄ sitä köyhyyden suhteellisuutta ja jos sä edelleen luulet että mä pidän itteäni yhtä köyhänä kuin jotain slummissa asuvaa köyhää, niin olet ihan VITUN tyhmä.

Kerrotko että MITEN minä olen valinnut sossunasiakas-asemani? Ole hyvä ja kerro. Tahdon kuulla. En ole myöskään mitenkään sinun syyksesi asiaa sysännyt, en ymmärrä mistä tuollainen kommentti tuli??
 
sossu
Fakta se vaan on että yksin asuvalle pitää jäädä asumis ja terveysmenojen jälkeen n. 470e käteen mikäli saa 100% toimeentulotuen. Turha sitä kenenkään on inttää mitään kun laissa sanotaan niin että se on yksinasuvan perusosa. Mikäli asia ei niin ole niin siitä pitää valittaa ja jos ei tajua valittaa niin oma moka.
 
noh.
Ok "sossu" tuli ihan selväks. Mutta ei mulla kyllä mun laskujen mukaan edelleenkään jää niiden menojen jälkeen 470€ kk. Ja kun se yks vielä sano että se 470€ jäis ruokaan niin en todellakaan voi ruokaa ostaa 470€:lla kk. :D :D
 
mä...
Fakta se vaan on että yksin asuvalle pitää jäädä asumis ja terveysmenojen jälkeen n. 470e käteen mikäli saa 100% toimeentulotuen. Turha sitä kenenkään on inttää mitään kun laissa sanotaan niin että se on yksinasuvan perusosa. Mikäli asia ei niin ole niin siitä pitää valittaa ja jos ei tajua valittaa niin oma moka.
Eikä pidä, jos asuu liian kalliisti tai käyttää yksityisiä. Silloin maksaa ihan itte perusosastaan ylimenevän asumiskulunsa, jos haluaa liian kalliissa asua.
 
sossu
Ok "sossu" tuli ihan selväks. Mutta ei mulla kyllä mun laskujen mukaan edelleenkään jää niiden menojen jälkeen 470€ kk. Ja kun se yks vielä sano että se 470€ jäis ruokaan niin en todellakaan voi ruokaa ostaa 470€:lla kk. :D :D
Ei pelkkään ruokaan vaan muihin menoihin kuin asumis tai terveysmenoihin :) Mutta eikai sulla ole noin paljon laskuja ettei ruokaan jää rahaa ?
 
noh.
Ei pelkkään ruokaan vaan muihin menoihin kuin asumis tai terveysmenoihin :) Mutta eikai sulla ole noin paljon laskuja ettei ruokaan jää rahaa ?
No ruakaan mulla on kuukaudessa 50€ budjetti. Tässä kuussa oon ostanut 10€ ruokaa kun oli tossa vähän säätöä kelan ja sossun kanssa. Kyllähän tolla mahan täyteen saa, ei se ole ongelma. Eri asia on se että miten tollasilla rahoilla toteutettu ruokavalio taas pitkällä aikavälillä toimii (tarkotan siis mahdollisia terveysvaikutuksia). :D
 
sossu
-jos ei tajua valittaa niin oma moka-

Missä on sosiaalivirkailijan vastuu teoistaan?

Minkälaisen rangaistuksen saa virkailija tehtyään vääränpäätöksen?
Sitä en osaa sanoa. Kerran meillä töissä kyllä eräs teki 3kk hylkäävän päätöksen eräälle pariskunnalle vaikka heillä oikeasti oli toimeentulotuki oikeus. Kyllä mä uskon että jos usein käy samalle virkailijalle moka niin saa vähintään varoituksen. Kaikillehan käy mokia mutta nykyään ainakin täällä meillä liitetään laskelma päätöksen mukaan jossa käy ilmi tiliotteista huomioidut tulot ja hyväksytyt menot ja niiden erotus. (=toimeentulotuen määrä tai perustelu miksi ei ole oikeutta)

Esim kaikki pikavipit ja yli 50e panot tilille katsotaan tuloksi.
 
sossu
No ruakaan mulla on kuukaudessa 50€ budjetti. Tässä kuussa oon ostanut 10€ ruokaa kun oli tossa vähän säätöä kelan ja sossun kanssa. Kyllähän tolla mahan täyteen saa, ei se ole ongelma. Eri asia on se että miten tollasilla rahoilla toteutettu ruokavalio taas pitkällä aikavälillä toimii (tarkotan siis mahdollisia terveysvaikutuksia). :D
Saako udella miten yksinasuvalla voi olla 400e laskuja jotka eivät ole terveysmenoja eikä asumiskuluja ?
 
Leipäjonossa
No ruakaan mulla on kuukaudessa 50€ budjetti. Tässä kuussa oon ostanut 10€ ruokaa kun oli tossa vähän säätöä kelan ja sossun kanssa. Kyllähän tolla mahan täyteen saa, ei se ole ongelma. Eri asia on se että miten tollasilla rahoilla toteutettu ruokavalio taas pitkällä aikavälillä toimii (tarkotan siis mahdollisia terveysvaikutuksia). :D
Sulla jää ruokaan 50 ekee ja täällä jotkuu kehtaa väittää leipäjonoja turhiksi eikä kuulemma köyhiä ole SUOMESSA.
 
noh.
Sitä en osaa sanoa. Kerran meillä töissä kyllä eräs teki 3kk hylkäävän päätöksen eräälle pariskunnalle vaikka heillä oikeasti oli toimeentulotuki oikeus. Kyllä mä uskon että jos usein käy samalle virkailijalle moka niin saa vähintään varoituksen. Kaikillehan käy mokia mutta nykyään ainakin täällä meillä liitetään laskelma päätöksen mukaan jossa käy ilmi tiliotteista huomioidut tulot ja hyväksytyt menot ja niiden erotus. (=toimeentulotuen määrä tai perustelu miksi ei ole oikeutta)

Esim kaikki pikavipit ja yli 50e panot tilille katsotaan tuloksi.
Osaatko sanoa takautuvista toimeentulotukihakemuksista mitään? Hain takautuvasti tukea kuukaudelle, jolloin en saanut mitään muita tuloja kuin asumistuen, mutta päätöksessä vain lukee "ei tt-tuki oikeutta". Samoilla tiedoilla sain kuitenkin tuleville kuukausille tukea.
 

Yhteistyössä