Miksi lasten nähden ei saa olla humalassa/krapulassa?

kumma
Kysyt ihan tosissasi?
Humalassahan sitä ollaan ihan iskussa?Vaikka oltais pienessä hiprakassa,ja lapsillakin ois mukavaa,niin sitä ei voi silti olla aivan täysissä valmiuksissa jso jotain tapahtuu..tai mietn sen nyt selittäisi.
No mun mielestä humala ja lapset ei vain kuulu samaan hetkeen.
 
No mä olen sitä mieltä juur noin vois ottaa.Ja lapset nukkumaan kun on nukkuaika ja aikuiset muistaa olla niin ettei kovanäänisesti herätetä lapsia.
Ja lapsen siis ei tarvii siinä nähdä kuinka humallutaan mutta mun mielestä isommat lapset voi olla kotona jos aikuisilla ystäviä istumassa iltaa.
Ja siis puhun nyt isommista lapsista,päälle 2-3 vuotiaista.
Vauvojen kanssa eri juttu,silloin jommankumman pitää olla selvä,noh,pari sidukkaa voi ottaa mut silti.

Mut tä mun mielipide vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
koska lasta pelottaa ne aikuisten persoonallisuuden muutokset.. enkä tarkoita paria siideriä, paukkua tai muutamaa olutta tai viinilasillista, vaan humalatilaa...


Juuri näin. Sitä on ehkä vaikea tajuta, jos omat vanhemmat eivät ole koskaan kännejä lapsuudessasi nähtesi juonut. Munkaan vanhemmat eivät riidelleet (tai jos joskus riitelivätkin, niin ei me sitä pelätty), mutta silti se humalajuominen pelotti meitä lapsia.
 
terkkari
sen takia, että mun lapsuuteni pahimmat/ahdistavimmat kokemukset olivat juurikin noita, jotka liittyvät äitini ja isäpuoleni alkon käyttöön ja pitkiin piinaaviin ja hiljaisuuden sävyttämiin krapulapäiviin. Koskaan en halua sitä tunnetta siirtää omalle lapselleni. Sitä ei voi sellainen ihminen ymmärtää, joka ei ole sitä itse kokenut.

Ja meilläkään ei aina tapeltu, mölytty tmv, silti se vanhempien näkeminen outoina humalaisina oli kamalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
koska lasta pelottaa ne aikuisten persoonallisuuden muutokset.. enkä tarkoita paria siideriä, paukkua tai muutamaa olutta tai viinilasillista, vaan humalatilaa...


Juuri näin. Sitä on ehkä vaikea tajuta, jos omat vanhemmat eivät ole koskaan kännejä lapsuudessasi nähtesi juonut. Munkaan vanhemmat eivät riidelleet (tai jos joskus riitelivätkin, niin ei me sitä pelätty), mutta silti se humalajuominen pelotti meitä lapsia.
Mua ei ainakaan pelottanu. Pikemminkin se oli kivaa kun äitikin välillä irrotteli.... Mut riippuu tietenkin millanen humalainen se äiti tai isi on.
 
MÄ kyllä laitan muksut nukkumaan,ei niitten tarvii katella aikuisia hiprakassa.
Pienemmät on liki aina hoidossa.Ja se jos siinä illan aikana esim 18-21 ottaa kolme olutta taikka sidukkaa,ei sitä mitenkään humalassa ole.

Mua ei lapsena häirinnyt vaikka mun vanhemmilla oli juur tuollasia iltoja.
Tä'ytyyhän vanhemmillakin olla oikeus tehdä kotonaa asioita mistä pitävät,kutsua ystäviä sun muuta.

Mut lasten nähden ei kännissä olla.
Eikä ees vaikka nukkuisivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yoda:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
koska lasta pelottaa ne aikuisten persoonallisuuden muutokset.. enkä tarkoita paria siideriä, paukkua tai muutamaa olutta tai viinilasillista, vaan humalatilaa...


Juuri näin. Sitä on ehkä vaikea tajuta, jos omat vanhemmat eivät ole koskaan kännejä lapsuudessasi nähtesi juonut. Munkaan vanhemmat eivät riidelleet (tai jos joskus riitelivätkin, niin ei me sitä pelätty), mutta silti se humalajuominen pelotti meitä lapsia.
Mua ei ainakaan pelottanu. Pikemminkin se oli kivaa kun äitikin välillä irrotteli.... Mut riippuu tietenkin millanen humalainen se äiti tai isi on.
hyvä ettei pelottanut.. mutta uskoisin, että monia lapsia pelottaa, vaikka äidistä tulisi kuinka hilpeä, tai isästä yhtä hyvin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
No mä olen sitä mieltä juur noin vois ottaa.Ja lapset nukkumaan kun on nukkuaika ja aikuiset muistaa olla niin ettei kovanäänisesti herätetä lapsia.
Ja lapsen siis ei tarvii siinä nähdä kuinka humallutaan mutta mun mielestä isommat lapset voi olla kotona jos aikuisilla ystäviä istumassa iltaa.
Ja siis puhun nyt isommista lapsista,päälle 2-3 vuotiaista.
Vauvojen kanssa eri juttu,silloin jommankumman pitää olla selvä,noh,pari sidukkaa voi ottaa mut silti.

Mut tä mun mielipide vaan.

Juurikin noin, en tajua, mitä vikaa rauhallisessa, SATUNNAISISSA illanistujaisissa vois olla? Ja vauvat nyt on asia ihan erikseen.
 
niin ja siis kysymyshän on määrästä... mikä on humala? kuinka pienestä tulee krapula? koko lapsuuteni sunnuntaisin oksentelevaa äitiä kuunnelleena, enpä ikinä toivoisi samaa kenellekään lapselle, vaikka paljon pahempaakin varmasti maailmassa voi kokea...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jos 1-2krt. vuodessa on vaikkapa ystävi istumassa iltaa, juodaan viiniä/siideriä/olutta tms. Ei tule tappelua, huutoa, kaadeta pöytiä, vaan ollaan ihmisiksi. Mitä pahaa siinä on? Miksi lapsi ei saisi tuollaista nähdä?
On eri asia juoda pari lasia viiniä/siideriä tai ottaa saunaolut kuin olla KÄNNISSÄ. On varmasti ihan hyväkin lapsille nähdä, miten alkoholia käytetään sivistyneesti, siis ettei se ole mikään tabu. Mutta humalatilan lapsi aistii helposti ja pitää tosiaan pelottavana sitä persoonallisuuden muutosta.
 
Mama the Strange
Rauhalliset illanistujaiset harvoin on ok.... Mutta itse en tahdo olla humalassa tai krapulassa lasten näden, koska silloin en pysty keskittymään kunnolla kumpaankaan asiaan, eli en juomiseen, enkä lapseen... :) ... Kun lähden juomaan, tahdon irrottautua kunnolla.Krapulapäiviin hankin lapselle hoitajan, koska en tahdo olla sellaisella puoliteholla lapsen kanssa.
Lapsen nähden en oo koskaan ollu kännissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
niin ja siis kysymyshän on määrästä... mikä on humala? kuinka pienestä tulee krapula? koko lapsuuteni sunnuntaisin oksentelevaa äitiä kuunnelleena, enpä ikinä toivoisi samaa kenellekään lapselle, vaikka paljon pahempaakin varmasti maailmassa voi kokea...
Niinpä. Tai siis itse en tuollaista ole kokenut, mutta kun ite aikuisena odotan viikonloppuja, että ollaan koko perhe yhdessä ja on kiireetöntä mukavaa aikaa, niin saman suon lapsillenikin. Eli haluaisin et lapsetkin vois odottaa viikonloppuja, nauttia niistä eikä ehkä pelonsekaisesti ajatella sitä sunnuntai aamua, kun vanhemmat on huonovointisia ja makaavat vaan koko päivän. Siis jos mun päivä menee krapulan vuoksi pilalle, niin onhan se päivä pilalla silloin lapsillakin. Ja toki poikkeus vahvistaa säännön eli onhan vanhemmillakin oikeus välillä juhlia ihan aikuisseurassa.

Itse nyt vain koen niin, että mun humatila tai mahdollinen krapula ei ole mun lasten silmille tarkoitettua.
 
vieras
Itseäni huvittaa tämä halu välittää lapselle "oikeita juomistapoja"... juhlia tai illanistujaisia ei voi järjestää ilman alkoholia. Sitten ihmetellään kun pikkumurkut järjestävät aikuismallia juhlia itselleen... eihän sitä nyt koulun loppumista ja kesäloman alkua voi juhlia ilman alkoholia...
 
aivan sama kuin monesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
No mä olen sitä mieltä juur noin vois ottaa.Ja lapset nukkumaan kun on nukkuaika ja aikuiset muistaa olla niin ettei kovanäänisesti herätetä lapsia.
Ja lapsen siis ei tarvii siinä nähdä kuinka humallutaan mutta mun mielestä isommat lapset voi olla kotona jos aikuisilla ystäviä istumassa iltaa.
Ja siis puhun nyt isommista lapsista,päälle 2-3 vuotiaista.
Vauvojen kanssa eri juttu,silloin jommankumman pitää olla selvä,noh,pari sidukkaa voi ottaa mut silti.

Mut tä mun mielipide vaan.

Juurikin noin, en tajua, mitä vikaa rauhallisessa, SATUNNAISISSA illanistujaisissa vois olla? Ja vauvat nyt on asia ihan erikseen.
Niissä satunnaisissa illanistujaisissa ei sitten voi tapahtua mitään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
On eri asia juoda pari lasia viiniä/siideriä tai ottaa saunaolut kuin olla KÄNNISSÄ. On varmasti ihan hyväkin lapsille nähdä, miten alkoholia käytetään sivistyneesti, siis ettei se ole mikään tabu. Mutta humalatilan lapsi aistii helposti ja pitää tosiaan pelottavana sitä persoonallisuuden muutosta.
Niin tässä aloituksessa oli kyse kohtuukäytöstä, sellaisesta, että istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia, ei örvelletä, huudeta, kaaduta, tapella. JOs tuollaisia illanistujaisia on muutaman kerran vuoteen, mitä haittaa siitä lapsille voi olla? Jos heidät hoidetaan ajoisssa petiin jne?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
On eri asia juoda pari lasia viiniä/siideriä tai ottaa saunaolut kuin olla KÄNNISSÄ. On varmasti ihan hyväkin lapsille nähdä, miten alkoholia käytetään sivistyneesti, siis ettei se ole mikään tabu. Mutta humalatilan lapsi aistii helposti ja pitää tosiaan pelottavana sitä persoonallisuuden muutosta.
Niin tässä aloituksessa oli kyse kohtuukäytöstä, sellaisesta, että istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia, ei örvelletä, huudeta, kaaduta, tapella. JOs tuollaisia illanistujaisia on muutaman kerran vuoteen, mitä haittaa siitä lapsille voi olla? Jos heidät hoidetaan ajoisssa petiin jne?
ja tuleeko tuollaisista illanistujaisista krapula? =)
 
jotenki hassusti
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
MÄ kyllä laitan muksut nukkumaan,ei niitten tarvii katella aikuisia hiprakassa.
Pienemmät on liki aina hoidossa.Ja se jos siinä illan aikana esim 18-21 ottaa kolme olutta taikka sidukkaa,ei sitä mitenkään humalassa ole.

Mua ei lapsena häirinnyt vaikka mun vanhemmilla oli juur tuollasia iltoja.
Tä'ytyyhän vanhemmillakin olla oikeus tehdä kotonaa asioita mistä pitävät,kutsua ystäviä sun muuta.

Mut lasten nähden ei kännissä olla.
Eikä ees vaikka nukkuisivat.
Siis onko se sun mielipide nyt että humalassa saa olla,vai ei saa olla?Vähän ristiin menee nuo vastaukset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
On eri asia juoda pari lasia viiniä/siideriä tai ottaa saunaolut kuin olla KÄNNISSÄ. On varmasti ihan hyväkin lapsille nähdä, miten alkoholia käytetään sivistyneesti, siis ettei se ole mikään tabu. Mutta humalatilan lapsi aistii helposti ja pitää tosiaan pelottavana sitä persoonallisuuden muutosta.
Niin tässä aloituksessa oli kyse kohtuukäytöstä, sellaisesta, että istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia, ei örvelletä, huudeta, kaaduta, tapella. JOs tuollaisia illanistujaisia on muutaman kerran vuoteen, mitä haittaa siitä lapsille voi olla? Jos heidät hoidetaan ajoisssa petiin jne?
Mihin tässä tarvitaan alkoholia? ... istutaan, puhutaan mukavia, ollaan iloisia.
 

Yhteistyössä