Miksi leikkaukseen mentäessä ei saa olla flunssassa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Miten se flunssa sitten määritellään?

Mulla siis nukutuksen vaativa leikkaus edessä. Flunssa alkoi noin pari viikkoa sitten, nyt sellainen puolikuntoinen olo. Nielu ja kurkku kipeät ja nenä tukossa ja saa niistää. Kuumetta ei ole.

Olenko siis leikkaukseen sopimaton?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten se flunssa sitten määritellään?

Mulla siis nukutuksen vaativa leikkaus edessä. Flunssa alkoi noin pari viikkoa sitten, nyt sellainen puolikuntoinen olo. Nielu ja kurkku kipeät ja nenä tukossa ja saa niistää. Kuumetta ei ole.

Olenko siis leikkaukseen sopimaton?
Osaisko joku vielä vastata tähän? Oon kyllä toooosi pettynyt, jos leikkaus siirtyy..

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Niin ja kannattaa varmaan soittaa ja kysellä sieltä mihin oot menossa leikkaukseen...
Juu, huomenna näen lääkärin. Mutta ongelma on siis, että näytän siis aivan terveeltä. Mutta tiedän itse, että mulla on sellainen puolikuntoinen olo. Ja nuo edellä kuvatut jutut.

Voidaanko silti leikata?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten se flunssa sitten määritellään?

Mulla siis nukutuksen vaativa leikkaus edessä. Flunssa alkoi noin pari viikkoa sitten, nyt sellainen puolikuntoinen olo. Nielu ja kurkku kipeät ja nenä tukossa ja saa niistää. Kuumetta ei ole.

Olenko siis leikkaukseen sopimaton?
Ota yhteyttä sinne leikkauspapereissa annettuun numeroon ja kysy sieltä heidän mielipidettään. Itse olen kerran käynyt näytillä ennen leikkausta, eivätkä tehneet sitä pahan yskän takia. Siirrettiin eteenpäin.
 
leikattu
Mä olin viikko sit leikkauksessa. Flunssa takana pari viikkoo ennen sitä. Viikko ennen leikkausta loppu antibiootti kuuri (keuhkoputkentulehduksen takia söin). Leikkauksen aikaan oli pientä kuivaa yskää mistä mainitsin ja tietty tuon flunssan ja kuurin. Ei estäny onneksi leikkausta vaikka vähä sitä pelkäsin. Kaikki järjestelyt oli tehty joten ois ollu aika tylsää jos ois siirtyny.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaks viikkoo kenenkään flunssa kestä :)
Niin siis kirjoitin väärin. ELi flunssa oli pari viikkoa sitten, mutta en ole vielä täysin terve, vaan puolikuntoinen.

Aamulla tukkoinen olo ja nenä pitää aukaista nenäsumutteella. Nielu arka kun nielen. En jaksa tehdä mitään fyysistä. ELi tässä nämä oireet.

 
sh
Myös siksi, ettei flunssaisia potilaita oteta steriileihin leikkaussaleihin mielellään. On hyvin vaikea leikata seuraava potilas steriilisti jos edellinen on räkiny siellä.
 
leikattu
Itse muuten kiinnitin huomiota leikkaukseen odotellessa et siinä odotushuoneessa oli harvinaisen tervettä porukkaa. Kukaan ei köhiny eikä röhiny. Hävetti itseäkin kun välillä meinas vähä yskittää. :)
 

Yhteistyössä