Miksi moni sanoo, että amiksesta pääsee vain fyysisesti raskaisiin töihin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eihän se mitenkään automaattisesti noin mene. Aikamoista yleistämistä, riippuu niin paljon linjastakin. Esim. merkonomit ja datanomit harvemmin tekevät mitään ruumiillista työtä.
 
vierailija
Merkonomi, datanomi, matkailuvirkailija, kuva-artesaani, media-assistentti... Onhan noita. Monella tuntuu olevan jotenkin sellainen käsitys, että amiksesta valmistuu vain autonasentajia, rakennustyöläisiä ja kokkeja.
 
vierailija
Ja toisaalta, miksi fyysisesti raskas työ automaattisesti mielletään huonoksi asiaksi? Siirryin itse toimistotyösä fyysisesti keskiraskaaseen - raskaaseen työhön. Olen paremmassa kunnossa kuin istuessani, istuminen ei vain sopinut minulle, eikä vapaa-ajalla harrastettu liikunta riittänyt mihinkään koko päivän kestäneen istumisen jälkeen. Selkävaivat, päänsärky, niska- ja hartiavaivat on kaikki pelkkä muisto vain, kun elimistö saa koko päivän ajan monipuolista liikuntaa. Koen että fyysinen rasitus on koko työni parhaimpia puolia.
 
Ja toisaalta, miksi fyysisesti raskas työ automaattisesti mielletään huonoksi asiaksi? Siirryin itse toimistotyösä fyysisesti keskiraskaaseen - raskaaseen työhön. Olen paremmassa kunnossa kuin istuessani, istuminen ei vain sopinut minulle, eikä vapaa-ajalla harrastettu liikunta riittänyt mihinkään koko päivän kestäneen istumisen jälkeen. Selkävaivat, päänsärky, niska- ja hartiavaivat on kaikki pelkkä muisto vain, kun elimistö saa koko päivän ajan monipuolista liikuntaa. Koen että fyysinen rasitus on koko työni parhaimpia puolia.
Kuka sen mieltää huonoksi asiaksi? - Omassa ympäristössäni aika harva. Suurin osa on kuitenkin niitä, jotka ovat pakotettuja istumaan perseellään koneen äärellä tai palavereissa, harvempi sitä kuitenkaan kokee mitenkään paremmaksi asiaksi.
 
Ja toisaalta, miksi fyysisesti raskas työ automaattisesti mielletään huonoksi asiaksi? Siirryin itse toimistotyösä fyysisesti keskiraskaaseen - raskaaseen työhön. Olen paremmassa kunnossa kuin istuessani, istuminen ei vain sopinut minulle, eikä vapaa-ajalla harrastettu liikunta riittänyt mihinkään koko päivän kestäneen istumisen jälkeen. Selkävaivat, päänsärky, niska- ja hartiavaivat on kaikki pelkkä muisto vain, kun elimistö saa koko päivän ajan monipuolista liikuntaa. Koen että fyysinen rasitus on koko työni parhaimpia puolia.
Oletko kauan tehnyt tuota uutta työtä. Kyllä ne kivut ja säryt jossain kohtaa tulee siinä fyysisessä työssäkin. Toisaalta niitten kaa oppii elämään ja sietokyky kasvaa.
Täällä menee niin et jos hetkeksikin pysähtyy niin alkaa sattumaan. Ei parane yhtään pysähtyä.
 
vierailija
Ehkä sen takia, koska merkonomeista, datanomeista, kuva-artesaaneista ym. ei näy ulospäin, että he ovat amiksia, toisin kuin mm. autonasentajista, talonrakentajista ja levyseppähitsaajista.
 

Yhteistyössä