Miksi mun läppäri ylikuumenee ja lopulta sammuu kun katson youtubesta jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Suoritin huutaa hoosiannaa,käyttö 99-100% kun laitan videon pyörimään.
Mikä tälle masiinalle on nyt tullut?
Pöytä on ihan tulikuuma,vaikka ilman pitäisi kiertää ihan ok.

Vinkkejä? Osaajia paikalla?
 
Aries 78
KOkeile imurilla kevyesti imuroida siellä läppärin pohjassa olevia ritilöitä. Koneen takana taikka sivulla pitäisi olla metallinen ritilä josta voi kanssa imuroida. Vuosien aikana voi pöly mennä tuulettimeen joka jäähdyttää konetta. se poly estää viileän ilman kiertämisen koneeseen niin siksi huutaa.
 
ei mitään ritilöiden välistä vaan pohja kansi auki (kone pois päältä) ja kunnon puhdistus imurilla ja topseilla...
Kannattaa myös kuunnella kun konetta käytät sitä että tuuletin pyörii, mulla ainakin tässä läppärissä käyttiksen vaihto lopetti tuulettimen pyörimisen ja siitä johtui kuumeneminen (uudet ajurit pelasti tilanteen) pari vuotta sitten, ja nyt muutama viikko sitten ko. tuuletin sanoi itsensä irti - vaihdoin uuden siihen tilalle ja taas toimii kuin uusi kone :D
 
asdfghjk
Laita läppärin alle pariin kohtaan jotain että pohja ei ole täysin kiinni alustassa niin ilma pääsee kiertämään. Acerin koneissa ainakin tuulettimet ei vaan ole tarpeeksi tehokkaita.
 
ei imuria
Älkää tunkeko sitä imuria koneeseen jookos. Jos ei ole paineilmaa käytössä niin sellanen pullo ei muutamaa euroo enempää maksa ja tulee puhdasta eikä riko mitään niinku mahdollisesti sil imurilla sohiminen.. Juu ja se kone kannattaa tosiaan avata ensin ei ritilöiden läpi puhaltamalla saa muuta ku harmaita hiuksia itteleen. Eli kaikki ruuvvit pohjasta auki ja luukut irti yms muu joka lähtee nätisti sitten kunnon puhallukset ja kannet takasin kiinni.
 
"jäämies"
Älkää tunkeko sitä imuria koneeseen jookos.
Ei kai se imuri sinne koneeseen edes mahdu, mutta imuroida saa ja pitääkin aina välillä. Jos avaa konettaan niin varovasti ottaa pölyt, hiukset ja villakoirat pois. Mielelään ei koske imurilla mihinkään osiin. Imuroinnin helppous riippuu myös koneen merkistä tai mallista. Joissakin malleissa saa tuulettimen esiin todella pienellä vaivalla, jotkut saattaa vaatia enemmän purkamista.

100% suorittimen käyttöaste ei kuitenkaan johdu pölystä. Katsot tehtävienhallinnasta (näppäinyhdistelmä: ctrl+shift+esc), että mikä prosessi syö tehoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;26852226:
on ne (jos toimii oikein ;))...
Mulla ollu tää aceri 6vuotta ja edelleenkin toimii kuin uusi, ehkä jopa paremmin kuin monen kaverin muun merkkiset (tai sit ne ei vaa osaa huoltaa niitä).
Minun acer on 5-v. ja pelittää ihan hyvin, mitä nyt toinen sarana on paskana ja kantta ei saa laittaa enää kiinni.
Pari kertaa olen availlut ja putsaillut pölyjä, jopa näppiksen nappulat ottanut yksitellen irti ja putsaillut. :D
En tiedä milloin raatsin siitä luopua.
 
[QUOTE="jäämies";26852981]100% suorittimen käyttöaste ei kuitenkaan johdu pölystä. Katsot tehtävienhallinnasta (näppäinyhdistelmä: ctrl+shift+esc), että mikä prosessi syö tehoja.[/QUOTE]
Aivan.
Jos koneessa on virustorjunta jossa on videostreamin online-skannaus päällä ja katsotaan jotain HD-tasoista videota niin se syö reilusti tehoja.
 
mä olen imeny pölyt pois ritilöitten kautta jos on alkanu sammuileen kuumuuteen. imuri täysille niin imee vähän kauempaakin pölyjä koneen sisältä.

ihme höpinää ettei sais imuroida. mitä se mukamas sieltä mukaansa imasee tai rikkoo.
:LOL:
 

Yhteistyössä