Miksi suomalaiset naiset eivät panosta ulkonäköönsä kuten venäläiset kauniit naiset??

  • Viestiketjun aloittaja Gelinda
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28512436]Minulla ainakin ykkössyy on muiden naisten reaktiot. Ei suomessa vaan voi pukeutua turhan naisellisesti etenkin jos on hyvä vartalo, muiden naisten murhaavat katseet ja käytös pitävät siitä huolen.

Vuosien mittaan on oppinut löytämään hyvän välimaaston, naisellista, muttei liian näyttävää.[/QUOTE]

Ja lisään, että muualla maailmalla oleskellessa tulee oikeasti käytettyä paljon naisellisempia vaatteita. Ympäristö vaikuttaa tosi paljon.

Luulen, että miehillä ei ole aavistustakaan, minkälaista naisten välinen kateus voi olla. Suomessa tosiaan ei arvosteta naisellista naista vaan sellainen nainen on automaattisesti turhamainen, epäaito, miestennielijä, tyhmä jne. Ja se toinen puoli on myös totta: koska naisellista tyyliä tapaa eteenkin aikuisilla naisilla vähän, miehet ovat nopeasti kimpussa päinvastoin kuin maissa, joissa sellainen tyyli on arkea.

Onneksi parikymppiset naiset pukeutuvat jo paljon naisellisemmin kuin oma sukupolveni, heistä kasvaa varmasti tyylikkäitä ja muotitietoisia kun teinityyli jää taakse.

Toisaalta tyylikkäät naiset kaipaavat vierelleen myös tyylikkäitä miehiä! ei miesten pukeutuminen ole sen paremmissa kantimissa kuin suomi-naistenkaan. Muualla maailmassa miehet panostavat tyyliin ja ulkonäköön, täällä miehet odottavat sitä naisilta, mutta peiliin ei niin katsella :)

Myös hoikkuus on asia, joka saa täällä karvat pystyyn muilla naisilla erityisesti jos vihan kohde on yli 30-vuotias nainen. Vähän näistä puhutaan, mutta naiset tietävät että tosi on.
 
"isipappa"
[QUOTE="mies";28512666]Ettet nyt vain olisi nimim. Peyote harmaana? :) Pari viikkoa sitten kävin yllättävän samantapaista sananvaihtoa hänen kanssaan täällä.[/QUOTE]

En ole. Olen ihan oma itseni.
 
[QUOTE="isipappa";28512636]Jaa. Jos ei näytä Gantin miesmallilta, niin sitten vaan ei näytä. Jos ei omaa kovin urheilullista vartaloa, niin sitten ei omaa. Toisaalta vähemmänkin urheilullisella ulkomuodolla pystyy tarvittaessa pyyhkimään katuja niillä urheilullisillakin ulkomuodoilla.

En ole garderobiini kummemmin investoinut, mutta kyllä sieltä jokunen puku löytyy, koska toisinaan duuni semmoista vaatii. Normiarkivarustus on suorat housut, kauluspaita ja pikkutakki. Farkkuja omistan tasan yhdet. Kakskytviisvuotta vanhat mustat viisnollaykköset, jotka vielä mahtuvat päälle, joten hyvästä yrityksestä huolimatta kaljamaha ei ole kasvanut mahdottomiin mittoihin.

Naisten halveksimista en ole koskaan hyväksynyt tai lähipiirissäni suvainnut.[/QUOTE]

Gantin miesmallilta ei tarvitse näyttää, kunhan vaihtoehtona ei sitten ole se itsestään huolehtimisen lähes täydellisesti lopettaneen miehen tyyli. Valitettavasti jälkimmäinen on melko yleinen pienemmillä paikkakunnilla. Näidenkin miesten kuitenkin kuulee odottavan suuria naisensa ulkonäöltä, pitäisi olla timmi kroppa ja kaikin puolin huoliteltu ulkonäkö. On jokseenkin hupaisaa kuunnella sivusta, miten sairaalloisen ylipainoinen mies haukkuu jonkin matkan päässä seisovaa ylipainoista naista :xmas:
 
"Vieras"
[QUOTE="mies";28512479]Tätä kateutta vastaan kannattaa nousta - se vapauttaa ja rohkaisee muitakin. Hehkutaan yksilöinä, ei mennä samaan mutavelliin kuin muut. Näin meistä tulee henkisesti paljon vahvempia ja itsenäisempiä.[/QUOTE]

Mies, olet ehdottomasti oikeassa mutta ei niin vaan onnistu kun puhutaan esim. työelämästä. Pahimmillaan hyvännäköistä naista hyljitään muiden naisten keskuudessa, jätetään ulkopuolelle, puukotetaan selkään, ei puhuta hänelle jne. Siis vaikka olisi kiva ihminen eikä mikään nenä pystyssä kulkija ja peilin palvoja. Miehet ei ymmärrä tätä. Pelkkä ulkonäkö ja miesten kiinnostus naista kohtaan voi riittää silmittömään muisten naisten vihaan.

Itse olen alkanut noudattaa omaa naisellista tyyliä iän myötä ja lakannut huomioimasta kiukkuisia katseita. En jaksa mielistellä ketään. Mutta tietyissä tilanteissa vedän ylle edelleen vaatteita, joiden kanssa voi sulautua massaan. Silloin kun se on minulle varmuudella eduksi.

Ei varmaan ole sattumaa, että ystävät ovat samanlaisia naisellisia ja sporttisia naisia.
 
"mies"
[QUOTE="Jaapajaa";28512661]Olen ihan täysin suomalainen, mutta aina oloni hieman ulkopuoliseksi tuntenut. En oikein tiedä onko feminismi-sekoilu Suomessa naisten vai miesten, vai molempien vika? Itse en kuitenkaan tuntenut oloani mukavaksi sen keskellä, minkä takia olenkin naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Itse haluan, että pystyn avoimesti sanomaan, että kyllä, tarvitsen miestä rinnallani, ja että mieheni voi sanoa, että tarvitsee minua. Itsenäisyys ja ns. "vahvuus" (itsepäsyys ja uhoaminen) ei ole minun juttuni.

Nykyään kun käyn Suomessa, huomaan aina, kuinka erilailla pariskunnat käyttäytyvät kuin minä ja mieheni. Vaikuttavat kovin kyynisiltä ja skeptisiltä, suoraan sanottuna ärsyyntyneiltä toistensa silmissä. Ei hellyyttä, ei hymyjä, harvoin edes puhuvat toisilleen! Avioliitosta ja avoliitosta on tullut jonkinlainen valtataistelu, jossa molempien täytyy olla varpaillaan.

Suosittelen myös ulkomaille katseen suuntaamista, jos kotimaiset naiset eivät ulkonäöllään ja käyttäytymisellään miellytä. Muista avoin mieli kulttuurieroissa, kompromisseja ja ymmärrystä on löydyttävä molemmilta osapuolilta.[/QUOTE]

Täytyy sanoa että olen onnellinen puolestasi, mutta myös samalla vähän kade miehellesi, että hänellä on noin järkeviä ja itsenäisiä ajatuksia ajatteleva nainen! :) Sovit ajatusmaailmalta tosi hyvin siihen, miten itse näen näitä asioita. Olen hieman väsynyt siihen, miten samanlaisesti naiset ajattelevat täällä. Yksilöllisiä ajatuksia ei hirveästi tapaa.

Tähyänkin ulkomaille "aidompien" naisten perässä. Jännä havaintoni tosin on, että nuoremmissa naisissa on vielä tätä naisellisuutta, kenties siksi kun he haluavat olla aikuisia naisia. Heissä on eloisuutta ja pehmeyttä, joka on suloista. Mutta tuossa 25v tienoilla se jotenkin jää - kunnes tämä sanoisinko feminiini pehmeys löytyy lähempänä 40 ikävuotta taas, jos on löytyäkseen. Näin siis hyvin usein käy.

Naiset pukevat eräänlaisen suojapanssarin ylleen aikuistumisen yhteydessä. Feminiinit kanavat, jotka kukkivat just esim. Venäjällä paljon enemmän ja niin eri tavalla, pannaan ikään kuin tukkoon tai ainakin tuntuvasti pienemmälle, syystä tai toisesta. Uskon syiden löytyvän ympäröivistä arvoista ja asenteista.
 
Kummallista :| En muista juuri koskaan kohdanneeni minkäänlaista antipatiaa muiden naisten taholta, vaikka pukeudun etenkin viihteelle vaihtaessani hyvin naisellisesti. Saatan vetää ylleni korean rinnanylikorsetin ja merenneitoleikatun hameen sekä korkeakorkoiset kengät ja laittautua viimeisen päälle pienintä yksityiskohtaa myöten. Miehiltä saan usein paljon huomiota, vaikka pukeutuminen olisi vaatimattomampaakin. Naiset suhtautuvat minuun lähes aina hyvin ystävällisesti. En kyllä kohdallani allekirjoita väitettä naisten vihamielisestä suhtautumisesta naisellisesti pukeutuvaan ja sievään, hoikkaan naiseen.
 
"mies"
[QUOTE="Vieras";28512682]Ja lisään, että muualla maailmalla oleskellessa tulee oikeasti käytettyä paljon naisellisempia vaatteita. Ympäristö vaikuttaa tosi paljon.

Luulen, että miehillä ei ole aavistustakaan, minkälaista naisten välinen kateus voi olla. Suomessa tosiaan ei arvosteta naisellista naista vaan sellainen nainen on automaattisesti turhamainen, epäaito, miestennielijä, tyhmä jne. Ja se toinen puoli on myös totta: koska naisellista tyyliä tapaa eteenkin aikuisilla naisilla vähän, miehet ovat nopeasti kimpussa päinvastoin kuin maissa, joissa sellainen tyyli on arkea.[/QUOTE]

No tässä jo toinen nainen, joka ymmärtää tarkoitukseni :) Hyvä! Ehkä joku on lukenut tekstejäni palstalla, kuka tietää :p

Minuakin valtavasti hämmentää tämä ilmeisesti feminismi- ja sosialismilähtöinen erottuvan naisyksilön parjaaminen ja kuinka väkevä voima se oikein onkaan. Se on tosi eriskummallinen ilmiö kansainvälisesti. Minäkin olen ollut silti havaitsevinani 90-luvulla syntyneissä naisissa muutoksen (tai paluun) kohti enemmän naisellista tapaa olla nainen ja olen iloinen siitä. Se näkyy ainakin täällä pk-seudulla.

Oma sukupolveni eli 80-lukulaiset ja monet sitä vanhemmat naiset ovat erilaisia, paljon huonommin kotonaan "syvän" naisellisuuden kanssa. Yleisesti ottaen heidän ajattelunsa ja yhteiskunnallinen visionsa ei saa hyväksyntääni, siinä on jotain liian karkeaa ja miehekästä.
 
"mies"
[QUOTE="Vieras";28512735]Mies, olet ehdottomasti oikeassa mutta ei niin vaan onnistu kun puhutaan esim. työelämästä. Pahimmillaan hyvännäköistä naista hyljitään muiden naisten keskuudessa, jätetään ulkopuolelle, puukotetaan selkään, ei puhuta hänelle jne. Siis vaikka olisi kiva ihminen eikä mikään nenä pystyssä kulkija ja peilin palvoja. Miehet ei ymmärrä tätä. Pelkkä ulkonäkö ja miesten kiinnostus naista kohtaan voi riittää silmittömään muisten naisten vihaan.[/QUOTE]

Luulen voivani ymmärtää sitä vähän. Ja surenkin, miten raskas taakka se on kantaa kun ei sopeudukaan vallitseviin normeihin tai muotteihin olla nainen. Minäkään kun en ole aivan tavallinen suomalaisen miehen mallin mukainen mies. Kun toiset naiset eivät kelpuuta kun on liian voimakas yksilö. Miten raskaan ironista, feminismin kyllästämässä yhteiskunnassa!

Toisaalta miestenkään hyväkäytöksisyys ei ole meillä niin arvostettu hyveenä tällä hetkellä kuin muualla eli varmasti myös naisellinen nainen altistuu enemmän seksualisoidulle kohtelulle miesten taholta kun naisen arvostus on matalalla. Ongelma on siis rakenteellinen ja siksi vaikeasti poistettavissa. Eteenpäin on kuitenkin, jos naiset miettivät näitä asioita ja jos miesten hyvä käytös naisen edessä tulee arvostettavammaksi piirteeksi. Se silti vaatii tietynlaista "vanhassa vara parempi" -katsantoa, johon populaari feminismi taipuu huonosti.
 
Peyote
[QUOTE="mies";28512666]Ettet nyt vain olisi nimim. Peyote harmaana? :) Pari viikkoa sitten kävin yllättävän samantapaista sananvaihtoa hänen kanssaan täällä.[/QUOTE]

Heimä keksin!! Sä voit kokeilla isipapalle myös kertoo minkä kokonen sulla on, ties vaikka innostuis.
 
"Vieras"
Kummallista :| En muista juuri koskaan kohdanneeni minkäänlaista antipatiaa muiden naisten taholta, vaikka pukeudun etenkin viihteelle vaihtaessani hyvin naisellisesti. Saatan vetää ylleni korean rinnanylikorsetin ja merenneitoleikatun hameen sekä korkeakorkoiset kengät ja laittautua viimeisen päälle pienintä yksityiskohtaa myöten. Miehiltä saan usein paljon huomiota, vaikka pukeutuminen olisi vaatimattomampaakin. Naiset suhtautuvat minuun lähes aina hyvin ystävällisesti. En kyllä kohdallani allekirjoita väitettä naisten vihamielisestä suhtautumisesta naisellisesti pukeutuvaan ja sievään, hoikkaan naiseen.
Ei viihteelle vaan ihan arkipukeutumisesta kyse. Siis naisellinen, muttei ylilyövä tyyli, vartalonmyötäiset vaatteet, lyhyet hameet, korot jne.
 
"Vieras"
[QUOTE="mies";28512789]No tässä jo toinen nainen, joka ymmärtää tarkoitukseni :) Hyvä! Ehkä joku on lukenut tekstejäni palstalla, kuka tietää :p

Minuakin valtavasti hämmentää tämä ilmeisesti feminismi- ja sosialismilähtöinen erottuvan naisyksilön parjaaminen ja kuinka väkevä voima se oikein onkaan. Se on tosi eriskummallinen ilmiö kansainvälisesti. Minäkin olen ollut silti havaitsevinani 90-luvulla syntyneissä naisissa muutoksen (tai paluun) kohti enemmän naisellista tapaa olla nainen ja olen iloinen siitä. Se näkyy ainakin täällä pk-seudulla.

Oma sukupolveni eli 80-lukulaiset ja monet sitä vanhemmat naiset ovat erilaisia, paljon huonommin kotonaan "syvän" naisellisuuden kanssa. Yleisesti ottaen heidän ajattelunsa ja yhteiskunnallinen visionsa ei saa hyväksyntääni, siinä on jotain liian karkeaa ja miehekästä.[/QUOTE]

Allekirjoitan tämän. Kuten edellä oli, pareilla on koko ajan joku valtataistelu, aina joku naljaus ja vääntö käynnissä....naisilla on tosi voimakkaita ja negatiivisia mielipiteitä ja karski tyyli erityisesti lasten saamisen jälkeen. Kuin teini-iän mustavalkoinen ajattelu tekisi paluun? Ei toki kaikilla mutta usein näkee. Herttaisuus, naisellisuus ja pehmeys katoaa, samoin nauru ja kyky heittäytyä. Naisellisuus koetaan jotenkin heikkoutena ehkä?

on ihanaa olla vähemmän vahva tai ehkä eri tavalla vahva nainen. Se vaatii kyllä hyvän miehenkin;)
 
"jaa"
No mä ainakin tykkään pukeutua säänmukaisesti, koska silloin sadesääkään ei vituta ollenkaan niin paljon ja oma olo on lämmin ja mukava. Muutenkin kyllä tykkään mukavista vaatteista.

Meikkiä en käytä kun en tykkää siitä ite eikä mieskään näytä saavan siitä mitään kiksejä. Muita ei oo tarvetta miellyttää. Säästyypähän aikaa, vaivaa, rahaa ja iho kemikaaleilta.

Hiukset sentään pesen ja dödöä käytän. :D
 
Venakko
Miksi suomalaiset miehet eivät elätä naisiaan? Miksi suomalaiset miehet eivät tienaa niin paljoa että naiset voisivat viettää päivänsä kauneushoitoloissa ja kylpylöissä, ja ostella uusia vaatteita? Miksi suomalaiset naiset ovat niin tyhmiä että tuhlaavat miehensä rahat ennemmin kotiin ja ruokaan, toisin kuin venäläiset kanssasisaret jotka ennemmin asuvat vaikka autossa, kunhan päällä on merkkivaatteet? Miksi suomalaiset naiset ylipäänsä tekevät mitään elättääkseen perheensä, mikseivät he ole kuin venäläiset naiset jotka ovat tottuneet saamaan kaiken valmiina eteensä?
 
"vieras"
[QUOTE="mies";28512568]Öhh... En ole katkeroitunut. Mutta jos oma ulkonäkö ei ole naiselle tärkeä asia, en voi hänestä heteromiehenä kiinnostua. Mitä enemmän nainen muistuttaa miestä, oli kyseessä aivan mikä tahansa miehiin yhdistettävä piirre (vaatetus, olemus, käytös, kielenkäyttö, ajattelu...), sen vähemmän hänestä kiinnostun.[/QUOTE]

Mikäli sinulla on jo vaimo/avovaimo/tyttöystävä, niin minkä ihmeen takia sinun pitää sitten toisista naisista kiinnostua? Vai onko naisesi perinteinen suomalainen homssu, jonka kanssa olet vain naisen kodinhoitopalveluiden takia?
 
"jaa"
[QUOTE="mies";28512456]No joo, tuo voi olla totta.

Mutta en nyt näe, miksi naisten pitäisi olla laittautumatta Suomessa siksi kun mieskään ei niin laita. Eikös naisten pitäisi olla miehistä vapaita...? :) Ja ainahan voi löytyä myös se laittava suomalainen mies. Esim. minä olen miehenä ostanut lähes 4000 eurolla vaatteita alle kahden vuoden aikana.

Toinen kyseenalainen muuvi on tuo "yhteiskunta-asemani on korkea, siispä olen jätkämäinen". Vitut yhteiskunta-asemasta, jos toisessa vaakakupissa on kauneus ja sydämellisyys.[/QUOTE]

Itse kiertäisin kaukaa miehen (ja naisen), joka käyttää 4000 € vaatteisiinsa alle kahdessa vuodessa. Ulkonäöstään voi huolehtia huomattavasti halvemmallakin ja tuolla rahalla taas saisi monta vaatteita paljon tärkeämpää asiaa.
 
"vieras"
Minä teen töitä virolaisten ja venäläisten naisten kanssa joka päivä eikä yksikään heistä vastaa kuvaa tyypillisestä venäläisestä/virolaisesta naisesta. Ihan samalla tavalla ovat rillit päässä, vähällä meikillä farkoissa kuin suomalaisetkin. ehkä suomi on pilannut ne naiset ;)

Mulla on itselläni pitkä tukka josta hyvin usein saan naisilta kuulla että se pitäisi leikata. Miehiltä tulee ihan päinvastaista.Jopa baarissa saattaa joku ventovieras nainen lähestyä vain kertoakseen että mun olisi leikattava hiukset, kerran yksi kiskaisi hiuksista ja sössötti jotain tekotukasta.
No, en leikkaa koska en halua, olen aina ollut pitkähiuksinen. Eikä mieskään kyllä tykkäisi jos yhtäkkiä leikkaisin jonkun polkkatukan tai vielä pahempaa:kananpersetukan.
 
"moni kakku päältä kaunis vaan on silkkoa sisältä". Eronneille naisille ulkonäkö on ykkösjuttu. Parisuhteessa elävät eivät viitsi aina. Onkohan tässä nyt kuitenkin kulttuuriero missä suhteessa omaa turhamaisuutta ja ulkonäkökeskeisyttä haluaa tuoda itsestään esille? Tilanteisiin pitää pukeutua,samalla uskottavuuskysymys. Uimahalliin ei tarvi mennä bikinit ja meikit päällä. Ylipukeutuminen taas, se kertoo siitä, ettei ole ihan ajan tasalla missä mennään. Tosi typerän kuvan antaa itsestä. Moni venäläinen nainen nauttii siitä kun miehet haluaa, tietynlainen valtakortti.
 
"jaa"
mua on alkanut ärsyttämään tää suomalaisten mollaus. Missä muussa maassa ihmiset koko aika mollaa oman maansa naisia esimerkiksi?
Samaa ihmettelen itse! Samoin kaikki mies-nimimerkin tyyliset ruikuttajat hämmentävät. Jos suomalaiset naiset eivät kelpaa, niin miksi ihmeessä ei mene etsimään muuta seuraa? Sitä löytääkseen ei tarvitse poistua pk-seudultakaan...
 
[QUOTE="Vieras";28513292]Ei viihteelle vaan ihan arkipukeutumisesta kyse. Siis naisellinen, muttei ylilyövä tyyli, vartalonmyötäiset vaatteet, lyhyet hameet, korot jne.[/QUOTE]
Lyhyttä hametta lukuunottamatta kuvausta vastaavia naisia löytyy Suomesta mielestäni ihan suhteellisen paljonkin. Lyhyt hame on täällä kyllä harvinaisempi näky, se on totta. En itsekään välitä pukeutua siihen.
 
Suomalainen nainen on kyllä paljon muuttunut siitä kun itse olin lapsi. Pukeutuminenkin on alkanut olla enemmän eurooppalaista. Venäläiset pukeutuvat edelleen killtonahkatakkeihin joissa karvasomisteet (tykkään itsekkin karvasomisteista), sun muihin juttuihin. Mutta se mikä on suurin ero on haju. Venäläinen nainen ui hajusteissa kun taas suomalainen nainen suihkuttaa häivähdyksen ja näin ollen kykenen olemaan suomalaisen vieressä mutta en venäläisen.
 
"joku"
Voi olla että panostavat enemmän ulkonäköönsä mutta halvoilta näyttävät suurin osa venäläisistä, ja siitä heidät tunnistaa. Mun mielestä ruotsalaiset osaavat todella hyvin pukeutua tyylikkäästi ja muutenkin panostavat itseensä selvästi enemmän kun suomalaiset.
 

Yhteistyössä