Miksi te annatte pikkutyttöjen käyttää kynsilakkaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Aloitus on niin sairaan ärsyttävää vauhkoamista, että mulla leikkaan niiiiin kiinni. Yleensä näitä juttuja vauhkoaa tyypit, joka asuu Helsingin keskustassa liikennesaasteen keskellä syöden mitälie valmismättöä, mutta se kynsilakan kuvitellaan olevan kaiken pahan alku ja juuri.

Oma tyttäreni kyllä saa laittaa kynsilakkaa halutessaan. Hiuksia saa värjätä sitten ylä-aste ikäisenä. Meikillä saa leikkiä niin halutessaan.
Tosin, minä käytän itse luomukosmetiikkaa ja kynsilakkakin on sitä mahdollisimman luomua versiota. Hiuksetkin värjään kasviväreillä...
 
vierailija
En annakaan.
Kynsilakoista imeytyy kynsien läpi myrkkyjä, jotk aiheuttavat hormonitoiminnan häiriöitä sekä esimerkiksi vaikuttaa munasolujen kehitykseen niin, että epämuodostumien ja sikiöaikaisten kehityshäiriöiden riski kasvaa monisatakertaisiksi.

Ai niin, eihän oman laapsen tulevaisuudesta tarvi välittää, kunhan on just nyt kivaa ja ihguu ja kunhan lapsi saa sitä mitä haluaa.
 
vierailija
Aloitus on niin sairaan ärsyttävää vauhkoamista, että mulla leikkaan niiiiin kiinni. Yleensä näitä juttuja vauhkoaa tyypit, joka asuu Helsingin keskustassa liikennesaasteen keskellä syöden mitälie valmismättöä, mutta se kynsilakan kuvitellaan olevan kaiken pahan alku ja juuri.

Oma tyttäreni kyllä saa laittaa kynsilakkaa halutessaan. Hiuksia saa värjätä sitten ylä-aste ikäisenä. Meikillä saa leikkiä niin halutessaan.
Tosin, minä käytän itse luomukosmetiikkaa ja kynsilakkakin on sitä mahdollisimman luomua versiota. Hiuksetkin värjään kasviväreillä...

Kaikki tyypit eivät ole niin valveutuneita kuin sinä sitten. Suurin osa tavisihmisistä ostaa juuri sitä, mitä kaupasta sattuu saamaan. KOska se on se helpoin ja nopein ja edullisin juttu.

Toivottavasti lapsesi kykenee lisääntymään myöhemmin luomusti ja toivottavasti saa myös terveitä lapsia.

Liikennesaasteelle kin voi tehdä jotakin. On olemassa tuuletusaukkoihin hyvät suodattimet, jotka eivät päästä kotiin ylimääräistä saastetta.
Päästöjä voidaan vähentää rakenteelisillä muutoksilla ja ihmisten asennemuutoksella eli julkinen liikenne kunniaan.
 
En annakaan.
Kynsilakoista imeytyy kynsien läpi myrkkyjä, jotk aiheuttavat hormonitoiminnan häiriöitä sekä esimerkiksi vaikuttaa munasolujen kehitykseen niin, että epämuodostumien ja sikiöaikaisten kehityshäiriöiden riski kasvaa monisatakertaisiksi.

Ai niin, eihän oman laapsen tulevaisuudesta tarvi välittää, kunhan on just nyt kivaa ja ihguu ja kunhan lapsi saa sitä mitä haluaa.
Tiesittekö, että 50- luvulla maalaislapsia myrkytettiiin täiden varalta säännöllisesti DDT:llä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Diklooridifenyylitrikloorietaani

Entäs pakokaasut?
http://www.taloussanomat.fi/auto-vihertyy/2011/04/07/pakokaasut-uhkaavat-koko-kehoa/20114631/286
 
Kaikki tyypit eivät ole niin valveutuneita kuin sinä sitten. Suurin osa tavisihmisistä ostaa juuri sitä, mitä kaupasta sattuu saamaan. KOska se on se helpoin ja nopein ja edullisin juttu.

Toivottavasti lapsesi kykenee lisääntymään myöhemmin luomusti ja toivottavasti saa myös terveitä lapsia.

Liikennesaasteelle kin voi tehdä jotakin. On olemassa tuuletusaukkoihin hyvät suodattimet, jotka eivät päästä kotiin ylimääräistä saastetta.
Päästöjä voidaan vähentää rakenteelisillä muutoksilla ja ihmisten asennemuutoksella eli julkinen liikenne kunniaan.
Mun mielestä tuommonen vauhkoamisasenne on haitallinen. Se ei edistä asiaa yhtään. Mulle ei tulisi mieleenkään käydä mesoamassa kenellekkään "miten ne tuhoaa lapsensa terveyden tavis- kynsilakalla", kun ei se ihan niinkään ole.
 
Pin
Aloitus on niin sairaan ärsyttävää vauhkoamista, että mulla leikkaan niiiiin kiinni. Yleensä näitä juttuja vauhkoaa tyypit, joka asuu Helsingin keskustassa liikennesaasteen keskellä syöden mitälie valmismättöä, mutta se kynsilakan kuvitellaan olevan kaiken pahan alku ja juuri.

Oma tyttäreni kyllä saa laittaa kynsilakkaa halutessaan. Hiuksia saa värjätä sitten ylä-aste ikäisenä. Meikillä saa leikkiä niin halutessaan.
Tosin, minä käytän itse luomukosmetiikkaa ja kynsilakkakin on sitä mahdollisimman luomua versiota. Hiuksetkin värjään kasviväreillä...
Eikö etenkin siinä tapauksessa kannatakin vältellä? Ihan ihme asenne ettei mitään syöpää ja hedelmättömyyttä aiheuttavaa kannata vältellä jos kuitenkin joskus vetää vaikka hampurilaista ja ajaa autoa :D Joo syyllistäminen nyt on hölmöä, moni ei edes tiedä kynsilakkojen haitoista. En minäkään tiennyt ja pari kertaa tuli joskus pojalle laitettua yhteen kynteen pienempänä. Nykyään tuo on se mitä mä en tee, niin helppo välttää eikä ole kenenkään mukavuudesta edes pois. Laittakoot sitten isompana ku tekevät itse sen valinnan. Ei tarvitse syyllistyä, tehdään mekin taatusti asioita jotka eivät ole terveyden kannalta ihanteellisia. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Eikö etenkin siinä tapauksessa kannaltakin vältellä? Ihan ihme asenne ettei mitään syöpää ja hedelmättömyyttä aiheuttavaa kannata vältellä jos kuitenkin joskus vetää vaikka hampurilaista ja ajaa autoa :D Joo syyllistäminen nyt on hölmöä, moni ei edes tiedä kynsilakkojen haitoista. En minäkään tiennyt ja pari kertaa tuli joskus pojalle laitettua yhteen kynteen pienempänä. Nykyään tuo on se mitä mä en tee, niin helppo välttää eikä ole kenenkään mukavuudesta edes pois. Laittakoot sitten isompana ku tekevät itse sen valinnan. Ei tarvitse syyllistyä, tehdään mekin taatusti asioita jotka eivät ole terveyden kannalta ihanteellisia. ;)
Kuka on sanonut, että mitään syöpää tai hedelmättömyyttä aiheuttavaa ei kannattaisi vältellä?
Minäkö?
Mikäli oletit minun sanoneen siten, voin vaan todeta, että sulta tais mennä pointti viuhahtaen ohi.
Ja siis mikä syyllisyys?

Minä olen itse aika pitkälle luomuihminen ja aika tarkka siitä, mitä laitan suuhuni, puen päälleni tai millä värjään hiukseni ja kynteni. Pidän silti nolona sitä älytöntä vauhkomista ja remuamista siitä, miten me kaikki kuollaan ja meistä tulee epämuodostuneita sekasikiöitä, jos tyttö laittaa joskus kynsilakkaa. Se ei tee mitään muuta kuin haittaa itse asialle.
 
Pin
Kuka on sanonut, että mitään syöpää tai hedelmättömyyttä aiheuttavaa ei kannattaisi vältellä?
Minäkö?
Mikäli oletit minun sanoneen siten, voin vaan todeta, että sulta tais mennä pointti viuhahtaen ohi.
Ja siis mikä syyllisyys?

Minä olen itse aika pitkälle luomuihminen ja aika tarkka siitä, mitä laitan suuhuni, puen päälleni tai millä värjään hiukseni ja kynteni. Pidän silti nolona sitä älytöntä vauhkomista ja remuamista siitä, miten me kaikki kuollaan ja meistä tulee epämuodostuneita sekasikiöitä, jos tyttö laittaa joskus kynsilakkaa. Se ei tee mitään muuta kuin haittaa itse asialle.
Olen hyyyyyyvin pahoillani jos ymmärsin sinut jotenkin väärin, huh! :ROFLMAO:
 
vierailija
En annakaan.
Kynsilakoista imeytyy kynsien läpi myrkkyjä, jotk aiheuttavat hormonitoiminnan häiriöitä sekä esimerkiksi vaikuttaa munasolujen kehitykseen niin, että epämuodostumien ja sikiöaikaisten kehityshäiriöiden riski kasvaa monisatakertaisiksi.

Ai niin, eihän oman laapsen tulevaisuudesta tarvi välittää, kunhan on just nyt kivaa ja ihguu ja kunhan lapsi saa sitä mitä haluaa.
Lähde tuolle riskille monisatakertaiseksi ?!?
 
vierailija
Aika hassua, että juuri AivanSama kirjoittaa:

"Mun mielestä tuommonen vauhkoamisasenne on haitallinen. Se ei edistä asiaa yhtään."

"Riittää, että opettelet lukemaan ja sisäistämään lukemasi, niin keskustelutkin kulkee jouhevammin, kun ei tarvi vääntää sulle rautalangasta kaikkea."

Melko usein sinä toimit itse juuri noin ainakin tällä palstalla.
 
vierailija
Aika hassua, että juuri AivanSama kirjoittaa:

"Mun mielestä tuommonen vauhkoamisasenne on haitallinen. Se ei edistä asiaa yhtään."

"Riittää, että opettelet lukemaan ja sisäistämään lukemasi, niin keskustelutkin kulkee jouhevammin, kun ei tarvi vääntää sulle rautalangasta kaikkea."

Melko usein sinä toimit itse juuri noin ainakin tällä palstalla.
Perustele?
 
Pin
Ei tarvi olla pahoillaan. Riittää, että opettelet lukemaan ja sisäistämään lukemasi, niin keskustelutkin kulkee jouhevammin, kun ei tarvi vääntää sulle rautalangasta kaikkea.
Kaikkea? Hei rauhotu vähän :D ehkä vähemmän aggressiivisella tyylillä sun tekstistä olis helpompi lukea asiaa jos siellä sitä oli. :cool: Tätähän sä _mulle_ olet yrittänyt opettaa ja nyt sitten... Juu ei mulla muuta, en jaksa tätä. En tajunnut kenelle kirjoitan, olisin ehdottomasti jättänyt väliin jos olisin huomannut. Aina menee tällaiseksi henk koht vinkuiluksi, rasittavaa...
 
Kaikkea? Hei rauhotu vähän :D ehkä vähemmän aggressiivisella tyylillä sun tekstistä olis helpompi lukea asiaa jos siellä sitä oli. :cool: Tätähän sä _mulle_ olet yrittänyt opettaa ja nyt sitten... Juu ei mulla muuta, en jaksa tätä. En tajunnut kenelle kirjoitan, olisin ehdottomasti jättänyt väliin jos olisin huomannut. Aina menee tällaiseksi henk koht vinkuiluksi, rasittavaa...
Eiköhän tuo aggressiivisuus ole ihan sun omassa päässäsi, ei minun tekstissäni. Mielestäni sanoin selkeästi ja asiallisesti ajatukseni.
 
vierailija
Itse en antaisi oman tyttären lakata kynsiään alle 10v. Sen jälkeen ku aletaan lähestymään murkku-ikää niin se on omasta mielestäni ok. Hiuksia en antaisi värjätä kun suosituksen mukaisesti 16v. Jokainen päättää omat rajat oman lapsensa kanssa ja jos joku ei anna käyttää kynsilakkaa ollenkaan niin ok. Itse oon vähän reilu 10 vuotiaana saanut käyttää, mutta into loppui aika nopeasti kunnes teininä taas alkoi kiinnostaa ja nykyisinkin lakkaan kynsiäni useinkin. Ja omat lapseni ovat terveitä vaikka olenkin kynsiä lakannut. Aina löytyy jotain mistä voi tulla kaikenlaisia haittavaikuksia. kuplamuoviin sais kääriytyä ja pysyä kotona ja siltikin voi tukehtua muovin sisään, että vaarat ne on joka puolella... Ei sitä pysty suojelemaan itseään eikä lapsiaan aivan kaikelta, vaikka kuinka haluaisi. Ja loppujen lopuksi kun ajattelee kynsien lakkausta ja jos se kielletään kokonaan omilta lapsilta, niin mitäs sitten kun he ovat sen ikäisiä että päättävät itse tuollaisista asioista? Kylläpä he luultavasti lakkaavat kynsiä jos haluaavat vaikka äiti sanois vieressä mitä kynsilakan vaaroista... ajattelen itse kuitenkin asian niin, että tässä maailmassa on isompiakin vaaroja kuin kynsilakka. Mutta kukin päättäkööt omalla kohdallaan aivan itse asiasta. (y)
 
vierailija
mutta siis aloituksessa olikin pikkutyttöjen kynsilakoista, siis niistä lapsista, joiden vanhemmat lakkaavat! lastensa kynnet usein samalla kun omansakin.

Tässä maailmassa on edelleenkin lapsilla omat juttunsa ja aikuisilla omansa. Nuoruuteen tai murrosikään kuuluu sitten se ns. aikuisen elämän opettelu kautta harjoittelu muttei nämä asiat ihan pikkuisille kuulu ja juurikin tuo kynsilakka on sellainen, joka nyt ei vaan kuulu esi. päiväkoti-ikäisille eikä edes ensimmäisille luokille.
tärkeämpää olikin panostaa siihen omn kehon hyväksymiseen sellaisena kuin se on, eikä näyttää mallia, kuinka muokata sitä eri keinoin.
 

Yhteistyössä