miksi tehdä lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
oujee
puutunpa tuohon alkupään kommenttiin että lapsia pitäisi tehdä vain sellaisten miesten kanssa jotka niitä haluavat yhtä paljon kuin nainen. Olishan se ihanteellinen tilanne, asia vaan on niin että sukupuuttoon kuoltais sillä menolla :/ Miehet kun tupaa havahtumaan haluamaan lapsia vasta (siis omasta aloiteestaan) vasta myöhemmällä iällä, niillä kun ei biologinen kello tikitä!
 
oujee
Edelliseen vielä jatkaen että avioeroprosentit huomioon ottaen (avoeroista nyt puhumattakaan)..kröhöm jokainen tarkastelkoon omaa suhdettaan. Ja muistaa sitten että jos lapsia tulee niin yhdessä ollaan onnessa tai turpaanotossa ;)
Koko aihe on mielestäni harvinaisen typerä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 22:06 oujee kirjoitti:
puutunpa tuohon alkupään kommenttiin että lapsia pitäisi tehdä vain sellaisten miesten kanssa jotka niitä haluavat yhtä paljon kuin nainen. Olishan se ihanteellinen tilanne, asia vaan on niin että sukupuuttoon kuoltais sillä menolla :/ Miehet kun tupaa havahtumaan haluamaan lapsia vasta (siis omasta aloiteestaan) vasta myöhemmällä iällä, niillä kun ei biologinen kello tikitä!
TOSI ON ja erityisesti tuö viimeinen lauseesi. ja ihan tutkimusten mukaan (suomalaisten) esim. korkeakoulutetuista miehistä 20 % oli sitä mieltä, että 40+v. on hyvä tulla isäksi ENSIMMÄISTÄ kertaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 22:14 oujee kirjoitti:
Edelliseen vielä jatkaen että avioeroprosentit huomioon ottaen (avoeroista nyt puhumattakaan)..kröhöm jokainen tarkastelkoon omaa suhdettaan. Ja muistaa sitten että jos lapsia tulee niin yhdessä ollaan onnessa tai turpaanotossa ;)
Koko aihe on mielestäni harvinaisen typerä.
:attn: :D
 
ei ymmärrä
ei tuo alkuperäinen kysymys liity millään lailla avioeroprosenttiin...kysehän oli niistä jotka tekevät lapsen miehen kanssa joka ei tule vastuutaan kantamaan.vai oletko todella sitä mieltä että avioeron jälkeen kaikki isät/äidit hylkäävät lapsensa?useinhan etävänhemman ja lapsen suhde voi jopa parantua eron jälkeen kun ei tarvi puolison kanssa riidellä!kysehän oli nimenomaan siitä että tehdään lapsia sellasten ihmisten kanssa joista merkit on luettavissa(alkoholistit,huumehörhöt,väkivaltaiset,rikolliset jne jne....) ja sitten jälkeenpäin surkutellaan että voivoi ku on rankkaa ja miksei isä maksa kunnon elareita/tapaa lapsiaan yms.että mikä ihme tekee naisista niin äärettömän typeriä että haluavat moisten ukkojen kanssa lisääntyä???tai vielä typerämpiä kun alkavat jälkikäteen levitellä käsiään ja kuuluttaa suureen ääneen että paska mies ku ei maksujaan hoida yms.eikö se nyt ole selvää jo etukäteen ettää niin käy :headwall: :headwall:
 
Ei se vain aina ole niin selvää!!! Minunkin tapauksessa merkit olivat kyllä ilmassa, mutta silti uskoin, luotin, toivoin ja rakastin... Mutta mitä minä sillä äijällä tekisin?! Parempi kun pysyy kaukana.
Minä en tule valittelemaan "kohtaloani" enkä tarvitse biologiselta isältä Mitään!!! Minimi elatustuki riittää vallan mainiosti lapsilisän lisäksi.
Äitiyspäiväraha tulee olemaan ihan kohtuu hyvä näin töissä olleelle, vaikka lähihoitajien palkka ei mikään muhkea olekkaan.
"Tienaan" kuitenkin paremmin kuin äitini ja isäni yhteensä aikoinaan!!! On nämä Suomen sosiaalietuudet sen verran hyvää luokkaa!
Vauvaa odottaa innolla koko minun lähisuku, varsinkin äitini, josta nyt siis vihdoin tulossa mummi!! Aivan on sekoomis pisteessä... :heart: :)
Ainahan niitä narisioita joukkoon mahtuu ihan yh:sta "normaali" perheisiin!!! Niitä pelkillä tuilla vuosikausia eläviä on paljon ja hehän niitä suurimpia narisioita ovat, vaikkei tarvitse tehdä leipänsä eteen mitään.. Tehdään vaikka sitten lisää lapsia, jotta voidaan siirtää töihin menoa..
Hyvin paljon riippuu siittä miten elää ja asiansa hoitaa. Miten osaa säästää ja rahojansa käyttää!!!
 
ei ymmärrä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 13:28 joppana kirjoitti:
Ei se vain aina ole niin selvää!!! Minunkin tapauksessa merkit olivat kyllä ilmassa, mutta silti uskoin, luotin, toivoin ja rakastin... Mutta mitä minä sillä äijällä tekisin?! Parempi kun pysyy kaukana.
Minä en tule valittelemaan "kohtaloani" enkä tarvitse biologiselta isältä Mitään!!! Minimi elatustuki riittää vallan mainiosti lapsilisän lisäksi.
oikeastikin onnittelen sinua!olet harvinaisuus =) enhän sanonutkaan että kaikki yh:t ovat samanlaisia.enkä jaksa kymmenettä kertaa toistaa alkuperäistä tekstiäni,joten tämä kysymys ei koskenut kaltaisiasi jotka todella kantavat/pystyvät kantamaan vastuunsa lapsesta vaan niitä märisijöistä jotka eivät hyväksy omia virheitään.sinä et selvästikään kuulu heihi ja onnottelen sinua siitä :flower: paljon hyvää sinulle ja lapsellesi!
 
Kiitos Sinulle: ei ymmärrä

Meitä on tosiaan niin moneen junaan. Yleensä ne narisiat valittavat aivan joka asiasta. Valittavat aina oli sitten elämäntilanne mikä hyvänsä. Aina löytyy "aihetta" ja jollei löydy sitä etsitään ja keksitään...
Kantsis kuitenkin miettiä miten hyvin tämä yhteiskunta paapoo sohvaperunoitakin..
On asumistuet, töyttömyyspäivärahat, lapslisät. elarit, äitiyspäivärahat, kotihoidontuet, sossun rahat ym, ym...
Joka maassa ei ole näin hyvin asiat!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2006 klo 01:25 Sabrina-80 kirjoitti:
Jaa-a enpä tiedä voiko nyt ihan sanoa noinkaan kuin ap, siitä saa vähän sen käsityksen, että kaikki täällä valittaisi ilman syytä ja saisivat itseään katsoa peiliin kun ovat huonon miehen kanssa menneet sänkyyn asti. No ensinnäkin tuskinpa suurin osa näistä isistä nyt ihan juoppo-narkkareita on, joskus vaan käy niin, että isä ei sitten lapsen synnyttyä olekkaan niin innostunut kuin oli hankintavaiheessa...

Ja tuskinpa kukaan haluaa yksinhuoltajaksi tarkoituksella, (paitsi siis tietenkin jos alunalkaenkin hankkii lapsen ilman miestä tarkoituksella ja vapaasta tahdostaan) Kyllä jokainen varmasti ottaisi mieleellään sen hyvän parisuhteen, missä lapset kasvatetaan yhdessä.

Omalla kohdallani suhde päättyi vuosi lapsen syntymän jälkeen. Hirveää vauvakuumetta potenut ex-mies petti heti raskauden kahden ensimmäisen viikon jälkeen eikä se siitä sitten muuttunut, yhdessä yritettiin kyllä yli vuosi lapsen syntymän jälkeen ihan lapsenkin vuoksi. Ja minä en pidä tätä ex-miestäni sinällään pahan ihmisenä tai renttuna. Katkeruutta on ollut toki ja paljon.Hänellä vaan petti harkintakyky täysin. Sanoi itsekin, että vaikka hän sitä lasta niin kauan halusi ja maanitteli, suostutteli ja uhkailikin (ei väkivallalla vaan sanoilla, olen huono nainen kun en halua lapsia, etkö rakastakkaan minua jne...) niin ei se sitten yhtäkkiä tuntunutkaan miltään.

Kaikkea voi sattua, mies tietää kyllä mitä teki, siis tosi pahasti, mutta kyllä se sitten yhdessä vaiheessa näkyikin, että kyllä hän sen ymmärsi. Voin vaan kuvitella, ettei sekään kovin häävi tunne ollut.

No kuitenkin, pointti se, että suurin osa yh-äideistä olisi varmasti halunnut liittonsa pysyvän kasassa ja ONNELLISENA. Lastenkaan takia ei huonoa onnettomaksi tekevää elämää voi loputtomiin sietää ilman, että paha olo tarttuu lapsiin. Ei sekään hyvä ole.

Lopuksi vielä, että kaikkien osapuolten joustavuus ja yhteistyö lapsen parhaaksi mahdollistaa kyllä mielestäni hyvän ja tasapainoisen kasvualustan ilman mitään suurempia eron haittavaikutuksia. Ja vaikkei toinen olisikaan kovin yhteistyökykyinen, niin olen ainakin itse koittanut sitten taipua vaikka takaperin, ettei se pääse vaikuttamaan lapseen asti.

Kaikkea hyvää kaikille lapsiaan rakastaville äideille ja isille siviilisäätyyn katsomatta! :flower:

Niin sitä se rakkaus lapsiin on.Vaikka kaikki ei omalla kohdalla menekään täydellisen hienosti,yrittää estää vaikutukset lapsiin.Nuoruudenrakkautemme ei sitten toiminutkaan.Lapset oli tullu sen enempää suunnittelematta.
Tunnelma alkoi olla sen verran ahdistunut,että päätimme erota.Eihän se herkkua ollut.Mutta yhteistyöllä ja joustavuudella (myös meillä minä olen taipunut joskus enempi) kaikki on sujunut suht hyvin.
Pojat ovat nyt murkkuja,koulut,harrastukset yms.kunnossa.
Uusiin kuvioihin ei meistä vanhemmista kumpikaan pitänyt kiirettä(ei ehkä sopivaa osunut kohdalle).Ja olihan se tietyllä tavalla yksinkertaisempaa.Esim.tapaamistilanteissa keskustelimme ja jopa yhdessä vietimme joskus aikaa(lapset toivoivat sitä).
Nyt on kummallakin uusi perhe,pojat valitsevat yhdessä isänsä kanssa,milloin ovat siellä.Eikä mun tarvitse enää edes sopia ja soitella.Kyllä kannatti jaksaa tsempatakin,että lapsilla on erittäin hyvät välit nyt isäänsä.
 
yh81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 16:21 ei ymmärrä kirjoitti:
olen tätäkin palstaa seurannut enkä kertakaikkiaan ymmärrä miksi ihmiset täällä jatkuvasti valittavat että saavat liian vähän elatustukea,isä ei tapaa lapsiaan yms yms.minkä ihmeen takia niitä lapsia pitää sellasten miesten kanssa vääntää jotka tulevaisuudessa eivät halua lapsista vastuuta kantaa???kyllä mun mielestä on omassakin päässä vikaa jos tekee lapsen äijän kanssa jonka kanssa ongelmia tulee...yh:t sinänsä eivät todellakaan ärsytä,vain nämä henkilöt jotka eivät ole koskaan tyytyväisiä.pitäisivät housut jalassa ;) kaikenmaailman juoppojen ja rikollisten kanssa on pakko pyöriä,lapsi tulee ja sitten pari vuoden päästä ollaan täällä kirjoittamassa kuinka rahat ei riitä eikä isä tapaa lapsiaan.järki käteen ihmiset :headwall: :headwall: :headwall:

SINUA MINÄ EN YMMÄRRÄ!!! Tuo oli tosi törkeää yleistämistä. Elä rupee arvostelemaan ihmisiä joita et tunne ja puhumaan "paskaa" asioista joista et tiedä yhtään mitään!!!
Sinä ilmeisesti näet tulevaisuuteen, kun et ikinä olisi/tekisi lapsia miehen kanssa joka ei lapsista myöhemmin välitä. Me muut, joilla ei ole kykyä nähdä tulevaisuutta, emme tiedä mitä se tuo tullessaan. Kaikki isät jotka hylkäävät lapsensa eivät ole "juoppoja" tai "rikollisia", harva kai sellaisten kanssa on. Myös jotkut ihan "tavalliset" miehet hylkäävät lapsensa. Pari voi elää onnellisena yhdessä ja jopa mennä naimisiin ja yhdessä suunnitella ja haluta lapsia, mutta silti eron sattuessa mies ei välttämättä huolehdi lapsistaan. Ei maksa elatustukea tai tapaa lapsia välttämättä ollenkaan. Ja tämä ei todellakaan ole äidin syy.
Otahan SINÄ järkikäteen ja mieti sanojasi. Olen todella onnellinen puolestasi jos olet löytänyt (kuten varmasti oletkin, tulevaisuuteen kun näet) miehen jonka kanssa ei ole, eikä tule ongelmia!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 10:53 mariia- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 10:49 ei ymmärrä kirjoitti:
ai niin,ei minunkaan isäni maksanut elatusmaksuja(meni sähköt poikki kotoa ku ei saatu laskuja maksettua yms yms.) mutta niin äitinikin totesi että itseppä huonon miehen otin....meitä lapsia isä kyllä halusi tavata,ei sinänsä täysin psska mies,mutta ei ikinä oltu kyllä etusijalla hänen elämässään(mies joka panee muita naisia lasten ollessa kotona) ei pidä perhettään etusijalla...sitä saa mitä tilaa
nyt ymmärrän kommenttisi. Asenteesi johtuu oman elämäsi vanhoista kaunoista. :hug:
Olen samaa mieltä. Olet katkera omille vanhemmilesi, vaikka et sitä myöntäisikään. Katkera isällesi koska hän ei ole teistä välittänyt ja äidillesi, koska jostain ihmeen syystä syytät häntä huonosta isästä. Epäilen kuitenkin ettei äitisi tiennyt millainen isäsi on, hänet naidessaan.
 
ei ymmärrä
kannatais lukea koko ketju ennenku hyppii silmille...nimimerkille yh81,kerroin olleni myös itsekin yh aiemmin ja myös sen että tiesin kyllä ettei siitä mitään varmaan tule,siksi en valittanutkaan mainitsemistani tapaamisista,elareista yms. jälkikäteen! ja sinulle joka puhuit vanhempieni erosta,kerroin myös sen että äitini itse on moneen otteeseen todennut,että itseppä otti huonon miehen ja myös tiesi ettei tuu onnistuun...eli LUKEKAA KOKO KETJU tai pitäkää joku tolkku kirjoituksissanne!en suinkaan myöskään yleistänyt mitään :headwall: :headwall:
 
Ei mitään järkeä
:attn: olen lukenut koko ketjun!! Tässä koko keskustelussa ei ole mitään järkeä. Jos joku haluaa purkaa tunteitaan, sanottakon sitä nyt sitten valittamiseksi, niin antakaa hänen tehdä se!!!! Sitä EI ole pakko lukea jos ei halua!! Lue/osallistu vain keskusteiluihin jotka ovat mielestäsi mielenkiintoisia. Jos jonkun olo helpottuu asioista puhumalla/valittamalla, niin eiköhän se voida suoda hänelle. Sen ei pitäisi häiritä ketään! Pitäkää vaan ne sivut kiinni mitkä ärsyttää, älkääkä menkö haukkumaan tai vähättelemään toisen pahaa oloa!
:$
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 16:21 ei ymmärrä kirjoitti:
olen tätäkin palstaa seurannut enkä kertakaikkiaan ymmärrä miksi ihmiset täällä jatkuvasti valittavat että saavat liian vähän elatustukea,isä ei tapaa lapsiaan yms yms.minkä ihmeen takia niitä lapsia pitää sellasten miesten kanssa vääntää jotka tulevaisuudessa eivät halua lapsista vastuuta kantaa???kyllä mun mielestä on omassakin päässä vikaa jos tekee lapsen äijän kanssa jonka kanssa ongelmia tulee...yh:t sinänsä eivät todellakaan ärsytä,vain nämä henkilöt jotka eivät ole koskaan tyytyväisiä.pitäisivät housut jalassa ;) kaikenmaailman juoppojen ja rikollisten kanssa on pakko pyöriä,lapsi tulee ja sitten pari vuoden päästä ollaan täällä kirjoittamassa kuinka rahat ei riitä eikä isä tapaa lapsiaan.järki käteen ihmiset :headwall: :headwall: :headwall:
Mielenkiinnosta haluaisin tietää, että miksi suurinosa ihmisistä ajattelee, että yh tarkoittaa nimenomaan yksinhuoltajaÄITIÄ? Yh on lyhenne yksnhuoltajasta. Suomesta löytyy paljon myös isiä jotka ovat yksinhuoltajia :)
Tässäkin kirjoituksessa puhutaan yh:sta yhtenä massana ja koko massa on kirjoittajalle naisia.
 
ei ymmärrä
ei,kun tässä puhutaan niistä yksinhuoltajista,jotka valittaa...EI KAIKISTA.jostain syystä en oo ikinä kuullut yh-isän valittavan asiasta.uskoisin,että niitä miehiä,jotka tekevät lapsen naisen kanssa joka ei tuu vastuutaan kantaan ja sit jäävät vinkuviksi yksinhuoltajiksi,on hiukan vähemmän ku samanmoisia naisia....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 15:32 ei ymmärrä kirjoitti:
ei,kun tässä puhutaan niistä yksinhuoltajista,jotka valittaa...EI KAIKISTA.jostain syystä en oo ikinä kuullut yh-isän valittavan asiasta.uskoisin,että niitä miehiä,jotka tekevät lapsen naisen kanssa joka ei tuu vastuutaan kantaan ja sit jäävät vinkuviksi yksinhuoltajiksi,on hiukan vähemmän ku samanmoisia naisia....
Ehkä niitä on vähemmän, mutta se ettet sä ole ikinä kuullut ei tarkoita tokikaan sitä, etteikö niitä olisi ollenkaan. Yleensä ottaen yh-isät ovat vähemmistöä. Ehkä siksi juuri säkään, et ole kuullut heidän vinkuvan. Mä olen kuullut monenkin. Mutta liikun ehkä erilaisilla foorumeilla kuin sä.
Huvittaa vaan, että yleensä yh:n alle lasketaan vaan yh-äidit, jotka ei muuta tee kuin valita. Yleensä aina jostain. Rankkaa yleistämistä. Niinkuin yleensä monta kertaa, kun puhutaan jostain ryhmästä. Yksi-kymmenen kun tekee niin kaikki jo on samanlaisia. :)
 
ei ymmärrä
no ei herran jumala! kuinka monta kertaa mun täytyy toistaa aiempia kirjoituksiani? kirjoitin jo heti ensimmäiseen viestiin että en yleistä!!!tunnen kyllä monia yksinhuoltajia,eivätkä kaikki ole samanlaisia märisijöitä, puhuin niistä jotka ovat. helpottaisi vaan kummasti varmaan sekä yhVANHEMMAN että lapsen elämää nyt ja tulevaisuudessa jos lopettaisivat sen katkeran valituksen ja keskittyisivät tarjoamaan sille lapselle parasta mahd hoitoa ja elämää yleensäkin,mitä omilla eväillään pystyy tarjoamaan. katkeruus on hyvän elämän hauta!
 
Just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 16:21 ei ymmärrä kirjoitti:
olen tätäkin palstaa seurannut enkä kertakaikkiaan ymmärrä miksi ihmiset täällä jatkuvasti valittavat että saavat liian vähän elatustukea,isä ei tapaa lapsiaan yms yms.minkä ihmeen takia niitä lapsia pitää sellasten miesten kanssa vääntää jotka tulevaisuudessa eivät halua lapsista vastuuta kantaa???kyllä mun mielestä on omassakin päässä vikaa jos tekee lapsen äijän kanssa jonka kanssa ongelmia tulee...yh:t sinänsä eivät todellakaan ärsytä,vain nämä henkilöt jotka eivät ole koskaan tyytyväisiä.pitäisivät housut jalassa ;) kaikenmaailman juoppojen ja rikollisten kanssa on pakko pyöriä,lapsi tulee ja sitten pari vuoden päästä ollaan täällä kirjoittamassa kuinka rahat ei riitä eikä isä tapaa lapsiaan.järki käteen ihmiset :headwall: :headwall: :headwall:

Ja lässyn lässyn!!!
Nyt on luettu jokaikinen viestisi ja yhtään sen enempää toisenlaiseen lopputulokseen ei ole päästy-aloituksesi oli pelkkää provoa!
"Miehet jotka tulevaisuudessa eivät halua lapsista vastuuta kantaa." Mistä sinä tiedät mikä miehesi viiden vuoden päästä on, jos vaikka tulee huomenna alkoholistiksi tai narkkariksi???
"Eivät tulevaisuudessa halua vastuuta kantaa", mistä kukaan voi tietää kenenkään tulevaisuudesta tietää saati siitä millä tavalla kukakin eron kokee!?!?!?
"Äijän kanssa jonka kanssa ongelmia tulee.." Niinpä niin...helvetin helppoa tietää kenenkä kanssa niitä ongelmia tulee, kenen ei..
Jokainen mies joka lapsen lastenvalvojan luona tunnustaa ja sopii yhteishuoltajuudesta, on velvollinen vastuunsa kantamaan.
Jos tämä ei toteudu ja joku yksinhuoltaja siitä asiasta täällä haluaa avautua niin mitä sitten? Mitä se sinua liikuttaa? Mitä pitää tehdä tälläisiä pahan mielen avauksia? Pysy muilla palstoilla jos ottaa liian koville!!!!
 
Just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 06:46 ei ymmärrä kirjoitti:
helpottaisi vaan kummasti varmaan sekä yhVANHEMMAN että lapsen elämää nyt ja tulevaisuudessa jos lopettaisivat sen katkeran valituksen
Sitäpaitsi naisena sitä monesti asia kuin asia paranee ihan vaan sillä että saa vain VALITTAA, välttämättä ei tarvitse konkreettisesti edes mitään tapahtua kunhan saa VALITTAA ja tietää että edes joku kuuntelee/palstalla kun ollaan-lukee!
Sinä et varmasti tiedä mikä kenenkin elämää helpottaa.
 
Keittiönoita
Peesaan ap:tä ihan kybällä. Vain täysin vähäjärkinen nainen - kuten minä - perustaa perheen miehen kanssa, joka ei p askaakaan välitä perheensä tulevaisuudesta vaan menee mokoma porsas ja potkaisee tyhjää ennenkuin laps on edes syntynyt. Itteäni saan kyllä syyttää, että moisen hunsvotin valitsin :headwall: :headwall: Sen verran pitäisi munkin mielestä naisihmisellä olla älliä päässä, ettei valitse kumppanikseen miestä, joka kuolee ennen aikojaan :/
 
ei ymmärrä
oon tässä hihitellyt mielessäni,että on se vaan kumma juttu että eukot käy silmille heti ku kalikka kalahtaa omaan nilkkaan :kieh: asiastani olen varma,tiesin sen kyllä jo etukäteen että peiliin ei täällä kukaan voi peiliin katsoa,taitaa hirvittää mitä sieltä näkee :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 18:32 ei ymmärrä kirjoitti:
oon tässä hihitellyt mielessäni,että on se vaan kumma juttu että eukot käy silmille heti ku kalikka kalahtaa omaan nilkkaan :kieh: asiastani olen varma,tiesin sen kyllä jo etukäteen että peiliin ei täällä kukaan voi peiliin katsoa,taitaa hirvittää mitä sieltä näkee :LOL:
Oletko ihan terve? "eukot käy silmille"???
Nyt sua naurattaa mutta jos kaikki olisi ollut samaa mieltä kanssasi, itkuko olisi päässyt kun et päässytkään pätemään?
Kyllä se elämä joskus opettaa sinuakin ja katsotaan kuka sitten nauraa :LOL:
 

Yhteistyössä