Miksi usein saa heti ruoan jälkeen juosta vessaan, kun maha on sekaisin?

  • Viestiketjun aloittaja ihme maha
  • Ensimmäinen viesti
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Mulla on aina kans välillä töllasta. maha murisee tosi kovaa,iho menee kananlihalle,pyörryttää ja paska lentää. Ihan hirveetä,tuntuu oikeesti että taju lähtee kun sattuu ja on kylmä samaan aikaan :(
Ei helkkari, mullakin on tällasta joskus. Just tuo, et iho menee kananlihalle, vähän aikaa on kylmännihkeä olo ja tosi oksennustautinen olo, mut menee tosi äkkiä ohi kun käy öh.. ulostamassa :D
Tuttu tunne, juuri toi kylmännihkeys ja kananliha. Yleensä yksi vessassakäynti auttaa, joskus täytyy käydä kaksi kertaa.
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Mitäs ruokaa söit? Oliko ruuassa jossain mustapippuria?
Pippurisekoitusta oli.

Oliko siinä mustapippuria? Se voi olla syypää...
No tuossa ei lukenut mitä se sisältää, mutta epäilen että siinä olisi mustapippuriakin. Mustapippuria käytän muutenkin aika usein ruoassa.
Se voi olla se pippuri
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Mulla on aina kans välillä töllasta. maha murisee tosi kovaa,iho menee kananlihalle,pyörryttää ja paska lentää. Ihan hirveetä,tuntuu oikeesti että taju lähtee kun sattuu ja on kylmä samaan aikaan :(
Ei helkkari, mullakin on tällasta joskus. Just tuo, et iho menee kananlihalle, vähän aikaa on kylmännihkeä olo ja tosi oksennustautinen olo, mut menee tosi äkkiä ohi kun käy öh.. ulostamassa :D
Tuttu tunne, juuri toi kylmännihkeys ja kananliha. Yleensä yksi vessassakäynti auttaa, joskus täytyy käydä kaksi kertaa.
Mistäs tämä mahtaa johtua? Onko mulla nyt jokin sairaus tms? AIka harvoin kyllä tulee mulle toi, ehkä kerran kahteen kuukauteen tms.. Riippumatta mitä syön.
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Mulla on aina kans välillä töllasta. maha murisee tosi kovaa,iho menee kananlihalle,pyörryttää ja paska lentää. Ihan hirveetä,tuntuu oikeesti että taju lähtee kun sattuu ja on kylmä samaan aikaan :(
Ei helkkari, mullakin on tällasta joskus. Just tuo, et iho menee kananlihalle, vähän aikaa on kylmännihkeä olo ja tosi oksennustautinen olo, mut menee tosi äkkiä ohi kun käy öh.. ulostamassa :D
Tuttu tunne, juuri toi kylmännihkeys ja kananliha. Yleensä yksi vessassakäynti auttaa, joskus täytyy käydä kaksi kertaa.
Mistäs tämä mahtaa johtua? Onko mulla nyt jokin sairaus tms? AIka harvoin kyllä tulee mulle toi, ehkä kerran kahteen kuukauteen tms.. Riippumatta mitä syön.
Voi olla ihan mikä tahansa ainesosa mistä elimistö ei vaan tykkää.
Toiminnallinen vaiva tuo vaan on, ainakin mulla. Ärsyttävä ja ikävä toki mutta ei vakava.
 
W
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Mulla on aina kans välillä töllasta. maha murisee tosi kovaa,iho menee kananlihalle,pyörryttää ja paska lentää. Ihan hirveetä,tuntuu oikeesti että taju lähtee kun sattuu ja on kylmä samaan aikaan :(
Ei helkkari, mullakin on tällasta joskus. Just tuo, et iho menee kananlihalle, vähän aikaa on kylmännihkeä olo ja tosi oksennustautinen olo, mut menee tosi äkkiä ohi kun käy öh.. ulostamassa :D
Tuttu tunne, juuri toi kylmännihkeys ja kananliha. Yleensä yksi vessassakäynti auttaa, joskus täytyy käydä kaksi kertaa.
Mistäs tämä mahtaa johtua? Onko mulla nyt jokin sairaus tms? AIka harvoin kyllä tulee mulle toi, ehkä kerran kahteen kuukauteen tms.. Riippumatta mitä syön.
Tämäkin oire löytyy multa (kuten myös ap:n oireet) ja mulla siis syynä on ärtyneen suolen oireyhtymä.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja W:
Ärtyneen suolen oireyhtymä. Mulla oireilee juuri samanlaisena, välillä on pahana välillä vointi on ihan hyvä. Googlaahan lisää aiheesta.
Juuh, kyllä mie oon joskus googlannutkin, mutta ei vaikuta siltä. Ei ole kuitenkaan niin paha koskaan ollut että osaisin itse ainakaan määritellä sitä tuoksi taudiksi vielä. Kestää tosiaan vaan hetken ajan se paha olo, ehkä 5min, ja sitten on pari kuukautta ihan jees.
 
W
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja W:
Ärtyneen suolen oireyhtymä. Mulla oireilee juuri samanlaisena, välillä on pahana välillä vointi on ihan hyvä. Googlaahan lisää aiheesta.
Juuh, kyllä mie oon joskus googlannutkin, mutta ei vaikuta siltä. Ei ole kuitenkaan niin paha koskaan ollut että osaisin itse ainakaan määritellä sitä tuoksi taudiksi vielä. Kestää tosiaan vaan hetken ajan se paha olo, ehkä 5min, ja sitten on pari kuukautta ihan jees.
Kuulostaa tutulta tuo, että paha olo kestää vain hetken ja vointi voi olla ihan ok pidemmänkin aikaan.
Mulla on välillä niin, että ruoka ei pysy päiviin/viikkoihin yhtään sisällä, mutta sitten voi taas mennä puolikin vuotta niin, että ei ole mitään oireita.
Mutta toivottavasti sulla ei ole tätä vaivaa, inhottava riesa.
 
ap
Mä alan kääntyä tuon ärtyneen suolen oireyhtymän puoleen, kun mulla on aika hektistä välillä tää elämä ja syömiset on vähän niin ja näin, ei ainakaan mitään säännöllistä. Mulla kertyy myös herkästi ilmaa tuohon pallean kohtaan ja se tekee kipeää, kun on todella ahdistava olo, kun ilma ei tule ulos ylä- eikä alakautta, vaan jotenkin jumittaa tuossa pallean kohdalla.
 
W
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä alan kääntyä tuon ärtyneen suolen oireyhtymän puoleen, kun mulla on aika hektistä välillä tää elämä ja syömiset on vähän niin ja näin, ei ainakaan mitään säännöllistä. Mulla kertyy myös herkästi ilmaa tuohon pallean kohtaan ja se tekee kipeää, kun on todella ahdistava olo, kun ilma ei tule ulos ylä- eikä alakautta, vaan jotenkin jumittaa tuossa pallean kohdalla.
Tuota ilmankin kertymistä mullakin on, kaikkien muiden oireiden lisäksi :( Mulla ainakin tuo ilman kertyminen käy tosi kipeää ja olo on tuskanen. Nykyään sen jo tietää mistä mikäkin oire johtuu, mikä helpottaa elämää.
 
Mun maha ei kestä hiilaripommeja. Se mahan kurina on ihan hirveetä..osaa jo valmiiks mennä vessaan :whistle:

Tytöllä vaivan syyksi löytyi porkkana. Sitä oksetti ja mahaa väänti. Nyt vaiva poissa kun ei syö porkkanaa.
 
hyi-hyla
Entä jos syynä on käsitelty maito? Itselläni on juuri tässä kuvattuja vaivoja silloin, kun syön jotain hyla tai into-tuotetta eli vähälaktoosista tuotetta. Ennen kuin tajusin mistä on kyse en edes uskaltanut päivän aikaan syödä mitään, sillä lähes suoraan ruokapöydästä piti juosta vessaan. Kun sitten tajusin, että se on tuo pilkottu laktoosi niin tilanne helpottui. Kotiruoassa voi välttää vähälaktoosisia tuotteita ja ulkona syödessä voi syödä maidotonta ruokaa.
 
yks mikä aika monilla laittaa pakin sekaisin, on se että vesi/maito ym juodaan ihan liian kylmänä. Jääkylmä vesi voi tavallaan shokeerata elimistöä, ja vesi pitäis juoda aina huoneenlämpöisenä.

Sama pätee siihen kun kesällä syöt pakkasesta jädeä ja saattaakin mennä maha kuralle.
 
vierailija
Tulin lukemaan kun sama "pommi" itselläkin nyt ollut :( eikä oo kivaa kyllä.
D-vitamiinivalmisteessa jos on maissiöljy, luonnollisesti siitä tuleekin, kun se maissikoisamyrkky on tehokkaimmillaan nimenomaan rasvassa. Maissikoisan toukka kun syö sitä GM-kasvia, syöpyy sen elimistö sisältäpäin, alkaa suolistosta. Siksi maissi on nykyään nin halpaa ja myydään maltodekstriinin ja tai pelkästään vaikka "kasviöljy" -merkinnällä.
 

Yhteistyössä