Miksi vauvavuonna pitäisi käydä "tuulettumassa"?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon pienen lapsen äiti, vauva oli koliikkivauva mutta nyt jo mennyt hieman paremmin. Univelkaa on edelleen kamalasti ja se ei varsinaisesti vähenny, kun vauva ei vieläkään oo mikään hyvä nukkumaan.

Yllättävää kyllä mun ongelmaksi on muodostunut lähipiiri, jonka mielestä mun on PAKKO pöästä tuulettumaan, eli siis baariin, keikalle, yömenoihin, mutta mä en HALUA. Haluan nukkua. Haluan olla vauvan kanssa. Haluan olla illat kotona. Päivisin mulle ois ihan ok nähdä, mutten halua iltamenoja.

Nyt painostus alkaa mennä naurettavuuksiin, ku mua syytetään isäsuhteen muodostumisen estämisestä, kireästä napanuorasta, ylihuolehtivuudesta, lapsen edun polkemisesta ja vaikka mistä, kun en ANNA lapsen jäädä isän kanssa ja oppia olemaan ilman mua.

Mikä järki tässä on? Siis mulle ihan ok jos joku haluaa ja jaksaa mennä mut mä en HALUA. Varmasti tulee sekin aika että haluan, mut se aika ei oo nyt. Ihan sama kuka siitä suuttuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Tarkennan siis että lapsen isälle tilanne on ok, mutta kavereilla, sukulaisilla ja jopa työkavereilla menee syvälle tunteisiin kun en oo vielä ollu missään iltamenoissa tai reissussa.
 
vierailija
En koskaan ole havainnut tuollaista. Valitatko jatkuvasti? Tuotko marttyyrina esille kuinka et nyt miiiisssäään käy kun lapsen kanssa menee kaikki aika, vai onko sulla jotenkin poikkeavan alkoholisoitunut lähipiiri? Ei mun lähipiirissä ole tuollaista, osa haluaa mennä parille nopeastikin ja osa ei, makuasia.
 
vierailija
En koskaan ole havainnut tuollaista. Valitatko jatkuvasti? Tuotko marttyyrina esille kuinka et nyt miiiisssäään käy kun lapsen kanssa menee kaikki aika, vai onko sulla jotenkin poikkeavan alkoholisoitunut lähipiiri? Ei mun lähipiirissä ole tuollaista, osa haluaa mennä parille nopeastikin ja osa ei, makuasia.
Ymmärrän että tätä palstaa lukee moni siksi että oma paha olo hetkeksi helpottaa kun saa olla muille ilkeä, joten toivottavasti helpotti. :)
 
vierailija
Minä kävin tuulettumassa HalpaHallissa ostoksilla itsekseni, kun vauva oli pariviikkoinen. Tuttava päivitteli, että kuinka jo nyt olen liikkeellä ilman vauvaa (isänsä kanssa). Jossain vaiheessa pikkuvauva-aikoina kävin myös kampaajalla - ah mikä ihana kokemus se oli olla ihan itsekseen "hemmoteltavana":
 
Amerikkalaisilta opittua roskakulttuuria. Toisaalta esim. Ranskassa aika moni äiti (en tarkoita maahanmuuttajalähiöiden äitejä) palaa työelämään kun lapsi on 3 - 6 kk vanha.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Täh? Ei ollut tarkoitus olla ilkeä, vaan nimeomaan miettiä onko ap:n käytöksessä marttyyriä vai onko hänen lähipiirinsä vähän vinksahtanut, tekstistä päätellen viimeinen todennäköisempi...
ap on vinksahtanut. on luonnollista antaa isänkin olla hetki lapsen kanssa,ei tarvitse koko ajan olla kontrolloimassa siinä vieressä. tuollaiset äidit ovat hirveitä ja tiedän tapauksia. pahimmassa tapauksessa tulee avioero koska äiti ei huolehdi enää yhtään itsestään ja ei käy missään,ei ole enää mitään omia menoja ja mies ei ymmärrä. eikä mies ymmärrä miksi miestä ei voida jättää vahtimaan lasta koska naisesta se mies ei osaa samalla tavalla hoitaa ja en mä halua lähteä kun ei se kuitenkaan pärjää, se saattaa antaa iltamaidon 5 minuuttia myöhässä ja sitten on koko aikataulu pielessä ja joudun itkemään asiaa koko ensiyön...
 
Aqela
ap on vinksahtanut. on luonnollista antaa isänkin olla hetki lapsen kanssa,ei tarvitse koko ajan olla kontrolloimassa siinä vieressä. tuollaiset äidit ovat hirveitä ja tiedän tapauksia. pahimmassa tapauksessa tulee avioero koska äiti ei huolehdi enää yhtään itsestään ja ei käy missään,ei ole enää mitään omia menoja ja mies ei ymmärrä. eikä mies ymmärrä miksi miestä ei voida jättää vahtimaan lasta koska naisesta se mies ei osaa samalla tavalla hoitaa ja en mä halua lähteä kun ei se kuitenkaan pärjää, se saattaa antaa iltamaidon 5 minuuttia myöhässä ja sitten on koko aikataulu pielessä ja joudun itkemään asiaa koko ensiyön...
Pitääkö väkisin mennä baariin? On muitakin tapoja tuulettua. Entä ne naiset jotka eivät käyneet baareissa ennen raskautta?
Miksi luulet ap. olevan tuollainen?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja .......
vierailija
Pitääkö väkisin mennä baariin? On muitakin tapoja tuulettua. Entä ne naiset jotka eivät käyneet baareissa ennen raskautta?
Miksi luulet ap. olevan tuollainen?
No en mä baariin käskenyt vaan ihan voi mennä tuulettumaan vaikka kahville tai ruokaravintolaan ystävien kanssa tai vaikka päiväksi kylpylään tms. Tai vaikka jumppatunnille. Lenkille yksin.
 
vierailija
Oletko miettinyt asiaa niin että läheiset ja ystävät saattavat nähdä jotain, mitä sinä et itse havaitse? Eikä ehkä miehesikään kun on niin lähellä tai ei vaan uskalla sanoa?

Ehkä käytöksesi on jotenkin selkeästi muuttunut (toki muuttuu aina äidiksi tullon jälkeen - mutta puhun nyt suuremmasta muutoksesta). Ja tämä huolettaa lähipiiriäsi. Ehkä olet takertunut vauvaan ei niinkään vauvan tarpeita täyttääksesi vaan itsesi vuoksi... voi olla monta syytä miksi läheisezi toivoisivat, sinun parhaan nimissä, että irrottaisit ihan hetkeksi. Kuten joku jo tuolla kirjoittikin, saatat antaa tästä sanallisesti indikaatiota vaikka päivittelemällä jatkuvasti väsymystä.

Erikoista tuossa on korkeintaan se, että tuulettuminen pitäs tapahtuu vaikka baarissa. Tuulettua voi niin monella eri tapaa.

Lapsen kannalta se voi olla vain positiivista jos jossain vähän kävisit. Saattaa meinaan olla niinkin että väsynyt tilasi pitää sinun ja vauvan välillä sellaista yhteyttä, jonka vauvakin vaistoaa => vaikuttaa vauvaan esim levottomuuden muodossa. Tiedäthän sen tilanteen kun näet miehesi olevan huonolla tuulellella? Vaikka hän kuinka väittää että kaikki on ok, silti tunnistat mielialan ja se vääjäämättä vaikuttaa suhun. Halusit tai et. Niin voi käydä vauvankin kanssa joka tunnistaa väsymyksesi ja reakoi siihen.
 
vierailija
Oletko miettinyt asiaa niin että läheiset ja ystävät saattavat nähdä jotain, mitä sinä et itse havaitse? Eikä ehkä miehesikään kun on niin lähellä tai ei vaan uskalla sanoa?

Ehkä käytöksesi on jotenkin selkeästi muuttunut (toki muuttuu aina äidiksi tullon jälkeen - mutta puhun nyt suuremmasta muutoksesta). Ja tämä huolettaa lähipiiriäsi. Ehkä olet takertunut vauvaan ei niinkään vauvan tarpeita täyttääksesi vaan itsesi vuoksi... voi olla monta syytä miksi läheisezi toivoisivat, sinun parhaan nimissä, että irrottaisit ihan hetkeksi. Kuten joku jo tuolla kirjoittikin, saatat antaa tästä sanallisesti indikaatiota vaikka päivittelemällä jatkuvasti väsymystä.

Erikoista tuossa on korkeintaan se, että tuulettuminen pitäs tapahtuu vaikka baarissa. Tuulettua voi niin monella eri tapaa.

Lapsen kannalta se voi olla vain positiivista jos jossain vähän kävisit. Saattaa meinaan olla niinkin että väsynyt tilasi pitää sinun ja vauvan välillä sellaista yhteyttä, jonka vauvakin vaistoaa => vaikuttaa vauvaan esim levottomuuden muodossa. Tiedäthän sen tilanteen kun näet miehesi olevan huonolla tuulellella? Vaikka hän kuinka väittää että kaikki on ok, silti tunnistat mielialan ja se vääjäämättä vaikuttaa suhun. Halusit tai et. Niin voi käydä vauvankin kanssa joka tunnistaa väsymyksesi ja reakoi siihen.
Hoi Mitä vtua tämä tarkoittaa => ei noin ei missään nimessä. Vaan Näin - >
 
vierailija
Ap. sanoi että päivällä voi mennä. Illalla haluaa olla kotona. Ymmärrän tuon. En mäkään haluaisi lähteä illalla jonnekin.
Ongelma päivällä lähdln kanssa vaan voipi olla se että isä& läheiset on töissä. Mutta ei toki edelleenkään tarkoita että tarttee lähtee bilettään. Veikkaa joka tapauksessa että taustalla on läheisten huoli joka on ap:n toiminnan/käytöksen kautta huomannut.
 

Yhteistyössä