Miksi venäläiset naiset ovat niin täynnä itseään?

  • Viestiketjun aloittaja jösses
  • Ensimmäinen viesti
jösses
Tunnen venäläisiä oikeasti ja netin kautta ja lisäksi olen asunut 2,5-vuotta venäjällä.
En puhu nyt mistään terveestä itsetunnosta, naisellisuudesta tai arvostamisesta tms. Ihan järkyttävää, miten jokainen venäläinen nainen on ihan sairaalloisen täynnä itseään ja kaikki muun ihan täyttä paskaa. Venäläinen nainen on ainoa, joka sitä ja tätä ja tota.
 
massikassi
Ei nyt varmaan päde ihan kaikkiin, mutta joo totta. Ne pari venäläistä jotka tunnen ylistävät kyllä itseään ihan joka sekunti ja haukkuvat koko ajan esim. suomalaisia.
 
"Vieras"
Sen mitä Venäjällä olen käynyt, niin olen tullut siihen tulokseen että ko. maassa ei ole muuta hyvää kuin kauniit naiset ja vodka. Kaikki muu on hirveätä paskaa, aivan kaikki. Ei tule yhtään venäläistä tuotetta mieleen jonka voisin ostaa.
 
[QUOTE="Vieras";25022367]Sen mitä Venäjällä olen käynyt, niin olen tullut siihen tulokseen että ko. maassa ei ole muuta hyvää kuin kauniit naiset ja vodka. Kaikki muu on hirveätä paskaa, aivan kaikki. Ei tule yhtään venäläistä tuotetta mieleen jonka voisin ostaa.[/QUOTE]

Ei aivan. Venäjällä kaikki paitsi kusi on paskaa.
 
"just"
Ei aivan. Venäjällä kaikki paitsi kusi on paskaa.
Kuulehan ystäväiseni. Tutustu ensi alkuun venäläisen kulttuurin saavutuksiin, ennen kuin lausut jotain noin typerää. Maailmankuuluihin taidemaalareihin, kirjailjoihin, tanssijoihin, runoilijoihin, upeaan arkkitehtuuriin ja tieteen saavutuksiin. Siinä vertailussa kalpenevat USAt, Suomet ja aika monet muutkin maat suuren Venäjän rinnalla. Vaikka Venäjä tekikin Suomelle toisessa maailmansodassa väärin, ja kommunismikaan ei toiminut, ei se tarkoita sitä, että koko mahtava valtio mahtvine saavutuksineen ja historioineen olisi mätä.

Ehkä venäläiset ovat siksi ylpeää väkeä, että heillä on syytä siihen.
 
"Tosimies"
[QUOTE="just";25022534]Kuulehan ystäväiseni. Tutustu ensi alkuun venäläisen kulttuurin saavutuksiin, ennen kuin lausut jotain noin typerää. Maailmankuuluihin taidemaalareihin, kirjailjoihin, tanssijoihin, runoilijoihin, upeaan arkkitehtuuriin ja tieteen saavutuksiin. Siinä vertailussa kalpenevat USAt, Suomet ja aika monet muutkin maat suuren Venäjän rinnalla. Vaikka Venäjä tekikin Suomelle toisessa maailmansodassa väärin, ja kommunismikaan ei toiminut, ei se tarkoita sitä, että koko mahtava valtio mahtvine saavutuksineen ja historioineen olisi mätä.

Ehkä venäläiset ovat siksi ylpeää väkeä, että heillä on syytä siihen.[/QUOTE]

120 vuotta sitten olisi ollutkin syytä siihen ylpeyteen. Ei enää. Ikinä en enää halua venäläisten kanssa tehdä töitä, aivan helvetin turhauttavaa hommaa. Kun asiat sovitaan, niin ollaan ihan Daa Daa, mutta kun pitäisi alkaa tekemään niin mitään ei tapahdu.
 
"just"
[QUOTE="Tosimies";25022570]120 vuotta sitten olisi ollutkin syytä siihen ylpeyteen. Ei enää. Ikinä en enää halua venäläisten kanssa tehdä töitä, aivan helvetin turhauttavaa hommaa. Kun asiat sovitaan, niin ollaan ihan Daa Daa, mutta kun pitäisi alkaa tekemään niin mitään ei tapahdu.[/QUOTE]

Venäläinen yrityskulttuuri on omanlaistansa. Niiden kanssa pitää osata pelata. Jos haukut venäläisten kanssa työskentelyä, mitä olet mieltä vaikka ranskalaisista:D? Yritän vain sanoa, että eivät ole ainut omintakeinen kansa.

Ja eipä tuon venäläisyyden hyvät puolet ole mihinkään kadonneet nykyäänkään.
 
"Tosimies"
[QUOTE="just";25022585]Venäläinen yrityskulttuuri on omanlaistansa. Niiden kanssa pitää osata pelata. Jos haukut venäläisten kanssa työskentelyä, mitä olet mieltä vaikka ranskalaisista:D? Yritän vain sanoa, että eivät ole ainut omintakeinen kansa.

Ja eipä tuon venäläisyyden hyvät puolet ole mihinkään kadonneet nykyäänkään.[/QUOTE]

Onhan se siistiä olla ylpeä jostain mitä esi-isät on tehnyt kun itse eivät saa mitään aikaiseksi. Ei ole venakot ainoa omintakeinen kansa, mutta hankalimmasta päästä.

Venäläisiltä puuttuu viitseliäisyys ja johdonmukaisuus. Kaikki on kuralla (Poislukien muutamat osiot Pietarista ja Moskovasta) ja mistään ei pidetä huolta. Aina vedotaan siihen kulttuuriin, että meidän kulttuurissamme on tapana toimia näin. Oikeasti ihan perseestä, koska maalla olisi mahdollisuuksia vaikka mihin.viime reissu Venäjälle suuntautui Nikkeliin ja Murmanskiin, siellä näin asioita joita en olisi edes Venäjällä kuvitellut näkeväni. Oikeasti rumimipia paikkoja maailmassa.
 
"just"
[QUOTE="Tosimies";25022598]Onhan se siistiä olla ylpeä jostain mitä esi-isät on tehnyt kun itse eivät saa mitään aikaiseksi. Ei ole venakot ainoa omintakeinen kansa, mutta hankalimmasta päästä.

Venäläisiltä puuttuu viitseliäisyys ja johdonmukaisuus. Kaikki on kuralla (Poislukien muutamat osiot Pietarista ja Moskovasta) ja mistään ei pidetä huolta. Aina vedotaan siihen kulttuuriin, että meidän kulttuurissamme on tapana toimia näin. Oikeasti ihan perseestä, koska maalla olisi mahdollisuuksia vaikka mihin.viime reissu Venäjälle suuntautui Nikkeliin ja Murmanskiin, siellä näin asioita joita en olisi edes Venäjällä kuvitellut näkeväni. Oikeasti rumimipia paikkoja maailmassa.[/QUOTE]

No, eiköhän Venäjällä ole ihan vaan se ongelma, että sekä infrastruktuuri että kansa toipuvat vielä Neuvostoliiton ajasta. Neukkula tappoi oma-alotteisuutta ja köyhdytti maan. Mutta kyllä ne nousevat jaloilleen pikku hiljaa. Paljon on jo tapahtunut sitten Neuvostoliiton hajoamisen.

Miksi suomalaiset ei parjaa USAa? Niilläkin olisi mahdollisuuksia vaikka mihin, mutta silti touhu on mitä on. Niillä ei ole edes niitä vanhoja saavutuksia, joihin vedota.
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
"miikkis"
[QUOTE="just";25022628]No, eiköhän Venäjällä ole ihan vaan se ongelma, että sekä infrastruktuuri että kansa toipuvat vielä Neuvostoliiton ajasta. Neukkula tappoi oma-alotteisuutta ja köyhdytti maan. Mutta kyllä ne nousevat jaloilleen pikku hiljaa. Paljon on jo tapahtunut sitten Neuvostoliiton hajoamisen.

Miksi suomalaiset ei parjaa USAa? Niilläkin olisi mahdollisuuksia vaikka mihin, mutta silti touhu on mitä on. Niillä ei ole edes niitä vanhoja saavutuksia, joihin vedota.[/QUOTE]

USA ei ole tuossa vieressä, eikä USA:laisia ällöpositiivisine asenteineen tunge tänne Itä-rajalle roppakaupalla levittämään omaa kulttuuriaan.

Kaikilla kansoilla on vikansa - suomalaisilla jurous, ahdasmielisyys ja tosikkomaisuus, venäläisillä turha tunteen palo, ylimielisyys ja vääränlainen huolettomuus.

Ei kahta niin erilaista kansaa saa millään yhdistymään nätisti. Kun venäläinen huitoo ja huutaa, on suomalaisen vaikea ymmärtää, että se vaan ilmaisee itseään, ei yritä hyökätä päälle.
Kun suomalainen möllöttää sopivan välimatkan päässä seuraavasta kassajonossa, on venäläisen vaikea ymmärtää, että siinä ei olekaan vapaa paikka mihin tunkee se kuka ehtii.

Kyllä, olen erittäin ahdasmielinen ja ennakkoluuloinen ja tämä vähäkin ymmärrys joutuu aika usein koetukselle. Jokainen olkoon omalla kulttuurialueellaan mitä on, mutta muualla vieraillessa voisi vähän yrittää! Niin suomalaiset Tallinnassa kuin venäläiset täällä meillä.
 
"hmm"
Olen Venäjän ja venäläisten kanssa ollut paljon tekemisissä ja hämmästyttää väite siitä, että naiset ovat täynnä itseään. Ehkä vain tuovat eri tavalla itseään esille kuin suomalaiset? En ole nimittäin yhtäkään venäläistä naista tavannut, joka olisi jotenkin tyypillisesti tai tunnistettavasti "venäläisen itserakas", vai mitä ap nyt yrittikään sanoa.
 
Venäläiset naiset
Alkuperäinen kirjoittaja jösses;25022256:
Tunnen venäläisiä oikeasti ja netin kautta ja lisäksi olen asunut 2,5-vuotta venäjällä.
En puhu nyt mistään terveestä itsetunnosta, naisellisuudesta tai arvostamisesta tms. Ihan järkyttävää, miten jokainen venäläinen nainen on ihan sairaalloisen täynnä itseään ja kaikki muun ihan täyttä paskaa. Venäläinen nainen on ainoa, joka sitä ja tätä ja tota.
Mulla on ollut viisi vuotta venäläinen vaimo. En ainakaan vielä ole hänestä
löytänyt noin omahyväisiä piirteitä. Vaimolle on perhe kaikkein tärkein ja se että
kotona on asiat hyvin ja paikat on kunnossa. En todellakaan aina ymmärrä näitä
V-tun negatiivisia kommentteja venäläisistä. Olen ollut siellä itsekkin aika kauan.
 
ToH
Joo itsellä venäläinen naisystävä ja en oikein tunnista noita väitteitä. Oma kumppani toimii Pietarissa myyntipäällikkönä, ei ylimielinen. En ole kertaakaan kuullut hänen ihmettelevän suomalaisten isoa persettä ja tienaa rutkasti enemmän kun minä, eikä tää asia vaivaa häntä pätkän vertaa. Mutta tottahan se, jos yrittää tutustua venäläiseen tuollaisella ylimielisellä asenteella, niin saa mitä tilaa. Itseppä taidan muuttaa Venäjälle pois täältä v-tun niuhottajien ja terveyspoliisin luvatusta maasta.
 
badboy
venäläinen nainen pitää huolen itsestään ja perheestään,näistä suomalaisista läskiperseistä ole mihinkään.valittavat vain ja haukkuvat miehiään,eivät edes kotiaan siistinä pidä tai lapsiaan kauniisti pue
 
"vieras"
venäläinen nainen pitää huolen itsestään ja perheestään,näistä suomalaisista läskiperseistä ole mihinkään.valittavat vain ja haukkuvat miehiään,eivät edes kotiaan siistinä pidä tai lapsiaan kauniisti pue
kyllä venäläinen nainen pitää huolen vain ja ainoastaan itsestään, lapset hoidatetaan baabushkalla ja ruokaa ei todellakaan osaa laittaa muuta kuin tyyliin 10 litraa kaalikeittoa ja sitä sitten syödään viikko. Ulkonäkö on todellakin omaa luokkaansa, siitä heille pointsit. Rakkautta riittää tasan niin kauan kuin miehellä lompakossa täytettä, tai kunnes tulee tarpeeksi vuosia täyteen avioliitossa että saa Suomen kansalaisuuden... Ja tämä tarina on tosi.
 
  • Tykkää
Reactions: .....

Yhteistyössä