Milanna, miksi levität muiden kuin omien lasten kuvia/videoita nettiin ?!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sulla on avoimet FB-sivut ja otat videoita kuvia koululla ja levität ne avoimesti kenen tahansa nähtäväksi. Tiedätkö että tuossa videossasi/kuvassasi on todennäköisesti lukuisia lapsia joiden vanhemmat EIVÄT HALUA lastensa kuvia julkiseen jakoon!! Ihan sama mitä teet omien lastesi kuvien kanssa, niitähän olet levittänyt jo vuosia mutta se on oma asiasi huoltajana. MUIDEN LASTEN KUVIEN LEVITTÄMINEN ILMAN LUPAA EI OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ:
 
vierailija
En puhunut laista mitään, hyväksyttävää, ja hyvien tapojen mukaista SE EI OLE. Mutta eipä sitä tuolta järjen jättiläiseltå tietysti voi odottaakaan, sille mikä sille. Kaikki eivät osiaan halua lastensa kuvia nettiin kaikkien nähtäville,mutta kutsu sinä sitä vaikka ulinaksi.
 
vierailija
Onpa törkeää!:mad:
Joukossahan voi olla vaikka sellaisten perheiden lapsia joilla on turvakielto tms. Sitten saadaa selville lapsien koulu. Eikä tuollainen ole muutenkaan hyväksyttävää.
 
vierailija
On ihan eriasia ottaa ja kuvata lapsia koulun alueella kun esimerkiksi kaupungilla. Koulu on vähän erilainen "julkinen " paikka

Monilla kouluilla lukee tämä säännöissä:
"Tunneilla ei syödä eikä juoda eikä käytetä elektronisia laitteita. Kännykän käyttö oppitunnin aikana on kielletty. Kuvaaminen tai nauhoittaminen ilman kuvattavan lupaa on kielletty. Luvan kuvaamiseen ja nauhoittamiseen antaa koulun rehtori, luokanvalvoja tai opettaja." tämä vantaan alueella
 
On ihan eriasia ottaa ja kuvata lapsia koulun alueella kun esimerkiksi kaupungilla. Koulu on vähän erilainen "julkinen " paikka

Monilla kouluilla lukee tämä säännöissä:
"Tunneilla ei syödä eikä juoda eikä käytetä elektronisia laitteita. Kännykän käyttö oppitunnin aikana on kielletty. Kuvaaminen tai nauhoittaminen ilman kuvattavan lupaa on kielletty. Luvan kuvaamiseen ja nauhoittamiseen antaa koulun rehtori, luokanvalvoja tai opettaja." tämä vantaan alueella

Samat säännöt toimivat myös Espoon aluella.
 
vierailija
On ihan eriasia ottaa ja kuvata lapsia koulun alueella kun esimerkiksi kaupungilla. Koulu on vähän erilainen "julkinen " paikka

Monilla kouluilla lukee tämä säännöissä:
"Tunneilla ei syödä eikä juoda eikä käytetä elektronisia laitteita. Kännykän käyttö oppitunnin aikana on kielletty. Kuvaaminen tai nauhoittaminen ilman kuvattavan lupaa on kielletty. Luvan kuvaamiseen ja nauhoittamiseen antaa koulun rehtori, luokanvalvoja tai opettaja." tämä vantaan alueella
Koulun säännöt koskevat vain oppilaita.
 
Koulun säännöt koskevat vain oppilaita.
Noin, ja rangaistuksen niiden rikkomisesta antaa rehtori oman toimivaltansa rajoissa, ei poliisi. Poliisikin on tätä asiaa julkisuudessa käsitellyt mm. silloin, kun oppilaat ovat julkaisseet videoita hermonsa menettäneestä opettajasta.

http://markofobbaforss.puheenvuoro.uusisuomi.fi/224559-saako-opettajaa-kuvata

Itse asiassa koti on koulua enemmän suojattu paikka. Kuinka moni mamma pyytää pikku vieraiden vanhemmilta kirjallisen julkaisuluvan, kun laittaa videon oman lapsensa synttäreiden juhlinnasta faceen?
 
vierailija
Näin on :D olen käynyt siellä ennenkin mutten muista nimeä enää! Tai se on muutettu...

Itseasiassa minua ei ne lasten kuvat kiinnosta, vaan nähdä kasvokuvia, että miten meni mesolangat ja huulitäytteet.
 
vierailija
Noin, ja rangaistuksen niiden rikkomisesta antaa rehtori oman toimivaltansa rajoissa, ei poliisi. Poliisikin on tätä asiaa julkisuudessa käsitellyt mm. silloin, kun oppilaat ovat julkaisseet videoita hermonsa menettäneestä opettajasta.

http://markofobbaforss.puheenvuoro.uusisuomi.fi/224559-saako-opettajaa-kuvata

Itse asiassa koti on koulua enemmän suojattu paikka. Kuinka moni mamma pyytää pikku vieraiden vanhemmilta kirjallisen julkaisuluvan, kun laittaa videon oman lapsensa synttäreiden juhlinnasta faceen?
Minä kysyn suullisesti lupaa tai vaihtoehtoisesti en postaa vieraista tunnistettavia, kuvia, mutta eipä mulla ole kyllä avoin face sivukaan.
 
vierailija
Noin, ja rangaistuksen niiden rikkomisesta antaa rehtori oman toimivaltansa rajoissa, ei poliisi. Poliisikin on tätä asiaa julkisuudessa käsitellyt mm. silloin, kun oppilaat ovat julkaisseet videoita hermonsa menettäneestä opettajasta.

http://markofobbaforss.puheenvuoro.uusisuomi.fi/224559-saako-opettajaa-kuvata

Itse asiassa koti on koulua enemmän suojattu paikka. Kuinka moni mamma pyytää pikku vieraiden vanhemmilta kirjallisen julkaisuluvan, kun laittaa videon oman lapsensa synttäreiden juhlinnasta faceen?
Ööö kaikki? Ikinä ei ole lapsestani kuvaa ilmestynyt kaverien vanhempien toimesta faceen tai mihinkään. Itsekään en laita.
 
Noin, ja rangaistuksen niiden rikkomisesta antaa rehtori oman toimivaltansa rajoissa, ei poliisi. Poliisikin on tätä asiaa julkisuudessa käsitellyt mm. silloin, kun oppilaat ovat julkaisseet videoita hermonsa menettäneestä opettajasta.

http://markofobbaforss.puheenvuoro.uusisuomi.fi/224559-saako-opettajaa-kuvata

Itse asiassa koti on koulua enemmän suojattu paikka. Kuinka moni mamma pyytää pikku vieraiden vanhemmilta kirjallisen julkaisuluvan, kun laittaa videon oman lapsensa synttäreiden juhlinnasta faceen?
On olemassa facebook mode, jossa vain kaverisi näkevät julkaisusu. Siinä menee melkein terve raja, jos luotat kavereihisi, niin "Do it".
Mutta facessa on olemassa säätö, jossa voit pukata kaikki tai osan kuvistasijulkisiksi. Siinä modessa julkaiseminen (muusta kuin omasta perseestäsi) tuottaa sen, että sinullekin tulee jo laki vastaan, jos joku asianomainen, tässä tapauksesta joku vanhemmista, tekee valituksen.
 

Yhteistyössä