Millä hedelmäkärpäset pois?

*
Mulla ei toiminut tuo, en saanut yhtäkään satimeen. Ehkä mittasuhteet oli väärät....
Meillä ne hävisivät itsestään n. 3 viikossa-kuukaudessa, sen kai niitten elinkaari kestää. Kunnon siivoaminen auttoi myös!
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mulla ei toiminut tuo, en saanut yhtäkään satimeen. Ehkä mittasuhteet oli väärät....
Meillä ne hävisivät itsestään n. 3 viikossa-kuukaudessa, sen kai niitten elinkaari kestää. Kunnon siivoaminen auttoi myös!
Meillä toimii.. ja varsinkin kun on jotain astianpesuainetta joka tuoksuu jollekin muulle kuin perinteiselle Fairylle..
=)
 
johanna
Loistava aloitus & ajoitus ap:llä. =) Meillä on nimittäin, ensimmäistä kertaa täällä asutun 8 vuoden aikana, ilmaantunut kyseisiä kiusankappaleita keittiö "täyteen". Vinkkejä luetaan siis mielenkiinnolla. =)
 
vieras
Ensinnäkin ne hedelmät jääkaappiin. Eihän ne itikat niistä hedelmistä tule vaan tiettyyn aikaan vuodesta ne hedelmät vetää hedelmäkärpäsiä puoleensa.

Toi astianpesuaine+etikka+vesi on toimiva. Tarkoitukseen sopivia juttuja on ihan marketeissakin myynnissä. Niissä siis joku haju kans vetää niitä puoleensa ja ne tekee itsarit sinne kippaan.

Pintojen pitäminen puhtaana.
 
vierailija2
Jo, mekin olemme kokeilleet tuota pintojen puhtaana pitämistä, mutta jotenkin se ei riitä tarpeeksi... Nyt taas suursiivous meneillään, jos saatais nuo hedelmäkärpäset pois. Niitä tosiaan on joka kaapin reunalla, kuivuvien tiskien päällä, ja joka puolella! Mutta taidanpa kokeilla tuota tilkka viiniä + fairy + etikka sekoitusta. Kiitos vinkistä! :)
 
ansottaja
Jos kestää itse hajua niin energiajuoma joka on hieman väljähtänyttä ja siihen jotain pintajännitettä rikkovaa ainetta itse käytän laatanpesu ainetta suihkupullossa tai jotain. "Ansa" on ollut 15minuuttia käytössä ja jo ainakin 7 pikkuvajakkia on jäänyt sinne :) Ansa on pikaruoka astian kokoinen puolillaan tavaraa. Lisäksi sokerin tuoksua antamaan voi koittaa kaataa cocacolaa tai jotain makeeta limua sekaan...
 
kjfnf
Tyhjän hedelmä/leipäpussin sisään esim. omenan paloja, banaaninkuoria tms. Jätä yöksi öydälle niin, että pussin suu on riittävän avoin. Amulla pussi KUHISEE kärpäsiä, kannattaa lähestyä pussia hyvin varoen ja salaman nopeesti napata pussin suu kiinni. Siellä ovat, pirulaiset!! Muutama toki voi päästä karkuun, mutta noiepus on valttia!!

Ja toimii :)
 
neste
Sen nesteansan päälle pitää pingottaa kelmu ja tökätä siihen kelmuun sormenpään kokoinen reikä. Muuten ne pikkupaskiaiset käyvät vain fiilistelemässä vesirajassa ja kiipeävät reunoja pitkin ylös. Viimeksi tekemäni liemi ei toiminut ja tyydyin imuroimaan vimmatusti niitä kaappien ovista. Kokeilin kuitenkin uudestaan ja nyt toimii. Kannattaa siis testata eri nesteitä, jos eka ei meinaa onnistua. Lasten smoohtien jämä lantrattuna ja fairylla toimii.
 
vieras23
Tää toimii ainaki meillä! Tarvitset pullon jossa on korkki, banaanin kuoret, vettä ja esim. Sokeripalan.. Laita pullon pohjalle vettä sen jälkeen lisää banaanin kuoret. Ja sitten sokeripala.. ja odota. Kun pulloon on tullut kärpäsiä tarpeeksi niin laita pullon korkki kiinni ja ravista niin että kärpäset hukkuvat. Sitten voit taas avata pullon uusia kärpäsiä varten :D Keksin tämän itse ja toimii todella hyvin. Tyhjennä siivilän kanssa! Niin voit heittää banaanin kuoret roskiin vaan, kannattaa kokeilla :D
 
Imua, in
Noi kaikenmaailman litkuviritykset ei meillä ainakaan toimineet ollenkaan. Ainoa tepsivä keino oli pitää imuria keittiössä ja aina välillä imaista kärpäset helvettiin. Parissa päivässä loppui kärpäsongelma tässä torpassa ja taatusti pidän muistissani tämän keinon vastaisuuden varalta.
 
Imua, in
[QUOTE="lilli";27456386]imurointi poisti ongelman meillä.

mutta eihän banaania saa laittaa jääkaappiin, menee mustaksi!!!!!!!![/QUOTE]
Kyllä minä nyt säilytän kaikki hedelmät jääkaapissa. Sain niin tarpeekseni siitä kärpäspilvestä.
 
"kyllästynyt"
kokeilin keittiössä hedelmäkärpästen nistimistä.laitoin kuppiin vettä,tiskiainetta,sokeria ja etikkaaja kelmu päälle ja muutama reikä läpi.yks kärpänen oli sisällä ja kierti ympyrää kupin sisäpuolen reunalla ja tuli reiästä ulos:(toivo meinaa loppua.auttakaa.
 
[QUOTE="kyllästynyt";27565863]kokeilin keittiössä hedelmäkärpästen nistimistä.laitoin kuppiin vettä,tiskiainetta,sokeria ja etikkaaja kelmu päälle ja muutama reikä läpi.yks kärpänen oli sisällä ja kierti ympyrää kupin sisäpuolen reunalla ja tuli reiästä ulos:(toivo meinaa loppua.auttakaa.[/QUOTE]

Laitoithan viinietikkaa, etkä esim. väkiviinaetikkaa? Mulla oli meinaan testi - oli väkiviinaetikkaa toisessa, ja viinietikkaa toisessa, ja väkiviinasta eivät kyllä tykänneet yhtään, mutta viinietikalla läks kaik ihan parissa päivässä!
 

Yhteistyössä