Millä puolustat aborttia (abortin puolustajat)?

Ja säkö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:23 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:17 aivan kirjoitti:
Eli sä oot jo selvännäkijäki :LOL: Ja musta rupeaa tuntumaan että sä se fanaattinen oot :LOL:
Mistähän sä nyt yleensäkään päättelet tietäväsi mitä mieltä olen abortista?
Suurin osa abortinvastustajista vaan sattuu olemaan tekopyhiä, omahyväisiä ämmiä joiden elämän suurin tyydytyksenaihe sattuu olemaan muiden tuomitseminen asiasta kuin asiasta. Oli se asia sitten abortti, liian lyhyt imetys tai kertakäyttövaippojen pukeminen vauvalle.

Nämä sattuvat usein vielä olemaan niitä samoja jotka joka välissä hehkuttavat sitä kuinka suvaitsevaisia ovat :LOL: :LOL: :LOL:

oot suvaitsevainen?Mitä sä teet just tässä viestissä?Tuomitset samalla lailla,mistä muita syytät-Naurettava tapaus :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:27 Ja säkö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:23 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:17 aivan kirjoitti:
Eli sä oot jo selvännäkijäki :LOL: Ja musta rupeaa tuntumaan että sä se fanaattinen oot :LOL:
Mistähän sä nyt yleensäkään päättelet tietäväsi mitä mieltä olen abortista?
Suurin osa abortinvastustajista vaan sattuu olemaan tekopyhiä, omahyväisiä ämmiä joiden elämän suurin tyydytyksenaihe sattuu olemaan muiden tuomitseminen asiasta kuin asiasta. Oli se asia sitten abortti, liian lyhyt imetys tai kertakäyttövaippojen pukeminen vauvalle.

Nämä sattuvat usein vielä olemaan niitä samoja jotka joka välissä hehkuttavat sitä kuinka suvaitsevaisia ovat :LOL: :LOL: :LOL:

oot suvaitsevainen?Mitä sä teet just tässä viestissä?Tuomitset samalla lailla,mistä muita syytät-Naurettava tapaus :LOL:
Minä en ole missään vaiheessa väittänyt olevani suvaitsevainen.
 
tylsimys
Koska abortti on Suomen lakien mukaan sallittua, jää lopullinen päätös jokaisen omaan harkintaan. Muille se ratkaisu ei kuulu millään tavoin. Kuitenkin tilanne on rankka, niin miksi vielä syyllistää?
 
harmaana
kerron tän harmaana, jos mustana niin pas.kaa tulis niskaan ettei entisiäkään kerkeis putsaan pois..

mulle on 15 kesäsenä tehty abortti. en tosiaan olis pystyny kantaan silloin vastuuta lapsesta, lapsi olin itsekin. silloinen poikaystäväni sanoi sopimuksensa irti jo heti kättelyssä, ei olis kuulemma vaippapaketteja ostellut.
edelleen mietin, millainen tyttö olisi ollut, minkä näköinen ym. ja tuosta on aikaa nyt 15v. ja edelleen tuo kaduttaa. mutta lohduttaudun ajatuksella, että lapsi olisi kärsinyt, jos olisin pitänyt sen. nuoruus ja kaikki olis jäänyt kokematta, koulut kesken ja sitä rataa. edelleen olen "onnellinen" päätöksestäni, vaikka se takaraivossa vieläkin kalvaa :\|
 
Katsottiinpa aborttiasiaa miltä kannalta hyvänsä, sikiön tai äidin, on hienoa, että meillä Suomessa laki takaa abortin, ja että naisilla on siihen oikeus. Kaikissa maissa ei näin ole, ja miten lapset ja naiset joutuvatkaan kärsimään, emme edes ymmärrä täällä hyvinvointivaltiossa sen tuskan määrää. On hyvä, että vakavasti sairaan sikiön voi abortoida, on itsekkyyttä synnyttä lapsi sairaana tänne kärsimään. Lisäksi vahinkolapsi saattaa synnyttyään joutua kohtuuttoman epäinhimillisen kohtelun uhriksi, on huume-ja alkoholistiäitejä ja -isiä, jotka eivät tarvitse lasta, väkivaltaisia persoonallisuushäiriöisiä vanhempia jne. Toisekseen Suomi on vapaa maa, jossa myös naiset ovat vapaita yksilöitä päättämään, synnyttävätkö ja montako lasta. Abortoivatko vaiko eivät.
 
mä ihmettelen vain sitä että joidenkin mielestä alkio menee kaiken edelle. aborttia ei saa tehdä vaikka se olisi äidille riski, ei vaikka lapsen hoitoon ei olisi riittävästi voimavaroja, ei vaikka alkio/sikiö olisi niin sairas että se kuiliso ja raskauden aikana tai heti syntymänsä jälkeen tai joutuisi elämään koko elämänsä letkujen varassa. miksi vain alkiolla on merkitystä? ei sillä miten se vaikuttaisi muihin. jos äidin pitää valita aina odotus vaikka tarvitsisi kipeästi syöpähoitoja niin mikä tekee alkiosta niin arvokkaan että jo olemassa olevan, kohdun ulkopuolella elävän henki on uhrattava?
 

Yhteistyössä