Millä rv:lla kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt ja koska syntyi?

Nyt on rv 31 menossa ja lääkäri totesi, että kohdunsuu on pehmennyt ja kaulaa on jäljellä 2,5 cm. Enteileeköhän tämä vauvan syntymistä etuajassa?

Millä viikoilla teillä on kohdunkaula alkanut lyhentymään ja pehmentynyt?
 
Mulla on ollut rv30 asti kohdunsuu pehmentynyt mutta kohdunkaulaa on edelleen jäljellä 2,5 senttiä ja nyt rv34+5 eli ei se vielä enteile mitään. Supistukset vasta sitten alkaa lyhentämään kohdunkaulaa ja pikkuhiljaa avaamaan kohdunsuuta ja viimeset supistukset kotona/sairaalassa avaa kohdunsuuta vauhdilla. Supistellut on monta viikkoa, välillä enempikin muttei mitään lyhennystä ole tapahtunut.
 
Muistaakseni raskausviikolla 29 oli kohdunkaula lyhentynyt 2 cm:iin ja paikat pehmenneet. Tämä todettiin muutama päivä sen jälkeen kun alkoi tulemaan reilummin harjoitussupistuksia. Sain sairaslomaa + yhdyntäkiellon ja pelkkää lepoa vaan. Poika sitten syntyi vasta rv 41+4 :)
 
Mulla rv 33+ oli kohdunkaula hävinny ja sormelle auki. Odotin kaksosia ja sain 2vkon lepomääräyksen. Tuon 2vkon jälkeen sain taas elää normaalisti koska synnytystä ei olis estelty enää,tein ja touhusin minkä kerkisin mutta rv 38+2 pojat syntyi. Käynnistys oli sovittu tuolle aamulle mutta aamuyöllä meni lapsivedet ja synnytys käynnistyi spontaanisti =)
 
Ekassa raskaudessa oli 38+ kaulaa 2 cm ja suu kiinni mutta pehmeä, niin siitä meni 4 päivää synnytyksen alkuun.

Toisessa raskaudessa oli paljon supisteluja joiden ansiosta kohdunkaula lyheni 1 cm, vaikka suu pysyi kiinni. Viikkoja oli 29. Viikon päästä tilanne oli että 1 cm kaulaa, 3cm suu auki. SIlloin jouduin totaali lepoon sairaalaan 2 viikoksi. Supistelut loppuivat ja poika syntyi laskettuna päivänä.
Kolmannessa paikat aukesivat vasta muutama pv ennen synnytystä ,mikä tosin käynnistettiin veden tihkumisen takia myöskin laskettuna päivänä.

Ei tuo tilantaeesi miltään vakavalta vaikuta, mutta kannattaa ottaa rauhallisesti sinne vk 34 asti ainakin. Sitten ollaan jo voiton puolella :)
 
mulla oli kaula lähtenyt lyhenemään ja pehmentynyt lääkärin tarkastuksessa viikolla 28+
ja synnytys käynnistyi sairaalassa kypsyttämällä ja se aloitettiin rv:llä 42
poika syntyi 42+1 eli ei välttämättä enteile ennenaikaista synnytystä...
kyseessä siis pikkukakkonen....
 
Mulla rv 24 kohdunkaula lyhentynyt ja sairasloma alkoi siitä. Supistuksiakin oli ,mutta ei kovinkaan paljon. Vauva syntyi rv 35. Sitä ei koskaa tiedä etukäteen mitä se merkkaa. Onneksi meillä neuvolassa asiaan puututtiin heti kunnolla. Itse ei olisi varmasti edes tajunnut hidastaa tahtia ,koska supitukset eivät paljoakaan tuntuneen.
 
Edellisessä raskaudessa vko:lla 20 oli pehmennyt, lyhentynyt ja suu auki 1-2 cm. Tyttö syntyi kuitenkin vasta viikolla 38. Alusta asti kyllä lääkärit sanoivat, että ei tule menemään loppuun asti ja tuskin edes niin pitkälle, että syntyy hengissä. Väärässä olivat; viekussa istuskelee nyt jo 3v prinsessa =)
 
Minulla oli rv 35+2 kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja paikat sormelle auki. Kipeitä supisteluja on ollut päivittäin, nyt jo useita kertoja päivässä viikolta 31+ alkaen. Nyt siis jännätään, milloin syntyy.. :)

Piipa rv 35+5
 
Mulla esikoisesta huomattiin rv30+2 että kohdunsuu on pehmennyt ja lyhentynyt, meni tasan kaks viikkoa kun poika syntyi (32+2) kiireellisellä sektiolla.

Toisesta raskaudesta sama juttu, ramppasin lääkärissä joka toinen viikko kun seurasivat tilannetta. Mutta poika kesti loppuun asti ja syntyi tasan rv38 suunnitellulla sektiolla.
 
Esikoisesta alkoi kohdunsuu pehmetä ihan loppuvaiheella, ei vielä viim.lääkärikäynnillä vkolla 37 ollu tapahtunu mitään alakerrassa ja tyttö syntyi vkolla 40+2.

Kuopuksen kohdalla viim.lääkärikäynnin vkolla 36 lääkäri totesi kohdunkaulan pehmenneen ja olevan enää 1cm. Odottelin jo innolla lähtöä laitokselle, mutta tyttö syntyi vkolla 40+1.

 
Mulla viime lääkäri kerralla rv 36+4 lääkäri sano et paikat on ihan kypsät ja auki(en tiä paljon,aiemmin ollu jo väljästi sormelle auki sisä- ja ulkosuu) ja vauvan pää tuntuu sormella.
Eipä siis edistystä näy kuitenkaan.

yksäiti+ hippu rv 37+1
 
Loka
Onko kohdunkaulan lyhentymisestä haittaa jos kohdunsuu kuitenkin kiinni ja kohdunkaula kiinteä ?
Mie kävin kipeiden supistusten takia lääkärissä tänään ja kohdunsuu oli kiinni mutta kohdunkaula oli lyhentynyt n.senttiin :/ mutta oli kuitenkin kiinteä. Lääkäri sanoi että paljon lepoa ja täytyy ottaa rauhallisesti mutta mitään hälyyttävää ei kuulemma ole ...
Nii juu.. ja esikoisesta oli ihan loppuun asti 3cm ( synty suunnitellulla sektiolla rv.39+0 ) ja tästäki kanava oli 3cm viikkoja sitte. :ashamed:
 
ja viime raskaudessa näillä viikoilla oli 5cm kohdunsuu auki. Vauva syntyi sitten 39+0 vauhdilla. Nyt kävin neuvolassa ja 3,5cm paikat taas auki...Käski soittaa ambulanssin välittömästi kun synnytys käynnistyy...Hirvittää vain että kuinka tässä tohtii enää iltaisin olla esikoisen kans kaksistaan kotona... :eek:
 
Mulla oli rv35+ jotain kohdunkaulaa sentti jäljellä ja suu täysin pehmeä ja sormelle auki. Rv36+5 irtos limatulppa yhtenä kappaleena ja edelleen ollaan yhtenä kappaleena,nyt viikkoja 37+2. Kaikki on niin yksilöllistä,kaverilla oli paikat viikosta 35 asti 2cm auki ja syntyi päivää ennen laskettua. Sit tuosta tulpasta,toisillä syntyy samana päivänä ku tulppa irtoaa ja toisilla menee pari viikkoa vielä =) Mutta kaippa tuo lähtö tulee ennemmin tai myöhemmin... B)
 

Yhteistyössä