Millä viikoilla olette kuulleet sydänäänet kotidopplerilla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Esikoista odottaessani sain laitteen, kun olin rv13, ja silloin sikiön sydänäänet kuului heti selvästi. Nyt tässä mietiskelen, että missä vaiheessa arvaisi alkaa kokeilla, kun se laite tuolla kaapissa odottelisi. Mulla on nyt viikkoja 7.
 
Taisi olla viikot 10 kieppeillä, kun piiiitkän hakemisen jälkeen löytyi. Ja kuten Maira kommentoikin, äänet kuului todella alhaalta ja lisäksi vain yhdestä tietystä kohtaa siten että doppleria vielä kallisti sopivasti. Ei mennyt kovin montaa päivää, kun kohtu selvästi nousi ja nyt rv12+ kuuluu äänet jo tosi hyvin.

En näe olevani mitenkään neuroottinen, minusta on vaan ihana kuunnella sydänääniä silloin tällöin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
En näe olevani mitenkään neuroottinen, minusta on vaan ihana kuunnella sydänääniä silloin tällöin. :heart:
Mie kuuntelen välillä vieläkin, vallankin jos liikkeet on vähäisiä.. :heart: Ja ei, ei se ole neuroottista minusta, antaa vaan äidille sen mielenrauhan mikä on vaan lapsen kannalta hyvä..Mielummin kuuntelen itse ne sydänäänet jos arveluttaa kun juoksen neuvolassa koko ajan, ja on ne vaan niin kivan kuulosia että ei siihen edes syytä tarvii... :)
 
mi-nä
Noin rv 9 on kaikista kolmesta kuuluneet. Nuorimmasta taisi kuulua jo 8+4. Vatsan päällä ei auta olla isoa rasvakerrosta ja kantsii alussa kuunnella niin, että makaat ihan vaakatasossa, eli jalat suorana. Ja ne äänet kuuluvat todella alhaalta, ihan häpyluun päältä. Ja geeliä pitää olla paljon:)
 
:)
Aloin kuuntelemaan ääniä vasta rv12, nt-ultran jälkeen, ja silloin ne löytyivätkin <3 Varaudu siihen, että aina ääniä ei kuulu, vauva vilahtaa alta pois tai on hyvin piilossa. Nyt vielä rv 27 on joskus vaikea saada äänet kuulumaan... Varaa aikaa ja maltillisesti pitele anturaa masun päällä ;)
 
Zerafina
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
En näe olevani mitenkään neuroottinen, minusta on vaan ihana kuunnella sydänääniä silloin tällöin. :heart:
Mie kuuntelen välillä vieläkin, vallankin jos liikkeet on vähäisiä.. :heart: Ja ei, ei se ole neuroottista minusta, antaa vaan äidille sen mielenrauhan mikä on vaan lapsen kannalta hyvä..Mielummin kuuntelen itse ne sydänäänet jos arveluttaa kun juoksen neuvolassa koko ajan, ja on ne vaan niin kivan kuulosia että ei siihen edes syytä tarvii... :)
Kyllä se vain on mahdollista, itse kolmannessa raskaudessa kokeilin tuota doppleria ja rv 7+ ne äänet sieltä kuuluivat.
Kovasti jo odottelen koska nyt alkaa kuulua, tällä hetkellä rv 6+5
 
Zerafina
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja täs raskaudes:
Heh. Ei taatusti ole kuulunut. Parhaimmillakin doplereilla aikaisintaan 9+ on mahdollista. Ei mitään saumaa kuulla 7+ ja vielä kotilaitteella.
Tähän piti siis vastata eikä tuohon toiseen, että kyllä ne äänet on mahdollista kuulla jo rv 7+..

(Huomaa että todella olen vierailijana täällä :) )
 
"mamma86"
Mulla kuulu myös 7+6 neuvolassa ekassa raskaudessa äänet. Tokassa ei kuulunut 8+5 ja sikiö olikin kuollut jo 8+0. Itse hommasin laitteen kahden keskenmenon takia ja toista kannoin kuolleena useita viikkoja tietämättä mitään. Olisi liian hirveää jos nyt kävisi taas niin. Rv 7+5 ja kovasti odotellaan pientä hevosen laukkaa jotta uskaltaa taas hengittää :)
 
Saanni*
Vanha ketju,mutta vastaan,koska etsin itsekin tätä tietoa. Itse kokeilin doppleria rv 10+0 ja pitkän etsimisen jälkeen sydänäänet löytyivät, vaimeina tosin ja todella alhaalta. Tänään aamulla rv 10+6 kuuluivat ylempää ja selvästi. Laitteina kaksi erilaista angelsound kotidoppleria. Varovainen näiden kanssa kannattaa olla ja kuunnella vasta rv 12 jälkeen,ettei tulisi turhaa huolta.
 
"Vieras"
Olinkin nokkela ja kuuntelin emättimen kautta! Laitoin kumihanskan geeniä täyteen ja dopplerin kuunteluosan emättimeen (mulla on sellanen kapea pitkulamalli) ja vähän aikaa suuntailtuani kuului! 162 näytti laite, itse laskin kellon kanssa 167 ja erotin kyllä hyvin sikiön äänet omistani, oma pulssi oli 52 ja kuulosti aivan eriltä (viuhahdus) kun laukkaava nopea sikiön rytmi. Tiedän kyllä, että laite on tarkoitettu vatsan päältä, mutku EN JAKSANUT oottaa! Yritin toki vatsan päältä, mut mulla on taaksepäin kallistunut kohtu niin saan luultavasti odottaa vielä 3-4 viikkoa, että kuuluu.. Olen myös terkassa töissä, papa-kokeita ottanut ja tiedän miten anatomia siellä alhaalla menee x )
 
"Hhh"
Äidin äänet on niitä viih viuh ääniä! Just kuuntelin tänään ev 6+5. Sydänääniä en saanut toki kuuluviin, vauvan, mutta omat kuului. Ei syke, vaan se ääni kun sydän pumppaa verta. Se kuulostaa viuhahdukselta ja on sama tahti kuin sykkeellä. Kuuluu esim
Alavatsan molemmilta puolilta ja ei takuutta ole istukka ;)
 

Yhteistyössä