Millainen olisi hyvä pyörä noin 9 kilometrin työmatkan pyöräilyyn?

  • Viestiketjun aloittaja "Kkk"
  • Ensimmäinen viesti
"Kkk"
Eli tarkoituksena olisi pyöräillä huhtikuu-lokakuussa työmatkat. Matkalla on jonkun verran ylämäkiä ja päällystetyt tiet. Haluaisin kevyesti rullaavan ja poljettavan pyörän mutten tiedä näistä nykymalleista mitään: vinkkejä? Kiitos!
 
sevw
Mulla on yksivaihteinen Jopo ja työmatka 13 km suuntaansa, hyvin rullaa. Todellinen kuntopyörä, kun samalla vaihteella, leveillä pyörillä ja raskaalla rungolla vedetään ylämäet, tasaiset ja alamäet. :)
 
Kapeat renkaat, vaihteiden kanssa. Tärkeä juttu on myös, että huollat pyörääsi säännöllisesti. Jos ei itseltäsi tai keneltäkään perheenjäseneltä onnistu, niin yhden kuukauden seutulipun hinnalla pyöräliike huoltaa pyörän puolestasi.

Nishikin hybridit ovat laadukkaita pyöriä. Älä osta Biltemasta.
 
Työmatkalle nimenomaan ei maastopyörää, paitsi jos työmatka kulkee metsän kautta!

Asvaltille kapeat ja sileät renkaat. Haluttu ajoasento ratkaisee sitten lopun. Itse valitsisin tällä hetkellä cyclocross-pyörän, mutta kun en uutta ole hankkimassa, olen oikein tyytyväinen Nishiki Hybrid Pro-SL:ääni. Omaa pyörääni kuvaa paremmin sana fitness kuin hybridi. Lähempänä katu- kuin maastopyörää.
 
"Kkk"
Työmatkalle nimenomaan ei maastopyörää, paitsi jos työmatka kulkee metsän kautta!

Asvaltille kapeat ja sileät renkaat. Haluttu ajoasento ratkaisee sitten lopun. Itse valitsisin tällä hetkellä cyclocross-pyörän, mutta kun en uutta ole hankkimassa, olen oikein tyytyväinen Nishiki Hybrid Pro-SL:ääni. Omaa pyörääni kuvaa paremmin sana fitness kuin hybridi. Lähempänä katu- kuin maastopyörää.
Kiitos! Selvensi! Katselin ja nuo Nishikit aika hintavia mutta ilmeisesti myös hyviä?
 
pqihnv
[QUOTE="Kkk";26038364]Kiitos! Selvensi! Katselin ja nuo Nishikit aika hintavia mutta ilmeisesti myös hyviä?[/QUOTE]

Tärkeintä on se, että sillä tulee pyöräiltyä. Itse valitsen siten, että uskallan jättää sen työmaan pihalle.
 

Yhteistyössä