Millainen on elämäntilanteesi nyt?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen 52-vuotias nainen, mieheni täyttää kesäkuussa myös 52v ja tyttömme 22v, poikamme elokuussa 14v. Asutaan Pohjois-savossa omakotitalossa, tyttö muuttanut jo 16v omaan kämppään kaupunkiin töiden ja opiskelujen perässä, perheeseemme kuuluu myös 8v musta labradorinnoutaja, uros koira. Naimisissa ollut 25 vuotta, yhteistä taivalta kokonaisuudessaan takana 29 vuotta. Työskentelen kotisiivoojana, aion tehdä tätä työtä eläkeikään eli 65v saakka, 18v aloitin työelämän ja olen ollut aina siivousalalla, aikaisemmin tein hotellisiivoojan ja toimistosiivoojan töitä. Kumpaakin lasta olen hoitanut 4-vuotiaaksi asti kotona, jonka jälkeen lapset ovat aloittaneet päiväkodin ja itse palannut takaisin työelämään. Olen myös 4v täyttävän pojan mummo!
 
vierailija
Olen 54 vuotias, mies taytty juuri 50 viime viikkolla. 4 lasta: pojat 27, 25, 18 ja tytto 16. Vanhemmat pojat jo asuneet poissa kotoa monta vuotta - eivat asu samalla seudulla meidan kanssa. Kolmas poika on juuri lopettelemassa lukiota - aikoo pitaa valivuoden ja matkustella - hanet on jo hyvaksytty yliopistoon biologiaa lukemaan mutta siirtaa opintojen alkua vuodella. Tytar lopettelemassa lukion toista vuotta. Lahtee heinakuussa vaihto-oppilaaksi Australiaan.

Kotona myon 2 koiraa.

Mina en ole ollut tyoelamassa herran aikoihin eika ole mitaan aikomusta sinne palata. Odottelen miehen elakkeelle paasya ja elelen oloneuvoksena: matkustelen, teen vapaaehtois hommia, opettelen pianonsoittoa ja espanjaa, vietan aikaa kesamokilla, maalaan ystavien kanssa.

Mies on jaamassa elakkeelle 10 vuoden sisalla.

Life is Good :)
 
Olen 44 vuotias nainen, naimisissa itseäni 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. Asutaan kahden pojan kanssa Helsingissä (16v ja 7v), 22 vuotias esikoinen asuu toisella paikkakunnalla. Valmistuin uuteen ammattiin syksyllä 2015 ja sen jälkeen olen ollut täystyöllistetty. Mieheni kirjoittaa gradua tällä hetkellä. Kaksi tipsua löytyy myös perheestä :)
 
vierailija
Olen 44 vuotias nainen, naimisissa itseäni 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. Asutaan kahden pojan kanssa Helsingissä (16v ja 7v), 22 vuotias esikoinen asuu toisella paikkakunnalla. Valmistuin uuteen ammattiin syksyllä 2015 ja sen jälkeen olen ollut täystyöllistetty. Mieheni kirjoittaa gradua tällä hetkellä. Kaksi tipsua löytyy myös perheestä :)
Nytkö te olette taas naimisissa vai onko eri mies?
 
vierailija
44-vuotias mies, eronnut, asun sekarotuisen koiran kanssa kerrostaloyksiössä Helsingin Kontulassa. Lapsia kolmen eri naisen kanssa, kaikki lapset täysi-ikäisiä. Työtön levyseppähitsari, elätän itseni myymällä persettä vanhemmille eläkeläismiehille ja tekemällä satunnaista kiljukauppaa lisätienesteinä.
 
vierailija
Olen 32v lastentarhanopettaja Pirkanmaalta. 9v. poika ja 4v. tyttö. Eronnut 2v sitten miehen syrjähypyn jälkeen. Lapsilla lämpimät välit isäänsä joka valitettavasti asuu 300km päässä ja näkevät vain yhden vkonlopun kuussa/kahdessa kuukaudessa. Meillä asialliset välit, koska lapset♡
Olin 10v ravintola-alalla ja valmistuin uuteen ammattiin vuosi sitten. Elämä ja arki pyörii täysin lasteni ehdoilla ja ympärillä. Miehiin en ole koskenutkaan eroni jälkeen. Ystäviä on paljon ja he ovat perheineen osa elämääni. Asumme vuokrarivarissa, haaveilen omasta, mutta olen jumissa entisen ok-talomme takia josta löytyi eromyynnin ohessa hometta. Rakastan työtäni, lapsiani ja olen täysin kesken eromme käsittelyn kanssa. Vieläkin mietin joka päivä miksi elämällä ja unelmilla oli juuri minun varalleni tämä tie kuljettavana. Juuri nyt olen kesälomalla. Lapset ovat isänsä kanssa mökillä ja tänään olen ollut erityisen musertunut, koska tiedän heidän tavanneen nyt lomalla ensimmäisen kerran isänsä uuden puolison. Perheessämme ei ole eläimiä, mutta haaveilemme koirasta. Minulla on oma auto, lapsilla 1-3 harrastusta ja paljon kavereita. Säästössä on edullisen ok-talon verran rahaa, muuten talous on vakaa ns. kädestä suuhun menetelmällä. Odotan meneekö rahat kokonaan hometaloon ja lankeaako päälle loppuelämän velkahelvetti vai käykö paremmin. Arki on meillä kiireistä. Töitä, koulua ja päivähoitoa. Isovanhemmat asuvat kaukana, kuten kaikki sukulaisemme. Isäni on kuollut kun olin lapsi. Omat lapseni näkevät isovanhempia useamman kerran vuodessa ja välit on lämpimät. Yöhoidossa ovat noin 1 kerran vuodessa jos minulla on jotain, muuten pärjäillään kolmisin:). Usein kaipaan perhearkea, yhdessätekemisen tuomaa ihanaa tunnetta, sitä näkyä kun poika pelaa jalkapalloa etunurmella isänsä kanssa, kuten joskus silloin. Usein tunnen itseni yksinäiseksi kun esikoinen tuo huonon käytöksen viestejä koulutuliaisina tai kun tirautan pari kyyneltä ylpeydestä kevätjuhlassa. Monesti kaipaan vapautta ainoan vanhemman roolista, vaikka sitä kun voi lähteä illalla poimimaan mustikoita yksin, kauppaan tai vaikka töiden iltapalaveriin. Kaikista kiitollisin elämässä olen tästä hetkestä, olen tässä ja jaksan, minulla on valtavan hurmaavat ja rakkaat lapset, katto pään päällä, tämä sohva allani, tuo telkkari tuossa päällä, vieressä pussi tuoreita herneitä, huomisesta en tiedä vielä mitä sillä on varalleni tarjota. Tänään all good, vaikka sydän on pikkuisen kallellaan.
 
Olen 36v sinkku mies, joka toivoisi naisen elämäänsä löytävänsä (ja saavansa lapsia joku päivä). Tällä hetkellä olen työkokeilussa auttavana kätenä päiväkodissa, saamassa hieman kokemusta ja tarkoitus olisi aloittaa lasten ohjaaja -opinnot tulevana keväänä. Aikaisempi koulutukseni on tietotekninen, mutta motivaatio alalla työskentelyyn on lähes nollassa, joten ajattelin vaihtaa alaa.
 
vierailija
Nainen. Ikää 42 vuotta. Lapset 12- ja 15-vuotiaita, poika vanhempi. Mies sairastui vakavasti 4 vuotta sitten. Seurauksena sairaalakierre ja työkyvyttömyyseläke. Olin omaishoitaja vuoden, kunnes uuvuin täydellisesti ja jouduin psykiatriselle. Diagnoosit keskivaikea masennus, paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö. Olen kuntoutustuella. Tämän jälkeen mies asunut hoitokodissa. Käy joka toinen viikonloppu kotona. Haluaisi kotiin, tietysti, mutta se ei ole mahdollista. Hän on kuin kolmas lapsi. Sairaus vei kaiken oma-aloitteisuuden. Nuorempi lapsi reagoi näihin tapahtumiin mm. itsetuhoisilla puheilla, syömättömyydellä yms.. Toinen lapsi erityislapsi jo lähtökohtaisesti. Elän päivän kerrallaan. Haluaisin erota, mutta ei ole helppo päätös.
 

Yhteistyössä