Millainen on hyvä ensipuhelin 7-vuotiaalle? Mikä toimii mikä ei?

  • Viestiketjun aloittaja "Pinja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
7-vuotiaalla toimii nyt mikä vaan. He eivät yleensä pelkää kokeilla, mitä sillä voi tehdä ja mitä sieltä löytyy. Pian opettaa sinuakin puhelimen käytössä.
 
Meillä ovat aloittaneet ihan perus nokialla, eskarilla taitaa olla nyt C1, 9-vuotiaallakaan ei ole vielä kosketusnäyttöä. Peruspuhelin siksi että meidän mielestä sen kanssa on ollut parempi harjoitella kännyn käyttöä siis ulkoillessa yms, ei ole tarvinnut pelätä rikki menemistä ihan niin paljoa.
 
vvvvv
[QUOTE="vieras";28273307]7 vuotias ei tarvitse puhelinta, hei haloo! oliko sinulla sen ikäisenä puhelin? tuskin. pärjäsitkö ilman? kyllä.[/QUOTE]

Kyllä se on ihan nykyaikaa, että tuossa iässä on jo puhelin.
Miksi ei saisi olla?
Meillä ostettiin jo eka puhelin 6 vuotiaalle, että osasi sitten ekaluokalla käyttää sitä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28273307]7 vuotias ei tarvitse puhelinta, hei haloo! oliko sinulla sen ikäisenä puhelin? tuskin. pärjäsitkö ilman? kyllä.[/QUOTE]

Oman mielenrauhan vuoksi hankin sellaisen jotta saan lapseen yhteyden, kun leikkii metsässä ja muutenkin reviiri kasvaa.
 
"huoh"
[QUOTE="vieras";28273307]7 vuotias ei tarvitse puhelinta, hei haloo! oliko sinulla sen ikäisenä puhelin? tuskin. pärjäsitkö ilman? kyllä.[/QUOTE]

AMEN.

Ei tuon ikäinen mitään puhelinta tarvi, ja jos tarviikin ni ei ainakaan mitään älypuhelinta jolla pääsee netistä tiiraileen pilluja ja tissejä joille sitten hihitellään kavereiden kanssa.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="huoh";28273446]AMEN.

Ei tuon ikäinen mitään puhelinta tarvi, ja jos tarviikin ni ei ainakaan mitään älypuhelinta jolla pääsee netistä tiiraileen pilluja ja tissejä joille sitten hihitellään kavereiden kanssa.[/QUOTE]

En todellakaan mitään nettiä aio lapsen puhelimeen hankkia.
 
saunatonttu-sandra
mä ostaisin ton ikäselle ihan peruskapulan,, ehkä ny kamera vois olla korkeintaan lisäherkkuna. mun esikoisella 13v pojalla on joku nokia mis on joku alkeellinen kamera, ei aio vaihtaa kuulemma ennenku hajoo
 
"vierastus"
[QUOTE="vieras";28273307]7 vuotias ei tarvitse puhelinta, hei haloo! oliko sinulla sen ikäisenä puhelin? tuskin. pärjäsitkö ilman? kyllä.[/QUOTE]

Taitaa pöytäpuhelimet olla harvassa tänä päivänä, kyllä sitä kuitenkin haluaa olla lapsen tavoitettavissa ja päinvastoin kun ei ne vahingot tule kello kaulassa...

Meillä on pojalla Nokia jossa numeronäppäimet, siinä on pieni näyttö joka kosketuksellakin toimii. Isolla kosketusnäytöllä olevaa puhelinta en hommaa vielä pitkään aikaan koska ainakaan meillä poika on sellainen taivaanrannanmaalari että hyvä jos välillä itsensä löytää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28273307]7 vuotias ei tarvitse puhelinta, hei haloo! oliko sinulla sen ikäisenä puhelin? tuskin. pärjäsitkö ilman? kyllä.[/QUOTE]

kun olin 7v, meillä oli kotona lankapuhelin mihin vanhemmat soittivat töistä jos oli asiaa. tai tarvittaessa lapset soittivat siitä lankapuhelimista vanhemmille töihin.

nyt kun kotona ei ole lankapuhelinta, lapsella pitää olla kännykkä. jo ihan hätätilanteitakin varten. esim. kerran siskoni meinasi tukehtua isoon ufo-karkkiin, soitin isälle töihin ja hän käski juottamaan nopeasti vettä. karkki onneksi lähti kurkusta. ilman puhelinta pikkusiskoni olisi voinut tukehtua.
 
[QUOTE="Aloittaja";28273455]En todellakaan mitään nettiä aio lapsen puhelimeen hankkia.[/QUOTE]

Nykyään lähes jokainen puhelin on nettiselaimella varustettu ja itse puhelinkin päivittää softaa sekä muita ohjelmia itsekseen netin kautta. Joten niistä kertyy huomaamattakin maksua.
On toki saatavilla dataesto, joka estää nettiselailun mutta sen kääntöpuoli on sitten se että itse puhelinkaan ei päivity.

Ja sitten tietysti on vain ajan kyse, milloinka tenava keksii joko puhelimen wifi-toiminnon tai sen että kaverin puhelimesta voi jakaa itselleenkin netin..

Eli kannattaa kuitenkin harkita sitä nettipakettia liittymän kanssa, osaan se kuuluukin jo kiinteästi mukaan. Mutta puhelimeen on mahdollista ladata ohjelma (saa myös operaattorilta), jolla voidaan laittaa lapsilukko sopimattomille sivustoille.
 
"Juupas"
[QUOTE="Juupas";28273842]Meillä on sellanen perus samsung, sillä voi soittaa ja laittaa viestiä. Kosketusnäytöllistä ei aiota aikoihin hankkia.[/QUOTE]

Niin siis 6-vuotiaalla
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;28273548:
Nykyään lähes jokainen puhelin on nettiselaimella varustettu ja itse puhelinkin päivittää softaa sekä muita ohjelmia itsekseen netin kautta. Joten niistä kertyy huomaamattakin maksua.
On toki saatavilla dataesto, joka estää nettiselailun mutta sen kääntöpuoli on sitten se että itse puhelinkaan ei päivity.

Ja sitten tietysti on vain ajan kyse, milloinka tenava keksii joko puhelimen wifi-toiminnon tai sen että kaverin puhelimesta voi jakaa itselleenkin netin..

Eli kannattaa kuitenkin harkita sitä nettipakettia liittymän kanssa, osaan se kuuluukin jo kiinteästi mukaan. Mutta puhelimeen on mahdollista ladata ohjelma (saa myös operaattorilta), jolla voidaan laittaa lapsilukko sopimattomille sivustoille.
Miksi puhelimen pitäisi päivittyä?

Meillä tietokoneen netti on käytössä erikseen ja vain silloin kun vanhemmat ovat kotona. Puhelin on vain puhelin käytössä.
 
Mulla oli eka kosketusnäyttö puhelin 7 vuotiaana netillä ja sain katsoa youtubea ja olen nyt siis 11v ja mulla on tämmönen lg mikä ei oo mikää kummone ja mun mielestä 8 vuotiaalle pitäis jo hankkia kosketus näyttö puhelin noin 100e hintaluokassa
 

Yhteistyössä