Millaisessa perheessä ei ole rahaa järjestää yksi lämmin, kotona kokattu ateria päivässä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Se on yleensä viitseliäisyydestä kiinni. Ei viitsitä tai opetella kokkaamaan. Käydään pari kolme kertaa kuussa ulkona syömässä/juomassa niin eipä se raha sitte riitäkään koko kuukaudeksi.
 
vierailija
Kyllä se vaan on aika järkyttävän iso rahamäärä mikä menee, kun 2-3 lasta jää kotia ja mies jää kotia. Ihan jo se maidon määrä..... Vuuallinen ruokaa per ateria. Ja ei, ei olla lihavia, vaan lapset on poikia, liikunnallisia, kuten isänsäkin.
Onneks mies voi tehdä etätöitä, ettei ole lomautettu.
 
vierailijawww
Kyllä se vaan on aika järkyttävän iso rahamäärä mikä menee, kun 2-3 lasta jää kotia ja mies jää kotia. Ihan jo se maidon määrä..... Vuuallinen ruokaa per ateria. Ja ei, ei olla lihavia, vaan lapset on poikia, liikunnallisia, kuten isänsäkin.
Onneks mies voi tehdä etätöitä, ettei ole lomautettu.
Vettäkin voi juoda, ei tarvitse aina juoda maitoa. Yhtälailla ne lapset on kesällä kotona kun koulusta on lomaa.
 
vierailija
Ihan hyvä kun näette millaista se elämä on maissa missä ei ole ilmaista kouluruokailua ja päiväkodissa on vain ne lapset syömässä kenen vanhemmat on töissä!
Suomalaiset on päässyt liian helpolla kun saa ilmaista ruokaa!
Muut joutuu laittamaan kaksi ateriaa joka päivä, joka päivä vuodessa perheelleen ja ihan itse!
 
vierailijafff
Itse tiedän perheen missä lapset eivät arkisin saaneet kotona lämmintä ruokaa kun isä teki reissuhommia ja äiti oli alkoholisti. Aamupalatarvikkeita oli harvoin kaapissa ja lapset olivat onnellisia kouluruoasta muiden lasten nirsoillessa. Viikonloput oli luksusta kun perheen isä oli kotona ja huolehti lapsille ruoan pöytään. Koulujen lomat olivat kurjaa aikaa silloin kun isä oli töissä. Lopulta tuli ero ja lapset määrättiin isälleen. Onneksi.

Itse olen ollut köyhä yhden lapsen yh äiti, olin joko työtön tai opiskelija. Mutta aina oli lapsella kotona lämmin ruoka vaikka hän oli syönyt ruoan hoidossa, eskarissa tai koulussa. Kaksi lämmintä ateriaa on se minkä olen oppinut omassa lapsuudenkodissa ja siitä olen pitänyt kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Tähän kysymykseen saisi ehkä vastauksen, jos täällä olisi joku sellainen, kellä ei ole varaa. Nythän ne on vain uutisissa ja joissain esimerkeissä, artikkeleissa.
Palstan mielipidevastaus on varmasti tyhmät ja laiskat. Ehkä jopa feministit. Jospa kuitenkin lähärit?
Pitäis varmaan jaksaa googlettaa vastaus, mutta ei jaksa... lähden laittamaan voileipää.
 
vierailija
Mä en oikeen ehdi enkä jaksa tehdä montaa lämmintä ateriaa päivässä, kun ei tässä lomalla olla kumminkaan. Mutta helppoa tehdä isompi päivällinen josta riittää sitten myös seuraavalle lounaalle. Tai sitten teen esim. munakasta lounaaksi, mikä valmistuu hetkessä.

Syynä ettei lapset saa ruokaa lienee useammin masennus, alkoholiongelmat ym. kuin rahan puute. Toki joa rahat on vähissä, niin ruokavalio on helpommin yksipuolinen, mutta se taas ei monestikaan lapsia haittaa....
 
r0s
Mä en oikeen ehdi enkä jaksa tehdä montaa lämmintä ateriaa päivässä, kun ei tässä lomalla olla kumminkaan. Mutta helppoa tehdä isompi päivällinen josta riittää sitten myös seuraavalle lounaalle. Tai sitten teen esim. munakasta lounaaksi, mikä valmistuu hetkessä.

Täähän on mun mielestä suht normaali tapa toimia. Lounas voi olla eilisen rippeet tai jotain helppoa.

Ja kysehän tosiaan oli siitä, ettei tee edes sitä yhtä ateriaa päivässä.
 

Yhteistyössä