millaisia omituisuuksia sinulta löytyy ? palstafriikit, pinoutukaa!

---
Mä en siedä lainkaan, jos jokin koskettaa mun varpaankynsien päitä. Olen kerran ajanut auton ojaan, koska sukkahousu takertui talvisaappaissa varpaankynteen ja en saanut sitä huutamalla (?) ja varpaita kipristelemällä irtoamaan. Olin ihan varma, että sekoan, niin kamala tunne se on. :LOL:

Tässä nyt pari.[/QUOTE]



Just joo akka asialla taas
 
"enna"
- kenkien pitää olla JUST yhtätiukalla, kiristelen ja löysäilen niitä niin pitkään että on hyvät. muuten ei voi kävellä normaalisti. Nykyisin tykkään ostaa kenkiä, missä ei ole nauhoja :D
- en kertakaikkiaan voi syödä leipää, jos siinä on makkara päällimmäisenä. Se jotenkin ällöttää, mut juuston alla se on ihan hyvä.
- kun syön leipää, missä on "reunat", syön aina ensin ne reunat pois jokapuolelta ja sitten vasta sen pehmeän keskiosan.
- ja leivän tms kahvileivän syömisessä syön sitä kuin orava. Nypellän pieniä palasia siten, että se reuna mistä syödään tulee aina mahdollisimman tasaiseksi. Hävettää aina julkisella paikalla syödä.
- karkkipussin viimeiset karkit pitää ottaa pussista pois, ja järjestellä ne parhausjärjestykseen ja parhaar tietysti syödä viimeisenä.
 
"Kemeli"
Jätän leivästä aina syömättä pienen palan. En tiedä miksi, ei vaan mene alas.
Inhoan, jos mun jalkoihin kosketaan. Mies joskus unohtaa asian ja yrittää hipelöidä mun jalkoja -> saan suunnilleen slaagin.
 
- Leipä pitää voidella aivan reunasta reunaan ja tasaisesti. Kammottaa katsoa joitain margariinimainoksia kun sitä levitettä vaan sipaistaan epämääräisesti siihen keskelle yhdellä vedolla.

- Suurta herkkua on kun kylmän pannarin voitelee kuin leivän ja ripottelee päälle sokeria.

- Makkara tulee aina päälimmäiseksi.

- Kun aterialla otan maitoa, kaadan ensin puoli lasillista jonka kippaan naamaan ja sitten vasta täytän lasin kokonaan.
 
mulla taas
Syön kuivattuja mausteita pusseista pikkulusikalla suoraan suuhun (timjami, rosmariini) .... ja tuoremausteruukut pitää uusia vähän väliä kun äiti syö oreganot ynnä muut suoraan purkista...

Maistelen muitakin yrttejä ja ruohoja. Ehkä olen sisäisesti joku lehmä tai vuohi tai kani?

Tykkään katsella ulkomailla kalatiskejä. Vieraiden maiden kalatiskit on jänniä. Melkein yhtä jänniä kuin kirkot (tai ehkä jännempiä).

Ja aamuisin on ensin raivattava tiskipöytä, ennen kuin voi keittää kahvia. Jos siinä on siis yhtään mitään. Vaikka ehkä tämä nyt ei ole niin erikoista?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
kun teen itelleni leivän, siinä pitää olla reilusti voita ja sit ripottelen aromisuolaa päälle niin ett sitä voita ei näy ollenkaan.

puhun yksiskseni, etenki autossa.

järjestän astianpesukoneen uudelleen jos joku on laittanu jotain väärälle paikalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25716428:
- Leipä pitää voidella aivan reunasta reunaan ja tasaisesti. Kammottaa katsoa joitain margariinimainoksia kun sitä levitettä vaan sipaistaan epämääräisesti siihen keskelle yhdellä vedolla.

- Suurta herkkua on kun kylmän pannarin voitelee kuin leivän ja ripottelee päälle sokeria.

- Makkara tulee aina päälimmäiseksi.

- Kun aterialla otan maitoa, kaadan ensin puoli lasillista jonka kippaan naamaan ja sitten vasta täytän lasin kokonaan.

Mun äiti syö pullapitkon palat samoin kuin sinä pannaria. Kuulemma hyvää.

Itse teen maidon kanssa kuten sinä, mutten ole tajunnut pitää sitä outona.
 
Inhoan pieniä metalliesineitä ja siksi en esim. pidä koruja ollenkaan ja jos joku käy puolestani kaupassa annan mielelläni hänen pitää vaihtorahoina saamani hilut.

(Paitsi sen yhden kerran kun vävy yritti esittää että kassa antoi kahvipaketin ostettuaan 96 euroa takaisin 2 euron kolikoina, kun muuta ei kassassa ollut.)

:)
 
"hmm"
- En pidä kahvin mausta, mutta rakastan kahvinporojen hajua. Kahvin keittäminen taas on yksi vastenmielisimmistä "kotitöistä".
- VIHAAN sitä, jos sormiin tarttuu syödessä ruokien haju. Pahin on metwurstin haju sormissa, vaikka kyseistä makkaraa syönkin mielelläni :p
- En voi sietää sitä ääntä, mikä lähtee, kun kynsileikkurilla leikataan kynsiä; se ääni vie minulta vielä joku kerta järjen
- Vasen kenkä aina jalkaan ennen oikeaa. Samoin jos kenkiä ostaessa niitä pitää sovittaa, ja riittää että vain toista kenkää koettaa jalkaan, niin silloinkin aina vasen
 
viisi lasta
-Inhoan sitä, jos joku ( vieras) yrittää halata. Tai joku koskettaa minua yllättäen takaa hartioista (esim. takaapäin olkapäälle koputus). Halaan ja koskettelen muita, jos tuntuu siltä.
-Toisaalta, jos näen esim. mielenkiintoisen esineen, pitää minun saada koskettaa ja tunnustella sitä, jotta tiedän millainen esine tai pinta on.
-En nuku koskaan ketään lähellä tai kasvokkain, vaan käännän selkäni.
-Vihaan kännykän värinähälytintä - tai siis sitä miltä se tuntuu väristessään!!
 
J-t harmaana
- Mun on aina pakko ensin viruttaa lasi, kun otan kaapista. Vaikka on puhdas.
- En voi koskaan juoda maitolasia tyhjäksi asti, jos aion juoda sitä vielä lisää. Jos lasi pääsee tyhjäks, en ota enempää.
- Kuljen kotona yöllä vessaan silmät kiinni.
- Pakettijätskiä kun laitan, ni on pakko aina vielä höylätä sellanen ohut siivu sihen päällimmäiseksi.
- Lasken aina jotain: kaupassa laittessani ostoksia liukuhihnalle, portaita jne.
- Juusto aina makkaran päälle.
- Vessapaperirulla telineeseen niin, että siitä päältä otetaan paperia, ei missään nimessä seinän puolelta.

Onpa noita paljon...eikä varmaan tuossa oo edes vielä kaikki.
 
En saa kunnolla unen päästä kiini, ellei miun mies oo vieressä nukkumassa.
Mikään ei saa painaa nukkuessa miun jalkoja, varsinkaan mies ei saa laittaa omia jalkojaan
miun jalkojen päälle.
Juttelen kissoille.
Rapsuttelen ja hiplailen miehen partaa joskus, kun loikoillaan sängyssä vierekkäin tai mie
miehen kainalossa. :D
Voileivästä tykkään syödä ensin reunat.
 
Viimeksi muokattu:
"vierastus"
-Ajattelen asiat aina englanniksi, käännän käymäni keskustelut aina jälkeen päin pääni sisällä englanniksi, joskus puhun itsekseni ja sekin tapahtuu englanniksi.

-En voi mennä nukkumaan ennenkuin keittiö on siivottu ja kahvinkeitin ladattu aamuksi valmiiksi.

-Rakastan bensan ja pakokaasun hajua.
 
- käytän vain lasten hammasharjoja hampaidenpesuun
- en pidä kananmunan mausta, mutta hajusta pidän
- voin syödä banaanin vain jos se on kylmynyt jääkaapissa ja on vihreä/vihertävä

Muitakin on, mutten jaksa nyt miettiä.
 
Tykkään siitä että mieheni hivelee sormenpäillä minua. Siis nimenomaa sormenpäillä, ei silitystä. Hively rentouttaa, varsinkin hartioista. Paha kyllä isäntä ei jaksa hivellä koskaan tarpeeksi kauan :kieh:
 
IhanaValo
Ärsyttävä tapa on vastata tervehdykseen samalla sanalla, mahd. samalla äänellä. Nolottaa mutten voi sille mitään.
Oon tarkka esim.vessapaperirullan, leipäpussin, pussilakanan suunnasta/puolesta..leipäpussin täytyy olla oikeinpäin pöydällä, pussilakana suu jalkopäähän (raivostuttaa kun mies ei näitä tajua, tuntuu että tekee tahallaan väärin)
Tarkistelen esim.avainten, kännyn, pankkikortin jne. mukana oloa jos jonnekin lähden..joskus minuuttien välein.
Juttelen keskenäni.

En jaksa kirjottaa enempää =)
 
"viekku"
[QUOTE="Kemeli";25716388]Jätän leivästä aina syömättä pienen palan. En tiedä miksi, ei vaan mene alas.
Inhoan, jos mun jalkoihin kosketaan. Mies joskus unohtaa asian ja yrittää hipelöidä mun jalkoja -> saan suunnilleen slaagin.[/QUOTE]

Ihanaa, löytyi toinenkin :D Siis itsekin jätän aina syömättä ihan vaikka pikkuhippusen leivästä. Onneksi mies jo niin tottunut ettei huomauta.

Toinen sama mitä täällä oli on että kahvista jää aina puolet koska nautiskelen hitaasti ja sitten ku se jäähtyy niin ei tykkää. Tästä tulee paljon huomauttelua vähän tuntemattomimmilta.

Yksi suuri fobia on meikällä wc pytyt, ja viemärit. Siis pitää esim suihkussa katsoa muualle ettei varmasti näe pönttöä...Ja suihkussa auta armias jos pitäs astua sen viemärin päälle (missä reijät). Saunassa on hankala käydä kun meillä siellä veski joka näkyy saunan lasiovien läpi. Ei tajuu itteensä.. Onneksi mies ihanasti laittaa usein siihen päälle pyyhkeen ja tuikkuja että pääsee rauhassa saunoo :)
 
- Kaikkien esineiden pitää olla tarkassa järjestyksessä pöydällä. Niillä on tarkka välimatka, esineet eivät saa olla liian lähekkäin saati koskea toisiina. Esim salaatin ottimet eivät saa kulhosta töröttäessään koskea vaikka maitopurkkiin. Korkeiden esineiden pitää olla mielellään minusta katsoen etuviistossa oikealla, hätätapauksessa äärivasemmalla. Mikään esine ei saa olla liian lähellä pöydän reunaa. Esineiden tulee olla tasapainoisesti levitettynä pöytäpinnalle, mielellään symmetrisesti. En ala syömään ennenkuin kaikki on aseteltu tyydyttävästi.

- Matot eivät saa olla rypyssä hetkeäkään. En siedä tietoutta ryppyisistä matoista, vaikka olisivat eri huoneessa.

- En siedä sukkia. Pakon edessä käytän niitä esim koulussa kenkien sisällä talvella.

- Käsien pitää kastua symmetrisesti. Jos toista kättä liottaa kauan vedessä, ei riitä että toista vaan vähän kastelee - liotusaika täytyy tasata ja lopuksi kastella kädet yhdessä, jotta symmetrinen kastumisen tunne säilyy.

- Autoa ajaessa en kestä lainkaan sitä, että sormenpääni ovat märät. Jos esim pyyhkäisen ikkunasta kosteutta sormenpäähän, se tunne on liki hulluksitekevä, eikä niitä vesimolekyylejä tunnu saavan pyyhittyä millään pois, vaikka kuinka hankaisi.

- Näen sanat, äänteet ja numerot väreinä. Pystyn painamaan mieleeni lyhyitä numerosarjoja värikoodeina.

- En pysty käyttämään huulipunaa. Huulipuna aiheuttaa tunteen tukehtumisesta ja siitä, että suu halvaantuu.

- Ollessani hermostunut tai jännitynyt alan laskea kakkosen potensseja päässäni.
 
Jos mua koskee selkään, joutuu rapsuttamaan koko selän läpi, kun kutisen selästä tosi helposti. Ei siis riitä, että rapsuttaa siitä kohdasta, mihin koski vaan koko selkä on käytävä läpi. Lähinnä kyllä mies joutuu, en muita kehtaa pyytää, rapsuttelen sitten ite :D
 

Yhteistyössä