Millasta ruokaa teidän miehet laittaa?

  • Viestiketjun aloittaja "donna"
  • Ensimmäinen viesti
"donna"
Ongelmana nyt se että exäni ei osannut juuri ruokaa laittaa oli lähinnä puolivalmiita,hernekeittoa tai ranuja. Minä siis tein ruokaa meille,ei ihmeellistä vaan ihan tavallista kotiruokaa,ei mitään gurmeeta. No nyt olen tavannut miehen joka tekee ruokaa ja ne minun mielestäni enemmän kuin kotiruokaa ja sanon näin siksi, että ne ovat ihan eri maata kuin minun makaroonilaatikot ym. Toisin sanoen hän on parempi kokki kuin minä ja nyt minua nolottaa omat tavalliset perunamuusi+lihapulla kokkaukset. Ihan nolottaa vaikka osaan kuitenkin tehdä ruokaa.
 
Peyote
kaikkea mitä toivon. Kysyy kyllä tosi tarkkaan miten joku tehdään jos on sellainen ruoka jonka teen yleensä itse, vaikka sillä on suurtalouskokki koulutus taustalla.

Tekee maailman ihanimmat lihapullat.:heart:
 
Herkullisia mutta kovin rasvaisia ja muutenkin tuhteja.

Kanapataa valkosipulilla, kermalla ja homejuustolla. Pitsaa missä on jauhelihaa, metvurstia, homejuustoa jne. Kerma-valkosipuliperunoita. Makaronilaatikkoa broilerista missä on rutosti valkosipulia sekä -yllätys- homejjuustoa.

Hemmetin hyvää ruokaa. Mutta sitä voi syödä vain noin joka toinen viikko lihomatta.
 
noooh
Yleensä kasvisruokia. Ei ole kokkina erikoinen, yhdistelee mausteita miten sattuu, ja tykkää tehdä "sörsseleitä" jääkaapin jämistä. Minä kokkaankin yleensä, koska olen parempi kokki ja pidän ruoanlaitosta.
 
"donna"
Minä en juuri enää laita ruokaa kuin itselleni,en vain kehtaa hänelle niitä tarjota:D Luulee varmaan etten osaa edes tehdä mitään. Hän on myös terveellisten ruokien perään ja se on kyllä hyvä koska itsekin haluan sellaista vaikka välillä mättöäkin.sitä kyllä melkein saa syödä silloin kun on yksin.
 
Viimeksi on tehnyt katkarapukasaria, thai-kanakeittoa, lihapullia, hampurilaisia, fajitaksia, sieni-homejuustopastaa. Hoitaa aika pitkälti meillä kokkailut, jos ei ehdi tai ei keksitä mitä halutaan mennään ulos syömään tai tilataan jotain.
 
virvatuli
Jos minun mieheni laittaa ruokaa, niin luvassa on valmislasagnea/valmispataa/uunimakkaraa/hernekeittoa/eineslihapullia ja ranskalaisia. Siihen ne taidot sitten taitavatkin loppua. :D
 
"Heidi"
Minua ei nolota yhtään, vaan nautin täysin siemauksin kalastavan ja metsästävän mieheni ruoanlaittotaidosta. Hän tekee riistaruokia ja tietenkin myös kalaa, joita minä en osaa valmistaa lainkaan. Rakastan mieheni itse kehittelemää kana-pekoni-pastaa.

Mitä teen vain perusruokia ja nekin ovat mauttomia, mutta kelpaavat lapsille ja minulle. Ruoanlaitto ei ole intohimoni, joten en viitsi tuhlata siihen yhtään enempää aikaa kuin on pakko.
 
"kaisa"
Meillä mies laittaa ihan mitä tahansa ruokaa ja hyvää ruokaa :)
Mä itse oon sellainen perusruoan tekijä, en osaa soveltaa, enkä tehdä mitään ihmeellisiä ruokia. Onneksi mies osaa, niin lapsetkin saa välillä oikeasti hyvää ruokaa.
 
"donna"
[QUOTE="Heidi";29874607]Minua ei nolota yhtään, vaan nautin täysin siemauksin kalastavan ja metsästävän mieheni ruoanlaittotaidosta. Hän tekee riistaruokia ja tietenkin myös kalaa, joita minä en osaa valmistaa lainkaan. Rakastan mieheni itse kehittelemää kana-pekoni-pastaa.

Mitä teen vain perusruokia ja nekin ovat mauttomia, mutta kelpaavat lapsille ja minulle. Ruoanlaitto ei ole intohimoni, joten en viitsi tuhlata siihen yhtään enempää aikaa kuin on pakko.[/QUOTE]

Näin minunkin pitäisi kai ajatella mutta jotenkin nolottaa vaikkka mitä noloa siinä oikeestaan on kun osaan kuitenkin tehdä ruokaa,tämä mies vain tekee parempaa:)
 
Todettakoon vielä, että itse tykkään tehdä uuniruokia, kuten lohta ja erilaisia laatikoita, mutta helekutin kaasu-uuni ei millään tavalla ole yhtä mieltä mun kanssa. Rakastan leipomista ja tuo uuni on pilannut kaiken!
 
"ei mitään"
Selvennän vielä, että mies kyllä olisi luontainen kokki. Tekee paljon parempaa ruokaa kuin minä sen kerran kun tekee. Mutta on todella laiska kokkaamaan, joten homma jää mulle, jos haluan, ettei se ravaa koko ajan mäkissä. Todella ärsyttävää, kun toinen suhtautuu ruokaan kuin kasvava teinipoika, vaikkei sillä kasva enää kuin maha leveyssuuntaan. Pakko yrittää jaksaa kokata kotona.
 
"Maj"
Meillä mies laittaa vaan lihaa tai kalaa. Mitään salaatteja tai piperryksiä ei ole laittanut, ne jää minulle. Lihoista tekee yleensä pihvejä pannulla. Jos onnistutaan saamaan T-luupihvejä tai hyviä porsaankyljyksiä, valmistaa ne uunissa, samoin karjalanpaistin tekee. Kalat paistaa aina pannulla. Broilerista ei ole innostunut. Niin, letut ja pannarit meillä tekee mies.
 
Siinä missä minä olen reseptien ystävä, mun mieheni on tosi kokeileva ruuanlaittaja. Se lukee jostain uudesta ideasta tai on maistanut jotain herkullista ruokaa jossain, ja lähtee jäljittelemään sen makumaailmoja. Lisäksi meillä on mies se, joka useimmin grillaa, savustaa yms. Aikalailla puoliksi menee ruuanlaittovuorot, minä teen ehkä hiukan useammin arkisin ja sitten mies taas viikonloppuisin.
 
Aika usein jotain pastaruokaa tai perunalaatikkoa, jauheliha ja makkara, valmislihapullaruokia,kasvisosekeittoa tai jotain muuta keittoa.
 
"tii-"
[QUOTE="donna";29874623]Näin minunkin pitäisi kai ajatella mutta jotenkin nolottaa vaikkka mitä noloa siinä oikeestaan on kun osaan kuitenkin tehdä ruokaa,tämä mies vain tekee parempaa:)[/QUOTE]
Voithan sä pyytää miestä neuvomaan miten voisit tehdä itsekin parempaa ruokaa? Kokkaatteko yhdessä? Sillä tavalla minä ja mun mies ollaan opittu toisiltamme. Molemmilla on ollut erilaisia perusarkiruokia, ja nyt molemmat tekee niitä (tai mies useammin, koska se on ennen minua kotona). Yhdessä kokkaaminen on parasta, vaikkei me mitää gourmeeta ikinä tehdäkään.

Nii, ja osaa tuo mies kokata (pihvin paistossa paljon parempi kuin minä), vaikka laiskuudessaan haluisi ennemmin makkaraa ja ranuja. :D
 
Valmispöperöt osaa lämmittää, pitsan täyttää ja paistaa sekä ranskikset paistaa.. Kovasti löytyy tahtoa opetella lisää, mut aika ja miun kärsivällisyys puuttuu.. Mieluummin teen ihe, se on se miun juttu.
 
vierailija
Minun mies tekee kyllä miltei mitä tahansa ruokaa pyynnöstäkin ja se on hyvää, eli on hioutunut hyväksi kokiksi ajan mittaan, tykätään molemmat laittaa ruokaa joko vuorotellen taikka yhdessä, aina etsitään myös uusia reseptejä ja makuja. Hauskaa, kun innostuu ja ihanaa kun jaksaa vapaina aina kokkailla ja arkisinkin kyllä <3
 

Yhteistyössä