Milloin olet käynyt varhaisultrassa ja mitä näkyi =D

:rolleyes:Eli minä olen niin innoissani että tilasin ajan viikolle 6+3 tai no lääkäritäti sanoi että silloin pitäisi jo näkyä....niin näkyä mitä? Sydämensykekkö vai mikä =D En nyt odota muuta kuin että näkyy että kaikki ok mutta olis kiva kuulla kuinka aikaisin muilla on sydämensyke nähty ultrassa? :heart:
 
Itse kävin myöskin 6+3, tosin luulin että olen jo viikolla 7+... Mutta onneksi kuitenkin näkyi syke. :heart:
Eli mun kokemuksen mukaan pitäisi näkyä kaikki "tarvittava" 6+3, jos on sitten täysin varma viikoista, ettei oo vähemmän. :)

Lily_ 24+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Mammeli78 Mieki laskin noi viikot oviksesta enkä edellisistä menkoista :)

Tosiaan jos hedelmöitys ei ole suht tarkasti tiedossa, niin kannattaa melkein odottaa ainakin sinne rv 8, jos edellisistä menkoista laskee =)
 
No niin,varhaisultrassa käyty. 6+4 ja pikkuruisella oli Hurjat 7,1mm pituutta.Tulee isiinsä =D
Sanottiin että oikeassa paikassa, paksut kalvot ympäröi vauvaa,pikkuisella on turvallinen olla siellä .Mikään ei viittais keskenmenoon.Kuvaruudussahan ei tietty nähnyt kuin pikku papu jolla sydän sykki voimakkaana :heart:
Tuli rauhallisempi olo.Seuraava aika vko 12
 
  • Tykkää
Reactions: pulina1 ja Hennu86
Kannattaa tosiaan odotella ainakin sinne 7 viikolle asti. Ainakin täälläpäin eivät yksityiset edes ota aikaisemmin.Tulee vain ylimääräistä huolta ja stressiä jos sykettä ei vielä löydetä. Itse kävin verenvuodon takia kunnallisella viikoilla 6+2 eikä nähty sykettä. Puolentoista viikon päästä syke näkyikin jo vahvasti :)

Hannasi 15+0
 
Minä kävin viime keskiviikkona nlalääkärillä ja siellä ultrattiin samalla. Siellä se pieni möykky hytkyi, lääkärikin naurahti sitä liikettä mikä ihan selvästi näkyi. Pienet kippuraiset jalat näkyi ja riski sydän. Oli kyllä ihan huippua vaikka olen tiennyt olevani raskaana mutta nyt se varmistui. Kolmisen kuukautta sitten ol keskenmeno ja tokihan se vieläkin on koko ajan mielessä... :)

Rv tuolloin 9+6
 
Viimeksi muokattu:
juu ei tuo oo mahollista jos 11mm että ois noi viikot 9+0,jospa kirjoittajal tuli tuohon virhe=) ite kävin kolmannes raskaudes rv 6+1 viikoilla (vastas 5+5 ) mutta sydän jyskytti pikkuisella vaikka hän oli vaan 2mm =P hyvät on laitteet femedan brunolla,hinnat korkeat toki=P nyt oon taas raskaana ja meen rv 7+0 samaan paikkaan samalle henkilölle =)
 
  • Tykkää
Reactions: pulina1
Varhaisultran lähetettä odottelen.. Nla:n lääkäri tuntuu olevan ikärasisti. Väittää kovin, etten olisi raskaana vaikka 3 Apteekin omaa tehty punaisen viivan vahvistuessa + veritestissä käyty, sekin oli selvästi koholla. Pitää mennä vielä veritestiin uudelleen.
Kiukuttaa tuollainen törkeä käytös.

rv 6+3
 
Kävin ultrassa viimeviikolla 6+2 ja alkio oli 4 mm. Lääkärin mukaan vastasi kuitenkin 6+1, eli olin laskenut ovulaation päivää aikaisemmaksi. Syke näkyi, ruskuaispussi ja kaikki kohdallaan. Pääsen seuraavaan ultraan jo 7+0, sillä olen yksityisellä ja lapsettomuuspuolella (vaikka raskauduinkin spontaanisti, juuri ennen kun piti aloittaa hoidot!). Vähän pelottaa mennä, sillä oireet ovat hälvenneet viime päivien aikana... Toivotaan, että kaikki kunnossa. Yksi keskenmeno jo alla.
 
Kävin yksityisellä lääkäriasemalla, josta aikaa varatessa sanoivat, etteivät ota ennen kuin 7 viikkoa on täynnä, koska sitä ennen syke ei välttämättä näy ja tulee "turhia murheita". Luulin siis meneväni viikoilla 7+0, mutta olikin vain 6+2. Kokenut ultraava lääkäri osasi sanoa mittojen perusteella heti viikot oikein, myöhemmin nt-ultrassa tarkistettu raskauden kesto oli juurikin tuon 5 päivää vähemmän kuin kuukautisten perusteella olisi voinut olettaa.

Syke näkyi, ja se, että sikiö on oikeassa paikassa, eli sain tietää ne molemmat asiat mitkä halusin. Plus että lääkäri oli tosi kiva ja kiireetön. :) Oli niin vaikea uskoa, että olin raskaana, vaikka testissä oli selvä plussa ja oireitakin oli.
 
Kävin Aavalla. Luulin olevani viikolla 7 menkoista laskettuna. Synnytysten ja naistentautien erikoislääkäri ultrasi ja sanoi tovin päästä, että hän näkee täällä kaksi sikiöpussia mutta kummassakaan ei ole sykettä, eli tuulimunia. Näytti vielä ultrakuvasta että ilmeisesti toinen on lähtenyt valumaan alaspäin jo, mistä johtunut mulla aikasempien päivien verenvuoto. Asiallinen ja tunteeton lääkäri.

Laittoi onneksi samalle päivälle lähetteen äitiyspolille, koska kohdunkaulan kanavan alueella ollut sikiöpussi olisi vaatinut toimia pian. Noh, minä silmät itkusta turvoksissa meen polille ja pyrskähtelen itkuun kun nään odotustilassa raskaana olevia naisia.

Polin lääkäri ultraa ja kas masusta löytyi yksi 3,6mm toukka sydämen sykkeellä :heart: elämäni paras hetki. Ajaksi laskettiin 6 viikkoa. Hematooma oli vuotanut.

Tuo siis totta että ehkä kannattaa vasta viikolla 7 mennä ainakin jos ultraajana on joku puusilmä!! Laitoin reklamaatiota, että joko Aavan laitteissa tai lääkärissä oli vika, että meni "diagnoosi" näin pieleen. Tilanne oli heidän mielestä täysin tavallinen. (Sain kuitenkin rahani takaisin)

Kevätvauva tulossa :)
 
Mä kävin ekassa ultrassa neuvolassa rv 11+1 . Sikiö Oli viikkoja vastaavan kokoinen ,mutta ei kuulunut sydän ääniä eikä näkynyt liikettä. Sain lähetteen naistenpolille tarkistukseen, mutta neuvolatäti antoi jo tuomion. Nyt odotellaan kauhulla huomista :(
 
Paljonko teillä kustansi varhaisultra? Ja missä kävitte? =)
Me tässä juuri mietimme menisimmekö mekin 6-7 viikolla. Tampereen seudulla ollaan.. Paria sataa on olleet monet mistä olemme kyselleet..
Nyt vasta rv 5+5 =)
 
Minä kävin ekassa ultrassa, alakautta tehtävässä, viikolla 5+6. Todettiin, että kohdussa on ja raskauspussin(?) koko 14mm, sisempänä ruskuaispussi ja sen sisällä alkio. Gyne halusi ultrata parin päivän päästä nähdäkseen sykkeen. Tuo ultra tehtiin 6+3, sydämen syke näkyi, mutta lääkärin mielestä ei sykkinyt tarpeeksi nopeasti (90-100/min). Seuraava tarkistus ylihuomenna, jolloin viikkoja on 7+0. Tästä syke asiasta kirjoitinkin tuonne toiseen ketjuun. Nyt huolestuttaa ihan kamalasti vaikka sikiön koko viimeksi ihan normaali, 6mm ja muutenkin kaikki oli ok.
 
Mä kävin julkisella puolella varhaisultrassa ylipitkien kiertojen takia, eli ei ollut tietoa hedelmöitymishetkestä. Ekassa ultrassa ei näkynyt vielä kuin raskaus- ja ruskuaispussi, keltarauhanen ja "mahdollinen sydämensyke". Nyt taaksepäin laskettuna tuo tehtiin rv 5+0. Seuraavalla kerralla näkyi jo syke ja alkiolla oli mittaa 12,5 mm, viikoiksi saatiin 7+4. :) Mullekin näytettiin monitoria, mutta en saanut siitä mitään selkoa, vain ne vilkkuvat pikselit eli sykkeen.

Rv 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: pulina1
np ultra ei välttämättä kuulu tänne mutta se oli mun eka ultra viime viikolla kun olin malttanut odottaa 8 viikkoa kiltisti. mulla oli laskemat 12+4 tai 12+5, hänen mielestään oli 12+2, 58mm löytyi, syke 154 ja kaikki raajat oli kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: pulina1

Yhteistyössä