milloin potalle?

sitten kun lapsi näyttää siltä että vaipassa oleva pissa häiritsee on otollinen hetki. joillkain se on vuoden ikäisenä, joillkain kolmen vuoden.

meillä esikko oppi kuivaksi parissa päivässä, kun 2,5vuotiaana näytti sopivia merkkejä. se oli niin innoissaan isona tyttönä potalla ravaamassa. :heart: oli tosi fiksu ja pikkuvanha. nyt tuntuu vaan tyhmistyvän mitä enempi kasvaa..

pikkukakkosella oli ekoja merkkejä viime kesänä 1,5veenä, mutta ei se sitten alkanukaan kun meni pilalle se yritys. koko ajan ravattiin jossain ja nukkui paljon, niin hämmenty siitä kun muuten sai olla vaipatta mutta sitte kuitenki autossa ja nukkuessa piti olla. ei sitte ensimmäistäkään pissaa tehny pottaan. nyt taas kesä kolkuttelee ja kesällähän se on aina kivaa. ajattelin ett aletaan taas kokeilla. heti huomenna. sillä on vaatteitakin nyt niin mahoton ettei haittaa vaikka tulis pissat housuun monta kertaa päivässä. kyllä ne jo vaipanki kans tulee joskus pottaan. :D
 
mä olen nyt väärässä ikäluokassa, mutta etsin pottakokemuksia..kun meillä poika innostui potasta 9kk iässä, nyt kaikki "järeämpi" tulee pottaan ja vaippa aika harvoin enää märkä eli etsin vinkkejä..pitäisikö vaan kylmän viileästi ottaa vaippa kokonaan pois?? poika ei osaa kävellä ja vessaviestintäkään ei ole niin kovin selvää..ideoita?
 
harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 11:14 omppu kirjoitti:
mä olen nyt väärässä ikäluokassa, mutta etsin pottakokemuksia..kun meillä poika innostui potasta 9kk iässä, nyt kaikki "järeämpi" tulee pottaan ja vaippa aika harvoin enää märkä eli etsin vinkkejä..pitäisikö vaan kylmän viileästi ottaa vaippa kokonaan pois?? poika ei osaa kävellä ja vessaviestintäkään ei ole niin kovin selvää..ideoita?
Ota vaa vaippa pois ku kotona ootte, mut sit ku ulos lähtee kannattaa laittaa :D Meillä poika oli 1v 3kk ku otin pois vaipan ja ilmoitti pissihädädtä taputtamalla pikkuhousuja ku ei osannu puhuu. B)
 

Yhteistyössä