Milloin raskauden aikana esiintyvä jalkojen turvotus ei ole enää normaalia???

  • Viestiketjun aloittaja pallokala
  • Ensimmäinen viesti
Olen miettinyt itse ihan samaa tässä toisessa raskaudessa kun koko ajan on jalat turvoksissa vaikka kuinka huolehtis nestetasapainosta ja kaikesta. Varsinkin jos kävelee vähänkään enempi (käy vaikka kaupassa ) niin järkky turvotus ja väsyneet jalat.
 
Mulle joku viisasi, että jos on ihan turvoksissa heti aamusta herätessä.

Mulla turposi pahiten vasta synnytyksen jälkeen. Siis jalat oli kuin pökkelöt, mitkään kengät ei menny puoliksikaan jalkaan. ...varpaat näytti kuin olis ollu puhallettu kumihanska. :xmas: Meni ohi parissa viikossa.
 
vieras
Mulla ei ole kummankaan raskauden aikana ollut mitään turvotuksia, mutta annas olla kun synnytyksen jälkeen alkaa maito nousemaan... Voi jessus, niin kamala elefanttitauti että! Jalat ihan yhtä pötköä ylhäältä alas ja mitään kenkää turha kuvitellakaan saavansa jalkaan. Me pelästyttiin esikoisen kohdalla tosi pahasti miehen kanssa sitä turvotusta ja miltei lähdettiin ajamaan takaisin sairaalaan. Googlailin sitten vähän asiasta ja luin että maidon nousuun saattaa liittyä kovaa turvotusta. Eli siihenkin kannattaa varautua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin juu ja mulla viikkoja siis 30+ menossa..
Aamusta jo vähän turvonneet, iltasin pahimmat.
Tuohon aamujuttuun vielä, et tosin sitten synnytyksen jälkeen tuo turvotus oli mulla ihan ympärivuorokautista eli oli jo aamusta, mut silti sekin oli normaalia.

Kantsii kysyä neuvolasta, mulla ainakin ne tarkkaili sitä tilannetta. :)
 
fhdh
Olin osastolla kuukauden ennen synnytystä raskausmyrkytyksen vuoksi ja minulla jalat olivat jo aamusta turvoksissa. Normaalisti jalka oli kokoa 35, mutta turvotuksen takia sairaalalipokkaat oli kokoa 39! Painoa tuli pahimmillaan kolmisen kiloa vuorokaudessa tai 7 kiloa viikossa. Tuon raskausmyrkytyksen lisäksi vaikutti myös huonossa hoitotasapainossa ollut inskahoitoinen raskausdiabetes.
 
-A-
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;16631987:
Mulle joku viisasi, että jos on ihan turvoksissa heti aamusta herätessä.

Mulla turposi pahiten vasta synnytyksen jälkeen. Siis jalat oli kuin pökkelöt, mitkään kengät ei menny puoliksikaan jalkaan. ...varpaat näytti kuin olis ollu puhallettu kumihanska. :xmas: Meni ohi parissa viikossa.

Tosiaan näin mullakin... Synnytyksen jälkeen ollu järkyn kokoset pohkeet, nilkat ja varpaat. Pinkeet ku mitkä. Raskauden aikana ei olluut minkäänmoista turvotusta, muuta ku mahan seudulla ;)

Mietinkin tässä että mistä moinen johtuu synnytyksen jälkeen...?
 

Yhteistyössä