Milloin raskauspahoinvointi loppuu?

  • Viestiketjun aloittaja Saaraella
  • Ensimmäinen viesti
rv 10+4
Mulla on kans pikkasen helpottanu kuvotus, mut aiemmasta tiedän omalta kohdalta, et viikon 13 jälkeen viimeistään. Pitkiä ovat viikot... Meillä siis samat viikot! :) Mul ois ollu 12+6 omien laskujen mukaan, mut ultrassa korjattiin 10+4:ksi. Ja todettiin siis turvotusta, mikä tällä hetkellä vie ilon odotuksesta taka-alalle.
 
Rv 25 nyt
Mulla loppui kuvotus jossain noilla main. Sen sijaan oksentelu alkoi kunnolla vasta silloin, nyt on rv 25 ja edelleen oksentelen, vaikka en tunnekaan pahoinvointia kuin sen sekunnin ennen oksua. Mutta tämä on kai harvinaista että näin pitkään kestää.
 
viuvauvou
yksilöllistä on.

Joillain ei tule oksetusta/kuvotusta lainkaan, joillain sitten senkin edestä.
Joillain loppuu jo rv8 joillain vasta tosiaan synnytyksen jälkeen.

Mutta keskimäärin toisen kolmanneksen alkaessa alkaa helpottamaan tai tuo ikävä kuvotus on jo täysin tiessään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja rv 10+4:
Mulla on kans pikkasen helpottanu kuvotus, mut aiemmasta tiedän omalta kohdalta, et viikon 13 jälkeen viimeistään. Pitkiä ovat viikot... Meillä siis samat viikot! :) Mul ois ollu 12+6 omien laskujen mukaan, mut ultrassa korjattiin 10+4:ksi. Ja todettiin siis turvotusta, mikä tällä hetkellä vie ilon odotuksesta taka-alalle.
Mulla on ultra ensi viikolla. Jännittää kamalasti. Toivotaan, että turvotus teidän vauvanalulla ei ole merkki mistään huolestuttavasta. Olen joskus kuullut, että keskenmenossa voi loppua pahoinvointi ja siksi oon huolissani, kun ei ole enää selkeää pahoinvointia.
 
xxxx
Alkuperäinen kirjoittaja Saaraella:
Mulla on nyt viikkoja 10+4 ja on jo viime päivinä helpottanut oksetusolo. Kuuluuko sen helpottua jo tässä vaiheessa vai onko huono merkki?
No voi herran jumala, oletko muka tosissasi???
Lueppa vähän raskaudesta jos todella tuota mietit.

-kaikkia ei okseta lainkaan
-usein pahoinvointi loppuu viikkoon 12 mennessä
-osalla pahoinvointi loppuu aikaisin, osalla myöhemmin
-joillain pahoinvointi kestää koko raskauden
-osalla pahoinvointi lievää, toisilla pahempaa, osalla vie sairaalaan
-pahoinvointi on normaali raskausoire eikä sen HELPOTTUMINEN on minkään pahan merkki
 
rv 10+4
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja rv 10+4:
Mulla on kans pikkasen helpottanu kuvotus, mut aiemmasta tiedän omalta kohdalta, et viikon 13 jälkeen viimeistään. Pitkiä ovat viikot... Meillä siis samat viikot! :) Mul ois ollu 12+6 omien laskujen mukaan, mut ultrassa korjattiin 10+4:ksi. Ja todettiin siis turvotusta, mikä tällä hetkellä vie ilon odotuksesta taka-alalle.
Mulla on ultra ensi viikolla. Jännittää kamalasti. Toivotaan, että turvotus teidän vauvanalulla ei ole merkki mistään huolestuttavasta. Olen joskus kuullut, että keskenmenossa voi loppua pahoinvointi ja siksi oon huolissani, kun ei ole enää selkeää pahoinvointia.
Mulla on aiemmissa raskauksissa loppunut kuvotus kuin sormia napsauttamalla, yhtenä aamuna vain olen herännyt ja paha olo on ollut tiessään. Joten toki on mahdollista, että sullakin vain on helpottamassa! Ja lämpimiä voimasäteitä ultraan, suurimmalla todennäköisyydellä kaikki menee hyvin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja xxxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaraella:
Mulla on nyt viikkoja 10+4 ja on jo viime päivinä helpottanut oksetusolo. Kuuluuko sen helpottua jo tässä vaiheessa vai onko huono merkki?
No voi herran jumala, oletko muka tosissasi???
Lueppa vähän raskaudesta jos todella tuota mietit.

-kaikkia ei okseta lainkaan
-usein pahoinvointi loppuu viikkoon 12 mennessä
-osalla pahoinvointi loppuu aikaisin, osalla myöhemmin
-joillain pahoinvointi kestää koko raskauden
-osalla pahoinvointi lievää, toisilla pahempaa, osalla vie sairaalaan
-pahoinvointi on normaali raskausoire eikä sen HELPOTTUMINEN on minkään pahan merkki
Olen kyllä ihan tosissani. Minulla on takana yksi keskenmeno, eikä yhtään onnistunutta raskautta, joten olen aika hermona kaikesta ja tarkkailen itseäni. Neuvolassa ja muualla on sanottu, että raskauspahoinvointi loppuu ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Anteeksi, että kysyin sinulle itsestäänselvää asiaa. Luulin vaan, että tämä palsta on sitä varten, että voi kysyä, jos huolestuttaa...
 
mammuli rv 16+4
Mulla menossa kolmas raskaus ja toistaiseksi ei mitään kaunista sanottavaa. Kumpikin edellinen raskaus on ollut HIRVEITÄ pahoinvoinnin osalta aina viikolle 16 asti. Nyt menty jo yli eikä loppua näy!! oksentanut yötä päivää viikosta 8 asti. mikään ei kestä sisällä, mitään ei tee mieli ja sisukset huutaa hoosiannaa pelkän sappinesteen oksentamisesta. Voimat on totaalisen poissa ja pienikin jaloittelu saa tuskahien pintaan ja maan keinumaan jalkojen alla. Piimä (rauhoittaa polttelevaa tunnetta vatsassa jonka oksentelu aiheuttaa) ja hedelmäsoseet on ainut ruokavalio viimeisen 2kuukauden ajan. Sosiaalinen elämä on jäänyt aivan täysin. Mutta jaksan vielä TOIVOA että jossain vaiheessa helpottaisi niin että hetken edes ehtisin nauttia odotuksesta. Nauttikaa sellaiset tulevat äidit jotka ette voi pahoin, kuvotuksen tunteet on tälläiseen verrattuna pientä. Voimia teille kanssa sisaret jotka olette saaneet ristiksenne tämän kauhean pahanolon! Sitä ei voi käsittää sellainen joka ei sitä itse ole kokenut/kärsinyt. Mukavaa odotusta kuitenkin kaikille!!!!
 
Krokodiili
Mammuli rv 16+4. Ymmärrän, mistä kirjoitat. Itselläni about sama tilanne, paitsi että 1. raskaus vasta, oksentanut viikosta 6 alkaen ja viikkoja jo 17+5. Enkä tiedä, jaksanko edes toivoa parempaa... Huomenna taas tiputukseen.
 
Mammuli
Krokodiili. Voimia vaan sinne ja jaksamisia vaikka tiedän ettei se ei juuri lohduta!! Minulla lääkäri sanoi jo edellisessä raskaudessa että jokainen tuleva raskaus on pahoinvoinniltaan pahempi kun siihen kerran tälläinen taipumus on. eikä se väärässä ollut. aika vaan kultaa muistot ja vaikka se pahaolo pelottaa kun vauva kuume iskee niin sen "rajuutta" ei tahdo muistaa! Mutta nyt on varmaan ettei koskaan enää tämän jälkeen jos kunnialla loppuun päästään! Tai jos yleensä oma pää kestää :) välillä on kovilla henkisestikkin ja "sekoamisen" tunne jyllää kun voimat ja usko parempaan katoaa. Jotenkin tuntuu että lähisetkään ei tunnu käsittävän millainen olo oikeasti on vaikka ovatkin "ymmärtävinään". Totuuden nimissä en käsittäisi itsekkään jos en olisi moista kokenut. Toivompa vaan että vielä joskus tulee päivä jolloin TEKEE MIELI jotain ruokaa ja että se jopa KESTÄISI SISÄLLÄ! Onneksi en ole ainut kyseisen vaivan kanssa , vaikkakin ei tätä soisi kenellekkään!
 
riippuu vähän. mulla eka kesti rv 5-12, toinen 6-12 ja kolmas vaan 7-10(noin suurinpiirtein). joka tapauksessa mitä enemmän raskauksia takana, sitä helpompi on ollut pahoinvoinnin kannalta. ja ensimmäisessä oksentelin jatkuvasti, viimeisessä oksensin kerran ja muutoin oli vain huono olo.
 
Mulla ei ole ollut pahaa oloa kun kerran alkuraskaudesta, oisko ollu joskus 14 rv kohdilla, mutta nyt rv 28 on ollut sellasia yhtäkkisiä kuvotus kohtauksia, ihan niin että on tullut purjo. :x
Eilenkin yskäsin kerran ja samantein tuli oksennus ja sitten olo meni ohi...

On tää silti parempi näin, saati ensimmäiset 3kk tekis koko ajan pahaa...
 
helpotus hetken
viikot 8+5 ja toissapäivänä sisällä vaan oksentaen, eilen aamu kymmeneen jolloin helpotti =)) tänään kunnon unien jälkeen ei mitään tietoakaan oloista =P Toivottavasti selvisin puolentoista viikon pahoinvoinneilla :) tsemppiä kaikille!!
 

Yhteistyössä