Milloin raskauspahoinvointi loppuu?

  • Viestiketjun aloittaja Saaraella
  • Ensimmäinen viesti
mutta
mutta miten olette selvinneet töissä pahassa olossa? Itse jos on huono oksettava olo niin olen ihan vuoteen oma... :( pelottaa ettei paha olo lopu. Oon nyt saanut töissä sovittua muutaman vapaapäivän/lomapäivän ensi viikoksi..oletteko ottaneet saikkua? miten jos tää olo kestää ihan tuhottoman kauan, en kestä. :(
 
"huh"
Minulla helpotti välillä aina pariksi päiväksi jo viikoilla 9-12, ehdin jo huokaista helpotuksesta kun sitten taas jatkui. Nyt viikkoja 16 ja nyt voin sanoa että olo jo hyvä, ainoastaan aamuisin pikkusen huonovointisuutta joka lähtee kun saa tarpeeksi syötyä.

Alussa oli olo todella toivoton, neuvolasta tai mistään en saanut tukea ja olin todella syvästi masentunut. Päivät menivät oksentaessa ja toivoessa että päivä on vain ohi. Onneksi tuosta selvisin ja nyt on jo elämä aurinkoisempaa. Postafenia söin kun teratologisesta palvelusta sitä suositeltiin. Ja onneksi oli ymmärtäväinen työterveyslääkäri, olin melkein 2 kk sairaslomalla töistä.

Voimia kaikille tuon kauhean voinnin kanssa kamppaileville. Mikään ei tosin silloin tunnu lohduttavan, ei varsinkaan että ei raskaus ole sairaus ja kuuluu asiaan...
 
Mulla menossa 12 viikko ja edelleen ällöttää, vaikkakin parempaan suuntaan onneksi menossa :) Viimeiset kolme viikkoa ollut kyllä lähinnä sänkypotilas. Eikä mikään auttanut, ei syöminen, ei mehun/veden juominen...Aikaisemmissa raskauksissa ainoastaan esikoisen aikana oli pahoinvointia, sekin vain aamulla ja helpotti päivän mittaan. Että olin kyllä aivan ihmeissäni, kun nyt tuli näinkin kovat pahoinvoinnit.
Tsemppiä sulle ja toivotaan, että pian alkais helpottaa :)
 
vierailija
No voi herran jumala, oletko muka tosissasi???
Lueppa vähän raskaudesta jos todella tuota mietit.

-kaikkia ei okseta lainkaan
-usein pahoinvointi loppuu viikkoon 12 mennessä
-osalla pahoinvointi loppuu aikaisin, osalla myöhemmin
-joillain pahoinvointi kestää koko raskauden
-osalla pahoinvointi lievää, toisilla pahempaa, osalla vie sairaalaan
-pahoinvointi on normaali raskausoire eikä sen HELPOTTUMINEN on minkään pahan merkki
Ihan asiallinen kysymys aloittajalta. Joskus pahoinvoinnin äkillinen loppuminen voi olla merkki huonoista uutisista, kuten esim. itselläni keskenmenosta. Yleensä niin kauan kun äiti voi pahoin, sikiö voi hyvin.
 

Yhteistyössä